ایرانیان جهان

آخرين مطالب

فناوران همچنان در صدر ثروتمندترین‌های دنیا ایالات متحده آمریکا

فناوران همچنان در صدر ثروتمندترین‌های دنیا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ در جامعه و عصری که با جاه‌طلبی و انگیزه کارآفرینی تغذیه می‌شود، مجموعه‌ای متمایز از افراد وجود دارند که به ثروت‌های غیرقابل تصوری دست یافته‌اند. این رهبران خارق‌العاده، که دارای بینش و نوآوری خاصی هستند، به بالاترین رده‌های موفقیت صعود کرده‌اند و خود را به رتبه‌های انحصاری ثروتمندترین افراد جهان ارتقا داده‌اند.
که البته این کار کوچکی نیست.
جالب است بدانید که دارایی خالص 10 فرد ثروتمند برتر از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها پیشی گرفته است. امروزه، ثروت آنها عمدتاً در صنایع فناوری، مالی و خرده‌فروشی متمرکز شده است. با این حال، افزایش نابرابری ثروت بین آنها و افراد کم برخوردار، نگرانی قابل توجهی برای مردم در سراسر جهان است.
نابرابری ثروت جهانی در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش سال 2024 «نابرابری جهانی آکسفام»، تقریباً پنج میلیارد نفر در سراسر جهان از سال 2020 فقیرتر شده‌اند، در حالی که پنج مرد ثروتمند جهان در همین مدت دارایی خود را 2 برابر کرده‌اند. با توجه به افزایش درگیری‌های جاری در خاورمیانه و اروپای شرقی، فقر جهانی به طور بالقوه افزایش خواهد یافت. پایان دادن به فقر ممکن است 230 سال طول بکشد، اما طبق گزارش آکسفام، می‌توانیم شاهد اولین تریلیونر جهان در 10 سال آینده باشیم.
میلیاردرهای جهان در سه سال گذشته بیش از سه تریلیون دلار ثروت خود را افزایش داده‌اند، در حالی که مردم فقیر در سراسر جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند؛ بدون دسترسی به آب تمیز، مراقبت‌های بهداشتی کافی، مسکن مناسب، یا آموزش برای فرزندانشان. بیش از 60 درصد از کارگران در آمریکا علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در بهره‌وری و فناوری هنوز به شکل روزمزد زندگی را سر می‌کنند. دستمزدهای واقعی هفتگی برای کارگران متوسط آمریکایی امروز کمتر از 50 سال پیش است.
البته فقر فقط مساله آمریکا نیست، تقریباً پنج میلیارد نفر در سراسر جهان از سال 2020 فقیرتر شده‌اند.
براساس گزارش جهانی ثروت 2024 Credit Suisse، حدود 83/5 تریلیون دلار ثروت طی 20 تا 25 سال آینده به نسل بعدی منتقل خواهد شد. حدود 9 تریلیون دلار از این ثروت بین همسران، اکثریت در قاره آمریکا، منتقل خواهد شد. احتمالاً بیش از 10 درصد از کل انتقال ثروت توسط زنان به نسل بعدی انجام می‌شود.
جمعیت میلیونرها در حال افزایش است و تا سال 2028، تعداد افراد بالغ با ثروت بیش از یک میلیون دلار از 52 کشور به 56 کشور افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود تایوان تا سال 2028 بیشترین رشد میلیونر را داشته باشد و تقریباً 50 درصد رشد کند.
این مقاله هویت 10 ثروتمند برتر جهان را آشکار می‌کند و دستاوردهای چشمگیر، استعداد کارآفرینی و تأثیر عمیق آنها بر اقتصاد جهانی را روشن می‌کند.
فهرست رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان از نظر فوربس به شرح زیر است:

