ایرانیان جهان

آخرين مطالب

لپ‌تاپ‌ اقتصادی چی بخریم؟/ مهمترین نکات خرید وسایلی الکترونیکی که باید بدانید اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - قیمت لپ تاپ‌های بالارده و پرچمدار می‌تواند بسیار زیاد باشد و از طرفی تولیدکنندگان این محصولات مدل‌های اقتصادی جذابی هم دارند که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند ولی کدام مدل‌ها خوب و مقرون به صرفه‌تر هستند؟
بازار لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برندهای متنوعی است که هریک از آن‌ها در تعداد بی‌شماری از پیکربندی‌ها سخت‌افزاری عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش‌ازحد خرید، به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد.
به‌همین‌دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر کردیم که با درنظرگرفتن آن‌ها، بهترین گزینه را برای کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید.
لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌وگذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزارهای مهندسی دردسترس است، نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. اگرچه با بودجه‌ بالاتر از 30 میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی را یافت که برای اعمال سنگین‌تر گرافیکی و پردازشی و حتی گیمینگ مناسب باشند که در این راهنمای خرید آن‌ها را قید خواهیم کرد. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به نکات زیر توجه کنید:
پردازنده برای کاربری‌های روزمره، پردازنده‌ی کم‌مصرف، مانند سری U‌ اینتل و AMD و برای کاربری‌های جدی‌تر، پردازنده‌های پرقدرت مانند سری H این شرکت‌ها مناسب خواهد بود.
گرافیک کاربری‌هایی مثل بازی و طراحی به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارند؛ اما برای کاربری‌های روزمره، گرافیک یکپارچه با پردازنده کافی است.
رم برای کاربری‌های روزمره به‌ویژه برای کسانی که تب‌های باز زیادی روی مرورگرشان دارند، حداقل 8 گیگابایت رم توصیه می‌شود؛ اما کاربری‌های جدی‌تر به 16 گیگابایت یا بیشتر نیاز دارند.
صفحه‌نمایش نمایشگرهای IPS با وضوح Full-HD یا QHD و روشنایی بیش‌از 200 نیت را توصیه می‌کنیم.
حافظه اجرای سریع نرم‌افزارها و محیط پویای سیستم‌عامل در گرو استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط NVMe است.
کیبورد و ترک‌پد به فاصله‌، چینش، عمق و نوع بازخورد کلیدها در کنار ابعاد ترک‌پد و پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی ویندوز توجه کنید.
شارژدهی به ظرفیت باتری و پردازنده دقت کنید، دستگاه‌هایی با ماهیت گیمینگ معمولاً بیش‌از 5-6 ساعت شارژدهی ندارند.
ابعاد و وزن چنانچه برای کاربری‌های روزمره قصد خرید لپ‌تاپ دارید، بهتر است مدلی سبک با نمایشگر 14 اینچ یا کوچک‌تر انتخاب کنید.
حمل‌پذیری بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به‌معنای واقعی کلمه، ماهیت قابلیت حمل لپ‌تاپ را با طراحی عجیب، غیرارگونومیک، ضخیم، سنگین‌وزن و در نهایت بی‌اعتنایی سازنده به استفاده از متریال سبک یا طراحی غیربهینه برد مدار چاپی زیر سؤال برده‌اند. گاهی اوقات سازندگان با به‌کارگیری طراحی‌های فضایی و غیرعادی سعی دارند تا محصولاتشان را متفاوت جلوه دهند که این موضوع چندان برای یک دستگاه قابل حمل، قابل هضم نیست.
کیفیت و متریال به‌کاررفته یک لپ‌تاپ خوب، علاوه‌بر سخت‌افزار به‌روز و قطعات کارآمد، باید از کیفیت ساخت معقولی نیز برخوردار باشد. برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.
سری محصول برندهایی که تنوع بالایی از محصولات دارند، این محصولات را در سری‌های مختلف عرضه می‌کنند و هر سری با تمرکز روی موارد خاصی تولید می‌شود تا کاربر بتواند با توجه به خواسته‌هایش، از میان محصولات سری مناسب خود، گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال برخی از سری‌های گیمینگ مانند TUF ایسوس از دسته‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌روند که صرفا روی ارائه قدرتمندترین پیکربندی سخت‌افزاری تمرکز دارند و بخش‌های دیگر از اهمیت کمرنگ‌تری برخوردار هستند، بنابراین ممکن است به‌همین علت درمجموع انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ نباشند.
شروع قیمت تا 10 میلیون تومان لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad N4020

