ایرانیان جهان

آخرين مطالب

فرمت جدید در حد لیگ کنفرانس اروپا

فرمت جدید در حد لیگ کنفرانس
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش همشهری‌آنلاین، یوفا که هفته اول لیگ قهرمانان با فرمت جدید را در 3شب و هر شب 6مسابقه برگزار کرده بود، در هفته دوم ترجیح داد به همان سه‌شنبه و چهارشنبه و شبی 9مسابقه بسنده کند. براساس برنامه، 2بازی در هر شب ساعت20:15 به‌وقت تهران برگزار می‌شود که هر دو بازی معمولا بدون مخاطب است و بقیه بازی‌ها همزمان و از ساعت22:30 استارت می‌خورند؛ گویی اگر مسابقات همزمان نباشند، ممکن است تیم‌ها برای صعود با هم تبانی کنند! البته امشب مسابقه مهمی در تقویم وجود ندارد تا اگر یک مسابقه را برای تماشا انتخاب کردید، حسرت بازی همزمان دیگر را بخورید.
این روزها بایرن‌مونیخ با تیمی که تحت هدایت توماس توخل می‌شناختیم کاملا متفاوت است. ونسان کمپانی از بازیکنانش می‌خواهد فقط حمله کنند. آنها در تساوی یک-یک با لورکوزن هم همین کار را کردند اما موفق به پیروزی نشدند. ویلا با اونای امری حالا جزو مدعیان قهرمانی لیگ برتر است و یکی از تیم‌های بیگ‌سیکس جدید به‌حساب می‌آید.
این دومین رویارویی 2تیم در اروپا خواهد بود. دفعه قبلی در سال1982 استون‌ویلا در فینال جام باشگاه‌های اروپا یک بر صفر حریف آلمانی را برد و تنها عنوان اروپایی خود را به‌دست آورد.
بایرن تیم‌های انگلیسی را خوب یا به‌عبارت بهتر، بد می‌برد. تیم آلمانی در 10بار آخر، 7بار انگلیسی‌ها را برده، 2‌بار به تساوی رضایت داده و تنها در یک‌بازی بازنده بوده. بایرن 2‌فصل پیش در نخستین روزهای حضور توخل با نتیجه 3بر صفر به سیتی باخت.
اونای امری پیش از این 2بار بایرن مونیخ را شکست داده؛ یک‌بار سال2017 زمانی که سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بود و بار دیگر در آوریل2022 به‌همراه ویارئال. تنها یک سرمربی توانسته‌ بایرن‌مونیخ را با 3تیم مختلف شکست دهد و او کسی نیست جز مورینیوکه با تیم‌های رئال‌مادرید، چلسی و اینتر توانست این رکورد را به ثبت برساند. حالا امری می‌تواند دومین مربی باشد.
بایرن در نخستین بازی این رقابت‌ها با نتیجه عجیب و تاریخی 9بر2 دیناموزاگرب را برد اما در 3بازی آخر خارج از خانه خود بدون برد بوده و تنها یک مساوی به‌دست آورده است.
تنها یک‌بار اتفاق افتاده که این تیم در 4مسابقه پیاپی از پیروزی محروم بماند که به سال2016 برمی‌گردد که با گواردیولا (3بازی) و آنچلوتی(1) تنها 2تساوی و 2شکست به‌دست آورد.
این روزها همه حرف‌ها پیرامون شهرآورد مادرید و هواداران عجیب اتلتیکو می‌چرخد. باشگاه خاطی به لالیگا اطمینان داده که این اتفاقات تکرار نخواهد شد. تماشاگری که به سمت کورتوا کیسه مدفوع پرتاب کرد هم شناسایی شده. قرار بر این است ورود افراد با ماسک هم برای شناسایی نشدن ممنوع شود. البته هر چیزی از اتلتیکو، بازیکنان، مربیان و هوادارانش طبیعی است.
رئال‌مادرید مصدومان زیادی دارد اما امباپه زودتر از حد معمول از مصدومیت برگشته. در عوض، کورتوا 2 تا 3‌ هفته از ترکیب دور خواهد ماند. آلابا هم پس از یک‌سال و اندی به تمرینات برگشته اما بازگشت او هم در آینده نمی‌تواند مشکلات خط دفاعی رئال را حل کند چون خودش یک مشکل است و در پست غیرتخصصی مدافع میانی یک امکان برای مهاجمان حریف محسوب می‌شود. براهیم و سبایوس هم مصدوم‌اند اما کاماوینگا برگشته و ممکن است به میدان برود. درهرحال، نیمکت رئال مادرید واقعا ضعیف است.
لیل تاکنون مقابل رئال بازی نکرده و تنها یکی از 9‌رویارویی خود را (3مساوی و 5باخت) از تیم‌های اسپانیایی برده. تنها برد این تیم به آخرین مصاف این تیم با اسپانیایی‌ها برمی‌گردد، جایی که آنها در فصل 22-2021 توانستند سویا را شکست دهند.
