ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیام رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران این بود که ما از شهادت نمی ترسیم ایالات متحده آمریکا

پیام رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران این بود که ما از شهادت نمی ترسیم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری به گزارش میهن تجارت، امروز – جمعه سیزدهم مهرماه – در شهر اصفهان، نمازگزاران به دیدار خطبه های امام جمعه موقت شهیدستان اصفهان رفتند. ما ذوالفقار حیدر فداییان رهبری من هستیم» قدردانی کردند.
حجت الاسلام سید احمد محمودی در خطبه اول نماز جمعه شهر اصفهان گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند که در ملاء عام مرتکب گناه و معصیت خدا نشوید که از بزرگ ترین گناهان است و در در قرآن کریم خداوند به برخی از گناهان کبیره بر برخی دیگر اهمیت داده است.
به طوری که به گناهانی که وسعت و آثار و نتایج آن بر جامعه تأثیر می گذارد، اهمیت بیشتری داده است.
وی افزود: گناه فتنه بزرگتر از قتل، و عقب نشینی مؤمن از زنا بدتر است، اما گناهی که در جامعه شیوع بیشتری دارد، خداوند غیر از عذاب اخروی، عذاب دنیوی را نیز دستور داده است. آن را زیرا امنیت روانی جامعه را از بین می برد.
امام موقت اصفهان ادامه داد: در کتب فقهی برای برخی از گناهان حدی مشخص نشده است اما در مورد گناهان عفت که امنیت روانی جامعه را بر هم می زند صد ضربه شلاق و در برخی موارد اعدام در نظر گرفته شده است. و تفسیر قرآن در این رابطه این است که جامعه در مورد این گونه گناهان کوتاهی نکند که در سوره نور تأکید شده است.
وی بیان کرد: افراد شایسته یا مؤمنان به قرآن کریم باید این حد و عذاب دنیوی را برای افرادی که مرتکب اعمال منافی عفت می شوند در نظر بگیرند و نسبت به آن کوتاهی نکنند، زیرا خداوند فرموده اولاً کوتاهی نکنید. در مقابل این گناهان و ثانیاً برای عذاب دنیوی این افراد عده ای از مؤمنان و افراد شایسته حضور داشته باشند، یعنی قاضی نباید این کار را به تنهایی در مکان خاصی انجام دهد.
حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: طبیعی است که لغزش های کوچکی در جامعه وجود داشته باشد و قطعا ایمان افراد و استقامت آنها در برابر گناهان متفاوت است، اما خداوند از همه توقع دارد زیرا دامنه چنین گناهان کبیره به خود محدود نمی شود. گناهکار
امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت سید تاسط، سید حسن نصرالله و همچنین شهید سرلشکر عباس نیل فروشان و دیگر شهدای قدس به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: هفته را گرامی می داریم. نیروی انتظامی و از جمله کسانی هستند که نظم و انضباط را در جامعه مستقر می کنند، ما قدردان آن هستیم.
وی همچنین از سربازان و نیروهای دلاوری که با اقتدار خود در عملیات «عدیه صادق 2» و در رابطه با شهادت سید حسن نصرالله و جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم غاصب صهیونیستی، دل مردم را شاد کردند، تشکر کرد. آمریکای جنایتکار در منطقه گفت: امام خمینی (ره) در پیام حج خونین رسماً از حزب الله نام بردند و گفتند که حزب الله بالاترین حجت در برابر مقاومت است و این سخن بسیار معنادار است، زیرا معمولاً ائمه چنین نمی کردند. افراد خاصی را نام ببرید، اما آنها به صراحت به همه مسلمانان جهان گفتند که حجت بر توطئه های دشمنان و جنایات رژیم صهیونیستی تمام شده است و ما نباید در مقابل آنها ساکت و خاموش باشیم.
حجت الاسلام محمودی به تعبیری که رهبر معظم انقلاب در رابطه با حزب الله در این مدت به کار بردند اشاره کرد و افزود: به محض وقوع این جنایت، مقام معظم رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام کردند و فرمودند عزای ما است. نوحه نیست بلکه گریه است با آمریکا و اسرائیل فرق دارد. ما عزاداری می کنیم و عزاداری می کنیم، اما ماهیت عزاداری ما با عزاداری طبیعی متفاوت است و این نیست که چه کنیم و چه کنیم.