ایرانیان جهان

این محصول صفحه‌نمایشی 15.6 اینچی از نوع TN دارد که نرخ تازه سازی آن به 60 هرتز می‌رسد. رزولوشن این صفحه‌نمایش 1366 در 768 پیکسل است و پوششی مات دارد. در بخش سخت افزار این دستگاه تراشه Celeron مدل N4020 قرار گرفته که 2 هسته حقیقی و 2 هسته مجازی دارد و محدودیت سرعتی بین 1.1 تا 2.8 گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده است. پردازنده گرافیکی این محصول یکپارچه و از نوع UHD Graphics است. این پردازشگر گرافیکی از پس اجرای امور روزانه و برنامه‌های سبک بر می‌آید و همراه خوبی برای دانشجویان است. ظرفیت حافظه داخلی این محصول 256 گیگابایت از نوع SSD است و قابلیت ارتقا نیز دارد. حافظه رم محصول نیز 4 گیگابایت از نوع DDR4 است. باتری بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان 2 سلولی لیتیوم یونی است و 42 وات ساعت ظرفیت دارد. طبق ادعای برند نیز می‌تواند بین 1 الی 3 ساعت شارژدهی داشته باشد.
لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل V15 IGL N4020 4GB 256GB SSD

ایرانیان جهان

پردازنده اصلی این محصول مدل Celeron N4020 در نظر گرفته شده و پردازشگر گرافیکی یکپارچه Integrated Intel UHD Graphics 600 همراه آن قرار دارد. حافظه این محصول 256 گیگابایت از نوع SSD است و رم آن نیز ظرفیتی برابر با 4 گیگابایت از نوع DDR4 دارد. در مجموع با توجه به قیمت مشخصات سخت افزاری این دستگاه مناسب کارهای روزمره، وبگردی و امور سبک است. لپ تاپ لنوو صفحه‌نمایشی 15.6 اینچی دارد که رزولوشن 1366 در 768 پیکسل را نمایش می‌دهد. پوشش این صفحه نیز مات در نظر گرفته شده تا در صورت وجود نور نیز بتوانید محتوا را مشاهده کنید. با وزن 1.85 کیلوگرمی این لپ تاپ لنوو از نظر حمل و نقل نیز وضعیت مناسبی دارد.
تا 20 میلیون تومان لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad 3 15IAU7 Core i3 4GB 512GB SSD

ایرانیان جهان

لپ‌تاپی که با آن مواجه هستید، به صفحه نمایشی 15.6 اینچی مجهز شده که در قلب آن هم از پنل اقتصادی و مناسب TN استفاده شده است. خوشبختانه نمایشگر لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7 Core i3 4GB 512GB SSD از کیفیتی Full HD بهره می‌برد. و در کنار میزان روشنایی قابل قبولی هم که بر حسب Nits دارد، می‌تواند شما را در روزها و شب‌های زیادی همراهی کند و اجازه دهد تا با کیفیت مناسبی از سطح نمایش، فعالیت‌های خود را جلو ببرید. نرخ نوسازی در این محصول 60 هرتز است که برای یک لپ تاپ ارزان قیمت با کاربری روزمره و مالتی مدیا، کاملا نرخ به‌روز رسانی مناسبی به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات این محصول نیز می‌توانیم به پردازنده Core i3 نسل 12 که از 4 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، اشاره کنیم.
لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی IdeaPad Slim3 i3 1305U 8GB 256GB

