ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه؛ دینار عراق تغییر فاز داد/ استارت مسکن ارزان در گرجستان زده شد عراق

نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه؛ دینار عراق تغییر فاز داد/ استارت مسکن ارزان در گرجستان زده شد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش اقتصادنیوز، ساخت خانه‌های ارزان قیمت هر چند در کشور با فراز و نشیب‌هایی همراه شده و در میان وعده‌های ریز و درشت، همچنان بلاتکلیف مانده است؛ در کشور گرجستان که مقصدی شناخته شده برای بسیاری از ایرانیان است، فاز اجرایی را آغاز کرده و مورد توجه متقاضیان هم قرار گرفته است. براساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های رسمی گرجستان، دولت این کشور ساخت و سازها و واحدهای مسکونی جدید مقرون به صرفه را آغاز کرده است تا گام مهمی در حوزه مسکن ارزان قیمت بردارد؛ ابتکاری که بخشی از طرح افزایش علاقه به مناطق شهری است و بر خانواده‌های کم درآمد و برآمده از طبقه متوسط ​​تمرکز دارد.
بازار املاک و مستغلات تفلیس پس از رشد بی‌سابقه‌ای که در دو سال گذشته تجربه کرده است؛ در سال 2024 و پس از تقاضای شدید مهاجران روسیه، اوکراین و بلاروس، در حال تثبیت است و قیمت‌های اجاره و فروش روندی معتدل را در پیش گرفته‌اند.
براساس گزارش‌های رسمی ارائه شده، میانگین قیمت درخواستی هر متر مربع در تفلیس ثابت مانده و با افزایش جزئی به حدود 1200 دلار در مارس 2024 رسیده است. نرخ اجاره نیز با کاهش حدود 10 درصدی نسبت به سال قبل کاهش یافت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند این تثبیت به دنبال افزایش شدید قیمت در پی رشد تقاضای مهاجران در سال 2022 رخ داده است.

ایرانیان جهان

به گزارش اقتصادنیوز، صدور مجوزهای ساخت و ساز در تفلیس و باتومی با افزایش قابل توجه 18 درصدی سال به سال در سه ماهه اول سال 2024 ادامه یافته است و این خوش بینی را در میان توسعه دهندگان ایجاد کرده که ناشی از انتظارات تقاضای پایدار است؛ اقدام مهمی که توسط بهبود فضای سرمایه گذاری گرجستان تقویت شده است.
مشاهدات نشان می دهد قیمت یک آپارتمان یک خوابه واقع در مرکز شهر تفلیس حدود 120 هزار دلار قیمت دارد، در حالی که املاک در حومه شهر به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند. به عنوان مثال، یک آپارتمان مشابه در یک منطقه حومه شهر ممکن است تا 60 دلار هزینه روی دست خریدار بگذارد اما برای سرمایه گذاران مناسب است.
حال وقت آن رسیده است که سری به محله‌های مختلف تفلیس بزنیم و قیمت املاک را در آن‌ها مقایسه کنیم. منطقه واک که برای املاک لوکس و نزدیکی به امکانات تفریحی شهرت دارد، انتخاب محبوبی در میان خریداران مرفهی است که به گرجستان سفر می‌کنند. میانگین قیمت ملک در این محله از 1200 تا 2000 دلار در هر متر مربع متغیر است. سابورتالو دومین محله پرطرفدار پایتخت گرجستان است؛ منطقه‌ای مسکونی و تجاری شلوغ که دربردارنده ترکیبی از ساختمان‌های دوران شوروی و آپارتمان‌های مدرن است. میانگین قیمت ملک در این محله از 900 تا 1500 دلار در هر متر مربع متغیر است.
متاتسمیندا که در دامنه کوه متاتسمیندا قرار دارد هم برای مناظر خیره کننده و جذابیت تاریخی خود در کانون توجه خریداران قرار دارد و میانگین قیمت ملک در آن از 1500 تا 2500 دلار در هر متر مربع متغیر است. در نهایت باید سری به محله باسابقه تفلیس قدیم بزنیم که برای معماری تاریخی و فضای پر جنب و جوشش معروف است و بسیاری از گردشگران و مهاجران را به خود جذب می‌کند. میانگین قیمت ملک در این محله از هزار تا دو هزار دلار در هر متر مربع است.
با این همه، این روزها بازار سفر به گرجستان بیش از همیشه داغ است و در طول سال مسافران بسیاری از ایران برای گردش یا مهاجرت راهی این کشور اروپایی می شوند. اگر شما هم این افراد هستید یا بنا دارید تا ادامه زندگی خود را در این کشور جذاب اروپایی تجربه کنید؛ بهتر است دست بنجبانید. اما قبل از هر اقدام و تصمیمی، باید از آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران که یکی از مهم‌ترین مقدمات در هر سفری است آگاه شوید.
قیمت لاری گرجستان امروز 11 مهر 1403 امروز قیمت لاری گرجستان در بازار ارز تهران در مقایسه با آنچه در روز گذشته تجربه کرده بود؛ مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و با ثبت نوسان صعودی 280 تومانی، 23290 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