ایرانیان جهان

همانطور که مشاهده می‌کنید، 70 درصد از افراد این فهرست از دنیای فناوری و 80 درصد نیز از کشور آمریکا هستند. سه نفر از این لیست از فضایی به غیر از دنیای فناوری در این فهرست رده‌بندی شده‌اند که یکی از آنها «زارا»، برند جهانی لباس، دیگری یک هولدینگ سرمایه‌گذاری و سومی هم یک شرکت تولید کننده وسایل لوکس در جهان است.
در سال 2024 چند میلیاردر در جهان هست؟ فوربس گزارش می‌دهد که تا دوم آوریل 2024، تعداد میلیاردرها به 2 میلیون و 781 هزار و 141 نفر رسید. مجموع ارزش دارایی آنها نیز حدود 14/2 تریلیون دلار است.
البته مسلماً، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از دارایی آنها به سهامی که به صورت عمومی معامله می‌شود، گره خورده است، دارایی خالص ثروتمندترین افراد می‌تواند در هر ارزشگذاری بازار در نوسان باشد.
کدام کشور بیشترین تعداد میلیاردر را دارد؟ بر اساس فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس در سال 2024، ایالات متحده با 813 میلیاردر رکورددار است و پس از آن چین با 473 میلیاردر و هند با 200 میلیاردر در رتبه سوم قرار دارند.
در ادامه می‌توانید جدول 10 کشور جهان را مشاهده کنید که بیشترین تعداد میلیاردر را در خود جا داده است:

ایرانیان جهان

معرفی ثروتمندترین‌های دنیا در ادامه به معرفی 10 فرد ثروتمند دنیا می‌پردازیم:
همانطور که در ادامه خواهید دید، مارک زاکربرگ با 40 سال سن، جوان‌ترین و وارن بافت با 93 سال سن پیرترین ثروتمند دنیا هستند.
ایلان ماسک

ایرانیان جهان

• سن: 53
• محل اقامت: تگزاس
• تابعیت: آمریکا
ایلان ماسک که هم به عنوان ثروتمندترین مرد جهان و هم به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود، مدیرعامل چندین شرکت مطرح از جمله سازنده خودروهای الکتریکی تسلا و اسپیس ایکس، شرکت اکتشافات فضایی، است. او در حال حاضر 12/86 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. بخش قابل توجهی از ثروت او، حدود دو سوم، به موفقیت تسلا گره خورده است. ماسک در اکتبر 2022 زمانی که توییتر (اکنون ایکس) را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، حسابی سر زبان‌ها افتاد.
ماسک تسلا را به عرضه اولیه عمومی خود در سال 2010 هدایت کرد. این شرکت شاهد رشد قابل توجهی در ارزش بازار در طی سال‌های 2020 و 2021 بود که به ماسک کمک کرد تا سپتامبر 2021 به جمع 10 ثروتمند برتر جهان بپیوندد. در نوامبر 2021، ثروت ماسک به اوج خود رسید.
جف بزوس

ایرانیان جهان

• سن: 60
• محل اقامت: واشنگتن
• تابعیت: آمریکا
جف بزوس، دومین فرد ثروتمند جهان، در ماه ژوئیه 2021 از سمت مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری کرد، اما نقش خود را به عنوان رئیس هیات مدیره حفظ کرد. در همان ماه، او با موشکی که توسط «بلو اوریجین»، شرکت خصوصی اکتشاف فضایی که او تأسیس کرده بود، و با میلیاردها دلار بودجه هنگفتی را تامین کرده بود، یک سفر فضایی را آغاز کرد.
لری الیسون

ایرانیان جهان

• سن: 80
• محل اقامت: فلوریدا
• تابعیت: آمریکا
لری الیسون، سومین فرد ثروتمند جهان، اوراکل را در سال 1977 تأسیس کرد و تا سال 2014 به عنوان مدیر عامل آن خدمت کرد. او اکنون سمت‌های رئیس هیات مدیره و مدیر ارشد فناوری (CTO) را در این شرکت دارد. در سال 2012، الیسون با خرید جزیره لانای‌ هاوایی به قیمت 300 میلیون دلار خبرساز شد. علاوه بر این، او در شرکت‌هایی مانند سیلزفورس، نت‌سوئیت، کوآرک بیوتکنولوژی و شرکت داروسازی آستکس سرمایه‌گذاری کرده است.
مارک زاکربرگ

