ایرانیان جهان

آخرين مطالب

طوفان‌الاقصی موجودیت رژیم صهیونیستی را نابود کرد ایالات متحده آمریکا

طوفان‌الاقصی موجودیت رژیم صهیونیستی را نابود کرد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: از 7 اکتبر سال گذشته و حماسه طوفان‌الاقصی که حماسه اعجاب‌انگیز رزمندگان قهرمان فلسطینی بود؛ موجودیت رژیم اشغالگر قدس از همان روز فروپاشید . - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حشمت‌الله قنبری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مجاهد کبیر، شهید سیدحسن نصرالله اظهارکرد: بدون تردید جهان اسلام در یک نقطه عطف مهم تاریخی قرار گرفته است.
ضرورت اساسی برای اهل ایمان این است که ابعاد و اعماق برنامه ریزی‌های جبهه حق و جریان باطل را پایش کنند و با ادبیات درست و گفتمان فاخر به بدنه جامعه اسلامی انتقال دهند تا آحاد امت اسلامی با عمل کردن به وظایف خود جزء نورانی و درخشانِ تاریخ اسلامی قرار بگیرند.
استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه این روزها شرایط بسیار استثنایی برای امت اسلامی است، گفت: غفلت، تفرقه و عدم درک درست و دقیق از حقایق و رخدادها باعث می‌شود که در عمل به تکالیف اسلامی خلل وارد شود.
وی با بیان اینکه آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاد و شهادت سیدحسن نصرالله به رغم همه تلخی‌ها و غم بزرگی که ایجاد کرده بود، پدیده دور و بعیدی نبود، افزود: سیدحسن نصرالله از روزی که گام به میدان مجاهدت گذاشت شهادت را رفیق خود می‌دید و سرنوشتی غیر از شهادت، برازنده سیدحسن نصرالله نبود. در این میان آنچه مهم است دقت در کیفیت زندگی و عظمت شهادت سیدحسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و غیره است تا برای ما روشن کند که در کدام سمت تاریخ ایستاده‌ایم.
طوفان‌الاقصی سبب فروپاشی موجودیت رژیم صهیونیستی شد
قنبری ادامه داد: از نکات مهم تاریخ معاصر این است که سیدحسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی به دست و به فرمان سران آمریکا به شهادت رسیدند. از 7 اکتبر سال گذشته و حماسه طوفان‌الاقصی که حماسه اعجاب‌انگیز رزمندگان قهرمان فلسطینی بود؛ موجودیت رژیم اشغالگر قدس از همان روز فروپاشید و اسرائیل تبدیل به یک پوسته برای فریب افکار عمومی دنیا شد و این آمریکا بود که تمام قد وارد مبارزه با اسلام و هویت اسلامی شده است.
وی با تأکید بر لزوم فهم دقیق از وقایع یکسال اخیر خاطرنشان کرد: رخدادهای تاریخی و حوادث پی در پی گاهی ممکن است تحلیل درستی ارائه ندهد و فکر و اندیشه مردم را به اشتباه بیندازد و حتی تعریف شکست و پیروزی را دگرگون کند.
این استاد دانشگاه به ماجرای جنگ احد و دلایل شکست مسلمانان در آن جنگ اشاره کرد و گفت: جنس فاجعه احد جنس عجیب و غریبی بود. یکی از معتبرترین شخصیت‌های اسلامی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) به شهادت رسید و بدون او را مثله کردند و همه این اقدامات برای این بود که مسلمانان حاضر در مدینه، اعتماد به نفس آنان از بین برود و این را القا کنند که پیامبر (ص) نتوانست از جان این شخصیت ممتاز دفاع کند. تمرد از دستورات پیامبر الهی برای رسیدن به غنایم دنیا، نبردی که در آستانه پیروزی بود را به یک شکست تبدیل کرد هرچند آثار شکست احد منجر به عبرت‌آموزی شد.
وی ادامه داد: ماجرای اخیر ما نیز همین است و مانند ماجرای کربلاست. آن روز نجیب‌ترین، اصیل‌ترین، شریف‌ترین و محبوب‌ترین فرزند رسول خدا (ص) در غربت و تنهایی به شهادت رسید تا اینکه نام و یادی از اسلام و آزادگی باقی نماند اما در گذر زمان معلوم شد چهره تابناک حسین بن علی (ع) یک خورشید بی غروب است. مردمان آینده تاریخ حتی در دخمه‌های نمور هم نام و نشانه‌ای از طواغیت بنی امیه پیدا نمی‌کنند اما جریان کربلا در حال تولد پی در پی است.
