ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نبرد با سندروم دان آسیا و اقیانوسیه

نبرد با سندروم دان
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خیابان نبرد شمالی، کوچه شهید برادران شیردم. در این نشانی برای رسیدن به خانه خانواده واشقانی فراهانی و دیدن نگار نیازی نیست از اهالی سؤال کنید. بنرهای تبریک که توسط شهرداری منطقه و ناحیه، هیئت‌امنای مسجد و مدیریت سرای محله، دایی و خاله، عمه و عمو و... زده‌اند، شما را به پلاک 85 راهنمایی می‌کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نگار واشقانی فراهانی کسب طلا در مسابقات قهرمانی پاراکاراته هانگژو چین 2024 را به شما تبریک می‌گوییم. این جمله مشترک روی تمام بنرهای مربوط به افتخار آفرینی بانوی قهرمان توان‌یاب است که پرچم ایران را در چین به اهتزاز درآورد.
حضرت ابوالفضل فراموشم نمی‌کند نگار اولین توان‌یاب ذهنی است که مدال طلای مسابقات آسیایی را کسب کرد و توانست در این سطح از رقابت‌ها رنکینگ جدیدی را ثبت کند. بنا به گفته‌های خودش با اطمینان روبه‌روی حریف هنگ‌کنگی ایستاد و مدال طلا را به دست آورد. نگار می‌گوید: «وقتی روی تشک رفتم به خدا توکل کردم و مطمئن بودم که حضرت ابوالفضل فراموشم نمی‌کند.» با این جمله نگار اشک در چشمان مادر حلقه می‌زند.
فرزندم تفاوت دارد پس از تولد نگار، دکتر وضعیت او را برای مادر تشریح می‌کند و مادر می‌پذیرد دخترش با دیگران تفاوت دارد. از آن روز به بعد تلاش مادر برای زندگی بهتر و موفقیت نگار شروع می شود. بنا به گفته‌های مادر، نگار مانند هر فرد دیگری حق زندگی داشت و نباید از مواهب الهی محروم می شد. با حمایت های جدی مادر، مسیر متفاوتی پیش روی نگار و آینده او قرار می گیرد.
همراهی گیتی با نگار نگار خواهری به نام گیتی دارد که 5 سال از او کوچک‌تر است. آنها رابطه بسیار خوبی با هم دارند با این تفاوت که گیتی مانند یک خواهر بزرگ‌تر حامی نگار است و هر جا که لازم باشد کمکش می‌کند. نگار و گیتی هر دو با هم به حوزه ورزش و رشته کاراته وارد شدند؛ اما گیتی ادامه نداد و نگار در این مسیر ماندگار شد. امروز گیتی مشوق نگار در ورزش است.
علاقه ذاتی به رشته رزمی نگار از 8 سالگی ورزش کاراته را شروع کرده است. بنا به گفته‌های مادر، دایی نگار هم در رشته رزمی فعالیت می‌کند و گویا علاقه به این رشته ذاتی بوده است. نگار اولین‌بار در کلاس‌های ورزشی مسجد مسلم ابن عقیل در محله نبرد شمالی شروع کرد و با حمایت اشرف‌السادات پور حسین اولین مربی‌اش توانست مسیرهای رشد و ترقی را طی کند. او اکنون در مجموعه ورزشی شهربانو منطقه 14 تمرین می‌کند.
تلاش مادر در کانون معلولان مادر نگار امروز تجارب موفقی در مواجهه با توانیابان ذهنی دارد و بنا به گفته های خودش، همواره تمایل داشته این تجارب را در اختیار مادران دارای فرزند توانیاب قرار دهد. از این رو با پیگیری هایی که می کند در نهایت در کانون معلولان محله نبرد شمالی، مجموعه ای ویژه توانیابان راه اندازی می شود. امروز در این مجموعه تیم ورزشی و تیم تئاتر و تیم موسیقی و... تشکیل شده است.
شکست سرآغاز پیروزی اولین تجربه حضور نگار در مسابقه به رقابت‌های محلی بازمی‌گردد. او پس از گرفتن کمربند زرد در مسابقه شرکت و بازی را به حریف واگذار می کند. این شکست نگار را بهم می ریزد اما پس از صحبت های سنسی، او متوجه می شود که شکست می تواند آغاز برای پیروزی باشد. از همان روز به بعد تصمیم می گیرد قوی تر در رقابت ها حاضر شود و در چین قهرمان شد.
اشک و شادی نگار در مسابقات پاراکارته 2024 در مقابل حریفان قرار می گیرد و با برتری به قهرمانی می رسد. مسابقه آخر برای مادر مملو از استرس و دلهره است تا این که سنسی به پیام می‌دهد و می‌نویسد: «نگار طلا گرفت» مادر باور نمی‌کند و چندین بار پیام را می‌خواند. اشک شوق و شادی درهم‌آمیخته می‌شوند و فریاد شادی، سکوت کوچه شهید برادران شیردم را می‌شکند.
پخش سرودی جمهوری اسلامی در چین قهرمانی نگار برای کشور یک افتخار بزرگ بود. برای اولین‌بار یک دختر توان‌یاب ذهنی موفق شد مدال طلای مسابقات پاراکاراته را از آن خود کند. با قهرمانی او سرود جمهوری اسلامی در شهر هانگژو طنین‌انداز شد. مادر می‌گوید: «نگار کاری کرد که به الگو تبدیل شد. او چراغی را در مسیر توانیابان ذهنی روشن کرد و امیدوارم شاهد افتخار آفرینی های بیشتر در این حوزه باشیم.»
3 درخواست خانواده قهرمان پا را کار ته آسیا خانواده نگار واشقانی فراهانی از حمایت‌های شهرداری در فراهم‌کردن زیرساخت و... تشکر می‌کنند اما 3 درخواست دارند.
1 )پدر نگار می‌گوید: برای انجام برخی از کارهای نگار نیاز به تردد در شهر به‌ویژه مناطق مرکزی که محدوده طرح ترافیک هستند، داریم. برای تسهیل این کار شهرداری می‌تواند حمایت کند و پلاک معلولان بدهد.
2 )مادر نگار می‌گوید : توان‌یابان ذهنی نیاز به باشگاه دارند. نگار در شرایطی است که بتواند به توان‌یابان ذهنی آموزش رزمی دهد؛ بنابراین شهرداری با اختصاص ساعاتی از مجموعه‌های ورزشی در این حوزه می‌تواند کمک کند.
3 )نگار می‌گوید: فدراسیون معلولان وجود دارد؛ اما شرایط ما توان‌یابان ذهنی با معلولان جسمی و حرکتی متفاوت است؛ بنابراین اگر توان‌یابان ذهنی هم فدراسیون مجزایی داشته باشند، قطعاً بهتر خواهد بود.
کد خبر 889313 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ورزش معلولان شهردارى تهران تهران

