ایرانیان جهان

آخرين مطالب

دستاورد‌های یک سفر مهم/ پزشکیان در نیویورک چه گفت؟ ایالات متحده آمریکا

دستاورد‌های یک سفر مهم/ پزشکیان در نیویورک چه گفت؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در اولین روز مهر امسال به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد، سفری که اولین حضور پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم به نیویورک و سازمان ملل بود و همین اولین حضور وی در این مجمع آن هم با توجه به شهادت رئیس جمهور پیشین کشورمان شهید رئیسی از اهمیت ویژه ای برای همه جهانیان برخوردار بود.
این حضور اما با توجه به شرایط منطقه غرب آسیا و ادامه و تشدید جنایات صهیونیست ها در منطقه و ادامه کشتار آن ها در غزه با سال های گذشته تفاوت محسوسی داشت.
پزشکیان علاوه بر سخنرانی در نشست عمومی سازمان ملل متحد و نیز سخنرانی در نشست سران میثاق آینده با سران و مقامات 15 کشور و سازمان بین‌المللی گفتگو کرد.
رئیس جمهور در جریان این سفر با روسای جمهور سوئیس، فنلاند، ترکیه، تاجیکستان، صربستان، فرانسه و بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان، نخست وزیران پاکستان، نروژ و لبنان، ولیعهد کویت، وزیر خارجه چین، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کرد.
همچنین پزشکیان دیدار‌هایی نیز با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اعضای گروه الدر (ریش سفیدان متنفذ)، جمعی از رهبران ادیان الهی، جمعی از علمای دینی، اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، نخبگان علمی ایرانی مقیم آمریکا و دیداری نیز با ایرانیان مقیم آمریکا داشت.
عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با برنامه سیاست خارجه شبکه سوم جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حضور در مجمع عمومی سازمان و ملل و دیدار با سران کشور‌های مختلف در این اجلاس چند روزه گفت: در همه دیدار‌هایی که چه آقای پزشکیان و چه بنده انجام دادم بر ضرورت مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و الان به لبنان تاکید شده است. همچنین به طرف‌های مقابل تبعات این اقدامات گوشزد شده است. با وزیر امور خارجه ایتالیا ملاقاتی داشتم و به وی گفتم که این جنگ در جنوب لبنان تبعات بسیار سنگینی می‌تواند داشته باشد و مسئولیت آن متوجه کسانی است که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.
عراقچی تاکید کرد: اگر آنها نتوانند اقدامی برای جلوگیری از این جنگ کنند و از گسترش آن جلوگیری کنند باید کلیه مسئولیت و عواقب آن را بر عهده بگیرند.
رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: همانطور که می‌دانید این مذاکرات هیچ وقت قطع نشده است و در دوران دولت گذشته هم این مذاکرات با فراز و نشیب‌های خودش ادامه داشت و شهید امیرعبداللهیان و آقای باقری کنی این مسئولیت را بر عهده داشتند و الان هم گفتگو‌هایی که ما با اعضای برجام و طرف‌های اروپایی داریم این است که چگونه می‌توان این مذاکرات را احیا کرد تا به اهداف خود برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برجام بر اساس فرمولی نوشته شده است که اساس آن بر اعتماد میان طرف‌های مقابل بوده و ما به دنبال این هستیم که با ابزار‌ها و مسیر‌های کاملاً شرافتمندانه این مسیر را ادامه دهیم. مهر سال آینده پایان قطعنامه 2231 است که می‌تواند پنجره‌ای را به روی ما باز می‌کندکه باید بتوانیم از آن استفاده کنیم به نحوی که منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع مردم با حفظ عزت کشور تامین شود.