آمریکا و رژیم صهیونیستی به اهداف خود در غزه نرسیدند
قنبری با تأکید بر اینکه در هفت اکتبر رژیم صهیونیستی فروپاشید، اضافه کرد: از آن زمان سران تبهکار آمریکا مستقیماً وارد شدند و پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها و مدرن‌ترین وسایل تخریب و مهمات را به کار گرفتند و اهداف را هم تعیین کردند. اسرائیل تمام هیمنه آمریکا بود که در هفت اکتبر به زمین زده شد.
وی با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به غزه ادامه داد: حذف و نابودی مقاومت فلسطین و قتل عام مسلمانان غزه هدف اساسی بود. آزادی تبهکاران به اسارت گرفته شده و کوچاندن اجباری این مردم برای فراهم کردن جایگاه و مسکونی به منظور فراخواندن یهودی‌های افراطی و صهیونیست به این سرزمین مقدس از دیگر اهداف آنها بود که بعد از یکسال هیچ دستاوردی جز کشتار بزدلانه مردم غزه نداشته است.
وی متذکر شد: نابودی و از بین رفتن غزه توسط صهیونیست‌ها به معنای صدسال غروب اسلام و غیرت اسلامی بود و اگر این فتنه بزرگ محقق می‌شد تا سال‌های سال هیچ مسلمانی به مسلمان بودنش رضایت نداشت و مباهات نمی‌کرد.
این پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: رزمندگان مقاوم و مستحکم و نجیب غزه به قیمت به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان ایستادند. یک سال از قلمرو اسلام دفاع کردند و پرچم اسلام را بالا نگه داشتند. معجزه دوم که از یدبیضای موسی هم بزرگتر بود، سید حسن نصرالله و حزب‌الله غیور لبنان بود.
آمریکا و رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گیر کرده‌اند
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گیر کرده‌اند، گفت: اکسیر اعجازی حزب الله و حضور سیدحسن نصرالله؛ در جهان وحدت حقیقی، ناب و زلال شیعه و سنی در فلسطین را محقق کرد که این اتحاد و انسجام مبتنی بر اسلام سبب شد تا خون شیعه و سنی با هم ادغام شود.
وی افزود: امروز خون مجاهدانی مانند اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله، عباس نیلفروشان، حاج قاسم سلیمانی و همه رزمندگان مجاهد فلسطینی در هم آمیخته است. هیمنه صهیونیست‌ها فروریخته است و بعد از یکسال فاجعه‌آفرینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند.
قنبری بیان کرد: زمانی که حاج قاسم سلیمانی شهید شد چند میلیون نفر در قلمرو اسلام او را تشییع جنازه کردند. قاسم سلیمانی باید به دست قله استکبار شهید می‌شد چون آنچه نیاز حیات اسلام بود شهید سلیمانی بود نه سردار سلیمانی. او باید دستش باز می‌شد و وسعت پیدا می‌کرد و در قلمرو اسلامی همه مسلمانان را در برمی گرفت. حیف بود سیدحسن نصرالله هم شهید نشود یا با یک نارنجک و یک گلوله شهید شود. او آنقدر بزرگی پیدا کرده بود که برای کشتنش 85 میلیون تن بمب لازم است همانطور که برای محاصره حسین بن علی (ع) 30 هزار درنده به کربلا رفتند.
وی با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند امروز دشمن قوی شده است اما اصلاً اینگونه نیست، گفت: دشمن مقتدر و پیروز دست به چنین جنایت بزدلانه نمی‌زند. قساوت حاصل اضطرار است. تردید نداشته باشید اسرائیل در اضطراب است و آرامش و امنیتی ندارند و به جز آوارگی تاریخی یهود در یکسال اخیر چیزی عایدشان نشده است. حزب الله قطعاً پیروز خواهد بود و هیچ جای امنی برای سران استکبار وجود نخواهد داشت و فریاد تکبیر رزمندگان حزب الله بر سر آنان فرود خواهد آمد. اگر قرار بود با شهادت یک فرمانده، اسلام به خطر بیفتد بعد از شهادت امام حسین (ع) همه چیز تمام می‌شد اما همه بدانند هیچ اتفاقی جز پیروزی‌های بزرگ برای جبهه مقاومت اتفاق دیگری رخ نخواهد داد.
انتهای پیام/582/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1217851/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیدحسن نصرالله شخصیتی بی تکرار در تاریخ معاصر لبنان

