ایرانیان جهان

آخرين مطالب

عرضه 75 عنوان کتاب با محوریت شهدا و ایثارگران عراقی در نمایشگاه یاد یاران قم عراق

عرضه 75 عنوان کتاب با محوریت شهدا و ایثارگران عراقی در نمایشگاه یاد یاران قم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز اسناد مقاومت اسلامی با هدف مستند سازی تاریخچه مقاومت اسلامی در سده اخیر عراق ، اقدام به ثبت و نشر سیره شهدای عراقی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت رزمندگان غیر ایرانی دفاع مقدس کرده است. همچنین اداره کل مستند نگاری حشد الشعبی عراق به محض شروع عملیات‌های نظامی پس از صدور فتوای جهاد کفایی به پیشنهاد شهید ابومهدی المهندس راه اندازی شد تا از لحظه‌های اول حمله داعش به عراق همه اتفاقات وعملیاتها ثبت و ضبط شود.
بنابراین گزارش ، غرفه یادمان شهدای رزمنده عراقی به همت مرکز اسناد مقاومت اسلامی و اداره کل مستند نگاری حشد الشعبی عراق در نمایشگاه یاد یاران بر پا شده است.در این نمایشگاه که با حضور شخصیتهای سیاسی، نظامی وفرهنگی و با شعار محوری « از محراب تا معراج» در استان قم برگزار شده، غرفه یادمان شهدای رزمنده عراقی محصولات فرهنگی و منتشر شده خود را به مخاطبان ارائه می‌دهد.
اداره کل مستند نگاری حشد الشعبی عراق و مرکز اسناد مقاومت اسلامی بیش از 75 عنوان کتاب درباره شهدا، جانبازان و مجروحین دوران دفاع مقدس و جهاد در برابر داعش و شرح حال خانواده‌های رزمندگان را چاپ و منتشر کردند و تمامی این آثار در نمایشگاه یاد یاران عرضه شده است.

ایرانیان جهان

این گزارش حاکی است، بیش از هزار و 300 شهید غیر ایرانی در جبهه‌های دفاع مقدس ایران حضور داشتند که زندگینامه، فعالیت‌های سیاسی فرهنگی، خاطرات، وصیت نامه و تصاویر 100 شهید در دانشنامه 9 جلدی که تاکنون 7 جلد آن به چاپ رسیده، با عنوان موسوعه شهداء العراق (دانشنامه شهدای عراق) درباره شهدای سپاه بدر در این نمایشگاه عرضه شده است.
کتاب نفحات قدسیه (وصیت نامه‌های شهدای غیر ایرانی) در دو جلد ، کتاب‌های متنوعی در بخش کودک از جمله وعد جدو (وعده پدربزرگ)، احب ان اکون مثله (دوست دارم مثل او باشم) وبطلی المفضل جمال (قهرمان من جمال) منتظر صدیق الشهداء (منتظر، دوست شهدا) برای گروه کودک و نوجوان نیز در این غرفه اراده شده است.
در بخش کتاب‌های اختصاصی ؛ کتاب العراقیون فی المرصاد (رزمندگان بدر در عملیات مرصاد) به نقش رزمندگان عراقی سپاه بدر در عملیات مرصاد پرداخته شده ، دیوان شعر شهدای شاعر در میدان جنگ، سنگر و مراسم‌های مذهبی ، کتاب‌های شعر شاعران در رثای شهیدان اعم از شهدای بدر وشهدای حشد الشعبی از دیگر کتاب‌های تخصصی ارائه شده در این نمایشگاه است.

ایرانیان جهان

مجموعه کتاب شهدای علی خطی الامام حسین (ع) با عناوین قدوه المدرسین (الگوی معلمان)، قدوه المحافظین (الگوی استانداران) درباره شهدای عراقی از قشرهای مختلف به عنوان شهدای شاخص عرضه شده است. کتاب القربان الاول (نخستین قربانی) نیز به نخستین شهید بدر احمدفتاح معروف به ابو رحیم دلو اختصاص دارد که در جبهه حق علیه باطل از پیشگامان بوده و مزار او در گلزار شهدای اهواز است.