ایرانیان جهان

• سن: 40
• محل اقامت: کالیفرنیا
• تابعیت: آمریکا
مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل متا، فیس‌بوک را در سال 2004 در سن 19 سالگی و در حالی که در دانشگاه‌ هاروارد در رشته علوم کامپیوتر و روانشناسی تحصیل می‌کرد، راه‌اندازی کرد. فیس‌بوک که در ابتدا برای ارتباط دانش‌آموزان از طریق تطبیق نام آنها با عکس‌ها طراحی شده بود، در سال 2006 برای همه افراد 13 ساله و بالاتر با یک آدرس ایمیل معتبر در دسترس عموم قرار گرفت.
در ماه مه 2012، زاکربرگ شرکت را وارد بورس سهام کرد و تا دسامبر 2016، در فهرست قدرتمندترین افراد جهان فوربس در رتبه دهم قرار گرفت. در حال حاضر، زاکربرگ حدود 13/68 درصد از سهام متا پلتفرم را در اختیار دارد.
زاکربرگ در سن 39 سالگی با پریسیلا چان ازدواج کرده و سه دارد است. آنها با هم سه میلیارد دلار برای درمان یا مدیریت بیماری‌ها تا سال 2100 سرمایه‌گذاری می‌کنند.
برنارد آرنو

ایرانیان جهان

• سن: 75
• اقامتگاه: پاریس
• تابعیت: فرانسه
برنارد آرنو، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ال‌وی‌ام‌اچ یا موئه ونسی لوئی ویتون، بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس جهان با 75 برند مشهور مد و لوازم آرایشی است. نام‌های قابل‌ توجهی در مجموعه آن شامل لویی ویتون، کریستین دیور، موت اند چاندون و سفورا است. آرنو در ژانویه 2021، با خرید شرکت تیفانی، جواهرسازی را نیز به مجموعه خود اضافه کرد.
پنج فرزند آرنو در بخش‌های مختلف امپراتوری گسترده LVMH مشارکت دارند. در ژانویه 2023، او دخترش دلفین را به رهبری دیور، دومین برند بزرگ گروه منصوب کرد.
وارن بافت

ایرانیان جهان

سن: 93
محل اقامت: نبراسکا
تابعیت: آمریکا
وارن بافت که به طور گسترده به عنوان «اوراکل اوماها» شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ است. او رئیس برکشایرهاتاوی مجموعه سرمایه‌گذاری با سبد متنوعی که شامل شرکت‌های متعدد، ارائه دهنده بیمه، سازنده باتری دوراسل، اپل و رستوران زنجیره‌ای دایری کوئین است.
بافت و بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس در سال 2010، طرح «Giving Pledge» را تأسیس کردند که از میلیاردرها می‌خواهد حداقل 50 درصد از ثروت خود را به سازمان‌های خیریه اهدا کنند. بافت با نشان دادن تعهد بشردوستانه تزلزل‌ناپذیر خود، قصد خود را برای اهدای 99 درصد از دارایی خود ابراز کرده است.
بیل گیتس

ایرانیان جهان

سن: 68
محل اقامت: واشنگتن
تابعیت: آمریکا
در سال 1987، فوربس برای اولین بار گیتس را به عنوان یک میلیاردر شناخت. از سال 1995 تا 2017، او عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرد، به استثنای زمان‌های کوتاهی در سال 2008 و از سال 2010 تا 2013. گیتس و ملیندا در سال 2021، طلاق خود را نهایی کردند و ملیندا حداقل 6 میلیارد دلار سهام به عنوان بخشی از آن دریافت کرد.
گیتس پس از 25 سال مدیریت مایکروسافت، توجه خود را به سرمایه‌گذاری‌های بشردوستانه معطوف کرد. «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» در سال 2003 در هند شروع به کار کرد و تخمین زده می‌شود که با ابتکار عمل برای پیشگیری از اچ‌آی‌وی یا ایدز از 600 هزار عفونت جدید جلوگیری کرد.
لری پیج

