ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سیدحسن خمینی: بازدارندگی به قدرت است نه لبخند/ شجاعت مهمترین تأثیر وعده صادق 2 بود ایالات متحده آمریکا

سیدحسن خمینی: بازدارندگی به قدرت است نه لبخند/ شجاعت مهمترین تأثیر وعده صادق 2 بود
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری به گزارش میهن تجارت، حجت الاسلام سید حسن خمینی در برنامه پخش شده از شبکه یک سیما با موضوع «مقاومت؛ اندیشه برخاسته از نهضت امام خمینی (ره)» حضور یافت.
وی با تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله افزود: امیدوارم خداوند شهادت را پیروزی دیگری قرار دهد.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تشریح تفاوت دیدگاه امام با سایر مراجع درباره صهیونیست های غاصب، گفت: رابطه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به گونه ای است که آمریکایی ها همه تخم های خود را در سبد گذاشته اند.
از این رژیم تا زمانی که به این سوال که چرا آمریکا پشت رژیم اشغالگر قدس ایستاده است پاسخ داده نشود، نمی توان به سوالات دیگر پاسخ داد.
خمینی تصریح کرد: برخی قدرت مالی و لابی های صهیونیست ها را دلیل می دانند، اما من چنین اعتقادی ندارم. گروه دیگر انرژی و نفت را عامل می دانند که به نظر من کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی می توانند آن را جبران کنند. بسیاری از درگیری های جهان اسلام با آمریکا بر سر صهیونیست های اشغالگر است.
وی ادامه داد: به نظر من این اسرائیل نیست که آمریکایی ها را به دنبال خود می کشد، بلکه اسرائیل در خدمت آمریکا است. در واقع اسرائیلی ها نقش سربازان آمریکایی را بازی می کنند، اما چرا؟ این منطقه بازیگرانی دارد که خودشان تصمیم می گیرند. در این زمینه آمریکایی ها به فردی نیاز داشتند که بتواند در مواقع لزوم اقدام کند.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: در رژیم پهلوی، محمدرضا پهلوی ژاندارم منطقه بود و بزرگتر از او در منطقه وجود نداشت، اما با فروپاشی این رژیم، آمریکا نیاز داشت. یک بازیگر خودش برای حذف قدرت و برقراری نظمی که آنها می خواستند، به همین دلیل است که اسرائیل عامل است. مصمم بود در منطقه ناامیدی ایجاد کند. اسرائیل یعنی آمریکا و کشورهای دیگر نمی توانند نقش این رژیم را برای آمریکا بازی کنند.
خمینی ادامه داد: حزب کارگر ریشه تأسیس رژیم صهیونیستی است. اسرائیل در زمان ائتلاف راست شکل گرفت اما اداره رژیم صهیونیستی توسط چپ گرایان این کشور انجام شده است. ایدئولوژی اسرائیل مهم نیست، اما ابزاری بودن در دست آمریکایی ها مهم است. روزی که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت برای آمریکا بجنگد، کدام کشور را باید درگیر کند؟ “ایران”. این نقش از سوی آمریکایی ها به رژیم صهیونیستی سپرده شده است.
وی خاطرنشان کرد: غده سرطانی مورد نظر امام (ره) به معنای روح آمریکایی است که در خاورمیانه قرار دارد و هر زمان که بخواهند امنیت منطقه را از بین ببرند از آن استفاده می کنند.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: هیچ یک از کشورها و جریان های اسلامی که با اسرائیلی ها در ارتباط بودند با قدرت این رژیم مواجه نشدند که نمونه اش آقای عرفات است که هیچ تاثیری به او نرسید. سرانجام او را در راه خدا مسموم کردند. در لبنان، ارتش آنتوان از به برکت تشکیل حزب الله منهدم شد و اجازه نداشت عامل اسرائیلی ها در لبنان باشد.
خمینی خاطرنشان کرد: اگر با اسرائیل نجنگید چیزی عایدش نمی شود، حافظ اسد نمونه آن بود.
وی ادامه داد: ما معتقدیم آوارگان فلسطینی باید به کشورشان بازگردند و همه پرسی برگزار شود تا دولت فلسطین خودش را مشخص کند.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: این راه حل قطعی جمهوری اسلامی ایران است، اما آمریکایی ها و اسرائیلی ها راه حل دو کشوری را مطرح می کنند زیرا تلاش می کنند دنیا مشروعیت اسرائیل را بپذیرند. رژیم از سال 2004 تا به امروز بیش از 20 سال می گذرد، اما در این مدت رژیم دو دولتی رعایت نشد.