ایرانیان جهان

در مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق کتاب سه جلدی در خصوص سیره فرمانده شهید ابومهدی المهندس به نام؛ جمال الخط، قرار گرفته که هم به زبان عربی هم به زبان فارسی نوشته و چاپ شده است. مولف این کتاب دکتر احمد سعدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. در نگارش و گردآوری این مجموعه مصاحبه‌های متعددی که از ابومهدی المهندس در دست بوده مد نظر قرار گرفته است. دکتر سعدی در نگارش این مجموعه از سبک صحنه سازی استفاده کرد.
کتاب دیگر ارائه شده در این غرفه ایستگاه‌های یک مسافر است که به قلم شهید ابومنتظر الناصری از نیروهای اطلاعات سپاه بدر در دوران دفاع مقدس و پس از آن در زمان حیاتشان این رمان ادبی را نوشتند و بعد از شهادتشان مجموعه دست نوشته‌های شهید به نام‌های ایستگاه‌های یک مسافر به چاپ رسیده است. عناوین دست نوشته‌های این شهید در پایان این کتاب در پیوست آمده است.
دو کتاب رمان با محوریت شهدای زن عراقی به نام‎‌های وفاء السماء تفتح ابو ابها فی المساء ( آسمان درهایش را در عصرگاهان می‌گشاید ) چاپ شده است.

ایرانیان جهان

نام کتاب‌های چاپ شده توسط مرکز اسناد مقاومت اسلامی و اداره کل مستند نگاری الحشد الشعبی عراق به شرح ذیل است؛
الجسر، نفحات قدسیه، محطات مسافر، اوراق متناثره، موقد فوق الماء و القصب، محطات فی طریق التغییر 5 جلد، عروج من ربی الشام، الشهید جیروم کورسل ـ (تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس)، نحو الحقیقه ، الغراف وهامات النخیل، وفاء، السماء تفتح ابو ابها فی المساء، الشیخ سلام الظالمی جهاد و عرفان، مصابیح فی دجی الفاقه، شبیه فی ارض السواد، جمال الخط، قصید الولاء، لقطات مشرقه من حیاه الشهید ایاد الحاج راضی، لقطات مشرقه من حیاه ابومحمد الساعدی، بحوث فی الجهاد و الدوله الاسلامیه، اعترافات بدون مقابل، العراقیون فی المرصاد، عملیات جرف الصخر، یوسف، شهید فی الاهوار، منحنی الشهاده، دموع علی النهر، هو اجتباکم، البدریون الاَوائل، هم الغالبون، عروج من الشام، مشاعل علی الطریق، احلام تحت ظلال الفسائل، قدوه المحافظین، منتظر صدیق الشهداء، دم فی علیین، قربان هاجر، سلام بر ابومهدی (به زبان فارسی)، قدوه المدرسین، حطاب الاباء، احب ان اکون مثله، حاتم، وعد جدو، بطلی المفضل جمال، محطات فی طریق التغییر، القربان الاول، رحله الشهاده، جمال خط مشی (به زبان فارسی) ، ایستگاه‌های یک مسافر در این نمایشگاه عرضه شده است.

ایرانیان جهان

یادآور می‌شود، این نمایشگاه تا دهم مهرماه در قم، میدان مفید، ابتدای بلوار شهید آوینی، باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برپا است.
پایان پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1215927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

20 معتاد و سارق در طرح امنیت اجتماعی دامغان دستگیر شدند

حمله مجدد اوکراین به نیروگاه اتمی ژاپوریژیا

تصاویر جدید از حمله اسراییل به شهر الحدیده یمن

پیام تسلیت آیت الله شاهچراغی در پی شهادت سید حسن نصرالله

(ویدئو) افزایش سن بازنشستگی در چین

مدالم را مدیون سیدالشهدا هستم

رایزنی‌های فرمانده نیروی دریایی ارتش در پکن

بازداشت و برخورد خشن پلیس پاکستان باتظاهرکننده ضدصهیونیستی+ فیلم

پزشکیان در گفتگو با CNN: حزب‌الله را تنها نمی‌گذاریم | ما حق نداریم با مردم با خشونت رفتار کنیم

پزشکیان: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است/با کشورهای منطقه مشکلی نداریم

