ایرانیان جهان

آخرين مطالب

متکی: سبک دولت‌داری پزشکیان را برای کشور مضر می‌دانیم ایالات متحده آمریکا

متکی: سبک دولت‌داری پزشکیان را برای کشور مضر می‌دانیم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - منوچهر متکی نماینده مجلس گفت: ما برای هر دو نامزد احترام می‌گذاریم ولی ‌سبک دولت‌داری پزشکیان را برای کشور مضر می‌دانیم؛ کسانی که باید پاسخ بدهند که چرا هشت سال کشور را معطل بر‌جام کردند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، منوچهر متکی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع حامیان سعید جلیلی در بابل با بیان اینکه در سپهر سیاست ایران روز و شب‌های حساسی را پشت سر می‌گذاریم اظهار داشت: در کدامین خیمه استقرار پیدا کنیم و اینکه در واپسین روزهای تصمیم‌گیری، ملت ایران کدامین را‌ه را برمی‌گزینند و این سئوال مهمی است که نه تنها ملت ایران بلکه تمام جهان منتظر آن هستند؛ ملت ایران میراث امام را پاس می‌دارند؛ مردم ایران در گام نخست انتخابات نشان دادند در صحنه مشارکت حضور دارند.
وی با بیان اینکه نظام پارلمان با نهضت مشروطیت برپا کردیم و ما 120 سال انتخابات داشتیم بیان کرد: مردم در زمان شاه انتخابات داشتند ولی از صندوق همان بیرون می‌آمد که در بالا تعریف کرده بودند؛ امام حق انتخاب را با انتخابات بین مردم ایران آورد و می‌گفت میزان رای مردم است و مردم خودشان انتخاب خواهند کرد؛ در زمانی انتخاب دولت‌های اصلاح‌طلب، تندرو و میانه‌رو به قدرت رسیدند و این ثابت کرد که سر‌نوشت کشور پای صندوق رای مشخص می‌شود، اما اکنون حرف ما چیست؟ ما جمعه برای بار دوم برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پای صندوق خواهیم رفت و ملاک و متر و شاقول ما برای انتخاب چیست‌؟
متکی تاکید کرد: ما نمونه یک نگاه به این انتخابات در یک سابقه هشت ساله را داریم و کسانی که مصداق بارز این کلام بودند که دنیا را در دو یا سه کشور خلاصه می‌کردند در انتخابات خود اعلام کردند دنیا کدخدا دارد و آمریکا را کدخدا می‌دانستند و در ارتباط با این کدخدا موضوع هسته‌ای را حل می‌کنیم و از رهبر خواستند که اجازه بدهند تا با آمریکا مذاکره کنند و موضوع هسته‌ای را جلو ببرند و رهبر انقلاب هم در سخنرانی برای فرماندهان سپاه از نرمش قهرمانانه سخن گفتند یعنی بروید و مذاکره کنید‌‌.
وی افزود‌: این گروه برای مذاکره رفتند و اولین گام اشتباه آنها این بود که به طرف مقابل گفتند تو کدخدایی و این استراتژیک‌ترین خطایی است که در دیپلماسی کشور اتفاق می‌افتد حتی اگر او کدخدا باشد حتی 20 سال دیگر هم نیست و دوران افول اتفاق افتاده‌ و از خود ذوق‌زدگی نشان دادند و دشمن احساس کرد زمینه خوبی برای تحمیل نظراتش فراهم شده است‌؛ جمهوری خواهان مخالفت می‌کردند و در کشور می‌گفتند ما در آمریکا تحت فشار هستیم و جمهوری خواهان مخالف مذاکره هستند و شما بیشتر امتیاز دهید و بیشتر کوتاه بیایید و این اتفاق گام به گام افتاد و رهبر انقلاب نامه 9 ماده‌ای را نوشتند.
وی افزود: آب و نان ما را با بر جام گره زدند و بر‌جامی را رقم زدند که ما به همه تعهدات عمل کردیم و آنها یک گام از تعهدات را بر‌نداشتند وحالا طلب کاری می‌کنند؛ در دبیر‌خانه شورای امنیت ملی افرادی که طالبان در افغانستان توسط آمریکا سر‌کار آمده بود مذاکره با طالبان را در دستور کار خود قرار دادند و شهید سلیمانی خون دل می‌خورد که اینها چگونه تعامل می‌کنند و امروز دکتر جلیلی را متهم به طالبانیسم می‌کنند اساس اعتماد به طالبان شما بودید امروز طلب‌کاری می‌کنید‌؟.
متکی تاکید کرد: ما یک نمونه حکمرانی هشت ساله را مبنی بر تولید اختلاف و ایجاد بازی‌های سیاسی غیر ضرور در سایه این استراتژِی مبنی بر کار نکردن برای مملکت داشتیم هشت درصد قرار بود اقتصاد مملکت رشد داشته باشد ولی کمتر از یک درصد در دوره هشت ساله حکمرانی شما بود؛ رهبر فرمودند شما در هشت سال دولت اثبات کردید که امریکا قابل اعتماد نیست نتیجه رویکرد و برخورد شما این بود که ملت بدانند اعتماد به امریکا بیخود است با امریکا مذاکره نکنیم ؟ نه ما در دوران وزارت امور خارجه سه بار با امریکا مذاکره کردیم حساب شده مذاکره کنیم ما مذاکره با آمریکا را شبیه‌سازی می‌کردیم و دو طرف میز شبیه‌سازی می‌کردیم تا آمریکا را متقاعد می‌کردیم که از عراق برود . 