ایرانیان جهان

آخرين مطالب

افزایش 60 درصدی صدور گذرنامه زیارتی/ تمرکززدایی چاپ از مرکز عراق

افزایش 60 درصدی صدور گذرنامه زیارتی/ تمرکززدایی چاپ از مرکز
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از افزایش 60 درصدی صدور گذرنامه‌های زیارتی در ایام اربعین خبر داد و گفت: با تمرکززدایی از چاپ گذرنامه در تهران، این خدمات به‌صورت محلی در استان‌های پرتقاضا ارائه شد تا زائران سریع‌تر مدارک خود را دریافت کنند. - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ امید نودهی؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه، با حضور در خبرگزاری تسنیم به سؤالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.
وی درباره عملکرد پلیس گذرنامه در ایام اربعین اظهار کرد: در سال جاری، با توجه به تمهیدات و تدابیری که اندیشیده شد، فقط در بازه زمانی یک ماهه مربوط به ایام اربعین، توانستیم بیش از 2 میلیون و 300 هزار جلد گذرنامه صادر کنیم. از این تعداد، یک میلیون و 250 هزار جلد گذرنامه زیارتی و یک میلیون و 50 هزار جلد گذرنامه عادی صادر شد.
وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که بیش از 55 درصد گذرنامه‌های صادرشده، زیارتی بودند که نشان‌دهنده استقبال بالای مردم از این خدمات است. این در حالی است که در سال‌های گذشته تمامی زائران مجبور به دریافت گذرنامه عادی بودند که هزینه بیشتری به آن‌ها تحمیل می‌کرد. امسال با کاهش هزینه‌ها و تسهیل فرآیند صدور، گذرنامه زیارتی با کمترین هزینه صادر شد.

ایرانیان جهان

صدور گذرنامه خانه‌به‌خانه
وی در ادامه با اشاره به رویکرد نوین در تحویل گذرنامه‌ها گفت: بر اساس دستور فرمانده کل فراجا، فرآیند صدور و تحویل گذرنامه به‌صورت خانه‌به‌خانه انجام شد. نزدیک به 87 درصد درخواست‌های گذرنامه زیارتی به این شیوه ثبت و تحویل داده شد. این بدین معنی است که زائران می‌توانستند درخواست‌های خود را از منزل ثبت کنند و گذرنامه‌ها بدون مراجعه حضوری به درب منزل آن‌ها ارسال می‌شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه درباره استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند صدور گذرنامه اظهار کرد: امسال با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید، مراجعه مستقیم مردم به مراکز پلیس کاهش یافت.
نودهی ادامه داد: ما سه مسیر الکترونیکی شامل "سامانه پلیس من"، "سامانه سخا" و "سایت police.ir" را برای ثبت درخواست‌ها فراهم کردیم که 87 درصد درخواست‌های گذرنامه زیارتی از این طریق ثبت شد. مردم توانستند از محل کار یا منزل خود درخواست‌هایشان را بدون مراجعه به مراکز پلیس ثبت کنند و پس از بررسی و پالایش مدارک، گذرنامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن چاپ و به‌صورت غیرحضوری ارسال شد.
زنان برای دریافت "گذرنامه زیارتی" نیازی به اذن همسر ندارند وی به تحولات اساسی در سیستم کنترل مرزی اشاره کرد و گفت: در چهار مرز زمینی مشترک با عراق، شامل شلمچه، چذابه، مهران و خسروی، با استفاده از سامانه سجاد و ارتباط از طریق فیبر نوری، به محض ورود اطلاعات زائران به سیستم پلیس گذرنامه ایران، طرف عراقی نیز به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کرد. این باعث شد که زمان انتظار در گیت‌های مرزی عراق به حداقل برسد، به‌طوری‌که بعضاً زائران این تصور را داشتند که کشور عراق نیازی به بررسی گذرنامه آن‌ها ندارد، در حالی که این فرآیند پشت‌صحنه انجام شده بود.
جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی
نودهی درباره ورود و خروج غیرقانونی از مرزهای زمینی در ایام اربعین توضیح داد: در مرزهای رسمی هیچ موردی از عبور غیرقانونی افراد در زمان اربعین گزارش نشده است، البته که با تمهیدات اندیشیده‌شده و تسریع فرآیند صدور اسناد مسافرتی، نیازی به عبور غیرقانونی وجود نداشت.
وی در ادامه به خدمات ارائه‌شده در شهرهای زیارتی عراق اشاره کرد و افزود: در چهار شهر زیارتی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر بودند و روزانه به بیش از هزار نفر از زائران خدمات کنسولی و گذرنامه‌ای ارائه می‌دادند. این خدمات شامل پیگیری مدارک گمشده، شکایات مربوط به سرقت، و مشکلات مربوط به فقدان بستگان بود که از طریق همکاری با پلیس عراق و مراجع قانونی پیگیری می‌شد.