وی ابراز کرد: در این ایام همه نیروهای حیاتی با هم هماهنگ بودند و سیلی محکمی به اسرائیل زدند و این یک مطالبه مردمی بود، هرچند ممکن است عده ای نتوانند این مطالبه را درک کنند، اما عمدتا دانشگاهیان و برخی دیگر. دانشگاهیان، تاجران و بازاریان همه خواهان انتقام بودند و این خواسته عمومی بود که به موقع برآورده شد و درس عبرت شد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: ما با این عملیات نشان دادیم که سکوت ما نشان دهنده ضعف در برابر دشمنان نیست، امام حسین در روز عاشورا در برابر ظالمان و ظالمان فرمودند: بمیرید ای دشمنان بشریت و اسلام و تفکر ما نیز برگرفته از مکتب حسینی عاشورا است. است
وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری یادآور شد: حتماً می دانید که چرا مقام معظم رهبری شخصاً در این نماز حضور یافتند و با اقتدار و شجاعت و با تمام توان و قدرت به میدان آمدند. به دنیا بفهمانیم که ما از شهادت نمی ترسیم و عزاداری ما فریاد بر دشمن است. پیغام دادند که نامردانی که خود را پشت گنبد آهنین پنهان کرده اید بدانید که دیگر گنبدی برای شما نمانده است و پیغام دادند که نامردان و سران کفر اگر جرات دارید در میان توده های مردم بیایید. فکر می کنی ما می ترسیم؟! او درس بزرگی به همه مردان و زنان آزاده جهان داد که در مقابل دشمن تسلیم نشوید و با استقامت بایستید.
حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: دشمن بداند اگر اشتباه کند سیلی محکمی از ما خواهد خورد و جمهوری اسلامی ایران کاملا پشت حزب الله لبنان ایستاده است و از نظر ما اسرائیل عددی نیست. شما دیدید که سربازان ما دقیقاً پایگاه هایشان را زدند.
وی با اشاره به دشمنی آمریکا با اسلام و مسلمین گفت: آمریکا را فراموش نکنید، نقش آمریکا در ترور سرور شهدای مقاومت که به دستور آمریکا بود، آشکار است. امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست، اما شیطان فقط بچه‌ها را وسوسه می‌کند و نمی‌کشد و حتی بچه‌ها را وسوسه نمی‌کند، اما آمریکا بدتر از شیطان است زیرا فریب می‌دهد، می‌کشد، تحریم می‌کند، بچه‌ها و منافقان را می‌کشد در همان زمان الان پرچم حقوق بشر برافراشته است، پس ساده لوحانه است که کسی فکر کند مشکلات ما با آمریکا قابل حل است زیرا مشکل آمریکا با ما بالاتر از اینهاست.
امام جماعت موقت اصفهان تاکید کرد: مشکل آمریکا با ما بر سر مسائل هسته ای و حقوق بشری نیست، مشکل اساسی است. آنها با اصل نظام ما مخالف هستند، اما برخی از مسئولان به این نکته توجهی ندارند و در حرف ها و گزینه های خود به آن توجه نمی کنند. باید دانست هر جا که کوتاه بیاییم دست و زبان دشمن درازتر شده و جنایاتش زیاد شده پس باید طوری عمل کنیم که مانند زینب کبری فقط زیبایی و اقتدار و شجاعت و توان رزمی خود را ببینیم. .
وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام در این دوران حتی یک تکه از خاک ایران را به دشمن ندادند، بنابراین گزینه ها باید به گونه ای باشد که دشمن احساس برتری نکند.
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: با یک ضربه چاقو می شود آدم را کشت، اما آمریکای غاصب و اسرائیل ده ها تن بمب بر سر فرزند عزیز زهرا ریختند که حکایت از ضعف، حماقت آنهاست. و تحقیر، زیرا خود را شکست خورده می دیدند». پس باید در مقابل آمریکای غاصب بایستید و نترسید و شما ملت در هشت سال دفاع مقدس خود را ثابت کردید.
وی این شهادت ها و جانفشانی ها را مقدمه ای برای ظهور امام زمان (عج) دانست و ابراز داشت: با اتحاد و همدلی می توان زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کرد و مقام معظم رهبری فرموده اند که خون امام زمان(عج) شهدا امید جدیدی را به جامعه تزریق می کنند، پس سرنوشت خدا در دست دشمنان است. خداوند می شود و جامعه ما نیز بر همفکری و حضور خود برای حفظ و حراست از ارزش های انقلاب افزوده خواهد شد و این به برکت خون شهید است.
منبع : به گزارش میهن تجارت

