ایرانیان جهان

آخرين مطالب

بانک صادرات ایران در قله بورس اخبار ایران

بانک صادرات ایران در قله بورس
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش ، نقدینگی بیشترین اهمیت را در اقتصاد دارد. افزایش نقدینگی رویکردی چندگانه دارد که اگر در مسیر دلالی، واسطه گری، پولشویی و… به جریان بیفتد، می تواند به تورم و بحران اقتصادی منجر شود و اگر در مسیر اقتصاد سالم به جریان بیفتد، تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را رقم می زند.
بانک محل جذب نقدینگی
برای آنکه نقدینگی در مسیر سالم قرار گیرد، بازارهای متعددی از تولید تا تجارت تعریف شده که یکی از مهمترین آنها، بازار سرمایه یا همان بورس است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بنگاههای اقتصادی که از توان بالایی برخوردار باشند و بتوانند شرایط بورس را تامین کنند، این امکان را دارند که با نمادی مشخص وارد بازار سرمایه شوند و به اهداف خود از افزایش سرمایه تا کسب اعتبار دست یابند.از آنجا که سرمایه در گردش مهمترین چالش بنگاههای اقتصادی، مهمترین هدفی که بنگاههای اقتصادی دنبال می کنند، تامین سرمایه به اشکال گوناگون است که بورس بهترین و مطمئن ترین روش برای دستیابی به این مهم است. بانک‌ ها نیز که تخصص و مهارت ویژه ای در عرصه های پولی و مالی دارند و بخوبی نسبت به ظرفیت بورس آگاهی دارند، با تمام توان وارد بازار سرمایه شده اند.
نقش تعیین کننده در بورس
بورس بخشهای متعددی از فولاد تا مس، محصولات معدنی، کشاورزی و… دارد و از آنجا که بانکها سهامدار و حتی مالک بسیاری از بنگاههای اقتصادی هستند، نقش تعیین کننده ای در بازار سرمایه ایفا می کنند. سرمایه‌ گذاران نیز برای خرید سهام، پشتوانه های هر سهم را در نظر می گیرند و سپس اقدام به خرید می کنند و چون بانکها از ثبات و جایگاه بالایی برخوردار هستند، نقطه امنی برای سرمایه گذاری هستند. تاثیرگذاری قدرتمندانه بانک ها در گردش نقدینگی و اقتصاد کلان، باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران در جستجوی موقعیت های خوب سرمایه گذاری، به سراغ سهام بانکی بروند، رویکردی که جایگاه بانکها در بورس را ارتقا داده است.
دوری از بحران اقتصاد سیاسی
جدی ترین چالشی که نظام اقتصادی را تهدید می کند، تاثیرات مخرب سیاست بر اقتصاد است، اما این معضل در کشور ما زیاد نیست زیرا تحریمها مانع تاثیرگذاری مستقیم بر برخی بخشها از جمله نظام بانکی است. در اینکه تحریم‌ها عواقب بدی در عرصه های گوناگون اقتصادی کشور داشته، شکی نیست، اما در عرصه بانکی بقدری ‌سخت اجرا شده که بانک‌های ایرانی از تاثیرات ناشی از چالشهای جهان در امان مانده اند که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری رقم زده است. به همین دلیل است که در بیشتر موارد، سهام بانکی از محبوبیت و مقبولیت چشمگیری برخوردار می شود.
همچنین بخوانید ​چراغ سبز بانک صادرات برای رفع مشکلات تبریز سرگروهی در بورس
بورس در هر زمینه ای لیدر یا سرگروه دارد که بانک‌ها نیز در بورس لیدر مخصوص به خود دارند. منظور از رهبر یا سرگروه، نمادی است که بیشترین تاثیر را بر دیگر نمادهای خود می‌گذارد و رشد مثبت یا منفی آن در رشد دیگر نمادها تاثیرگذار است. رهبر یا لیدر نه تنها در تعیین وضعیت گروهی خاص، بلکه در روند کل بازار نیز می‌تواند نقشی مهم ایفا کند. برای انتخاب سهمی با قابلیت رشد در بازار سرمایه، باید نقش لیدرهای گروه یا بازار را نیز در نظر داشت. برای تعیین رهبر میزان عرضه و تقاضا برای سهام، موضوع و فاکتوری بسیار مهم محسوب می‌شود؛ اما فاکتورهای دیگری همچون میزان سرمایه، ارزش هر سهم، حجم معاملاتی هر نماد، تعداد سهام قابل عرضه، نقدینگی ورودی و… برای سرگروهی نقشی مهم دارند.
