ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تاکید هریس بر حمایت از اسرائیل در برابر ایران ایالات متحده آمریکا

تاکید هریس بر حمایت از اسرائیل در برابر ایران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2024، بر موضع واشنگتن در حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران تاکید کرد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، اعلام کرد که واشنگتن به فشارها بر رژیم اسرائیل و دیگر طرفین جنگ در خاورمیانه برای دست یابی به توافق آتش بس در غزه ادامه می دهد.
براساس این گزارش، در حالی که لحظه به لحظه بر شدت جنگ در خاورمیانه افزوده می شود، کامالا هریس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی بی اس، اظهار کرد اقدامات دیپلماتیک با اسرائیل یک فرآیند پیگیری مداوم از سوی ماست.
وی از پاسخ به سوال درباره اینکه آیا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک متحد نزدیک و واقعی است طفره رفت و گفت: من فکر می کنم با نهایت احترام، پرسش بهتر این است که آیا اتحاد مهمی بین مردم آمریکا و اسرائیل وجود دارد و پاسخ به این پرسش بله است.
هریس بر موضع واشنگتن در حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران و گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران از جمله حماس و حزب الله تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: کاری که حالا باید به لحاظ دیپلماتیک با رهبری اسرائیل انجام دهیم پیگیری مداوم درباره روشن کردن اصول ماست. ما نمی خواهیم اعمال فشار بر اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه از جمله سران کشورهای عرب را متوقف کنیم.
هریس همچنین کمک‌‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را برای دفاع در برابر موشک‌های ایران موثر دانست. وی مدعی شد: کمک‌های ما به اسرائیل این امکان را داد که از خود در مقابل 200 موشک بالستیک ایران دفاع کند.
این اظهار نظر هریس در حالی است که تیم والز معاون انتخابی هریس برای رقابت‌های ریاست جمهوری 2024 آمریکا، نیز ادعاهایی را در خصوص ایران مطرح کرده است.
والز با حضور در برنامه «فاکس نیوز ساندی»، خواستار آزادی اسرای رژیم صهیونیستی و پایان بحران انسانی در غزه شد اما ادعا کرد که ایران در قلب این مساله است و نیروهای آن موجب اختلال در سراسر منطقه شدند.
وی بدون اشاره به ده‌ها هزار شهید به جا مانده در غزه، بیان کرد: حماس بیش از 1200 اسرائیلی را به قتل رساند، 46 آمریکایی را گروگان گرفت. ما آشکارا گفته‌ایم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. ما همیشه در این موقعیت ایستاده‌ایم.
وی افزود: ما همیشه گفته‌ایم که این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که از نیروهای آمریکایی، متحدانمان در منطقه محافظت کنیم و این عواقبی برای ایران دارد. بنابراین آنچه در حال حاضر می‌بینید توانایی همکاری با متحدانمان است، توانایی اطمینان از اینکه ایران بیشتر از این پیش نمی‌رود.
هریس در حالی این اظهارات را بیان کرد که امروز 7 اکتبر نخستین سالگرد آغاز عملیات طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی گناه این منطقه است.
روز گذشته و در آستانه یک سالگی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و گسترش بحران در خاورمیانه، هزاران نفر در سراسر دنیا در اعتراض به جنگ در غزه و نسل کسی مردم بی‌گناه این منطقه، به خیابان ها آمده و خواستار پایان این جنگ شدند.
براساس این گزارش، حدود 40 هزار حامی فلسطین در مرکز لندن تظاهرات کرده در حالی که هزاران نفر دیگر در شهرهای پاریس، رم، مانیل، کیپ تاون و نیویورک راهپیمایی های اعتراضی خود را برگزار کردند. معترضان به جنگ همچنین تظاهراتی را در نزدیکی کاخ سفید برگزار کرده و نسبت به حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و کمک به این رژیم با ارسال تسلیحات در جنگ های غزه و لبنان، فریاد اعتراض سر دادند.
حامیان فلسطین بر این باورند که واشنگتن با خودداری از اعمال تحریم تسلیحاتی بر اسرائیل، فشاری بر این رژیم وارد نمی کند. موضوعی که معترضان به جنگ در آمریکا و در سراسر جهان، ماه هاست خواستار آن هستند.
این در حالی است که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، طی یک سال گذشته در این جنگ، حدود 42 هزار غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر نیز بی خانمان شده‌اند.
طی یک سال گذشته با افزایش و تداوم جنایات صهیونیست ها در غزه و افزایش آمار کشته شدگان این جنایات، تظاهرات های زیادی در سراسر جهان از جمله در آمریکا شکل گرفته است. تظاهرات هایی که در آن معترضان خواستار پایان جنگ و برقراری صلح شده‌اند و این در حالی است که روز شنبه مردی که خود را روزنامه نگار معرفی کرده در تلاشی آشکار برای اعتراض به جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه از طریق خودسوزی، بیرون کاخ سفید خود را آتش زد.
چند روزی است که اسرائیل عملیات نظامی جداگانه دیگری را در لبنان آغاز کرده و طی همین چند روز صدها نفر از مردم این کشور را به شهادت رسانده‌ است. اسرائیل همچنین مقر سید حسن نصرالله رهبر حزب الله را در حومه ضاحیه هدف قرار داد و او را به شهادت رساند.
در همین حال یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد بعد از 7 اکتبر جریان ضد اسرائیلی در ایالات متحده دست‌کم 200 درصد افزایش یافته است.
روزنامه عبری زبان معاریو با استناد به آمار رسمی منتشر شده خبرداد بیش از 10 هزار مورد اقدام ضد اسرائیلی در ایالات متحده از 7 اکتبر سال 2023 به وقوع پویسته است، که بالاترین آمار از حوادث اینچنینی در یک سال از زمان شکل‌گیری انجمن مبارزه با افترا نهاد ثبت کننده این موارد محسوب می‌شود.
براساس آمار اعلام شده 8 هزار و 15 مورد اقدام لفظی یا نوشتاری (علیه صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی) و بیش از 1840 مورد اقدام علیه منافع (صهیونیست ها) در ایالات متحده به ثبت رسیده و بیش از 150 مورد نیز درگیری نیز گزارش شده است.
به اعتراف این گزارش، موج ضد صهیونیستی در دانشگاه‌ها نیز به شدت افزایش یافته و با ثبت 200 حادثه، 500 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
هریس: هر کاری بتوانیم برای کمک به اسرائیل انجام می‌دهیمدیدار هریس با آمریکایی‌های عرب تبار در سایه حمایت از اسرائیل انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1224210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شصتمین سالگرد تولد قطار شینکانسن ژاپن/ نقش راه آهن در صنعتی سازی کشور آفتاب!

