ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد:/ سخن گفتنی و جای ماندنی برای ماندگاری در دنیای دیجیتال ضروری است بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد:/ سخن گفتنی و جای ماندنی برای ماندگاری در دنیای دیجیتال ضروری است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان -

به گزارش "ایثار" نشست شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری مسئولان روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسات تابعه با حضور شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.
در این جلسه سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عصر ارتباطات گفت: امروز مردم جهان در فضای دیجیتال با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به‌سرعت اطلاعات موردنیاز خود را در زمینه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی دریافت می‌کنند.
محمد اسفندیاری تصریح کرد: ما امروز اگر بخواهیم حرکتی در فضای دیجیتال داشته باشیم باید برخی ریسک‌ها را در ورود به فضای فوق بپذیریم تا بتوانیم همپای این فنّاوری در جهان حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه ارتباط جوانان با سیستم و لوازم فضای دیجیتال از پدر و مادر نزدیک‌تر شده است، بیان کرد: این آسیب جدی در ارتباط روابط عاطفی والدین با فرزندان به شمار می‌آید که باید در این زمینه تدابیر ویژه اندیشیده شود.
اسفندیاری بابیان اینکه در جامعهٔ کنونی نمی‌توانیم فناوری در ارتباطات و فضای دیجیتال را نادیده بگیریم، گفت: متأسفانه به دلیل عدم تعریف و نبود شبکه‌های اجتماعی مناسب از سوی ما، جوانان امروز، به این فضا مراجعه می‌کنند و در بیشتر موارد با استفاده نامناسب از محتوای آن‌ها، آسیب‌های مختلفی به آن‌ها وارد می‌شود.
وی بیان کرد: ما برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی جوانان و مخاطبان در فضای دیجیتال، باید شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنیم و مطالبی در این شبکه‌ها قرار دهیم تا آن‌ها نیازهای خود را در این شبکه‌ها دریافت کنند.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شبکه‌هایی باید باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف و راه‌اندازی شود تا به ابهامات مخاطبان و نیازهای اطلاعاتی آنان پاسخ داده شود.
وی با اشاره به اهمیت حضور جدی در فضای دیجیتال، گفت: اگر قرار است در دنیای دیجیتال بمانیم، باید سخنی برای گفتن و جایی برای ماندن داشته باشیم و در غیر این صورت از جامعهٔ جهانی محو خواهیم شد.
اسفندیاری به فضای برخی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برخی افراد متأسفانه هنوز در درست بودن استفاده از این فضا یا عدم آن با یکدیگر بحث می‌کنند این در حالی است که مخاطبان به‌سرعت در این فضا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و اختلاف‌نظرهای ما در روند سرعت آن تأثیری ندارد.
وی بیان کرد: ما باید در فضای دیجیتال، اختلاف‌نظرها را کنار بگذاریم و با رسیدن به یک نتیجه واحد، تعریف مشخصی از این فضا داشته باشیم تا با قرار دادن اطلاعات، در خصوص اندیشه‌ها و عقاید اسلامی، بتوانیم مخاطبان را با این افکار آشنا سازیم.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: همکاری با رسانه‌ها، پاسخگویی به ابهامات، ایجاد رابطه بین مدیران و کارکنان دستگاه اجرایی، افکار سنجی داخلی و خارجی دستگاه اجرایی ازجمله وظایف این روابط عمومی‌هاست.
وی ادامه داد: نظارت بر انتشارات دستگاه‌های اجرایی، پاسخ به سؤالات و راهنمایی مراجعان و تبلیغات و اطلاع‌رسانی دستگاه اجرایی از دیگر وظایف این روابط عمومی‌هاست که باید نیروهای این حوزه به‌درستی آن‌ها را انجام بدهند.
نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این جلسه، ضمن بیان بخشی از عملکرد این بنیاد، به جایگاه روابط عمومی در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: باید ساختار این جایگاه با اتخاذ شیوه‌های مناسب، تعریف و تقویت بشود تا روابط عمومی‌ها بتوانند با استفاده از توانمندی و ابتکارات خودشان، در تحقق اهداف این نهاد نقش بسزایی داشته باشند.
در ادامه این جلسه، احسان‌الله لنکرانی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: باید جایگاهی متناسب درشان روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران به وجود آید که فعالیت علمی و تخصصی روابط عمومی‌ها، به ارتقای این جایگاه کمک بسزایی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه درباره جایگاه روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران هنوز فرهنگ‌سازی نشده است، بیان کرد: باید امکانات و بسترهایی فراهم شود که با فرهنگ‌سازی مناسب، جایگاه آن ارتقا یابد.
لنکرانی گفت: روابط عمومی‌ها باید در راستای ایجاد همدلی بین جامعه هدف و کارمندان و اطلاع‌رسانی شفاف و روشن، تلاش کنند تا بتوانند بخشی از اهداف این نهاد را محقق سازند.
غلامرضا حقایق‌پور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین، در ادامه این نشست گفت: کارشناس روابط عمومی در نمودار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها تعریف نشده و این مطلب از بزرگ‌ترین مشکلات ما در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با رسانه‌هاست.
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای انجام این اقدام باید ساختار و بسترهای مناسب در این نهاد، تعریف و مشخص شود، این در حالی است که هنوز تعریف مشخصی برای روابط عمومی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها نشده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1222355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محبی نجم‌آبادی:آمریکا هم نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را احیا کند

