ایرانیان جهان

آخرين مطالب

چرا ترامپ می‌تواند برنده انتخابات آمریکا باشد؟ ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش روز جمعه ایرنا، استاد دانشگاه ملبورن در مقاله‌ای که برای پایگاه خبری پرسوئیت نوشته، تاکید می‌کند: با وجودی که سیستم سیاسی در آمریکا توسط جیمز مدیسون و الکساندر همیلتون براساس «علم سیاست» طراحی شده (مقالات فدرالیستی شماره 9) اما ابزار حیاتی مورد نیاز برای پیش‌بینی برنده انتخابات ریاست جمهوری امسال (15 آبان‌ماه) یک سکه است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی خاطرنشان می‌کند سکه‌ها در آمریکا در سال جاری نسبت به سال 2020، کاهش ارزشی 18 درصدی داشته‌اند و این موضوع یک مشکل کلیدی برای جبهه دموکرات‌هاست.
کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها صاحب بدبینی اقتصادی گسترده‌ای در بین رای‌دهندگان آمریکایی است و این موضوع به همراه چندین عامل دیگر، شانس وی را برای کسب 270 رای الکترال که برای پایان دادن به جاه‌طلبی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان ضروری است، تضعیف می‌کند.
با این حال، دونالد ترامپ هم با چالش‌های مختلفی مواجهه است.

ایرانیان جهان

دلایلی که ترامپ ممکن است برنده انتخابات شود
اول، اقتصاد. اولین امتیازی که ترامپ دارد، گسترش احساس سختی و ناراحتی اقتصادی است. دموکرات‌ها صاحب حال و هوای کنونی در آمریکا هستند؛ چه اقتصاددانان آنها را به دلیل این شرایط مقصر بدانند یا ندانند (و بسیاری از آنها مقصر می‌دانند). تورم سرسختانه در برابر دستکاری‌های فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مقاومت کرده و این موضوع را می‌توان از جیم چالمرز نماینده کوئینزلند در پارلمان استرالیا پرسید.
تبلیغ برای اشتغالزایی و به زودی (اما نه هنوز) کاهش نرخ بهره، جای اشتیاق به رونق اقتصادی ترامپ در سال های 2017-2021 را نخواهد گرفت.
دوم نوستالژی. نابه جا باشد یا نباشد، این دومین نقطه قوت کلیدی اردوگاه جمهوری خواهان و ترامپ است.
هرچه از دوران ترامپ دورتر می‌شویم، علاقه به برخی از جنبه‌های آن افزایش می‌یابد. دموکرات‌ها از رای دهندگان می‌خواهند که شورش 6 ژانویه 2021 (حمله هواداران ترامپ بعد از شکست در انتخابات به کنگره) را به یاد داشته باشند. آنها احتمالا در این روز وحشتناک، بیش از حد فروش داشته‌اند.
به نظر می‌رسد دوران خوش رشد اقتصادی و چسبیدن آن به (نحوه) تجارت با چین، از ترامپ یک خالق ثروت ساخته که خود را در آگاهی مردم جای داده است.
از سوی دیگر نوستالژی دنیای بدون جنگ در دوران ترامپ هم وجود دارد. البته در این مورد یک اغراق بزرگ وجود دارد. هرچند نباید فراموش کرد که او اولین رئیس جمهور آمریکا بعد از جیمی کارتر (1977-1981) بوده که به هیچ کشوری حمله نکرده است.
قبل از دوران او، جنگ‌های خونین داخلی در افغانستان، عراق و سوریه جریان داشت. بعد از دوران او هم روسیه به اوکراین حمله کرد و جنگ اسرائیل و حماس آغاز شد. در این بین، تئوری «مرد دیوانه» ترامپ وجود دارد. متجاوزان را تحت کنترل داشت و آمریکا و متحدانش را در صلح نگه می‌داشت.
بازهم مانند نوستالژی اقتصادی، این موضوع را نباید درست دانست و آن را یک دارایی انتخاباتی برای جمهوری‌خواهان در نظر گرفت. برای کامالا هریس بسیار سخت است که «صلح جهانی» را به عنوان ویژگی تعیین کننده کاخ سفید در دوران بایدن- هریس بفروشد.
باید به این ملغمه، مهاجرت غیرقانونی را هم افزود- رشد عبور غیرقانونی از مرزهای آمریکا و مکزیک در زمان دولت دموکرات‌ها رخ داده- و اعتبار بین‌المللی هریس هم در این زمینه چندان نیست.
هریس در ابتدا این اختیار را داشت که آنچه را که ترامپ «تهاجم» می‌خواند، بررسی کند؛ اما در این راه شکست خورد.