ایرانیان جهان

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: آقای پزشکیان در سخنان خود و همچنین دیدار‌هایی که با مقامات کشور‌ها داشت به درستی جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا را مورد محکومیت قرار داد.
وی افزود: رئیس‌جمهور در سخنان خود از جهانیان دعوت کرد تا با ظلم آشکار اسرائیل بجنگند و همچنین از کشور‌های مسلمان خواست تا در برابر این رژیم غاصب همبستگی داشته باشند.
انبارلویی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره مسأله تحریم‌ها گفت: رئیس‌جمهور درباره تحریم‌های ظالمانه نکات درستی را بیان کرد چرا که این مسئله بخشی از مبارزات آمریکا علیه مردم ایران است و باید به گوش جهانیان برسد، اما لازم است بدانیم که این امر به هیچ وجه قابلیت حل شدن ندارد و از آنجایی که ایالات متحده در موضع خصومت با ملت ایران قرار دارد تحت هیچ مذاکره و قراردادی حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند و تحریم‌ها را بردارد که سند این گفته برجام است. 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی متذکر شد: دولت‌های قبل مدت زمان زیادی را با آمریکا و چند کشور اروپایی مذاکره کردند و قراردادی را به امضاء رساندند، اما رئیس‌جمهور وقت آمریکا علی‌رغم اینکه امضای مقامات این کشور پای برجام بود آن را پاره کرد البته نباید فراموش شود که این معاهده در زمان باراک اوباما هم عملیاتی نشده بود. 
وی ادامه داد: این تصور که روزی آمریکا تحریم‌ها را علیه مردم ایران بردارد اشتباه است و تنها سیاستی که باید در برابر رفتار‌های زورمابانه این کشور به کار گرفت دور زدن تحریم‌ها است، چرا که کشور‌های تحت تحریم ایالات متحده سال‌ها است که این کار را انجام می‌دهند و ما نیز در زمان دولت شهید رئیسی ثابت کردیم که قدرت انجام این کار را داریم.

ایرانیان جهان

رئیس جمهور کشورمان نیز شب گذشته در بدو ورود به تهران با بیان اینکه سفر نیویورک سفر پربرکتی بود، گفت: فرصتی داشتیم که با سران کشور‌ها گفتگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین و لبنان را با دیگران در میان گذاشتیم.
وی گفت: قرار شد در آینده جلساتی با کشور‌های اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیماتی نیز گرفته شود.
وی ادامه داد: در این سفر، با رئیس شورای اروپا و سران کشور‌های اروپایی صحبت کردیم، اما آنها می‌گفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم، اما آمریکا هم باید مساله را حل کند و نتانیاهو که نمی‌شود نام انسان را بر او گذاشت.
رئیس جمهور ادامه داد: این مسائل را در صحن سازمان ملل و در دیدار‌هایی که داشتیم بیان کردیم، همه اظهار همدری می‌کردند، اما با همدردی مشکل حل نمی‌شود.
وی گفت: در کشور ما و کشور‌های دیگر اگر اتفاق ساده‌ای رخ دهد زمین و زمان را به هم می‌دوزند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است، اما همین‌ها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صد‌ها نفر سکوت می‌کنند و توجیه می‌کنند.
رئیس جمهور به دیدار‌های خود با سران کشور‌های همسایه پرداخت و اظهار داشت: با روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های همسایه دیدار داشتیم، قرار شد درباره اهداف خود با آنها توافقاتی داشته باشیم.
وی افزود: این سفر فرصت مناسبی بود که در دیدار با مقامات سایر کشورها، برنامه‌هایی برای دیدار در کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی بگذاریم.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1213454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایش چرخه‌های زندگی در پاویون ژاپن برای اکسپو 2025

تعطیلی سفارت افغانستان

سوغات رییس‌جمهور از نیویورک؛ الواح هخامنشی از آمریکا به ایران بازگشت

نماینده مجلس: دستاوردهای انقلاب برگرفته از دفاع مقدس بود

خبرهای جدید دولت از انفجار مرگبار معدن طبس بعد از بازگشت پزشکیان از آمریکا /درخواست ویژه از خبرنگاران

مواضع پزشکیان در نیویورک قوی بود/ انفجار پیجرها اعتبار کالاهای غربی را از بین برد

