ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آرای ایرانیان مقیم آمریکا در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چقدر افزایش یافت؟ ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش همشهری آنلاین، «ابوالفضل مهرآبادی» سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن جمعه شب به وقت محلی در نیویورک گفت: در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران علیرغم تلاش های مذبوحانه گروههای معاند، انتخابات در آمریکا، به نحو احسن برگزار شد و خوشبختانه نسبت به دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری ایران 35 درصد افزایش آرا داشتیم.
او تصریح کرد: در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا همچنین نسبت به مرحله اول این دوره، 29 درصد افزایش آرا داشتیم که از تمامی داوطلبانی که در اکثر شهرهای مختلف آمریکا، مسوولیت برگزاری انتخابات را داشتند، قدردانی می کنیم.
مهرآبادی با قدردانی از همه ایرانیان مقیم آمریکا که در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، افزود: ایرانیانی بودند که از راههای دور و نزدیک، افرادی که شاید 300 تا 400 مایل رانندگی کردند و به شهر واشنگتن برای شرکت در انتخابات آمده بودند که جای قدردانی دارد.
سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اضافه کرد: الحمدلله انتخابات خیلی خوب و باشکوه برگزار شد و امیدواریم رئیس جمهور آینده امید این عزیزان را برآورده کند و کشوری مملو از موفقیت، پیروزی و شادی برای عزیزان در داخل و خارج باشیم.
مهرآبادی همچنین گفت: دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن همانند دوره های گذشته، آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات ویژه به هموطنان عزیز جهت تردد به کشور (ایران) اعلام می کند.
ایرانیان مقیم آمریکا روز جمعه به وقت محلی همزمان با مردم سراسر ایران با حضور در 35 شعبه اخذ رای در 21 ایالت آمریکا برای شرکت در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران پای صندوق های رای حضور یافتند.
مشارکت ایرانیان مقیم آمریکا در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران به گونه ای بود که صندوق های اخذ رای در سراسر آمریکا از 31 شعبه به 35 حوزه اخذ رای افزایش یافت.
مشارکت خوب ایرانیان مقیم آمریکا در ایالت های مختلف در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست ایران در حالی بود که اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی ایران مستقر در آمریکا در روزهای اخیر تلاش بسیاری برای عدم مشارکت ایرانی ها کرده بودند که این بار نیز هموطنان ایرانی توطئه آنان را نقش بر آب کردند.
نکته حائز اهمیت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا آن بود که حتی برخی منتقدان سر سخت نیز پای صندوق های رای حضور یافتند که برخی بطور رسمی شرکت خود را اعلام کردند اما برخی ترجیح دادند در سکوت در این دوره از انتخابات شرکت کنند.
همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس آمریکا، ایرانیان مقیم این کشور در امنیت توانستند در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
مشارکت خوب ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنین در حالی بود که روز پنجشنبه چهارم جولای (ژوئیه) روز استقلال آمریکا و تعطیل رسمی در این کشور بود و با توجه به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه نیز در آمریکا، تعطیلات آخر هفته به شمار می رود، روز جمعه پنجم جولای (زمان برگزاری مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران) بین التعطیلین بود و بسیاری از مردم آمریکا در تعطیلات به سر می برند.
بر اساس اعلام دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران، روز جمعه 15 تیرماه (5 جولای/ژوئیه) از صبح به وقت محلی، در 21 ایالت و 35 حوزه رای گیری برگزار شد.
دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ماساچوست، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، کانزاس، نبراسکا، نیوجرسی، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگان، تگزاس، ویرجینیا و ویسکانسین برگزار شده است.
در ایالت نیویورک سه حوزه رای گیری در بوفالو، کوئینز و منهتن وجود خواهد داشت. ٢ شعبه اخذ رای نیز در شهرهای بوفالو و سیاتل جهت فراهم آوردن امکان اخذ رأی برای هموطنان مقیم کانادا در نظر گرفته شده که دولت کانادا با برگزاری انتخابات در این کشور مخالفت کرده است.
مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز روز جمعه 15 تیر 1403 در سراسر ایران و 138 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد و دکتر «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور 30 میلیون و 530 هزار و 157 است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان 16 میلیون و 384 هزار و 403 و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی 13 میلیون و 538 هزار و 179 و میزان مشارکت نیز 49.8 درصد است.
کد خبر 864895 منبع: ایرنا برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه واشنگتن- آمریکا انتخابات ریاست‌ جمهوری چهاردهم

