ایرانیان جهان

آخرين مطالب

عقبگرد قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار در سرازیری عراق

عقبگرد قیمت لیر ترکیه و درهم امارات؛ دینار در سرازیری
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش ، عراق یکی از پرترددترین مقاصد مسافران ایرانی است و فارغ از آنکه بسیاری برای زیارت عتبات عالیات در ایام مختلف سال عازم این کشور می‌شوند؛ برخی از مسافران هم ایران به مقصد شهرهای دیگر این کشور مانند اربیل،‌ بغداد،‌ موصل و … ترک می‌کنند. نکته جالب توجه اما اینجاست وضعیت مطلوب بازار اجاره خودرو در شهرهای عراق این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا از سختی‌های حمل و نقل آسوده شوند و با کرایه ارزان قیمت یک خودرو با سهولت بیشتری در طول سفر تردد کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های اجاره خودرو در کشور عراق هم مهر تاییدی بر این مدعا می‌زند.
براساس بررسی‌ها،‌ بازار اجاره خودرو در عراق رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است و بسیاری از مشتریان برای راحتی و انعطاف پذیری، به سمت اجاره خودرو شیفت کرده‌اند. این در حالیست که شرایط خاص محلی و عوامل اقتصادی کلان به گسترش این بازار کمک کرده است. بسیاری از افراد در عراق ترجیح داده‌اند به جای خرید اتومبیل، این وسیله را اجاره کنند. این تغییر را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. در مرحله اول، اجاره خودرو به مشتریان این امکان را می‌دهد که مدل ها و انواع مختلف سایل نقلیه را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب کنند. این امر به ویژه برای افرادی که برای مدت کوتاهی به خودرو نیاز دارند یا برای افرادی که ترجیح می‌دهند به تعهدات مالی بلندمدت مالکیت خودرو متعهد نشوند بسیار مهم است. علاوه بر این، اجاره خودرو نیاز مشتریان را به نگرانی در مورد هزینه های نگهداری، بیمه و استهلاک از بین می برد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری تبدیل می کند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، نرخ اجاره خودرو در عراق به صورت میانگین روزانه 44 دلار است که البته با توجه به نوع خودرو و زمان اجاره متغیر است.
اما براساس گزارش های منتشر شده بازار اجاره خودرو در عراق شاهد افزایش تقاضاست از سوی مسافران داخلی و خارجی است. مسافران داخلی به طور فزاینده ای کرایه اتومبیل را به عنوان وسیله ای مناسب برای حمل و نقل برای تعطیلات یا سفرهای کاری خود انتخاب می کنند. علاوه بر این، هجوم گردشگران بین المللی نیز به رشد بازار کمک کرده است. گردشگرانی که از عراق بازدید می کنند اغلب راحتی و آزادی اجاره ماشین را برای گشت و گذار در کشور با سرعت خود ترجیح می دهند
زیرساخت ها و سیستم حمل و نقل عراق پس از سال ها درگیری و بی ثباتی هنوز در حال بازسازی و توسعه هستند. این امر تقاضا برای روش های جایگزین حمل و نقل مانند اجاره اتومبیل برای پر کردن شکاف های موجود در شبکه حمل و نقل موجود را ایجاد کرده است. علاوه بر این، مناظر وسیع و متنوع این کشور، از جمله مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، و مراکز شهری، اجاره خودرو را به گزینه‌ای جذاب برای افراد محلی و گردشگرانی که مایل به کشف این کشور هستند تبدیل می‌کند. از آنجایی که افراد و خانواده های بیشتری به درآمد قابل تصرف دسترسی دارند، احتمال بیشتری دارد که برای سفر و فعالیت های تفریحی، از جمله اجاره اتومبیل برای نیازهای حمل و نقل خود هزینه کنند. علاوه بر این، رشد شهرنشینی در عراق منجر به افزایش تحرک و تقاضای بیشتر برای گزینه های حمل و نقل راحت، مانند اجاره خودرو شده است.
با این همه،‌ آنچه مشخص است بازار اجاره خودرو در عراق به دلیل ترجیحات مشتریان برای راحتی و انعطاف پذیری، شرایط خاص محلی و عوامل اقتصادی کلان اساسی، رشد و توسعه قابل توجهی را این روزها تجربه می‌کند و از آنجایی که این کشور به بازسازی زیرساخت‌های خود و بهبود شرایط اقتصادی خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود این بازار در سال‌های آینده گسترش بیشتری یابد. حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفرهای متعددی به کشور عراق دارید، بهتر است بیش از این خود را درگیر وسایل نقلیه عمومی نکرده و با اجاره یک خودرو لذت سفر خود را دو چندان کنید. مروری بر آخرین وضعیت بازار اجاره خودرو در کشور عراق،‌ فرصتی را فراهم کرد تا نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم که بدون شک نقش مهمی در معاملات اجاره خودرو خواهد داشت.
همچنین بخوانید عرضه بیش از 40 میلیارد دینار ارز اربعین توسط بانک سپه قیمت دینار عراق امروز 21 مهر 1403 امروز معاملات بازار ارز تهران حکایت از کاهش قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ هر دینار امروز تغییر یک تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 47 تومان معامله شد.
قیمت درام ارمنستان در بازار امروز معاملات بازار در حالی در اولین روز کاری هفته چهارم مهر سپری شد که قیمت درام ارمنستان کاهش قیمت را تجربه کرد و 163 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد. هر دینار افت ارزش سه تومانی را تجربه کرد.
قیمت منات آذربایجان امروز امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با افت 710 تومانی که داشته است، 36920 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1229792/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم | استقبال کاربران عرب زبان از اقدام قالیباف در سفر به لبنان