ایرانیان جهان

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 به صفحه نمایشی به ابعاد 15٫6 اینچی از پنل TN مجهز شده که وضوح تصویر Full HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد؛ بنابراین برای مشاهده انواع محتوا می‌توانید روی آن حساب باز کنید؛ همچنین لازم به ذکر است که صفحه نمایش این لپ‌تاپ از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به مات بودن آن اشاره کنیم. از مزیت‌های مات بودن صفحه نمایش باید به این نکته اشاره کرد که چشم‌ها اذیت نشوند و راحت‌تر بتوانید مطالعه کنید.
در ارتباط با میزان حافظه داخلی و ظرفیت رم لپ تاپ می‌توان اشاره کرد که این لپ‌تاپ هشت گیگابایت رم از نوع LPDDR5 دارد و در کنار آن حافظه داخلی هم به صورت 256 گیگابایت حافظه SSD است.
تا 30 میلیون تومان لپ‌تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop Go

ایرانیان جهان

این دستگاه عملکردی مناسب و کیبوردی راحت دارد؛ بنابراین، می‌تواند برای دانشجویان، کارمندان و افرادی که وقت زیادی در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند بسیار ایده‌آل باشد. لپ‌تاپ مذکور از نمایشگر 12.4 اینچی PixelSense با رزولوشن 1024×1536 پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی 148 پیکسل در هر اینچ دارد و برخلاف مدل‌های پرچمدار سرفیس لپ‌تاپ، به صفحه لمسی مجهز نیست. سرفیس گو ابعادی برابر با 15.69 × 205.67 × 278.18 میلی‌متر دارد و با وزن 1.1 کیلوگرمی می‌توان آن را به راحتی جابجا کرد. پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ، اینتل Core i5-1035G1 است که فرکانسی بین 1 تا 3.6 گیگاهرتز دارد و حافظه کش آن نیز 6 مگابایت است. این پردازنده از گرافیک یکپارچه UHD Graphics اینتل برای پردازش امور گرافیکی بهره می‌برد. مایکروسافت برای این دستگاه ارزان‌ قیمت، حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR4X در نظر گرفته است. این لپ‌تاپ برای ذخیره فایل‌ها از 256 گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند.
لپ‌تاپ ایسر مدل TravelMate P2 TMP215

ایرانیان جهان

لپ تاپ ایسر تراول میت P2 TMP215 از CPU چهار هسته‌ای Core i5-1135G7 قدرت می‌گیرد و می‌تواند همراهی خوب برای کارهای روزمره شما باشد. این پردازنده برای نمایش ویدئوی 4K و حتی برخی بازی‌های سبک و معمولی با تنظیمات Low به اندازه کافی سریع است. ایسر تراول میت P2 TMP215 از نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD یا 1080×1920 پیکسل استفاده می‌کند که زوایای دید مناسب و نسبت کنتراست خوبی ارائه می‌دهد؛ اما پوشش رنگی sRGB آن کم است. کیبورد تراول میت ممکن است برای افرادی که به‌طور مداوم تایپ می‌کنند مناسب نباشد. همچنین اعداد NumPad و پیکان‌های بالا و پایین آن چندان خوش‌دست نیستند؛ با این حال، ترک پد آن خوب است و نیازهای شما را به خوبی برآورده می‌کند. مدل‌های گران‌تر تراول میت نور پس‌زمینه کیبورد دارند؛ اما این مدل به عنوان یک لپ تاپ زیر سی میلیون از چنین قابلیتی برخوردار نیست. البته در این مدل حسگر اثر انگشت تعبیه شده که امنیت این لپ‌تاپ را به عنوان یک همراه سفر بالاتر می‌برد. از دیگر قابلیت‌های امنیتی ایسر تراول میت، داشتن شاتر سخت‌افزاری برای وبکم است که هنگام آنلاین بودن، امنیت حریم خصوصی شما را بالاتر می‌برد.
نیایش احمدی _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1231309/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مردم نیکوکار خراسان‌جنوبی بیش از 10 میلیارد تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کردند

داور دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر مشخص شد

استرالیا به دنبال شکست قوی‌ترین تیم آسیا!