عکس | بمبی که اسرائیل با آن سید حسن نصرالله را ترور کرد

پزشکیان: رژیم صهیونیستی بزرگترین تروریست دنیاست/ نباید حزب‌الله را تنها بگذاریم

حزب‌ الله را در برابر رژیم صهیونیستی تنها نگذاریم

ایران حمله صهیونیست‌ها به مخازن سوخت یمن را به شدت محکوم کرد

آیت‌الله خامنه‌ای به پیروزی جبهه مقاومت ایمان دارد

رژیم صهیونیستی: با هماهنگی آمریکا به یمن حمله کردیم

رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است

اعتراف علی مطهری: فریب آمریکا را خوردیم/ پزشکیان هم به فریب‌خوردن از آمریکایی‌ها اعتراف کرد/ رائفی‌پور: حالا فهمیدید چرا حرف ولی‌جامعه روی زمین ماند؟/ ثابتی: چرا تاوان ساده‌لوحی عده‌ای خاص را باید 80 میلیون ایرانی و جبهه مقاومت بدهد؟

در گفت وگو با شبکه «سی ان ان»: پزشکیان: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است/با کشورهای منطقه مشکلی نداریم

حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی یمن، بیانگر خوی ضدبشری رژیم صهیونیستی است

کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده را محکوم کرد

زلنسکی: ترامپ از اوکراین حمایت می‌کند

پزشکیان: وعده آتش‌بس آمریکا و اروپا در ازای عدم پاسخ ایران به ترور هنیه، تماما دروغ بود/ حزب‌الله لبنان نباید در جنگ با رژیم صهیونیستی تنها بماند

کاخ سفید: حمایت آمریکا از اسرائیل بدون تغییر است – آفتاب نو | اخبار ورزشی

واشنگتن پست از ردپای مهمات آمریکایی در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت خبر داد

روایت زاخارووا از حاشیه اجلاس سازمان ملل

فاجعه غزه، هژمونی و «دموکراسی تحققی»

واکنش ایران به حمله جدید اسرائیل به یمن

پزشکیان: اگر سازمان‌های بین‌المللی نتوانند رژیم متجاوز را سر جایش بنشانند طبیعتاً ما پاسخ مناسب خواهیم داد

یمن: اهداف حساس اسرائیل و آمریکا را درهم می‌کوبیم

پنتاگون: قابلیت پشتیبانی هوایی در خاورمیانه را تقویت می‌کنیم

آمریکا و کشور‌های غربی حامی تمام جنایات صهیونیست‌ها هستند

ایران حمله رژیم صهیونیستی به یمن را به شدت محکوم کرد

رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است/هر کاری خواهیم کرد که نتوانند به کشور ما حمله کنند

سناتور آمریکایی: دولت بایدن از ترس واکنش احتمالی ایران «فلج» شده‌است

پزشکیان: اگر جلوی اسرائیل را نگیرند ما پاسخ مناسب خواهیم داد | ما باید کنار حزب‌الله بایستیم | ماجرای دروغ بزرگی که آمریکا از ایران به جهان گفت

پزشکیان: باید کنار حزب‌الله لبنان بایستیم

آمریکا باید حمایت تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی را قطع می‌کرد

امروز رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است

پزشکیان: رژیم صهیونیستی عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است

یمن اسرائیل را تهدید کرد/ حملات بعدی به اهداف غیرنظامی دشمن است

کنعانی حمله اسرائیل به یمن را به شدت محکوم کرد

سناتور آمریکایی: دولت بایدن از ترس واکنش احتمالی ایران فلج شده است

زاکانی: ایران درس بزرگی به صهیونیست‌ها خواهد داد

ایران حملات رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن را محکوم کرد

کنعانی: حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی یمن، بیانگر خوی ضدبشری رژیم صهیونیستی است

«گنبد آهنین آمریکا»، شاید احمقانه‌ترین ایده ترامپ

حمایت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه

لاوروف: ترکیه و سوریه در مسیر عادی سازی روابط هستند

کشیدن تصویر سید حسن نصرالله و نتانیاهو به سبک متفاوت توسط هنرمندان عراقی