ایرانیان جهان

آخرين مطالب

استانداران را سریعتر معرفی کنید انگیره ای در پیگیری مشکلات اقتصادی نیست اخبار ایران

استانداران را سریعتر معرفی کنید انگیره ای در پیگیری مشکلات اقتصادی نیست
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم ضمن توجه به نظر قعالان اقتصادی در انتخاب استانداران با سرعت بیشتری عمل کنند زیرا در شرایط کنونی کارها متوقف شده و هیچ انگیزه ای برای پیگیری مطالبات تولیدکنندگان نیست.
مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی در سومین نشست خبری خود در سال جاری با اصحاب رسانه که روز پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اگر مدیرانی که برای مسئولیت ها انتخاب می شوند سیاسی باشند از کارها باز می مانند و امروز یاید افرادی شایسته و توانمند برای مسئولیت های مهمی چون استانداری ها معرفی شوند تا گره گشای مشکلات باشند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی انتظار می رود رئیس جمهور محترم از نظر و ایده های فعالان اقتصادی توانمند و با تجربه استفاده کنند و بدانند این روند به بهبود فعالیتها کمک خواهد کرد.

ایرانیان جهان

عبدیان با اشاره به رویکرد خوب آقای پزشکیان در بهره گیری از نظر فعالان اقتصادی اظهارداشت: ممنون هستیم که رئیس جمهور برای انتخاب وزرای اقتصاد و صمت نظر فعالان اقتصادی را جویا شدند و در انتخاب وزیر صمت نظر ما مورد توجه قرار گرفت اما تیم اتاق های بازرگانمی برای وزارتاقتصاد با آقای طیب نیا همراه بودند و انتخاب کنونی را مناسب نمی دانستند اما احترام می گذاریم و امیدواریم آقای همتی در موضوع ارز و تعهدات ارزی به وعده خود عمل کنند.
سه نفر برای استانداری قزوین را معرفی کرده ایم
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در خصوص عملکرد مسئول ارشد استان در حوزه اقتصادی اظهارداشت: ایشان در این دوره بیشتر درگیر مسائل سیاسی و عزل و نصبها بود و استان را سیاسی اداره کردند در حالی که قزوین یک منطقه اقتصادی است و با جرات می توان گفت در این سه ساله هیچ اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد رخ نداد و صادرات هم کاهش یافت و وضعیت عادی بود.
وی در پاسهخ به این سوال که ایا نظر خود را برای انتخاب استاندار ارائه کرده اید اظهارداشت: بله در انتخاب استاندار پیشنهادات خود را به دولت اعلام کردیم و سه نفر معرفی شدند اما اسامی را تا انتخاب نهایی اعلام نمی کنیم.
عبدیان تصریح کرد: متاسفانه در استان قزوین از نیروهای شایسته و توانمند بومی حمایت نمی شود و گاهی حتی افراد نامزد را تخریب می کنیم تا مسئولیت کشوری و استانی نگیرند و این روند ایراد دارد.
شایسته سالاری با نگاه بومی و داشتن برنامه در انتخاب استاندار در اولویت است
وی اظهارداشت: توصیه می کنم خبرنگاران هم نگاه سیاسی نداشته باشند بلکه کمک کنند تا افرادی شایسته مسئولیت بگیرند و از استاندار برنامه بخواهند و در این دوره ما اعتقاد داریم باید شایسته سالاری مورد توجه رئیس جمهور و وزیر کشور در انتخاب استاندار باشد و افرادی با سابقه اقتصادی و صنعتی را معرفی کنند تا وضعیت صنعتی استان از این حالت خارج شود.