کولایی: ما همیشه کارت بازی روسیه بوده‌ایم!

بورل ضمن اتهام‌زنی به ایران: خواستار آتش‌بس فوری در خاورمیانه هستیم

رونمایی از مقصد بعدی هالند در فوتبال اروپا

تشدید تحریم‌های ضدایرانی؛ اتحادیه اروپا هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و ساها را تحریم کرد

رابطه ایران و اروپا در یک قدمی شوک منفی جدید/ تهران می گوید نگاه مبتنی بر خصومت را تحمل نخواهد کرد

فوری/ تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران/ این 3 شرکت تحریم شدند

اتحادیه اروپا هواپیمایی ایران‌ ایر، ماهان‌ ایر و ساها را تحریم کرد

ادعای جنجالی اتحادیه اروپا/ تحریم 3 شرکت هواپیمایی ایران به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه

تشدید تحریم های ضدایرانی؛ اتحادیه اروپا هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر و ساها را تحریم کرد

تحریم 14 فرد و نهاد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین

اتحادیه اروپا هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و ساها را تحریم کرد

اتحادیه اروپا 7 فرد و 7 نهاد ایرانی را تحریم کرد؛ ایران‌ایر و ماهان‌ایر به لیست اضافه شدند

تحریم های جدید اتحادیه اروپا بر علیه ایران

پیش بینی قیمت دلار بعد از حمله احتمالی اسراییل به ایران

فلز حساس

فیلم | ساخت کریدور ریلی جدید چین در مرتفع ترین نقطه جهان!

تایپه تحریکات نظامی پکن محکوم کرد

چین جلوی افزایش قیمت نفت را گرفت

قهرمان آفریقا، گزینه هدایت استقلال! آیا او از لیگ ایران چیزی می‌داند؟

رونق صنایع دستی در بین بانوان افغانستان

استعدادهای نظامی ایران نباید یکجا استفاد شود؛ نباید دستمان رو شود | ماکت‌هایی از ایران در صحرای کالیفرنیا برای نبرد احتمالی بازسازی شده است

روایت وحید یامین‌پور از دیدار با شهید سیدحسن نصرالله | ویدئو

جزئیاتی از مداخله آمریکا در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی

تعداد شهدای غزه از 42 هزار تن گذشت

چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟

آخرین جزئیات از رقابت ترامپ و هریس در انتخابات آمریکا

پیام استقرار سامانه تاد در اسرائیل چیست؟

اسرائیل برای پاسخ به ایران با چه چالش‌هایی مواجه است؟

سیستم رأی‌گیری آمریکا به روایت تصویر

بعد از رسیدن تاد اسراییل به ایران حمله می کند

گلوبال تایمز: آمریکا به‌دنبال بازی خطرناک در خاورمیانه است

ردپای سیا در ترورهای اسرائیل در لبنان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/23 |برنت 78 دلار و 10 سنت شد

نیویورک تایمز و زمینه سازی برای جنگ

ماشاالله شمس‌الواعظین: استعداد‌های نظامی ایران نباید یکجا استفاد شود؛ نباید دستمان رو شود

«ترساننده 3» صدرنشین ترسناک جدول فروش شد/ سقوط «جوکر»

جدیدترین نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

وعده ترامپ برای استخدام 10 هزار مامور مرزبانی

آخرین خبرها از معرفی جانشین شهید سید حسن نصرالله

افشای اسامی نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات حزب‌الله

رکوردشکنی در بازار سکه؛ "امامی" کانال 50 میلیونی را فتح کرد

نوبلیست‌های اقتصاد 2024 مشخص شدند

اهدای پرچم متبرک عتبه حسینی به حرم مطهر حضرت معصومه (س)

اجرای طرح واکسیناسیون جامعه هدف مشمول تهران بزرگ/6700 واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود

ساخت اولین شهر جدید مرزی ایران در اینچه‌برون مصوب شد

معصومی: دولت مانع افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار شود

افشاگری پورمحمدی از 200 عملیات جاسوسی و خرابکاری اقتصادی در ایران