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1227149/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نبرد بزرگ آسیا با دوئل ژاپن و عربستان/ برنامه 9 دیدار دور سوم – آفتاب نو | اخبار ورزشی

شفگتی بزرگ: سقوط قهرمان اروپا در منچستر

دیدار با پوتین با دو موضوع اسراییل و کانال زنگزور؛ وجه مهم سفر پزشکیان به ترکمنستان

ابراز نگرانی چین از تنش‌های خاورمیانه

روئینگ ایران درخشید؛ صعود سه نماینده به فینال قهرمانی آسیا

چین نگرانی خود را درباره اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز کرد

رویکرد وزارت راه و شهرسازی تغییر کرد/ برقی سازی راه آهن تهران- مشهد با فاینانس چین

صعود نمایندگان ایران به فینال

صعود نمایندگان ایران به فینال روئینگ قهرمانی آسیا

ممنوعیت رنگ‌آمیزی و سبززدایی مرکبات نوبرانه مازندران

طالبان: جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند

آمریکا: سنوار زنده و تصمیم‌گیرنده اصلی در حماس است

سرنوشت طلای جهانی به‌دست تورم آمریکا افتاد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: خبر گفت‌وگوی مخفیانه آمریکا و کشورهای عربی با ایران برای آتش بس جامع در خاورمیانه صحت ندارد

آمریکا: معتقدیم یحیی سنوار همچنان تصمیم‌گیرنده است

افزایش 0.8 درصدی بهای نفت برنت

سرمربی خارجی در لیگ ایران؛ اگر جنگ شود، می‌جنگم!

قیمت نفت صعودی شد

قیمت طلا باز هم ریخت/ قیمت جدید طلا امروز 19 مهر 1403

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ پنجشنبه 19 مهر

قیمت نفت به 77 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید

ماجرای مذاکره محرمانه و فوری ایران و آمریکا+ واکنش ها

با ایران درباره آتش‌بس در منطقه مذاکره محرمانه‌ای نداشتیم

نماینده روسیه در سازمان ملل: اسرائیل علاقه‌ای به حل مسالمت‌آمیز مشکلات ندارد

آیا ایران و آمریکا مذاکره محرمانه ای داشتند؟

آیا ایران واقعاً «بزرگ ترین دشمن» واشنگتن است؟

واکنش قیمت نفت به تنشهای ژئوپلیتیکی بر عرضه خاورمیانه

واکنش قیمت نفت به تنش‌های ژئوپلیتیکی بر عرضه خاورمیانه

عراقچی: غیرمستقیم با آمریکا تبادل نظر می‌کنیم | ما آماده‌ایم ، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم

قیمت نفت امروز 19 مهر 1403 در بازار جهانی/ نفت برنت 77 دلار و 21 سنت شد

سرمربی خارجی شاغل در لیگ برتر ایران؛ اگر جنگ شود، اسلحه به دست می‌گیرم و با آمریکا می‌جنگم!

عراقچی: غیرمستقیم با آمریکا تبادل نظر می‌کنیم/ ما هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم

فرآیند دیدنی صید و فرآوری میگو در آمریکا (فیلم)

ورق انتخابات امریکا برگشت/ ترامپ از مناظره با هریس امتناع کرد کرد

طوفان میلتون فلوریدا چیست؟ + فیلم

کارنامه غول خودروهای برقی آمریکا سبز شد

کاخ سفید در سکوت: آیا اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد؟

طوفان میلتون با آمریکا چه کرد؟

ماجرای مربی رقص شدن داریوش مهرجویی در آمریکا

موضوع سیاست انرژی تا چه اندازه در انتخابات آمریکا اهمیت دارد؟

سازمان ملل آمار داد: بیش از 900 هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند

اشغالگران هر جنبنده‌ای را در شمال غزه هدف قرار می‌دهند

شهادت 5 امدادگر در حملات اشغالگران به لبنان؛ حزب‌الله با موشک پاسخ داد

کمیسر آژانس آنروا: غزه غیرقابل شناسایی شده است

صربستان زیر بار تحریم روسیه نرفت

مسدودشدن 60 سایت فروش بلیت بدون مجوز

دو سناریوی مهم برای نوسان قیمت دلار

نخست وزیر عراق: آوارگان لبنانی، مهمانان عراق هستند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق: ورود به بازار ارز، قمار کردن است!

برای سربلندی این‌کشورهمه باید پای‌کار باشیم