نقش بانک بر کل بورس
بورس تابع شرایط بسیاری است که سهم‌ها در اولویت هستند اما گروه‌ها نیز می‌توانند نقش رهبری بر بازار داشته باشند. بنابراین هر گروه با قدرت کم یا زیادی که دارد، در صعود یا نزول بازار سرمایه تاثیرگذار هستند. با این رویکردها، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری که از بزرگترین گروهها در بورس محسوب می شوند، در کل بازار بورس نقشی تعیین‌کننده دارند و جزو موثرترین گروه‌ها در تعیین روند بازار هستند.
بزرگترین بانک بورسی
اگرچه بانکهای بسیاری در عرصه های گوناگون فعال هستند، اما جایگاه و عملکرد برخی بانکها باعث می شود تاثیرگذاری خود را بر بورس تحمیل کنند و کار بجایی می رسد که بازار سرمایه ناچار به تاثیرپذیری از آنهاست. یکی از مطرح ترین بانکهای کشور ، بانک صادرات ایران است که بتازگی بازرس قانونی، افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از 21.5 هزار میلیارد تومان به 120 هزار میلیارد تومان را بلامانع اعلام کرد.
دارایی های چشمگیر
افزایش یکباره سرمایه بانک که تاثیرات مستقیمی در عملکرد و تصمیم گیری های آن دارد، در نتیجه بررسی دارایی ها و قیمتگذاری جدید است به نوعی که معاون مالی بانک صادرات گفت: با استناد به گزارش بازرس قانونی و به منظور اجرای ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از مبلغ 215 هزار و 354 میلیارد ریال به هزار و 200 هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بلامانع تشخیص داده شده است.
اعتراف 1643 هیات بازرسی
اعلام این آمار و ارقام باید تابع قوانین و عملکرد خاصی باشد تا بتوان به آن استناد کرد که گزارش کارشناسان رسمی دادگستری بهترین ملاک است. در این رابطه سیدمجتبی صالحی افزود: با توجه به گستردگی شبکه بانک صادرات ایران، فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های طبقات زمین، ساختمان و سرقفلی ابنیه بانک توسط 1643 هیئت سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری قوه‌قضاییه صورت گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.معاون مالی بانک صادرات ایران تاکید کرد: با تبدیل شدن بانک صادرات ایران به بزرگترین بانک بورسی کشور، سهامداران وفادار تا رسیدن به سود سهمی و استفاده از برکات افزایش سرمایه مذکور، فاصله چندانی ندارند.
روند صعودی
بانک صادرات ایران در سال 1402 پس از 22 سال، موفق به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم سهام شد که سرمایه آن در اولین مرحله از مسیر افزایش سرمایه خود، از 17.5 هزار میلیارد تومان به 21.5 هزار میلیارد تومان رسید و در ادامه با تکمیل شدن مراحل نهایی، بانک صادرات ایران با 120 هزار میلیارد تومان سرمایه، بزرگترین بانک بازار سرمایه خواهد شد و با ارتقای سرمایه نظارتی و بهبود کفایت سرمایه، شاهد اثرگذاری بیشتر و خدمت‌رسانی گسترده‌تری به مردم شریف ایران توسط این بانک خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1208894/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشقدمی بازار آسیا