ایرانیان جهان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: اولویت ما در انتخاب استاندار یک فرد با رویکرد اقتصادی، صنعتی و بومی است که حداقل در دهه های گذشته با صنعت و تولید آشنا بوده و شایستگی اداره استان مهم قزوین را داشته باشد.
این صادرکننده نمونه کشور در ادامه گفت: مدتی است که استان رها شده و کسی پیگیر مطالبات صنعتگران نیست و تنها مدیری که همواره همراه فعالان اقتصادی بوده علی رحمانی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است که همچنان مسئولیت سرپرستی معاونت اقتصادی را بر عهده دارند و هر مدیر واحد صنعتی که به ایشان مراجعه کرد همکاری کردند و در نمایشگاه اربیل هم با مرخصی ضشخصی شرکت کردند که قدردانشان هستیم.
در برگزاری دوره های آموزشی رتبه برتر را کسب کردیم
عبدیان به اهمیت آموزش در اتاق هم اشاره کرد و یادآورشد: در این دوره به موضوع آموزش های تخصصی اهمیت ویژه دادیم و در شرایطی که سالی حدودی 1.5 میلیارد تومان از آموزش در اتاق درآمد کسب می شد ما این کلاس ها را رایگان کردیم و همه هزینه را متقبل شدیم تا مهارت فعالان اقتصادی بالا برود و توانستیم رتبه برتر کشور را کسب کنیم.
وی گفت: بیش از 41 دوره اموزشی در 16 ماه گذشته را برگزار کردیم که هم حضوری و هم انلاین بود و در کنار آن تفاهم نامه هایی همبین دانشگاه و محیط زیست و دستگاهها با اتناق بازرگانی امضا شد.
رسالت ما اارتقای جایگاه اتاق بازرگانی قزوین و حل مشکلات تولیدکنندگان است
عبدیان در ادامه بیان کرد: هرگز در اتاق بازرگانی دنبال منافع شخصی نبوده ام و حتی فعالیت اقتصادی واحدم را کمتر کرده ام تا کارهای اتاق که خیلی هم زیاد است بخوبی انجام شود و به یک شرایط نرمال و منطقی برسیم و در این راستا همه بدهی های گذشته اتاق را پرداخت کردیم و درآمدهای جدید هم کسب شد و با تعامل خوبی که با اتناق ایران داریم اعتبارات خوبی برای تکمیل ساختمان مدرن اتاق دریافت کردم و کارها روان شد.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: وقتی موضوعی را بیان و پیگیری می کنم همه می دانند مسایل فعالان اقتصادی است و با همه گروهها ارتباط داریم و دنبال اعتلای جایگاه اتاق هستیم و در مسیر منافع اتاق ایران هرگز کوتاه نیامده و با کسی تعارف ندارم اما با همه رفیق هستیم و اعتباراتی که از تهران گرفتیم با ده سال گذشته برابری می کند.
عبدیان اظهارداشت: حتی در انتخاب همکاران اتاق بازرگانی با نگاه شایسته سالاری و مشورت و خرد جمعی پیش رفتیم و هیچ سفارش و رانتی نپذیرفتیم تا افراد توانمند وارد مجموعه شوند.

ایرانیان جهان

کاهش صادرات نگران کننده است
وی در خصوص وضعیت صادرات هم گفت: متاسفانه در یک سال اخیر به دلیل مشکلات عدیده تولیدکنندگان از جمله تعهدات ارزی، نرخ ارز، ناترازی انرژی و دهها چالش دیگر شاهد کاهش تولید و صادرات بودیم و امیدواریم در دولت چهاردهم به نگاه ویژه و عملی به حوزه اقتصاد گام مهمی برای رفع موانع تولید برداشته شود.
عبدیان تصریح کرد: در سال 1402 که تحریم بودیم و 3200 قلم کالا ممنوع بوده حدود 62 میلیون دلار تخصیص ارز داشتیم و در سه ماه امسال 33 میلیون دلار ارز برای واردات داده اند که باید گفت رانت ارز به جیب یک عده خاص می رود و حدود 5 تا 6 هزار نفر منتفع می شوند و میلیونها نفر آسیب می بینند که دکتر پزشکیان رئیس جمهور قول داده اند با تک نرخی شدن ارز این چالش برطرف شود.
وی اظهارامیدواری کرد با تسریع در انتخاب استاندار قزوین از میان افرادی شایسته و توانمند از بروز چالش های بیشتر برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی جلوگیری شود.

ایرانیان جهان

در ادامه از همکاران فعال اتاق بویژه مجید بالدران مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام
منبع: خبرگزاری برنا

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1220441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفرای آلمان و اتریش در تهران به وزارت امور خارجه احضار شدند

طارمی در یک‌قدمی کسب یک جایزه ارزشمند

اتحادیه اروپا حمله موشکی رژیم صهیونیستی علیه بیروت را محکوم کرد

واکنش سرمربی رئال مادرید به شکست تیمش مقابل لیل

فصل برای برمر تمام شد/ راموس در مسیر یوونتوس

سفرای آلمان و اتریش در تهران به وزارت امور خارجه احضار شدند‌

اروپا به الگوریتم توصیه محتوای شبکه‌های اجتماعی گیر داد

شاید بازی کنار لائوتارو برای طارمی بهتر باشد

فهرست تیم ملی فرانسه برای لیگ ملت‌های اروپا/ امباپه غایب بزرگ خروس‌ها

محبوبیت سیدحسن نصرالله بعد از مرگش کمتر از جمال عبدالناصر نیست!

