ایرانیان جهان

آخرين مطالب

غرب نگران ائتلاف امنیتی-دفاعی ایران و روسیه ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش «راهبرد معاصر»؛ میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز دوشنبه به ایران سفر و با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور کشورمان گفت وگو خواهد کرد.
در این دیدار طیف مختلفی از همکاری های روسیه و ایران در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه به اشتراک گذاشته می شود. همچنین به پروژه های مشترک بزرگ در زمینه های حمل و نقل، انرژی، صنعت و کشاورزی توجه ویژه خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تروئیکای اروپایی و آمریکا با توجه به اینکه می‌دانند رویکرد مسکو برای همکاری با تهران بسیار جدی است، قصد دارند در روابط میان تهران و روسیه اخلال ایجاد کنند
روح‌الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه درباره عمده ترین دلایل سفر نخست وزیر روسیه به تهران به «راهبرد معاصر» گفت: سفر نخست وزیر روسیه به تهران از چند بُعد حائز اهمیت است؛ نخست، اینکه وی حامل پیام حسن همجواری، دوستی و همکاری روسیه با تهران است که برای چندمین بار در ماه های اخیر به وسیله مقام های کرملین به تهران ابلاغ می شود.
وی افزود: پیام نخست وزیر روسیه به تهران بیانگر عزم جزم مسکو برای گسترش روابط با تهران و دستیابی به روابط عمیق راهبردی ناگسستنی است؛ لذا رویکرد دوستانه و برادرانه ای که مسکو در قبال تهران در پیش گرفته، بسیار جدی است؛ زیرا روس ها اولویت ویژه ای برای گسترش مناسبات با ایران در دستور کار قرار داده اند.
تحلیلگر مسائل روسیه عنوان کرد: گسترش روابط ایران و روسیه به ویژه در شرایطی که در نشست سازمان ملل متحد مقام های اروپایی به ویژه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهارات گستاخانه و مداخله جویانه ای علیه روابط دو کشور مطرح کردند، بسیار حائز اهمیت است.
مدبر گفت: تندروی اروپا علیه ایران نشان می دهد تروئیکای اروپایی و آمریکا با توجه به اینکه می‌دانند رویکرد مسکو برای همکاری با تهران بسیار جدی است، قصد دارند در روابط میان تهران و روسیه اخلال ایجاد کنند، به همین دلیل در ملاقات رئیس جمهور فرانسه طرف فرانسوی اظهارات مداخله جویانه ای علیه ایران و روسیه مطرح کرد.
وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه آلمان و نماینده اروپا نیز اظهارات مداخله جویانه‌ای مطرح کردند؛ نباید فراموش کرد کلیدواژه جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا نیز علیه روابط ایران و روسیه بسیار جدی بود. آمریکا و اروپا مواضع خصمانه‌ای علیه ارتباط ایران و روسیه اتخاذ کرده اند، زیرا می‌دانند روسیه دوست دوران سخت ایران است؛ بنابراین در شرایطی که آمریکا و اروپا به هیچ وجه به هیچ کدام از وعده‌هایشان در قبال ایران عمل نکرده اند و عمل نخواهند کرد، روسیه به حمایت از ایران ادامه می دهد.
تحلیلگر مسائل روسیه معتقد است: بارها به مردم و مسئولان ایرانی ثابت شده است، آمریکا و اروپا جز رویکرد فریب راهکاری برابر ایران در پیش نگرفته اند، لذا باید مراقب بود در محور رویکردهای فریبکاری اروپا قرار نگیریم و دنبال سرابی که اروپا به ما نشان می دهد، راه نیفتیم.
وی تصریح کرد: مردم ایران در سال های گذشته شاهد بودند روابط با روسیه واقع‌گرایانه و عملگرایانه بوده است. سفر نخست وزیر روسیه به همراه هیئت عالی رتبه به تهران در راستای پیگیری مناسبات گذشته و ابلاغ پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به تهران است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.