همراهان سفر به اروپا خط خوردند

رئیس دفتر رهبری: زنان به برکت نظام به جا‌ی مهم رسیدند | دیدیم حزب الله چه به سر اسراییل آورد

هوش‌مصنوعی تعیین‌کننده موازنه قدرت بین کشورها

تصادف جاده ای در استان هونان چین 6 کشته و 7 زخمی برجای گذاشت

چین از شهروندانش خواست سرزمین‌های اشغالی را به سرعت ترک کنند

آخرین وضعیت ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی از چین

عدم توازن جدی صنعت نشر ایران با چین/ رمز موفقیت کشورهای توسعه‌یافته چیست؟

شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی

درخواست چین از شهروندانش در اراضی اشغالی برای ترک منطقه

چین از اتباع خود خواست به سرعت اسرائیل را ترک کنند

نمایش چهار فیلم از سینمای چین در موزه سینما

دستور چین به شهروندانش برای ترک سرزمین‌های اشغالی

اخراج کاپیتان ناوشکن ژاپنی به دلیل ورود به حریم دریایی چین

آخرین وضعیت ورود اتوبوس ها و تاکسی های برقی از چین

فیلم‌های چینی در موزه سینما

ابراز تمایل طالبان برای شرکت در نشست آتی بریکس

چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند

صنعا آماده‌باش خود را بالا برده است

وزارت ارتباطات باید درباره عملکرد خود در حوزه حکمرانی فضای مجازی به مجلس پاسخگو باشد

درخواست برای برکناری مقام آمریکایی در پی تمجید از اقدام تروریستی انفجار پیجرها در لبنان

وزارت ارتباطات باید درباره عملکرد خود در حوزه حکمرانی فضای مجازی پاسخگو باشد

تاکید بایدن بر جلوگیری از جنگی گسترده‌تر در غرب آسیا

رئیس پارلمان لبنان: در دام نتانیاهو نمی‌افتیم

ترس از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد

هشدار آمریکا درباره جنگ در جبهه لبنان

قیمت جدید طلا امروز 2 مهر 1403 / طلا دوباره اوج گرفت

ناکامی آمریکا در دریای سرخ، اقتصاد غرب را با چالش روبه‌رو می‌کند

توصیه شریعتمداری به پزشکیان درباره دیدار با مقامات آمریکا

حمایت بیش از 700 مقام امنیت ملی آمریکا از هریس

مقام آمریکایی: اف‌بی‌آی در ارائه اطلاعات در مورد ترور «ترامپ» سنگ‌اندازی می‌کند

ضرورت برقراری خط سرخ بین ایران و امریکا

بحران زنجیره تامین غذا در آمریکا با اعتصاب کارگران بنادر

ادعای سئول: کره شمالی آماده انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای است

هشدار فرمانده سابق سنتکام درباره توانایی موشکی ایران

بلومبرگ: آمریکا نگران اتحاد ایران، چین، روسیه و کره شمالی است

ترامپ از دیدار با امیر و نخست‌وزیر قطر در فلوریدا خبر داد

عراقچی: پیغام آمریکایی‌ها در خصوص تحولات لبنان پذیرفته نیست

زلنسکی پس از بازدید کارخانه نظامی آمریکا، خواستار سلاح بیشتر شد

ماجرای «شرم‌مان می‌آید»؛ پزشکیان با این صدا وسیما چه کند؟

موج جدید حملات جنگنده‌های اسرائیلی به لبنان

زیردریایی اتمی آمریکا در بوسان کره جنوبی پهلو گرفت

عملیات استشهادی یک جوان فلسطینی داخل پایگاه ارتش اسرائیل

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سریلانکا اعلام شد

ترامپ از دیدار با امیر قطر در فلوریدا خبر داد

پرشدگی سدها به 48 درصد رسید؛ 8 سد کمتر از 15 درصد آب دارد

تلاش بازار طلا و سکه برای افزایش قیمت؛ دلار به کانال 60 هزار تومان نزدیک شد

سرسبزی پاییزی بورس؛ صعود 17 هزار واحدی شاخص کل

امکان ترخیص خودرو از گمرک فرودگاه امام فراهم شد

وزارت کار: استانداردهای ایمنی معادن بازنگری می‌شود