ایرانیان جهان

افزایش 60 درصدی صدور گذرنامه زیارتی
سرهنگ نودهی با اشاره به افزایش صدور گذرنامه زیارتی نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری، صدور گذرنامه‌های زیارتی حدود 60 درصد افزایش داشته است. در واقع سال گذشته، حدود 800 هزار گذرنامه زیارتی در ایام اربعین صادر شده بود، در حالی که امسال از ابتدای سال یک میلیون و 250 هزارجلد گذرنامه زیارتی رسید.
وی با اشاره به خدمات جهادی پلیس در ایام اربعین گفت: برخی از همکاران ما به‌صورت داوطلبانه و با نیت نذر، در ایام اربعین حضور پیدا کردند و به زائران خدمت‌رسانی کردند. این همکاری‌ها به‌صورت جهادی و نذری انجام شد و ما با ظرفیت بالای خود توانستیم وظایف را به‌خوبی انجام دهیم.
تمرکززدایی از چاپ گذرنامه در مرکز
نودهی درباره چاپ محلی گذرنامه در ایام اربعین بیان کرد: در برخی استان‌هایی که بیشترین تقاضا برای گذرنامه وجود داشت، تمرکز چاپ از مرکز برداشته شد و دستگاه‌های چاپ محلی در این استان‌ها مستقر شدند. این اقدام باعث شد که برخی زائران بتوانند در لحظه و بدون تأخیر، گذرنامه‌های خود را دریافت کنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه به صدور سند خادم اشاره و تصریح کرد: در ایام اربعین، حدود 200 هزار جلد سند خادم برای اتباع دارای کارت آمایش، اتباع دارای برگه‌های سرشماری و اتباع دارای روادید طرح خانواری، صادر شد. این سند موقت به اتباع خارجی اجازه می‌داد بدون نیاز به ویزا از سفارت عراق، از ایران به عراق سفر کنند.
نودهی به خدمات ارائه‌شده به مهاجرین افغان اشاره کرد و گفت: برای مهاجرین افغان مقیم ایران که دارای کارت آمایش، یا مدارک اقامتی معتبر بودند، خدمات گذرنامه‌ای و ویزای عراق فراهم شد و الحمدلله عراق هم این خدمت را از ایران قبول کرد و البته این کار بی سابقه بوده است که اتباعی بتواند بدون ویزا از یک کشور با اعتبار همان کشور به یک کشور دیگر سفر کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1215657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتانیاهو جهان عرب و اسلام را به دو محور خیر و شر تقسیم کرده است

چین از اولین لباس فضایی خود برای سفر به ماه رونمایی کرد

مشخصات کامل گوشی هوشمند Redmi 14C 5G فاش شد

سفر دریادار ایرانی به چین و دیدار با همتای چینی

اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در مشهد برگزار شد + فیلم

کشته شدن 2 نیروی طالبان در درگیری مرزی با نظامیان پاکستانی

ترامپ: هریس یک معلول ذهنی است

پایان عمر رژیم صهیونیستی فرا رسیده است

شهید شیخ نبیل قاووق کیست؟

در ایالت‌های کلیدی آمریکا کدام نامزد پیشتاز است؟ + آخرین نظرسنجی

توصیه مایکل روبین به نتانیاهو: به ترور در منطقه ادامه بده

تجمع دانشگاهیان زنجان در پی شهادت سیدحسن نصرالله+فیلم

فیلم دیده نشده ترور رئیس جمهور آمریکا حراج شد

هم میهن: در منطقه چه باید کرد؟

استاندار پایداری در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق

تظاهرات محکومیت ترور شهید «سید حسن نصرالله» در استرالیا

رویترز: پیکر سید حسن نصرالله هیچ اثری از جراحت ندارد/ به نظر می‌رسد علت شهادت، شدت انفجار بوده

حملات ادامه‌دار حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها

مقام سابق صندوق بین المللی پول دلار را "ارز خطرناک" نامید

تحلیلی از نوسانات دلار پس از ترور در لبنان

"سامانه جامع گردشگری پلی به سوی شفافیت و جذب گردشگران"

انعقاد دو تفاهم‌نامه در خوزستان با شرکت‌های گردشگری عراقی و عمانی

انتصاب رضا مسرور به عنوان سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد

دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد انتخاب شد: رضا مسرور به جای حجت‌الله عبدالملکی

حکم تازه وزیر اقتصاد/ دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد کیست؟

عرضه «مدیریت بهره وری، فردی و سازمانی» در بازار نشر

«رضا مسرور» دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کیست؟

ابوشریف: شهید نصرالله بیشترین تاثیر را در جهان عرب داشت

ژاپن میزبان نشست بازی های آسیایی

اروپا، تخم مرغ های اوکراین را تحریم می کند؟

برترین سیوهای هفته اول لیگ اروپا 2024/25

تحویل بمب‌های سنگرشکن آمریکایی به اسراییل/ رسانه آمریکایی خبر داد

منبع فرانسوی: یک جاسوس ایرانی موقعیت سید حسن نصرالله را به اسراییل لو داد

لو رفتن راز شوم قتل بلاگر معروف با ساعت تقلبی

چینی ها ماه را نونوار کردند

دریادار ایرانی با فرمانده نیروی دریایی چین دیدار کرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد | تعهد ارزی سّدی برای رشد صادرات

یکصدایی شخصیت‌های افغانستان در محکومیت ترور سید حسن نصرالله

معاون سیاسی یوناما وارد کابل شد

جبهه مقاومت انتقام جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا را خواهد گرفت

ترامپ: هریس معلول ذهنی است!

دنیامالی:مدیران ما باید عاشق ورزش باشند و خود را وقف ورزش کنند/ دکترین آمریکا دکترین سلطه و تجاوز است

تجمع دانشگاهیان و دانش‌آموزان سبزوار در محکومیت ترور سید مقاومت

آمریکا سفارتش در لبنان را تخلیه می کند

سفر احتمالی النصر عربستان به آمریکا

56تُن بمب آمریکایی برای ترور نصرالله + تصاویر | جزئیات تازه درباره بمب ها و هواپیماهای عملیات ترور

دنیامالی : مدیران ما باید عاشق ورزش باشند و خود را وقف ورزش کنند/ دکترین آمریکا دکترین سلطه و تجاوز است

سرنوشت انتخابات 2024 آمریکا در دست چه کسی است؟

سخنگوی جبهه اصلاحات: آمریکاحامی اصلی جنایات نتانیاهو است/ لزوم خونخواهی سیدحسن نصرالله