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1159298/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دولت مخالف توقف واردات خودروهای چینی است

صرافی کوین بیس تتر را حذف خواهد کرد

3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم/حامی اصلی‌ام سپاهان بود

رژیم صهیونیستی ترور را استراتژی جنگ می‌داند

سیاست‌‌‌های جدید چین، سنگ‌آهن را صعودی کرد

کریدور میانی، جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی

پیچ و خم های راه آهن سریع السیر چین

معجزه یا فاجعه؟ / صحرای آفریقا به یکباره سبز شد!

آمریکا می‌خواهد از وضع بیروت برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان سوء استفاده کند

تأثیر کمک نظامی آمریکا در ترور سیدحسن نصرالله

برکت انتقام موشکی ایران این است که معلوم شد اسرائیل یک قدرت شکست‌ناپذیر نیست

قیمت افغانی و قیمت دلار امروز شنبه 14 مهر ماه 1403 | افغانی و دلار چند؟

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/14

حمایت ترامپ از حمله ژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران

حمایت اوباما و همسرش از هریس

پیوستن «اوباما» به کارزار انتخاباتی هریس

حمایت ترامپ از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران

آمریکا فرمانده همه شرارت‌های منطقه است/ وضعیت پیچیده‌ منطقه به سادگی قابل حل نیست.

وزیر دفاع آمریکا:اسرائیل هرگز نخواهد توانست حزب‌الله را نابود کند

قیمت طلا امروز 1403/07/14

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل هرگز نخواهد توانست حزب‌الله را نابود کند

تردید بایدن به برگراری آرام انتخابات آمریکا

سرمقاله خراسان/ بازی بر اساس استراتژی

سرمقاله کیهان/ حماسه دیروز معجزه بود

سرمقاله وطن امروز/ عزم ما جدی است

سرمقاله فرهیختگان/ وفاق؛ قصه ظهر جمعه

سرمقاله شرق/ جامعه جدید

سرمقاله ایران/ امر جامع، امام ناصر و امت متحد

سرمقاله اعتماد/ راهبرد نه تعلل و نه شتاب‌زدگی

گرفتن یک عکس به قیمت کشته و زخمی شدن نیروهای ویژه اسرائیل تمام شد

شهرک سرعین لبنان پس از حمله اسرائیل

حملات وحشیانه عامل کاهش اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان

نیروهای ارتش در پایتخت پاکستان مستقر شدند

از عملیات «عما» چه می‌دانید؟

تفکر محمود فکری محروم شد!

اصابت موشک به اقتصاد تل‌آویو

تئوری اخراج کارگر به دلیل افزایش مزد غیر علمی است

غیبت دو بازیکن خارجی السد برابر پرسپولیس

وزیر کشور در بدو ورود به گیلان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد

وزیر کشور به مقام شامخ شهدا گیلان ادای احترام کرد

آن روی سکه جنگ؛ اقتصاد اسرائیل دوام می‌آورد؟

خوشحالی رونالدو از دعوت دوباره‌اش به تیم ملی پرتغال

اروپا به این زنان پناهندگی می دهد

همبستگی ملی

ترور، سنت دیرینه رژیم صیهونیستی است

صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه 14 مهر 1403

ورود اوباما به صحنه انتخابات آمریکا

اولین واکنش رهبر انقلاب به حمله موشکی سپاه به اسرائیل

لاریجانی: منطقه در وضعیت پیچیده‌ای است

نیویورک تایمز: سرویس مخفی آمریکا برای حفظ کارمندانش با چالش روبروست