نواده سلمان فارسی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید

اکرم عفیف منتظر ایران است؛ این بار مثل بازی با ژاپن باشید!

ما موشک‌های بالستیک به روسیه ارائه ندادیم

عراقچی: اروپا برای کوتاه‌آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل، بهانه دیگری پیدا کند

عراقچی: اروپا بهانه دیگری پیدا کند، ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم!

موشک‌ بالستیک به روسیه نداده‌ایم

وزیر امور خارجه: موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

چند توصیه عراقچی به اروپایی‌ها (22 مهر 1403)

واکنش عراقچی به ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه

موشک‌ بالستیک به روسیه نداده‌ایم/ اگر اروپا نیاز به بهانه‌ دارد، داستان دیگری پیدا کند

تاریخ‌سازی یامال در شبی تلخ

واکنش عراقچی به ادعاها در خصوص ارسال موشک بالیستیک به روسیه

عراقچی: ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم/ اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند

ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم/ اروپا بهانه دیگری برای کوتاه آمدن در مقابل رژیم صهیونیستی پیدا کند

عراقچی خطاب به اروپاییان: موشک به روسیه نداده‌ایم، داستان دیگری پیدا کنید

عراقچی: ما موشک‌های بالستیک به روسیه ندادیم

به روسیه موشک بالستیک نداده‌ایم

عراقچی: اروپا برای باج دادن به اسرائیل بهانه دیگری پیدا کند

گلایه عراقچی از مقامات اروپا؛ بهتر است داستان دیگری پیدا کنند

موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

عراقچی: دوباره تاکید می کنم ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

ایران موشک بالستیک به روسیه نداده است/ اروپا داستان دیگری پیدا کند

عراقچی: موشک‌ بالستیک به روسیه نداده‌ایم

خلیج‌ فارس در بزنگاه تاریخی

بارگیری اتوبوس سه‌کابینه از چین به سمت تهران/ به‌کارگیری به صورت آزمایشی

حمله به برانکو؛ پروفسور بد، اما...

◄ بارگیری اتوبوس سه کابینه از چین به سمت تهران/ تراموا در مسیر ورود به پایتخت

خودرو‌های برقی نردبان رشد اقتصاد چین شد

6 مدال رویینگ ایران در قهرمانی آسیا/ طلای نوروزی و زارعی در قایق 2 نفره

مواضع شرقی و حوادث منطقه

تلاش‌های جدید پکن برای نجات بازار مسکن از رکود

بارگیری اتوبوس سه‌کابینه از چین به سمت تهران

پورشه به مرسدس بنز و بی‌ام ‌و پیوست

استقرار سامانه ضدموشکی «تاد»/ کابینه جنگ اسرائیل متشنج شد

وزیر صنعت برای خودروسازان ژاپنی چه شرطی گذاشت؟

نفت ایران به راحتی در حال صادر شدن است

یخ‌زدگی عجیب دریاچه میشیگان آمریکا+فیلم

یک کشته و 9 زخمی بر اثر تیراندازی در دانشگاه تنسی آمریکا

واکنش افشین پیروانی به نایب قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا / عکس

نبیه بری: سفر قالیباف برای همبستگی بود/ ایران خواستار آتش بس است/ آمریکا خوب حرف می زند، اما عمل نمی کند/ موضع حزب الله در میدان بسیار خوب است

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه 22 مهر

صعود بیت‌کوین در آستانه انتخابات آمریکا

وضع تحریم‌های جدید آمریکا در رابطه با بخش انرژی ایران نوعی «باج دهی» به رژیم یاغی اسرائیل است

هریس سلامتی ترامپ را به چالش کشید

تاکید می‌کنم که ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

آمریکا تامین کننده اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی در نسل کشی غزه و لبنان است

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز 22 مهر 1403

عکس/ طوفان میلتون فلوریدای آمریکا را درهم کوبید

سخنگوی وزارت امورخارجه: اعتیاد رژیم آمریکا به سیاست فشار حداکثری، هیچ تاثیری بر اراده ایران برای دفاع از حاکمیت خود نخواهد داشت