خمینی ادامه داد: در زمان ترامپ بلندی های جولان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت در حالی که جولان متعلق به لبنان بود. بنابراین پس از طوفان الاقصی، کشورهای غربی دو دولت را پیشنهاد کردند.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: مجموعه حکمت اسرائیل مثل این اینطور نیست که نتانیاهو در دستانش رها شده باشد، اگرچه او خود را برای ماندن گذاشته است. اسرائیل به دنبال تغییر نظم در خاورمیانه است و برای رسیدن به آن دست به هر کاری خواهد زد. اگر حزب الله دخالت نمی کرد، اسرائیلی ها جنگ را آغاز می کردند. نباید فراموش کرد که صهیونیست ها جز با زبان قدرت و زور تسلیم هیچ چیز نمی شوند.
وی تصریح کرد: زمینه برای فروپاشی رژیم اشغالگر وجود دارد، اما این به این معنا نیست که به زودی این اتفاق بیفتد.
خمینی ادامه داد: بعید می دانم که اسرائیلی ها در مورد مسائل کلان با آمریکایی ها مشورت کنند.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: یمنی ها از مسیر دریای سرخ برای حمل مهمات و مواد غذایی به اسرائیل استفاده می کردند اما این کالاها از کشورهای جنوب خلیج فارس برای رژیم صهیونیستی ارسال می شود. آدم چه می تواند بگوید؟ اگر جهان اسلام یکپارچه بود، شاهد چنین دوگانگی ها نبودیم. امروز جهان اسلام با یک تغییر مضاعف – تحریر – مواجه است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود رویکرد جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت را «مردم» خواند و افزود: امام (ره) معتقد بودند که فلسطین در درون جامعه اسلامی باید به سنگی در برابر دشمن یا همان انتفاضه تبدیل شود. جنبش جهاد اسلامی بر اساس حزب الله شکل گرفت و مردم فلسطین نیز به این جنبش پیوستند.
خمینی تصریح کرد: جنگ در هر شرایطی بد است و باید از آن دوری کرد، اما ترس از جنگ بدتر است که نمونه آن شاه سلطان حسین است. همه دنیا بدانند که وقتی به آن نقطه رسید، ما بدون ذره ای عقب نشینی خواهیم ایستاد، هرچند ایران و حزب الله هرگز متخاصم نبودند. در مسئله اسرائیل، دفاع اصیل است، اما اگر سقوط کرد، باید متوقف شود. در ایستادن، به جای نه گفتن، از «مقاومت» پیروی می کنیم.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: آنچه انقلاب اسلامی آورد، مقاومت در خانواده ها بود. با این دیدگاه، حزب الله و حماس از یکدیگر جدا نیستند، هر چند سید حسن نصرالله شهادت داد که نوع عزاداری او، نوع عزاداری برای اباعبدالله الحسین است.الف) در مورد امام خمینی (ره) هم همینطور بود. روزی که ایشان از دنیا رفتند فکر می کردند جمهوری اسلامی از هم پاشیده می شود اما این اتفاق نیفتاد زیرا یاران و پیروان راه او را ادامه دادند.
وی با اشاره به رمز پایداری ایران گفت: قلب مردم رمز پایداری، مقاومت و پیروزی است، هرچند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدرت نظامی نیز در این موضوع مهم است. اگر بتوانیم اعتماد مردم و رابطه با مردم اسرائیل را تقویت کنیم، هر پدر و پدربزرگ اسرائیل را حذف خواهیم کرد. هنگام رفتن به نماز جمعه باید دست مردم را ببوسید، خیلی ها ترسیدند اما وقتی رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه رفتند جمعیت زیادی با ایشان آمدند.
خمینی ادامه داد: ریشه های امنیت ایران از این راه ها بیشتر شده است. رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. اگر قرار است دشمن خارجی بیاید نیاز به اتحاد همه جریان های داخلی کشور است. هر چه مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند و حضورشان قوی‌تر باشد، جمهوری اسلامی قوی‌تر می‌شود.
نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: مهمترین تاثیر آن قول شجاعت صادقانه ای بود که ایشان به ملت ایران دادند. موشک باران اسرائیل گنبد آهنین اسرائیل را منهدم کرد و این رژیم را منصرف کرد. بازدارندگی در مورد قدرت است، نه در مورد “لبخند”. باید بدانیم که دستکش های مخملی دست های آهنی را پنهان می کنند.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه گفت: اینکه رئیس جمهور پزشکی و آقای عراقچی در شرایط بحرانی به سوریه و قطر سفر کردند، بسیار جای تقدیر دارد.
خمینی خواستار افزایش و ارتقای سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: سطح بازدارندگی باید در همه موارد به ویژه در زمینه روابط مردم و نظام ارتقا یابد.
منبع: ایسنا
منبع : به گزارش میهن تجارت