ایرانیان جهان

نرخ امروز درام ارمنستان دیگر مقصد اروپایی دور دنیای امروز، ارمنستان است که مانند گرجستان یکی از پرطرفدارترین کشورها در میان ایران محسوب می‌شود. قیمت درام واحد پول رسمی این کشور که همواره نوسان محدودی را تجربه کرده و می کند؛ در معاملات امروز بازار ارز تهران نوسان دو تومانی داشت و 163 تومان نرخ گذاری شد تا پس از نوسان طولانی مدت در کانال 150 تومان، سرانجام در کانال جدید قرار بگیرد.
قیمت امروز لیر ترکیه امروز قیمت لیر ترکیه هم در پایان فعالیت معامله گران ارزی در بازار تهران با افزایش قیمت 20 تومانی که تجربه کرد؛ 1840 تومان نرخ گذاری شد.
آخرین قیمت منات آذربایجان منات آذربایجان، چهارمین کشور عضو قاره سبز هم امروز مسیری مشابه سایر ارزهای مرور شده را در پیش گرفت و 37100 تومان عرضه و فروخته شد. هر منات امروز افزایش 490 تومانی داشته است.

ایرانیان جهان

نرخ امروز درهم امارات در بازار بازار ارز تهران معاملات امروز را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز سه شنبه، 17124 تومان خرید و فروش شد تا پس از مدت ها معامله گران شاهد نوسان این اسکناس در کانال جدید باشند. هر درهم عصر امروز نوسان مثبت 236 تومانی را تجربه کرده است.
قیمت دینار عراق امروز دینار عراق که به مانند درام ارمنستان یکی از کم نوسان ترین ارزهای موجود در بازار تهران است هم امروز را با نوسان مثبت یک تومانی در محدوده رنج سپری کرد و در حالی بسته شد که 47 تومان قیمت خورد.
نرخ ریال عمان امروز در بازار امروز قیمت ریال عمان در بازار ارز نوسان مثبت دو هزار و 160 تومانی را تجربه کرد تا نسبت پایان معاملات روز گذشته، 164390 تومان خرید و فروش شود.

ایرانیان جهان

قیمت بات تایلند امروز نوبت به شرق آسیا رسیده است، نقطه ای که در آن قیمت بات تایلند هم در برابر جو حاکم بر بازار تسلیم بود و 1918 تومان نرخ گذاری شد. هر بات امروز هفت تومان نوسان قیمت مثبت داشت.
قیمت امروز رینگیت مالزی در نهایت قیمت رینگیت مالزی هم امروز به 15120 تومان رسید تا نسبت به آنچه روز گذشته تجربه کرده است،‌ 180 تومان افزایش داشته باشد.
منبع خبر
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1219912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شب تلخ تیم‌های مادریدی در اروپا / شاهکار امری و موتا در هفته دوم لیگ قهرمانان

طارمی درخشید مارتینز کمک کرد

خلاصه بازی لیل 1-0 رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

خلاصه بازی لیل 1-0 رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

برد لیورپول و یوونتوس در شب شکست مادریدی ها

جدول لیگ قهرمانان اروپا در پایان هفته دوم؛ تیم‌هایی که انتظار صدرنشینی‌شان را نداشتید!