ترامپ: آماده گفت‌وگو با ایران برای یک توافق جدید هستم

واکنش جالب پزشکیان به درخواست برای تلفن زدن به آمریکایی ها

ترامپ: آماده گفتگو با ایران برای یک توافق جدید هستم

پیش بینی وقوع جنگ بزرگ در منطقه از قول یک نماینده مجلس

ارسال پیام بین مقامات ایران و آمریکا در نیویورک

کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز پاداش یک کارفرما به قاتلان و جانیان نیست

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل با فسفر سفید اراضی کشاورزی لبنان را به آتش می کشد

رژیم صهیونیستی: آتش‌بس در لبنان برقرار نخواهد شد

دومین حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی در چند ساعت

لحظه حمله پهپادی مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

دومین حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی

سومین حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی

روایتی از عملیات شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه(ع)

رمزگشایی از روابط تهران و بغداد؛ 4 سناریوی سفر مسعود پزشکیان به بغداد و اربیل

فعال اقتصادی: ایران برای توسعه اقتصادی باید از تحریم خارج شود

محسن رضایی: در جنگ اقتصادی باید پیروز میدان شویم‌

نماینده مجلس: «صندوق توسعه ملی» به قلک دولت‌ها تبدیل شده/ هیچ کدام از دولت‌ها قرض خودشان را به صندوق پرداخت نکرده‌اند

سیاست اصلی وزارت صمت، تفویض حداکثر اختیارات ممکن به بخش غیردولتی است

ضرورت توجه بیشتر مسئولان امنیتی نسبت به ساختارهای نظارتی معادن

مراحل پیچیده و جذاب تولید باک بنزین تویوتا + فیلم

مورینیو: گل نخست کلید بردمان بود

پپ و کارلتو هم‌ به این رکورد مورینیو نمی‌رسند!

چرا افغانستانی توانمند را هم مثل یک فرد مجرم می‌بینیم؟

سوغاتی ارزشمند مسعود پزشکیان از آمریکا + عکس

پیش بینی وقوع جنگ بزرگ در منطقه از زبان یک نماینده مجلس /نتیجه انتخابات آمریکا بر رابطه با ایران و مذاکرات هسته ای اثرگذار است

پزشکیان در تشریح دستاوردهای سفر به نیویورک: دستاوردهای این سفر به اندازه چند ماه کار ما را برای تقویت ارتباطات با کشورهای مختلف سبک‌تر کرد/ دغدغه‌های ایران درباره غزه و فلسطین را در همه دیدارها و سخنرانی‌ها تشریح کردیم

پاداش کارفرما به قاتلان و جانیان برای ادامه نسل‌ کشی

کنعانی: بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی پاداش کارفرما به قاتلان برای ادامه نسل‌کشی است

تاکید انگلیس، آمریکا و استرالیا بر تعهد خود به پیمان امنیتی «آکوس»

رد و بدل شدن پیام بین ایران و آمریکا به روایت فرجی راد

صحبت های پزشکیان درباره ایرانیان مقیم آمریکا؛ دغدغه‌هایی داشتند که برطرف می‌کنیم

قطع برق 350 هزار مشترک در فلوریدای آمریکا به خاطر طوفان

عملیات‌های جدید مقاومت اسلامی عراق علیه اهدافی در اراضی اشغالی

پاشینیان: صلح با آذربایجان در دسترس است

88 شهید و 153 زخمی در حملات 24 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان

شلیک بیش از 10 موشک به حیفای اشغالی

پیشگویی مهم یک اقتصاددان درباره نرخ تورم

قیمت جدید شیر ابلاغ شد

حمله موشکی یمن و پهپادی مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی/ دو میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کردند

قیمت 100 دینار عراق به تومان، امروز جمعه 6 مهر ماه 1403

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان

روز 357 طوفان‌الاقصی/ انفجار‌های شدید در تل آویو

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت اسلامی عراق در اراضی اشغالی

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی برای سومین بار