ایرانیان جهان

سن: 51
محل اقامت: کالیفرنیا
تابعیت: آمریکا
لری پیج و همکارش سرگئی برین، دانشجویان دکتری دانشگاه استنفورد، گوگل را در سال 1998 تأسیس کردند. در ابتدا، پیج سمت مدیر عاملی را تا سال 2001 داشت و بعداً از سال 2011 تا 2015 این سمت را از سر گرفت.
او همچنان عضو هیات مدیره آلفابت، شرکت مادر گوگل است و به عنوان سهامدار عمده، کنترل قابل توجهی بر شرکت دارد. علاوه بر این، پیج به عنوان یک سرمایه‌گذار بنیانگذار در شرکتی که در حال برنامه‌ریزی برای استخراج منابع از سیارک‌ها و دیگر اجرام سیاره‌ای است، نقش حیاتی ایفا کرد.
آمانسیو اورتگا

ایرانیان جهان

سن: 88
محل اقامت: اسپانیا
شهروندی: اسپانیا
این میلیاردر اسپانیایی یکی از پیشگامان «فست مد» یا «مد سریع» محسوب می‌شود. او یکی از بنیانگذاران گروه مد «ایندیتکس» است که در سراسر جهان به دلیل داشتن برندهایی چون زارا،‌ ماسیمو دوتی و برشکا شناخته شده است. او نه تنها یکی از ثروتمندترین خرده‌فروشان پوشاک در جهان است، بلکه مالک 60 درصد سهام ایندیتکس است که حدود هفت هزار و 500 فروشگاه در سراسر جهان دارد.
او اولین فروشگاه زارا را به همراه همسرش در سال 1975 افتتاح کرد. او درآمد خود را از سود سهام ایندیتکس در املاک مختلف در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است.
سرگئی برین

ایرانیان جهان

سن: 50
محل اقامت: کالیفرنیا
تابعیت: آمریکا
سرگئی برین در کنار لری پیج، نقشی اساسی در ایجاد موتور جست‌وجوی گوگل در سال 1998 ایفا کرد. برین اصالتاً اهل روسیه بود، در ابتدا سمت ریاست فناوری در گوگل را بر عهده داشت و بعداً به نظارت بر پروژه‌های ویژه از جمله توسعه عینک گوگل، یک دستگاه پوشیدنی که دارای «عینک هوشمند» با صدای فعال است. در حال حاضر، برین به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره آلفابت، شرکت مادر گوگل، فعالیت می‌کند، در حالی که سهام کنترلی قابل توجهی را در شرکت حفظ می‌کند.
شرکت آلفابت؛ یک شرکت تریلیون دلاری شرکت آلفابت یا گوگل سابق که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد، یکی از معدود شرکت‌های تریلیون دلاری است. سرمایه بازار آلفابت تا 25 سپتامبر به بیش از 2 تریلیون دلار رسید. آلفابت امروزه یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های خدمات ابری را در جهان دارد. منبع درآمد اصلی این شرکت، کسب‌وکار مربوط به موتور جست‌وجوی آن است که تا سه ماهه دوم سال 2024 حدود 58/6 درصد از کل درآمد آن را تشکیل می‌دهد.
آلفابت در طول سه ماهه دوم 2024 خبر از افزایش درآمدهای خود را داد. تخمین زده می‌شود که ارزش این شرکت به ازای هر سهم از 1/85 به 1/89 دلار افزایش یافته است. این شرکت همچنین درآمد شگفت‌انگیز 445/49 میلیون دلاری را تجربه کرد و مجموع درآمد 84/74 میلیارد دلاری را گزارش کرد که رشد 14 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
این شرکت به سرعت در حال پیشرفت در زمنیه هوش مصنوعی است و «جمینی» چت‌بات هوش مصنوعی مولد آن به خوبی جای خود را در بازار جهانی باز کرده است. این شرکت همچنین در حال طراحی پردازنده‌های «تانسوری» برای استفاده از هوش مصنوعی است.
فناوری ابری و یوتیوب از دیگر مجموعه‌های قدرتمند این شرکت است. بخش تبلیغات یوتیوب و ابری گوگل تا پایان امسال میلادی به نرخ درآمد 100 میلیارد دلاری خواهد رسید.
انتهای پیام/

ایرانیان جهان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1215914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایجاد یک ذخیره گاه واکسن در افغانستان