نتیجه بازی رئال مادرید و لیل / بایرن در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد

خلاصه بازی لایپزیش 2-3 یوونتوس (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

حمله دوباره اسراییل/ 3 انفجار مهیب شنیده شد

اهمیت فتوای مراجع در حمایت امت اسلام از حزب الله

عکس | این فرمانده بزرگ سپاه، کابوس آمریکا و اسرائیل است / تصویری از دوران جوانی یک قهرمان

امریکا: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

سیگنال‌ منفی در خصوص قیمت دلار

نتیجه بازی بایرن مونیخ و استون ویلا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024

فیلم| خلاصه بازی بایرن مونیخ و استون ویلا دیشب چهارشنبه 11 مهر 1403

نتیجه بازی رئال مادرید و لیل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024

فیلم| خلاصه بازی رئال مادرید و لیل دیشب چهارشنبه 11 مهر 1403

دینامو زاگرب 2-2 موناکو؛ باور به پیروزی را هم از آن‌ها گرفتند

لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست غیر منتظره باواریایی‌ها و کهکشانی‎‌ها

بازگشت اونای امری؛ خداحافظی بایرن مونیخ با رکورد شکست‌ناپذیری

چین: عدم آتش بس در غزه عامل بی ثباتی در خاورمیانه است

آمریکا: به‌دنبال تقویت تحریم‌های علیه ایران هستیم

درخواست مقام آمریکایی از اسرائیل: احتیاط زیاد پیشه کنید

محک بازارهای مالی

انفجار مهیب در فرودگاه ژاپنی / ماجرا چیست؟

انفجار بمب جنگ جهانی دوم فرودگاه میازاکی ژاپن را تعطیل کرد

خلاصه بازی ژیرونا 2-3 فاینورد (لیگ قهرمانان اروپا - 25-2024)

خلاصه بازی ژیرونا 2-3 فاینورد (لیگ قهرمانان اروپا – 25-2024)

تنها پرچمدار / مهدی طارمی لژیونر درخشان این روزهای فوتبال | اخبار ورزشی

نتیجه بازی لیورپول و بولونیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2024

فیلم| خلاصه بازی لیورپول و بولونیا دیشب چهارشنبه 11 مهر 1403

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: عملیات وعده صادق 2 یک خواست ملی بود که باید انجام می‌شد/ شهید سید حسن نصرالله از فرزندان معنوی امام خمینی (س) بود/ اسراییل با سانسور فضای رسانه‌ای را مدیریت کرده تا اخباری از میزان تلفات و خسارات منعکس نشود

حضور اتباع غیرمجاز افغان در کشور حتما یک تهدید است/ باید طوری اتباع را سامان داد که در هر شهری نتوانند زندگی کنند

آمریکا به‌دنبال تقویت تحریم‌های موجود علیه ایران

واکنش آمریکا به سئوال پاسخ‌دهی رژیم صهیونیستی به حملات ایران

قطعی شدن حضور تیلور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی

درخواست متفاوت آمریکا از اسرائیل یک روز بعد از عملیات «وعده صادق 2»

نامگذاری 100 کودک عراقی به نام نصرالله

نامگذاری 100 نوزاد عراقی به نام «نصرالله»

نامگذاری 100 کودک به نام نصرالله

«نصرالله» نام نوزادان در عراق پس از شهادت سید مقاومت

تحقق ترانزیت 70 میلیون تنی کالا در برنامه هفتم از طریق تکمیل زیرساخت‌های کریدوری

لزوم همکاری با پلیس امنیت اقتصادی درحوزه فرش

اولین و آخرین شانس ایران برای توپ طلا کدام بازیکن است؟

بمب بزرگ در دست نیمار / بازگشت به فوتبال اروپا | اخبار ورزشی

رونمایی از ترکیب رئال مادرید مقابل لیل

پیدا شدن یک دایناسور غول‌پیکر در اسپانیا

تحریم‌های شدیدتراتحادیه اروپا در انتظار روسیه

تداوم فاز انقباضی چین

رویارویی نظامی ایران و اسرائیل؛ نتیجه انتخابات آمریکا را تغییر می‌دهد؟