مدبر درباره تازه ترین جنایت های رژیم صهیونیستی در لبنان با تأکید بر اینکه روسیه و ایران باید اتحاد خود را در برابر غرب گسترش دهند، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی جنایتکارانه علیه شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب الله مجری اقدامات کاخ سفید، انگلیس و فرانسه بود. مردم جهان شاهد بودند دستور ترور شهید نصرالله در نیویورک و از مقر سازمان ملل متحد صادر شد؛ بنابراین سازمان ملل متحد عملاً به تشکیلات خنثی تبدیل شده و در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است؛ تا حدی که نیویورک را مرکز فرماندهی عملیات تروریستی تبدیل کرده اند.
سفر نخست وزیر روسیه به همراه هیئت عالی رتبه به تهران در راستای پیگیری مناسبات گذشته و ابلاغ پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به تهران است
وی عنوان کرد: نتانیاهو نام عملیات تروریستی خود را «نظم جدید» گذاشت؛ این نامگذاری بیانگر آن است تروئیکای اروپایی، آمریکا و نتانیاهو خواستار نظم جدیدی هستند که صد البته علیه امنیت و منافع ملی ماست؛ پس غربی ها قاطعانه درصدد اخلال در روابط ایران با روسیه هستند.
تحلیلگر مسائل روسیه افزود: غربی ها نگران گسترش روابط ایران و روسیه هستند، مبادا دو کشور به ائتلاف امنیتی-دفاعی دست یابند. همچنین از حرکت ایران و روسیه برای تحقق سیاست شکست تروریسم اقتصادی نگران هستند، به همین دلیل روش‌هایی به کار می‌برند تا در روابط میان تهران و مسکو اخلال ایجاد کنند.
علت عملیات ویژه روسیه در اوکراین مدبر گفت: روسیه برای مقابله با سیاست‌های تروریستی ناتو در اوکراین و اقداماتی که نئونازی‌های آزوف در بیش از هشت سال نسل کشی روس تباران انجام دادند، تصمیم به عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین گرفتند، لذا نباید با روایت اروپا و ناتو همسو شد، زیرا این نوع روایت به غلط تداعی کننده حمله روسیه به اوکراین است و دروغ ترین روایت ممکن است. 
وی افزود: روس ها سال هاست در این زمینه به غرب و ناتو هشدارهای لازم را داده بودند، اما هیچ کدام به توافق مینسک عمل نکردند و در مدت هشت سال علیه روس تباران دونباس به وسیله نیروهای نئوزی آزوف و ناتو مرتکب نقض حقوق بشر و نسل کشی شدند؛ لذا روسیه برای حفاظت از جان شهروندانش چنین اقدامی را در دستور کار قرار داد.
تحلیلگر مسائل روسیه عنوان کرد: امروز روسیه در خط مقدم مبارزه با ناتویی قرار گرفته است که دستور عملیات تروریستی علیه سیدحسن نصرالله را صادر کرد؛ لذا باید مراقب فضای اطراف بود.
مدبر گفت: باید در تفاهمات با روسیه به سمت مسیری راهبردی حرکت کرد؛ لذا امیدواریم سیاست برخی رسانه‌های غربگرا که همواره به دنبال گسترش شایعات و اتهام زنی میان ایران و روسیه هستند، خنثی شود. نیازمند مدیریت فضای رسانه هستیم، زیرا این گونه اتهام زنی ها مغایر با روابط دوستانه میان ایران و روسیه است.
وی افزود: مدیریت وهدایت سیاست تبلیغاتی ضد روسی به صورت ویژه از سوی انگلیس حمایت می‌شود که در رأس این رسانه‌ها، اینترنشنال قرار دارد و خواهان اخلال در روابط ایران و روسیه است؛ لذا رسانه‌های داخلی نباید همپای رسانه های غربی مسیر تخریب روابط را علیه روسیه در پیش بگیرند، زیرا این خط فکری و سیاسی مغایر با منافع دوجانبه و روابط رو به رشد تهران و مسکوست.
کلمات کلیدی: نخست وزیر روسیه ایران و روسیه ناتو اوکراین اشتراک گذاری:

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1216757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محصولات اوکراینی داد اروپا را درآورد!

کیوسک‌های گردشگری؛ راهی برای رونق توریسم شهری

بازگشت مهدی طارمی به ترکیب اصلی اینتر برای لیگ قهرمانان اروپا

مهلت کوتاه منچستریونایتد به تن‌هاخ برای نجات تیم از بحران

لرزش بازار سهام آسیا با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

تهدید سرمایه گذاری/ مناقشات خاورمیانه چه تأثیری بر سرمایه گذاری چین در ایران می گذارد؟

هند رکورد فیلترینگ اینترنت را شکست

قدردانی افغانستان از حمایت‌های ورزشی ایران

دیدار مسئولین مرزی ایران و طالبان در هرات | عکس

گزارش درویش برای هیئت مدیره پرسپولیس

طارمی دوباره در ترکیب ثابت اینترمیلان

تیم هندی در آستانه حذف از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

زلزله 6.3 ریشتری روسیه را لرزاند (9 مهر 1403)

ماجرای ترور رییس جمهور آمریکا چیست؟

لاریجانی: نباید اجازه بدهیم اسرائیل لبنان را محاصره کند

اپیک گیمز با گوگل و سامسونگ درافتاد

شهادت «سید حسن نصرالله» وحدت جبهه مقاومت را مستحکم‌تر کرد

ویدیو/ اعتراف مقام رسمی آمریکا؛ بمب‌های سنگرشکن را ما به اسرائیل دادیم

دولت بایدن از ترس تشدید تنش با ایران فلج شده است | بایدن در حال همکاری نزدیک با اسرائیل برای خنثی کردن حمله احتمالی ایران است

ادامه محکومیت ترور شهید سیدحسن نصرالله در سمنان

اسرائیل از ترس پاسخ ایران دست به دامان آمریکا شد

ادامه محکومیت ترور شهید سیدحسن نصرالله در سمنان+ فیلم

رئیس جمهور سابق آمریکا مهاجران را افرادی خطرناک نامید

آنچه باید در مورد ثبت نام لاتاری آمریکا بدانید+آموزش کامل ثبت نام بدون هزینه

انتقاد برلین از «جعل خبر» توسط ترامپ

تلفات طوفان «هیلین» در آمریکا به 111 نفر افزایش یافت

محاکمه مارین لوپن به اتهام اختلاس در دادگاه فرانسه

برتری ترامپ در 5 ایالت کلیدی بر هریس در نظرسنجی جدید

آغاز مذاکرات برای ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی

حراج بعدی شمش طلا فردا برگزار می‌شود

بیش از 34 میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

رئیس سازمان فروش اموال تملیکی از مزایده اموال کوروش کمپانی خبر داد

امام جمعه کیش: تلاش آتش نشانان با بیان یک کلمه و جمله قابل تقدیر نیست

امام جمعه اهل سنت کیش: آتش نشانان، حافظان جان و مال مردم هستند

گفت‌وگوی السودانی و نبیه بری درباره تحولات لبنان

حمله مقاومت عراق با موشک‌های کروز به جولان اشغالی/ دور جدید حملات راکتی حزب الله به نهاریا و منطقه الجلیل +تصاویر

مهندس اوحدی: نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

توسعه اقتصادی با رشد گردشگری در ایران و جهان

نخست وزیر روسیه در تهران/ گامی بزرگ برای گسترش روابط اقتصادی

آب در ایران ارزش واقعی خود را ندارد

ابوالفضل قدیانی بازداشت شد

تاکید وزیر صمت بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری و تسهیل تجارت برای تجار

دعوت وزیرصمت از وزیرتجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای حضور در نمایشگاه دورسوم اوراسیا تهران

سیگنال اقتصادی پزشکیان به اروپایی ها /استوارنامه 6 سفیر دریافت شد +عکس

شخصیت شهید سیدحسن نصرالله در جغرافیای مقاومت، امت اسلامی، جهان عرب و حتی آزادی‌خواهان غیرمسلمان و غیرعرب‌ الهام‌بخش و الگو بود

«سیدحسن نصرالله» یک شخصیتی کم‌نظیر در جهان عرب بود

ابوالغیط: نقض حاکمیت لبنان تهدیدی برای گسترش دامنه درگیری است

سفر به دنیای طعم های ناشناخته با تور ژاپن

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره لبنان برگزار شد

کمک 10 میلیون یورویی کمیسیون اروپا 10 به لبنان