رئالی‌ها اخیرا در فرانسه خوب شکست می‌خورند. مادریدی‌ها 2بار آخری که به این کشور سفر کردند به پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر باختند و موفق به گلزنی نشدند. در آن‌سو، لیل 7تا از 8بازی آخر خانگی‌اش را در اروپا با پیروزی به پایان برده و تنها یک مساوی به اشتورم گراتس داده است.
با این‌حال رئال که روی عدد 40‌بازی متوالی بدون شکست در لالیگا سیر می‌کند، 14بازی آخر خود را در لیگ قهرمانان نباخته که با احتساب سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا می‌شود 15مسابقه. آنها 10تا از این بازی‌ها را برده‌اند و یکی از 4تساوی‌شان مقابل منچسترسیتی بوده که در ضربات پنالتی بردند و صعود کردند. آخرین‌باری که رئالی‌ها 15مسابقه پیاپی را در لیگ قهرمانان بدون شکست پشت‌سر گذاشتند بین آوریل2016 تا می2017 بود.
تیم تازه‌تاسیس آلمانی همچنان در اروپا سری میان سرها دارد. یووه سومین حریف ایتالیایی آنها پس از ناپولی و آتالانتا و نخستین حریف در لیگ قهرمانان است. یوونتوس با تیاگو موتا گل نمی‌خورد. تنها گل دریافتی آنها در این فصل در پیروزی 3 بر یک هفته اول لیگ قهرمانان مقابل آیندهوون هلند دریافت شد. موتا می‌تواند بعد از مارچلو لیپی در سال1995 و کاپلو در سال2004 سومین سرمربی تاریخ یووه باشد که 2‌تجربه نخست خود را روی نیمکت یوونتوس با پیروزی آغاز می‌کند.
یووه هر 4بازی آخر مقابل حریفان آلمانی را برده و دروازه خود را بسته نگه داشته؛ 2بار مقابل لورکوزن و 2بار مقابل فرایبورگ.
لایپزیش معمولا لیگ قهرمانان را با 2شکست آغاز می‌کند و در 2دوره از 3دوره حضورش در این رقابت‌ها چنین کاری انجام داده. آنها در هفته اول این فصل 2 بر یک به اتلتیکو باختند.
یووه بازی‌های اخیر خارج از خانه خود را باخته است؛ 4بار از 5بار آخری که از کشور خارج شدند که 3تای آخر آن پشت‌هم بود. آنها آخرین‌بار در اکتبر2014 چهارمین بازی متوالی خارج از خانه خود را در اروپا باخته بودند.
قرمزها با اسلوت، جانشین یورگن کلوپ روزهای خوشی دارند؛ در لیگ برتر صدرنشین هستند و بازی هفته اول اروپایی خود را در خانه میلان 3 بر یک برده‌اند. این بازی خانگی نباید سخت باشد. بولونیا پس از صعود تاریخی به لیگ قهرمانان اروپا، تیاگو موتا، سرمربی موفق خود را به مقصد یوونتوس از دست داد و ایتالیانو، سرمربی موفق فیورنتینا را جذب کرد. آنها در بازی اول 17شوت به شاختار زدند اما نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکردند.
بولونیا پس از تیم‌های اینتر، میلان، یوونتوس، رم، فیورنتینا، ناپولی، جنوا، اودینزه و آتالانتا، دهمین حریف متفاوت ایتالیایی لیورپول خواهد بود.
بولونیا تنها مقابل 3تیم انگلیسی بازی کرده که آخرین آنها فولام در سال2002 در اینترتوتو بود. آنها یک‌بار هم در جام فیرکاپ در سال1967 با لیدز بازی کردند که رفت و برگشت مساوی شد و با پرتاب سکه، بازنده اعلام شدند.
تنها دلخوشی بولونیا این است که لیورپول در زمین خودش به تیم‌های ایتالیایی سابقه باخت دارد. در واقع، تیم انگلیسی 7بار به ایتالیایی‌ها و 7بار به اسپانیایی‌ها در خانه خودی باخته است. آنها در 7میزبانی آخر مقابل تیم‌های ایتالیایی، 5بازی را واگذار کرده و تنها 2بار برنده بوده‌اند.
لیورپول از 10بازی خانگی آخر در اروپا، 9تا را برده و بیش از 2گل در هر بازی زده است.
کد خبر 886912 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1219231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسان عرب: شگفت زده شدیم! + فیلم