دولت جدید در ژاپن / «شیگرو ایشیبا» رسما نخست وزیر شد

عکس کمتر دیده شده از آیت الله هاشمی رفسنجانی با لباس اسپرت و شهید باهنر در ژاپن

تهدیدی برای رئال: چشم همه اروپا به مهاجم لیل

گل‌ خوشگل کریس رونالدو با پای چپ+ ویدیو | رصد روز

او بالاخره برگشت؛ لیست بارسلونا برای دومین بازی لیگ قهرمانان اروپا / عکس

مجموع قهرمانی‌های یوونتوس و اینتر در لیگ قهرمانان اروپا برابر با پائولو مالدینی / انیمیشن عمر مومنی

خشم وزیر اسرائیلی از لغو پرواز‌های بین الملی به تل آویو

اسراییل منطقه را به نمایشگاهی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرد

پزشکیان به رئیس جمهور چین پیام داد

پیام تبریک رئیس جمهور به همتای چینی خود

پیام مسعود پزشکیان به شی جین پینگ

پیام تبریک پزشکیان به رییس جمهور چین

تقاضا برای استفاده از باتری‌های نیکلی چین افزایش یافت

روابط ایران و چین عمیق، پایدار و راهبردی است

پزشکیان به رئیس‌جمهور چین پیام ارسال کرد

پیام تبریک پزشکیان به شی جین پینگ به مناسبت سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین

برتری قاطع پوهانگ مقابل قهرمان چین؛ نماینده ژاپن در خانه شکست خورد

پزشکیان خطاب به شی جین‌پینگ: روابط ایران و چین عمیق، پایدار و راهبردی است

نبویان عضو پایداری مجلس: اگر قطعنامه‌ای قرار باشد علیه جبهه مقاومت در شورای امنیت تصویب شود، بودن چین و روسیه می‌تواند به کمک محور مقاومت بیاید

شکست و پیروزی میزبانان ژاپنی و کره‌ای

تمایل خود را برای توسعه همه جانبه روابط ایران و چین اعلام می‌دارم

تاکید رئیس جمهور بر توسعه روابط همه جانبه ایران و چین

تعویق دوباره رأی‌گیری درباره خودروهای برقی چینی در اروپا

تراکتور - موهان باگان بطور رسمی لغو شد

پاسخ ویدیویی به عملیات روانی چند ماهه افغانی‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی: جوانان ولایی باید از ظرفیت دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنند | اتحاد بسیج دانشجویی با اعضای جامعه اسلامی عامل تقویت جبهه مقاومت است

سهم اجاره‌نشینی در شهر‌ها 5 برابر روستا‌ها

سهم اجاره‌نشینی در شهر‌ها 5 برابر روستا‌ها | سهم اجاره‌‎نشینی در روستا‌ها چقدر است؟

طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم

حضور ستاره‌های استقلال و پرسپولیس در لیست ازبک‌ها + عکس

رییس جمهور آمریکا در زمان انقلاب ایران 100 ساله شد + عکس

هدف اصلی آمریکا، تثبیت رژیم صهیونیستی است

پولیتیکو: واشنگتن مخفیانه حمله اسرائیل به لبنان را تایید کرده است

دبیرکل جدید ناتو: از بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید نگران نیستم

مسکو آماده یک رویارویی طولانی با واشنگتن است

ترامپ: من قصد نداشتم به مردم ایران آسیب بزنم!

قلب آمریکا امروز در اسرائیل می‌تپد

پسکوف: درباره پیمان هسته‌ای جدید با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

از کار افتادن همزمان صدها هزار گوشی موبایل

غافلگیر شدن جنگنده F-16 آمریکا حین رهگیری بمب‌افکن استراتژیک روسیه + فیلم

سردبیر پیشین بخش فارسی صدای آمریکا: ایران ضربه‌های بزرگی به اسرائیل زده است | وقتی گردو غبار خوابید ...

(تصاویر) جیمی کارتر 100 ساله شد

زاکانی: در آینده ورق به نفع مقاومت برخواهد گشت/ همه ظرفیت‌های آمریکا در خدمت اسرائیل است

دفاع مقدس، بهترین الگوی مقابله با صهیونیست و استکبار جهانی است

وزیر دفاع آمریکا: ایران در صورت حمله به اسرائیل، بد خواهد دید / با اسرائیل بر سر برچیدن زیرساخت های تهاجمی در مرز لبنان توافق کردیم

زاکانی: خون پاک شهید سیدحسن نصرالله آغاز فروپاشی سریع‌تر رژیم صهیونیستی است + فیلم

مارک روته، دبیرکل جدید ناتو کیست؟

جیمی کارتر 100سالگی اش را جشن گرفت

اعتراف مضحک دونالد ترامپ درباره ایران