بورل: جنگ اسرائیل، غزه را به ویرانه تبدیل کرده/ فردا برای برقراری آتش‌بس دیر است

تاریخچه عطرسازی؛ از مصر باستان تا امروز

وقتی رونالدو از حس و حالش به عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا سخن می‌گوید

بورل: غزه به ویرانه تبدیل شده/فردا برای برقراری آتش‌بس دیر است

ادعای داغ ترانسفرمارکت؛ علیرضا جهانبخش در سری آ ایتالیا؟

«جوزپ بورل» به تحریم روسیه افتخار کرد

ادعای داغ ترنسفرمارکت؛ علیرضا جهانبخش در سری آ ایتالیا؟

تاثیرگذارترین بازیکنان فصل فوتبال اروپا

علیرضا جهانبخش در استقلال یا جنوا؟!

قرعه سخت تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا

معرفی فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران/ حضور 107 اثر از سراسر جهان

7  عجایب آفریقای جنوبی که باید ببینید

کاکوتا از تهران به قلب آفریقا؛ ماجراجویی جدید برای هافبک آبی‌پوشان در کنگو

نمایندگان مجلس آذربایجان: در روابط با آمریکا بازنگری شود

هند جای چین را در تامین پنل خورشیدی آمریکا گرفت

پولیتیکو: آمریکا در جمع آوری اطلاعات درباره حماس مشکل دارد

هریس: از مرگ و میر و ویرانی در غزه در یک سال گذشته عمیقا متأسفم!

فیلم اولین بازیگری فرزانه کابلی رقاصه بازگشته از امریکا در ایران ! / مادر علی کوچولو را بشناسید !

قالیباف: آمریکا مسئول اصلی جنایات‌های اسرائیل است

نمایش «بلوک» در جشنواره فتحیه/ «تابو» به آمریکا رفت

گاف بزرگ اطلاعاتی آمریکا پیش و پس از طوفان الاقصی

7 اکتبر آغاز یک دوره

همان کسانی که اصرار بر فیلترینگ دارند، خودشان به بیهودگی آن آگاه‌اند

گربه بی‌بی‌سی عابد شد!

اردوغان: اسرائیل دیر یا زود تاوان نسل‌کشی در غزه را خواهد داد

بورل: بدون حمایت غرب، جنگ اوکراین متوقف می‌شود

یک سال جنایت و نسل کشی به روایت آمار

لاپید خطاب به نتانیاهو: بزرگ‌ترین فاجعه اسرائیل در دوره تو اتفاق افتاد

حمله جدید پهپادی مقاومت عراق به اراضی اشغالی

شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به 2083 نفر رسید

آخرین وضعیت بازار ارز و تحلیلی از روند معاملات طلا

تحلیلی از حباب قیمت سکه

ایرج مسجدی معاون سپاه قدس کیست؟

حضور زائرانی از بیش از 100 کشور در مراسم اربعین امسال

ضرورت همراهی مجلس برای دستیابی به اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران/ صف 60 هزارنفری کمیسیون پزشکی جانبازان تا پایان سال صفر می‌شود

نمایش آثار بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره فیلم‌‌های کودکان و نوجوانان اصفهان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «خراسانی»

ماهنامه شاهد یاران «یادمان عملیات طوفان الاقصی» با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید رونمایی شد

نشست پژوهشی تحلیل وضعیت ایثارگران برگزار شد

گروه‌های مردمی و روایتگری بهتر می‌توانند خانواده بزرگ ایثار و شهادت را معرفی کنند

گلزارهای شهدا همواره سرمشق، الگو و جهت دهنده برای ما هستند

موفقیت و توسعه کشور مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروی پرتلاش فراجا

خانواده‌های شهدا ریشه‌های انقلاب هستند/ تبدیل گلزارهای شهدا به مکان‌های فرهنگی

مادر شهیدان والامقام «صحرانورد» از خراسان رضوی به فرزندان شهیدش پیوست

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های حقوقی بهره بگیرد

پایانِ پرشورِ دومین کنگره ملی 14 هزار و 500 شهید مازندران

خادمیاران شهدا در سراسر کشور گسترش یابد/ هر شهید یک جریان و موضوع است که باید به باطن آن بپردازیم

دانشگاه شاهد ظرفیت ظهور در بین دانشگاه‌های دنیا را دارد/ این دانشگاه می‌تواند ضعف در نظریه‌پردازی را جبران کند

دلار کانال عوض کرد؛ منتظر این اتفاق در بازار ارز باشید