کشف 3 هزار و 866 قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در نهبندان

کارشناسان عرب: شگفت زده شدیم! امروز حد و اندازه واقعی قدرت نظامی ایران را متوجه شدیم و می‌توان گفت از لحاظ امنیتی این حمله ایران، هفت اکتبری جدید برای نتانیاهو رقم زد (فیلم)

استایلی متفاوت از هاشمی رفسنجانی در سفر به ژاپن+ عکس

عقب‌نشینی ژاپن از اجرای قریب الوقوع طرح «ناتوی آسیایی»

برنامه پخش زنده فوتبال امروز (11 مهر 1403) + لینک پخش آنلاین

زمان پخش زنده لیورپول و بولونیا + پخش آنلاین

خلاصه بازی آرسنال و پاری سن ژرمن دیشب 10 مهر 1403

اعتراض طرفداران دورتموند به یوفا: تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد، پول است / عکس

پادشاه بی‌شکست اروپا: یک بازی تا بهترین رکورد

سفیر اسراییل ربوده شد؟ + فیلم

فعالان رسانه‌ای فریب عملیات روانی رژیم صهیونیستی را نخورند

فیلم/ شوخی کاربران فضای مجازی با عملکرد گنبد آهنین اسراییل

فعالیت مجازی در حمایت از اسراییل را گزارش بدهید!

تجمع دانش آموزان نقده در حمایت از پاسخ موشکی ایران به اسراییل

رئیس کل دادگستری بوشهر: انتقام از اسراییل براساس منشور بین المللی حق طبیعی ایران بود

شبکه سه: هدیه فرستادیم | مقر موساد بعد از حمله سپاه درحال سوختن است

اشباع کالا در بازارها به لطف تخصیص کافی ارز

دیدنی های امروز؛ شب موشکی اسرائیل

بازار خودرو شوکه شد!

رکوردشکنی والیبال ایران در آسیا؛ 6 کرسی در کمیته‌های AVC

افزایش قیمت چین باعث افزایش قیمت فولاد تخت ترکیه

افزایش شدید قیمت بیلت وارداتی ترکیه

کشتی‌های آلمانی عبوری از تنگه تایوان از چین هشدار دریافت کردند

جدایی رحمتی و رجبی از کادرفنی استقلال

وزیر کشور: طرد افغان‌ها از کشور آغاز شد + فیلم

اورونوف در فکر ترک پرسپولیس؟

ترافیک سنگین در بلوار سجاد، میدان قائم و تقاطع خسروی در مشهد (11 مهر 1403)

خداحافظی عجیب حسینی با نکونام + عکس

جزئیات رونمایی از گل‌نبشته‌های هخامنشی / ایران؛ هفتمین کشور جذاب برای گردشگران در جهان

رونمایی از گلنبشته‌های هخامنشی با حضور رئیس جمهوری

فایننشال تایمز: سیاست دولت بایدن در هم شکست

رهبر انقلاب: در منطقه ما مشکل اساسی حضور کسانی است که دم از صلح و آرامش می‌زنند؛ یعنی آمریکا و بعضی اروپایی‌ها

آیا ایران پیش از حمله به اسرائیل، آمریکا را مطلع کرده است؟ + ویدئو

آمریکا: ایران بی‌خبر حمله کرد

کارشناسان چینی: حمایت بی‌حد واشنگتن از تل‌آویو، خاورمیانه را به مرز انفجار رسانده است

تا محو کامل اسرائیل، سلاح‌ها را روی زمین نمی‌گذاریم

حمله موشکی سپاه پیام‌های بسیاری برای رژیم صهیونیستی و آمریکا داشت

حمله وعده صادق 2 انتقام خون حسن نصرالله را گرفت

افشای همکاری اسرائیل و آمریکا «قبل، حین و بعد» رگبار موشکی ایران

واشنگتن: ایران ما را قبل از حمله به اسرائیل مطلع نکرده بود

پیام فوری ایران به آمریکا+جزئیات

عزیزی: موج اقدامات بعدی ایران تلافی‌جویانه است/ آمریکا عبرت بگیرد

ادعای یک رسانه درباره زمان پاسخ اسرائیل به ایران

هشدار جدی محسن رضایی به اسرائیل و آمریکا

رهبر انقلاب: اساس جنگ ها در منطقه آمریکا و بعضی از کشور‌های اروپایی است

هشدار جدی محسن رضایی به آمریکا و اسرائیل؛ سر عقل بیایید در غیراینصورت…

آمریکا تمایلی به صلح و ثبات در خاورمیانه ندارد

لوفیگارو: آمریکا دیگر قادر به تأثیرگذاری بر رویداد‌های خاورمیانه نیست

فراتر از یک پیروزی