ایرانیان جهان

سوم، محاسبات انجام دهید. ریاضیات کالج انتخاباتی به نفع ترامپ است.
در اینجا باید به 2 نکته توجه داشت: ترامپ به سختی بتواند 47 درصد آرای مردمی را به دست بیاورد اما بیشتر آرای کالج الکترال را در اختیار خواهد داشت. هریس بدون رای مردم نمی‌تواند پیروز شود اما ترامپ می‌تواند. او یکبار در سال 2016 این کار را انجام داد.
در انتخابات سال 2016، ترامپ برنده 46.1 درصد از آرا شد ولی 306 رای کالج‌های الکترال را به دست آورد. در حالی که 48.2 درصد از مردم به هیلاری کلینتون رای داده بودند ولی او تنها رای 227 کالج الکترال را به دست آورد. ترامپ آرای کالج‌های الکترال 30 ایالت را از آن خود کرد و هیلاری کلینتون تنها آرای کالج‌های الکترال 20 ایالت را برد.
ایالت پنسیلوانیا حتما ایالتی کلیدی خواهد بود. این ایالت جایگزین ایالت اوهایو به عنوان یک «ایالت ناقوسی» (ایالتی که آرای دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آن بسیار نزدیک است) شده است.
در حالی که تنها چند هفته تا پایان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا باقی مانده، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تب انتخاباتی فروکش کرده است. اگر ترامپ بتواند 19 رای الکترال ایالت پنسیلوانیا را به دست بیاورد، احتمالا رئیس جمهور خواهد شد. این ایالت، یک جهان کوچک از ایالات متحده است. روستایی و شهری است. این ایالت که کمربندی با فناوری بالا و زنگ‌زدگی قدیمی است، می‌تواند رهبران هر 2 حزب را به قدرت دولتی باز ‌گرداند.
هریس احتمالا زمانی که جاش شاپیرو فرماندار محبوب پنسیلوانیا را برای معاون اولی خود انتخاب نکرد، دچار اشتباه محاسباتی شده بود.
«تیم تیان‌آن‌من» نام مستعاری که به «تیم والز» معاون اول انتخابی کامالا هریس به دلیل سردرگمی او در زمان حضور در هنگ‌کنگ در جریان اعتراضات میدان تیان‌آن‌من پکن داده‌اند، نمی‌تواند عامل برنده شدن او در ایالت مینه‌سوتا باشد. هریس در هر حال این ایالت را می‌برد. شاپیرو اما ممکن بود هریس را برنده ایالت پنسیلوانیا کند؛ ایالتی که او نمی‌تواند آن را از دست بدهد.

ایرانیان جهان

چهارم؛ ترامپ قبلا هم یک رقیب زن را شکست داده است.
هیلاری کلینتون سیاستمداری بسیار ماهرتر از کامالا هریس بود. ترامپ ولی او را شکست داد. هریس اما با دقت از اشتباه بزرگ کلینتون اجتناب کرده است: بیگانه کردن حامیان ترامپ با انداختن آنها در «سبدی از افراد اسفناک».
پنجم، یک همسویی نژادی در حال انجام است.
سیاست هویت، به معنای هدایت افراد رنگین پوست به سمت حزب دموکرات بود. جو بایدن مدعی شد: «اگر در فهمیدن اینکه طرفدار من هستید یا ترامپ، مشکل دارید، پس سیاه پوست نیستید».
اما جبر نژادی که مترقیان مدت‌ها به آن تکیه کرده‌اند، شروع به شکسته شدن کرده است – از قضا اولین زن رنگین‌پوست هم برای کاخ سفید نامزد شده است.
بین سال‌های 2016 تا 2020، تعداد آفریقایی‌تبارهای آمریکایی که به ترامپ رای می‌دهند، 2 برابر شد- همچنان این پایگاه رای پایین است اما نسبت به قبل 2 برابر شده است. براساس نتایج یک مطالعه اخیر، نزدیک به یک سوم از سیاه‌پوستان آمریکایی در حال حاضر به عنوان محافظه‌کار ایدئولوژیک شناخته می‌شوند.
یک نفر از هر پنج مرد سیاه‌پوست در انتخابات پیش رو به ترامپ رای خواهند داد. میت رامنی در سال 2012 تنها موفق به کسب رای 27 درصد از هیسپان‌ها (آمریکایی‌های اسپانیایی زبان) شد؛ تراپ احتمالا رای 40 درصد آنها را به دست خواهد آورد.
فایننشیال تایمز می‌نویسد: دموکرات‌ها با سرعت بیشتری نسبت به سایر افراد، در حال از دست دادن پایگاه رای خود در بین جمعیت رنگین پوستان هستند.
آیا ترامپ در آستانه راه‌اندازی یک جنبش محافظه‌کار چند نژادی است؟ در اینجا قطعی بودن سخت است. او مطمئناً محبوب‌ترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در بین رأی دهندگان رنگین پوست از زمان ریچارد نیکسون در سال 1960 است. با وجود دو فقره محکومیت، دو استیضاح و دو سوء قصد ناموفق و ناتوانی در پذیرش اینکه دیگر در رقابت با جو بایدن حضور نیست، اما دونالد ترامپ همچنان می‌تواند پیروز انتخابات باشد.
جهان آمریکا 0 نفر

ایرانیان جهان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1228144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترجمه و انتشار کتاب خاطرات عراقچی به زبان ژاپنی

استرالیا به‌دنبال یقه‌گیری از قویترین تیم آسیا!