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود :در گزارشی که کارشناسان امریکایی دادند این بود که چرا امریکا در عراق موفق نمی شود؟به این نتیجه رسیدند که امریکا مهمترین بازیگر در عراق را مورد توجه قرار نداده است و توسط سوییس به ما پیام می دانند که ما می خواهیم با شما مذاکره کنیم وعراقی‌ها به رهبر نامه نوشتند که بخاطر ما با امریکا مذاکره کنید و رهبر پذیرفتند ؛ مذاکره انجام شد من گفتم امیر عبداللیهان و ایشان گفتند باشد؛ اوباما‌، در حال گرم شدن برای انتخابات بود و در شعارش گفت اگر رییس جمهور شوم نیروهای امریکایی را از عراق بیرون می برم اوباما پیروز شد و شش ماه گذشت و پیام داده شد نیرو را خارج نکردی و اوباما به شهید سلیمانی پیام داد من سر قولم هستم 2011 نیروهای خود را از خیابان‌های عراق خارج کرد.
متکی ادامه داد: مذاکره افتخار آمیزی انجام و محقق شد ولی شما توجه نداشتید که طرف مقابلت امریکا‌ست که امریکاییها در بیانیه الجزایر می‌خواستند سر ما کلاه بگذارند و در طول تاریخ سر ما کلاه گذاشتند ولی سردار سلیمانی هوشیار بود و آن وقت شما حرفهای بی‌ربط نسبت به او می‌زنید؟ شما مولفه‌های قدرت یک ملت را خواستید از هم جدا کنید و گفتید دیپلماسی یک جاست و میدان جای دیگری است شما اینگونه سخن گفتید‌.
وی افزود: در حالی که امریکایی‌ها دیپلماسی و میدانشان هم افزا با هم منافع امریکا را در جای جای دنیا دنبال می‌کنند و آنجایی که لازم است به زبان سیاسی حرف می زنند و آنجایی که لازم است به زبان نظامی پنتاگونی حرف می‌زنند این چه بازی بود که شما در آوردید بازی دیپلماسی میدان‌؟ وقتی که رفتید ‌امیر عبدالهیان آمد و آشتی بین دیپلماسی و میدان پدیدار شد و آثارش کجا بود؛ وعده صادق‌، اسراییلی‌ها در غزه مستاصل و با طوفان الاقصی تحقیر و تضعیف شدند و همه آمریکا پشت سرشان ایستادند و فکر می‌کردند در همان ساعات اولیه به ایران حمله می‌کنند افسرانشان گفتند مقصر ایران است و بلافاصله امریکایی‌ها گفتند ما شواهدی نداریم که ایران دست دارد و می‌دانستند که اگر اسراییل وارد حمله و نزاع با ایران شود به چه سر‌نوشتی دچار خواهد شد‌؛ امروز اسراییل در غزه میدان رسانه را باخته است امروز حق طلبی نسبت به فلسطین و محکومیت اسراییل را می‌بینید.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اسراییل نسبت به حماس و حزب الله باخت ؛ اسراییل به مردم خودش هم باخت ؛ اسراییل در صحنه نظامی باخت و به زن و بچه‌ها حمله ور شدند و امروز در بدترین وضعیت خودش اسراییل قرار دارد؛ زمانی که وعده صادق قرار بود صورت بگیرد 200 هواپیمایی جنگی اسراییل در فضا پرواز می کردند تا جلوی موشک ایران را بگیرند تمام سپرهای فولادی و آهنی دفاعی آماده باش بودند ولی پهپادهای ایرانی تمام این هواپیما را مشغول خود کردند به عنوان پیش مرگ رفتند و آنها را مشغول کردند و سپس 300 موشک از همانجایی که هواپیماها به پرواز در امده بودند را زدند و امیر عبدالهیان در نیویورک اجازه ندادند اسراییل حتی بیانیه‌ای علیه ایران بگیرند و این به معنی جنگ در دنیا نیست ما اهل مذاکره هستیم؛ رییس جمهور قبل از شهید رییسی به کدام کشور های دنیا سفر کرده بود؟
وی گفت: ترامپ می‌گفت ما برجام را پاره می‌کنیم و رهبر فرمود اگر آنها برجام پاره کنند ما آتش می‌زنیم و وقت کشور صرف مخالفت‌های رییس جمهور با رهبری می‌شد رهبری که مثل کوه بود از دولت حمایت می‌کرد‌؛ رییسی آمد و رئیس جمهور شد و صورت مسئله و اختلاف بین رهبر و رییس جمهور پاک شد و مثال این دوران مثل رییس جمهوری رهبری با امام راحل (ره) بود‌.
نماینده مردم تهران در مجلس یاد آور شد: ما برای هر دو نامزد احترام می‌گذاریم ولی ‌سبک دولت‌داری پزشکیان را برای کشور مضر می‌دانیم؛ کسانی که باید پاسخ بدهند که چرا هشت سال کشور را معطل بر‌جام کردند؛ ‌اما در سوی دیگر ما کسی را می‌بینیم که به پاکدستی و اندیشه‌ورزی او را می‌شناسند در وزارت خارجه با او کار کردم و 11 سال موضوعات کشور‌داری را به عنوان پروژه‌های مختلف در موضوعات مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار داد‌؛ ‌جلیلی کسی است که در صورت انتخاب آرامش و امنیت برای کشور می‌آورد.
انتهای پیام/.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1158287/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مادر شهیدان والامقام «فتح الهی» از مازندران آسمانی شد