محکومیت جنایت اسرائیل توسط شخصیت‌های افغانستان

مردم افغانستان در غم سید مقاومت

درخواست تل‌آویو از آمریکا درباره حمله احتمالی ایران

کاخ سفید: بیانیه‌هایی از تهران می‌شنویم؛ منتظریم

آکسیوس: حمله به یمن با هماهنگی «سنتکام» انجام شده است

کاخ سفید: جنگ با ایران مشکلات را حل نمی‌کند

کربی: اسرائیل نمی‌تواند با جنگ ساکنان شمال را بازگرداند

پردیس فریاد مرگ بر اسرائیل سر داد

بمبی که اسرائیل با آن سید حسن نصرالله را ترور کرد

روایت زاخارووا از حاشیه اجلاس سازمان ملل:مذاکرات درباره ارسال سلاح‌های آمریکایی جریان داشت

اسرائیل در حمله به الحدیده از ده‌ها جنگنده استفاده کرد/ هماهنگی آمریکا با اسرائیل در حمله به الحدیده

بمبی که اسرائیل با آن سید حسن نصرالله را ترور کرد+عکس

کربی: آمریکا برای پاسخ ایران به ترور «سیدحسن نصرالله» آماده است

کربی: آمریکا برای پاسخ احتمالی ایران به ترور «سیدحسن نصرالله» آماده است

حزب‌الله را در برابر رژیم صهیونیستی تنها نگذاریم

واکنش کربی به پاسخ احتمالی ایران به ترور سید حسن نصرالله

کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان ادامه یابد

رژیم اسرائیل: با هماهنگی آمریکا به یمن حمله کردیم

ایران حملات رژیم صهیونیستی به الحدیده را محکوم کرد

پزشکیان: نباید حزب‌الله را در برابر رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و اروپا حمایت می‌شود‌، تنها بگذاریم

پزشکیان: دنیا شاهد آمریکا و کشورهای غربی از جنایات صهیونیست‌ها است

پزشکیان: حزب‌الله را در برابر رژیم صهیونیستی تنها نمی‌گذاریم

سفر احتمالی النصر عربستان به آمریکا در وقفه زمستانی لیگ عربستان

بمب سنگرشکنی که اسرائیل با آن سید حسن نصرالله را ترور کرد چه بود؟

نباید حزب‌الله را در برابر رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و اروپا حمایت می‌شود‌، تنها بگذاریم

حزب‌الله پابرجا می‌ماند

استاد دانشگاه کالیفرنیا: ریاض و ابوظبی هزینه جنگ اسرائیل را تامین می‌کنند

ایران در استراتژی‏‌های منطقه‏‌ای خود تجدیدنظر می‏‌کند

واکنش بشار اسد به ترور سید حسن نصرالله

تکذیب ادعای صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله؛ ترور حاج ابوعلی رضا صحت ندارد

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند: اجماع برای حمله زمینی محدود به لبنان

صهیونیست‌ها در عملیات ترور سید حسن نصرالله از چه نوع بمبی استفاده کردند؟

24 شهید و 29 زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به «صیدا»

ادعای تیراندازی به نیروهای جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان

نگرانی پنتاگون از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در منطقه

گانتس: باید به لبنان حمله زمینی کنیم/ ادعای اسرائیل درباره شهادت 20 فرمانده حزب الله

انصارالله: عملیات یمن علیه اسرائیل متوقف نخواهد شد

رییس انجمن گاوداران ایران: افزایش قیمت شیر دامداران را راضی نکرد

آیا همه مردم با افزایش قیمت برق در ازای پایان قطعی‌ها موافقند؟

قیمت دینار عراق| قیمت صد دینار عراق چقدر است

سه شرط مقاومت عراق برای توافق خروج نیرو‌های بیگانه

عرضه 75 عنوان کتاب با محوریت شهدا و ایثارگران عراقی در نمایشگاه یاد یاران قم

اجلاسیه 6 هزار همسر و فرزند شهید مازندران برگزار شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری منصوب شد

ارتقای 6 پله‌ای استان کرمانشاه در حوزه صنعت، معدن و تجارت/ کرمانشاه رتبه نهم کشور را کسب کرد

جشنواره ملی زعفران آبان ماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود

ارتقای 6 پله‌ای استان کرمانشاه در حوزه صنعت، معدن و تجارت

حجت عبدالملکی برکنار شد

لوگو المپیک، نمادی از صلح و دوستی