لیگ ملت‌های اروپا/ شکست خانگی انگلیس، توقف ایتالیای ده نفره

نتایج لیگ ملت‌های اروپا در هفته سوم + جدول

ثبت یک نتیجه باورنکردنی در والیبال اروپا

امروز اقتدار ما مرهون مقام رهبری و ولایت است

طوفان الاقصی هیمنه دورغین صهیونیست سفاک را از بین برد

رونمایی رسمی از ستاره والیبال ایران در چین

نماینده دراگون بوت بانوان ایران صاحب دو مدال نقره شد – رسانه7 | اخبار ورزشی

(ویدئو) خرید اینترنتی از چین با عقرب زنده از راه رسید!

چین هنوز تسلیم نشده: برانکو می‌خواهد مبارزه کند!

تنش‌های منطقه‌ای ترافیک هوایی افغانستان را افزایش داد

هماهنگی برای ثبات امنیت افغانستان در نشست پارلمانی تاجیکستان

هماهنگی برای ثبات امنیت افغانستان و مبارزه با قاچاق اسلحه از موضوعات مهم مذاکرات بود + فیلم

وزیر دفاع ایتالیا: لبنان افغانستان نیست

کاهش قیمت دلار رکورد دو ماهه را شکست

جمهوری اسلامی پرچم‌دار جبهه حق به رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است

جمهوری اسلامی پرچم‌دار جبهه حق به رهبری امام خامنه‌ای است

پزشکیان: رژیم صهیونیستی از پشتیبانی آمریکا و اروپا برخوردار است

مصاحبه ضدآمریکایی سرمربی استقلال خوزستان

اظهارات عوام فریبانه هریس: به تنش‌زدایی در غرب آسیا نیاز است

امام جمعه بندرعباس: مسئولان درباره مشکل کم آبی در هرمزگان چاره اندیشی کنند

پیش بینی قیمت دلار فردا شنبه 21 مهر 1403 ، دلار گران می شود؟

گاف عجیب و جدید بایدن! +فیلم

مقامات آمریکایی: ایران هنوز تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است

سایه انتخابات آمریکا بر معادلات قفقاز/ گرجستان در کشاکش شرق و غرب؛ چگونه هریس و ترامپ می‌توانند معادلات را تغییر دهند؟

نبرگلادیاتورها ؛ غول‌های کشتی جهان در وزن کامران قاسمپور

تصاویر حریق مهیب در یک آزمایشگاه در آمریکا | ویدئو

هیمنه آمریکا و اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق 2 فرو پاشید

تایمز اسرائیل: کشورهای عرب متحد آمریکا با تهدید ایران پا پس کشیدند

پوتین به رئیس‌جمهور آینده آمریکا تبریک نمی‌گوید

آمار شهدای غزه به 42 هزار و 126 نفر افزایش یافت

نامزد جمهوری‌خواه از هریس پیش افتاد

غول‌های نفتی حامی مالی اصلی ترامپ شدند

روایت تجارت نیوز از تاثیر حضور مهاجران بر مشکلات اقتصادی و معیشتی

خط حمله تیم ملی ایران در جمع ضعیف ترین های قاره آسیا!

دوره آموزشی حل و فصل اختلافات فعالان اقتصادی با رویکرد داوری

پوتین: همکاری با ایران برای ما اولویت بالایی دارد

پشت‌پرده جنگ‌های بی پایان خاورمیانه چیست؟

هزینه دور زدن FATF تا 20 درصد می‌رسد/ FATF باید در سطوح بالای نظام حل شود

تمام ظرفیت‌ها برای رشد اقتصادی به کار گرفته شوند

عربستان - ژاپن

جنگ لفظی با خبرنگار ژاپنی: مانچینی مسخره شد

عصبانیت شدید مانچینی از سوال خبرنگار ژاپنی

اینیستا؛ هنرمندی که مثل او هرگز نخواهید دید + فیلم

ایکس در زمره دروازه‌بانان اینترنت نیست!

تئون کوپماینرس 3 بازی حساس آینده یوونتوس را از دست می‌دهد

گل‌های برتر بازیکنان مطرح ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا

ایجاد یک صندوق جدید برای کمک به اوکراین در بانک جهانی

برنامه پخش زنده فوتبال امروز (20 مهر 1403) + لینک پخش آنلاین