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1222644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از محصول برقی جدید فولکس واگن

رقابت فشرده هریس و ترامپ در ایالت‌های کلیدی

زنده نگهداشتن یاد سید مقاومت در بازی الشرطه عراق

حمله پهپادی گسترده مقاومت عراق به پایگاه «شمشون»در جولان اشغالی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

ژیرهای هشدار در جولان اشغالی/ نقوذ پهپادهای مقاومت عراق به این منطقه

تنگسیری: قاطعانه مقابل دشمنان خواهیم ایستاد

بازگشت ترامپ به محل سوءقصدش/ تشدید تمهیدات امنیتی در منطقه

حزب الله لبنان چگونه شکل گرفت و موسس اصلی آن چه کسی بود؟

تلاش ساواک برای ممانعت از خروج امام خمینی از عراق

عراقچی: عزم دولت چهاردهم بر گسترش همکاری‌ با سوریه است

حفظ استقلال اقتصادی مسلمانان در گرو قطع رابطه با رژیم صهیونیستی

کشته شدن بیش از 100 عضو الشباب در سومالی

عکس/ سورپرایز ویژه برای تولد ایمون زاید در آمریکا

ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتر بازار آمریکا

پاسخ عجیب بایدن به خوشامدگویی یک خبرنگار: به استخر شنا خوش آمدید + ببینید

محکومیت شدید تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن توسط سخنگوی وزارت امور خارجه

ترامپ به محل سوقصد به جان خود بازگشت

ایران حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

ایران حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

نبرد کنونی بین ایران و اسرائیل، جنگ بر سر آینده نظم منطقه است

حزب الله چگونه شکل گرفت؟ محتشمی‌پور: مؤسس اصلی حزب الله امام خمینی بود/ هیچ قدرتی نمی‌تواند حزب الله لبنان را از پای درآورد.+ پیام اختصاصی شهید سید حسن نصرالله

نتانیاهو در واکنش به عملیات وعده صادق 2: هدف بزرگ‌ترین حمله تاریخ قرار گرفتیم

ببینید | لحظه انفجار ناگهانی در فرودگاه ژاپن

شدیدترین طوفان های تاریخ اخیر در مسیر اروپا

اینترپل هشدار داد / خطر شکست اروپا در برابر مافیا

حامیان فلسطین در سراسر اروپا راهپیمایی کردند

روسیه طالبان را از فهرست گروهای تروریستی خارج می کند

ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد

اسرائیل به خاطر حضور آمریکایی‌ها در منطقه، تنش‌ها را تشدید کرده است

ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس را به یمن به شدت محکوم کرد

محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن توسط وزرات امور خارجه ایران

دونالد ترامپ: اسرائیل باید به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند!

ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس را به یمن محکوم کرد

افشای روش عجیب اسرائیل برای جاسوسی از نخست وزیر بریتانیا

سخنان تند نتانیاهو درباره حمله به ایران

فیلم/ معماری زیباترین ساختمان مدرن بانک مرکزی عراق

نتانیاهو: به حمله موشکی ایران پاسخ خواهیم داد

همتی: با وفاق محدودیت‌های مالی علیه ایران را کاهش می‌دهیم

پارادوکس نگرانی‌های معیشتی و کوچکی سفره

راهپیمایی حامیان فلسطین در سراسر اروپا

مرادمند:باید 6 گل به هوادار می‌زدیم/در اروپا و لیگ نخبگان، این صحنه‌ها را پنالتی نمی‌گیرند

هشدار اینترپل درباره خطر شکست اروپا در برابر مافیا

اگر اسرائیل حمله کند، حملات تهران شدیدتر خواهد شد

کشته شدن بیش از 100 تروریست الشباب در سومالی

سرریز مثبت تجاری چین در آفریقا

توزیع 134 هزار تذکره الکترونیکی در افغانستان

بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود/ اسرائیلی‌ها نقش سربازان آمریکا را ایفا می‌کنند

اوکراین مدعی ترور مسئول امنیتی نیروگاه زاپوریژیا شد

صدای انفجار در شمال اردن