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1221369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از کتاب نویسندگان شاهرودی

رونمایی ژاپن از موشک هایپرسونیک

جرا امباپه به تیم ملی فرانسه دعوت نشد؟

حمله به کین: ارزش 100 میلیون یورو را نداشت!

نظر رونالدو درباره لیگ قهرمانان آسیا

ویدیو: خلاصه بازی پورتو 3 – منچستر یونایتد 3

درخشش طارمی در قلب اروپا

رکورد عجیب اونای امری/ کابوس بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا

حکم اروپا علیه سیستم نقل‌وانتقالات فیفا

حکم اروپا علیه سیستم نقل وانتقالات فیفا

احساس خاص رونالدو از بازی در لیگ نخبگان پیش از نبرد با استقلال

رونالدو : گلزنی و پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا هم برایم بسیار خاص است

واکنش ورزشکار المپیکی به حمله موشکی ایران به اسراییل

هشدار نخست‌وزیر جدید ژاپن درباره شعله‌ور شدن آتش جنگ در شرق آسیا

تعامل با حکومت کنونی افغانستان ضروری است

طالبان خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان شد

داعش هیچ پایگاهی در افغانستان ندارد

روسیه در آستانه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه

هزینه 1.2 میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات ایران و یمن

رویترز: کوشنر با بن‌سلمان درباره سازش ریاض-تل‌آویو رایزنی کرده است

بمب سنگرشکنی که سید حسن نصرالله را ترور کرد چه بود؟ / جزئیات بمب

حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن

برای اولین بار از 1980، نرخ چاقی در آمریکا کاهش یافت | لاغری در آمریکا فقط به خاطر این 2 داروی لاغری+نمودار

حملات هوایی انگلیس و آمریکا به یمن

حملات هوایی انگلیس و آمریکا به صنعا و الحدیده یمن

تجاوزات مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن

موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی

جنایت رژیم صهیونیستی با بمباران 70 تن موشک در بیروت

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از 15 مهرماه به روال گذشته

نگاهی به مفهوم تورم و وضعیت فعلی آن در کشور

برخی الزامات صندوق ملی مسکن، مسکن مهر را دچار چالش کرد

صحبت های مدیر عامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری از دامنه نوسان

هلاکت و زخمی شدن 25 نظامی تیپ «گولانی» در حمله پهپادی مقاومت عراق

2 کشته در حمله پهپادی از عراق به اسرائیل

اذعان تل آویو به هلاکت 2 نظامی این رژیم در حمله مقاومت عراق

عراق از ارتش اسرائیل قربانی گرفت + جزئیات

کشته شدن 2 سرباز اسرائیل در انفجار پهپاد شلیک شده از عراق

هلاکت 2 نظامی تیپ گولانی در حمله پهپادی مقاومت عراق

کشته و زخمی شدن 25 نظامی صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق

ارتش اسرائیل: بر اثر حمله پهپادی از عراق به یک پایگاه نظامی در جولان 2 سرباز کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند

اعتراف اسرائیل به هلاکت 2 نظامی خود در عملیات مقاومت عراق

هشدار سردار فدوی به اسرائیل: نیروگاه‌هایتان را می‌زنیم

دستگیری 13 نفر در یک پرونده اخلال نظام بانکی

مصر و اردن و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در معرض خطر هستند

مقام یمنی: مصر و اردن و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در معرض خطر هستند

پیروزی یاران شهاب زاهدی در جی‌لیگ ژاپن | اخبار ورزشی

کشف قدیمی‌ترین «جدول ضرب» ژاپن با قدمت 1300 سال

لیست تیم ملی هلند برای بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا (اکتبر 2024)

معرفی شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا

رونالدو: لیگ قهرمانان آسیا هم خاص است