واردات خودروهای کره ای ممنوع شد+ نامه

نامه وزیر اقتصاد به وزیر صمت برای بهبود محیط کسب و کار

14 وعده و رویکرد پزشکیان برای حل مشکلات اقتصاد ایران

صربستان: روابط دوستانه خود با روسیه را حفظ می کنیم

پیام رهبر انقلاب به پنجاه‌وهشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

بورل: مساله امنیت در دریای سرخ به یک بحران حاد تبدیل شده است

بازار الماس هند کساد شد

سگ‌های رباتیک راهنما به استقلال نابینایان کمک می‌کنند (فیلم)

دو ماده معدنی جدید در چین کشف شدند

چین و تاجیکستان از تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان حمایت کردند

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه 16 تیر 1403

عاقبت سرمایه گذاری جذاب با دلار پس از انتخابات

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/16

پولیتیکو: لجاجت بایدن، شانس پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش می‌دهد

بهای جهانی طلا امروز 16 تیرماه

پیری زودرس بایدن، سران اروپایی را متعجب کرده است

فیتیله قیمت نفت پایین کشیده شد

قیمت جهانی طلا امروز 16 تیر؛ هر اونس 2392 دلار و 16 سنت شد

واکنش بایدن به شایعات کناره گیری اش از رقابت های ریاست جمهوری آمریکا + ویدئو

تحولات اوکراین|واکنش منفی اروپا و آمریکا به ابتکارعمل اوربان

افزایش هزینه برنامه موشکی هسته‌ای آمریکا به حدود 160 میلیارد دلار

حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

شناسایی فرار‌های مالیاتی دیجیتال در کشور

پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین در 3 مرز

سرقت رمز ارز 2 برابر شد

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف اعلام شد

ریزش میلیونی قیمت سکه در بازار؛ دلار به کانال 59 هزار تومان بازگشت

امیدواریم راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند

قیمت دینار عراق امروز شنبه 16 تیر 1403

حراج بعدی شمش طلا فردا برگزار می‌شود

جزئیات پذیرش‌های جدید بورس کالا اعلام شد

انتظارات بازار سرمایه از دولت پزشکیان

پروازهای تهران - ایروان از سرگرفته شد

ضرورت رعایت مفاد 24 و 30 قانون بهبود محیط کسب و کار در ثبت سفارش کالا

بازتاب پیروزی پزشکیان در رسانه های عرب زبان

نیسان و هوندا شریک شدند

جشن ایرانی در والیبال لیگ قهرمانان اروپا

پوتین: اوکراین ابزار غرب علیه روسیه است

حیرت سران اروپا از روند سریع پیری بایدن

طالبان: حکومت فراگیر مسئله داخلی افغانستان است

قیمت جهانی طلا امروز 1403/04/16

کاهش صادرات نفت آمریکا به اروپا​

ارمنستان و آمریکا رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

نرخ ارز امروز 16 تیر 1403 +جزئیات

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا 16 تیر 1403

واشنگتن‌پست: «پیری زودرس» بایدن، سران اروپایی را متعجب کرده است

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی شرق غزه را بمباران کردند

نخست‌وزیر فرانسه در آستانه دور دوم انتخابات سراسری خواستار آرامش همه احزاب شد

زلنسکی: قصد ضد حمله جدید داریم اما سلاح کافی نداریم!