سنگنوردان قزوینی در راه مسابقات جهانی + برنامه‌ها

برداشت چین دوم حنا در دلگان سیستان و بلوچستان آغاز شد

دروازه‌بان پرسپولیس به تیم ملی الجزایر دعوت شد – آفتاب نو | اخبار ورزشی

هشدار طالبان در پی مسدود شدن مسیرهای ترانزیتی افغانستان با جنوب آسیا

شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری 8 هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند

بررسی تعامل منطقه با طالبان در نشست فرمت مسکو

اسلام، مدافع 100 درصد زنان

ادعای رسانه عراقی: در جریان عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل، آمریکا ظرف نیم ساعت، 3 پیام برای تهران فرستاد

اینترنت استارلینک در ایران ارزان میشود!

ایران، روسیه و چین به استفاده از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم شدند

راهپیمایی دانشجویی در حمایت از جبهه مقاومت/ طنین «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» در آسمان تهران

هریس: نیروهای آمریکا در دفاع از اسرائیل نخواهند جنگید

ارسال سه پیام فوری واشنگتن برای تهران از طریق بغداد

3 پیام فوری آمریکا به ایران در کمتر از نیم ساعت + جزئیات

ارسال سه پیام برای ایران از طریق بغداد

سازمان سیا از ایران، چین و کره شمالی خبرچین جذب می‌کند + جزئیات

علی جنتی: باید محاسبه دقیق و درستی از تبعات تداوم رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل داشته باشیم/ حزب الله می‌تواند به سرعت خود را بازسازی کند/ دولت آمریکا درصدد مدیریت بحران در غرب آسیا تا پیش از انتخابات نوامبر است

پیام فوری آمریکا به تهران درباره حمله موشکی

بغداد الیوم: آمریکا طی نیم ساعت 3 پیام برای ایران فرستاد

چگونگی پاسخ احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران

راهپیمایی حماسی دانشجویی در حمایت از جوانان و رزمندگان مقاومت

رسانه‌ صهیونیستی: پایگاه «نواتیم» در حمله ایران به شدت خسارت دید

حمله ارتش صهیونیستی به مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در بیروت

رهبر انصارالله یمن: شهید سید حسن نصرالله نقش مهمی در سطوح منطقه و جهان ایفا کرد

مسکو: تاسیسات هسته‌ای نباید وارد درگیری‌ها شود

افزایش شکاف میان پول‌داران و تهی‌دستان؛ ثروتمندترین دهک چندبرابر فقیرترین دهک هزینه می‌کند؟

40 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است

سقوط خودروی خارجی از اوج

مقاومت عراق: به هدف گرفتن عمق اسرائیل ادامه می‌دهیم

ببینید | سرتیپ خلبان امینی: با موشک، جنگنده عراق را زدم

مقاومت عراق: به هدف گرفتن عمق اراضی اشغالی ادامه می‌دهیم

ادعای رسانه عراقی: در جریان عملیت موشکی ایران علیه اسرائیل، آمریکا ظرف نیم ساعت، 3 پیام برای تهران فرستاد / این پیام‌ها به واسطه عراق منتقل شدند

عنایت ویژه به ترویج و تحکیم یاد شهدا ضروری است/ تشکل های ایثارگری محور وفاق ملی

ضرورت تدابیر ویژه اقتصادی در شرایط بحرانی / مسئولان اقتصادی باید فضا را مدیریت کنند

ناترازی اقتصادی کشور ریشه در ناترازی حکمرانی دارد

توسعه زیرساخت های مرزی سرو مورد توجه قرار گیرد

وضعیت دیوانه کننده مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا

شرکت IBM اولین مرکز داده کوانتومی اروپا را در شهر کوچکی در آلمان تاسیس می‌کند

احضار سفرای آلمان و اتریش به وزارت امور خارجه

چندان از عملکرد لیورپول راضی نیستم