بهاره رهنما به آمریکا رفت / استایل خانم بازیگر در کافه نیویورک

آیا رژیم اسرائیل تهدید حمله به ایران را عملیاتی می کند؟

آیا اسرائیل تهدید حمله به ایران را عملی می کند؟

فرمانده سنتکام وارد اراضی اشغالی شد

تحلیل مهاجرانی از عملیات وعده صادق 2/ آنها که دولت را شماتت می‌کردند چرا زودتر انتقام نگرفته، می‌دانند که رییس‌جمهور در موقعیت اتخاذ تصمیم نظامی نیست

زلنسکی از «طرح پیروزی» رونمایی خواهد کرد

قابلیت ایران علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا از نگاه نشنال اینترست

الا ان نصرالله قریب! وعد صادق 2

سایه گاف بایدن بر بازارها

ترور سید حسن نصرالله سبب افول حزب‌ الله نخواهد شد

الجزیره: حزب الله لبنان مستحکم‌تر می‌شود

الجزیره: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد

فرمانده تروریست‌های سنتکام وارد اراضی اشغالی شد

لحظه اصابت موشک حزب‌الله به الجلیل در فلسطین اشغالی

زلنسکی از «طرح پیروزی» خود رونمایی می‌کند

بازار مسکن پاییز را چطور شروع کرد؟

پس انداز کن، خرید طلا از 100 هزار تومان

درخواست نماینده عراقی برای بازنگری درباره کلیه توافقنامه‌های کشورش با اردن

حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد

ببینید | مقاومت عراق با موشک کروز پیشرفته شمال حیفا را هدف قرار داد

ورود بیش از 5 هزار آواره لبنانی به عراق

هدف قرار گرفتن 2 هدف مهم در فلسطین اشغالی توسط مقاومت عراق

حیدر العبادی:احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد

عراق: پدافند هوایی ما توانایی حمایت از آسمان‌مان را دارد

نتایج زنده روز دوم هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

لیستی از 75 مشکل بازار سرمایه تهیه کردیم / ناترازی انرژی در بورس انرژی قابل حل است

کمر خمیده اقتصاد رژیم صهیونیستی زیر آوار جنگ

بلومبرگ: با اوج گیری درگیری ها، ایران ممکن است تنگه هرمز را ببندد؛ این یعنی نفت بالای 100 دلار/ نیویورک تایمز: توقف صادرات نفت ایران، قیمت ها را 13 دلار افزایش می دهد / رسانه اقتصادی آگوس مدیا: تشدید تنش‌ها درون اوپک و بین ایران و اعراب در صورت تلاش برای

◄ فیلم| تولید برق از قدم زدن مردم در ژاپن

لیگ والیبال ژاپن پر از ستاره های خارجی

60 سالگی قطارهای گلوله ای شینکانسن/ نماد ژاپن مدرن (فیلم)

آماده‌باش پلیس اروپا در آستانه سالروز عملیات «طوفان‌الاقصی»

تظاهرات حمایت از فلسطین در اروپا در آستانه سالگرد 7 اکتبر

واکنش پکن به اعمال تعرفه بر خودروهای برقی چین از سوی اروپا

بازار‌های جهانی فولاد در مسیر صعود

هشدار سیلاب در 26 ولایت افغانستان

تلاش اجلاس نیشابور برای حل مشکلات آموزش زبان فارسی

افغانستان؛ راه طولانی تا دولت رسمی

بیانیه پایانی نشست «فرمت مسکو»؛ تاکید بر تقویت همکاری‌های ضدتروریسم در افغانستان

ناتوانی غول فناوری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری از کاربران

تایید کشته شدن شهروند آمریکایی در حمله هوایی اسرائیل به لبنان؛ واکنش آمریکا: هرگونه از دست دادن جان غیرنظامیان یک تراژدی است؛ در حال بررسی جزئیات این حادثه است

عباس آخوندی در یادداشتی مطرح‌ کرد: فرصتی برای آتش‌بس

قیمت ربع سکه امروز شنبه 14 مهر ماه 1403 | طلا و دلار بالا رفت؟

طرح جدید آمریکا در لبنان برای تغییر معادلات قدرت

دیپلماسی پویای ایران با سفرهای منطقه‌ای فشرده؛ پیام سفر عراقچی به لبنان و سوریه ایجاد فرصتی برای آتش‌بس

نتانیاهو چگونه بایدن را از اقداماتش علیه ایران بی‌خبر گذاشته؟

رهبران مسلمانان آمریکا: هریس باید سیاست‌های بایدن در حمایت از اسرائیل را کنار بگذارد

بین ایران و اسرائیل جنگ می‌شود یا نه؟

کاخ سفید نگران از گسترش همکاری‌های هسته‌ای روسیه و چین