ایرانیان جهان

آخرين مطالب

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام ایالات متحده آمریکا

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - دیدارنیوز _ اتاق خبر: با سلام و احترام خدمت هموطنان و بینندگان برنامه‌های دیدارنیوز، من محمدرضا حیاتی هستم و اینجا استودیو تلویزیونی دیدارنیوز است.
امروز با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستیم.
در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید:
1- تماس تلفنی پزشکیان با مکرون
2- حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل
3- حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی اجرا می‌شود؟
4- خروج پول از بازار بورس
ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون
روسای جمهور ایران و فرانسه در این مکالمه تلفنی درباره راهکار‌های توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل گفتگو کردند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
پزشکیان در این مکالمه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار منطقه‌ای امن و به دور از جنگ و نا آرامی بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزود: ما حتی در جریان ترور اسماعیل هنیه در تهران با وعده آتش‌بس سران کشور‌های غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کردیم.
تحلیل مکالمه تلفنی دو رئیس جمهور دلیل گفت و گوی ما با هادی قابل، فعال سیاسی اصلاح طلب شد.
آقای قابل گفت و گوی میان این دو رئیس جمهور با موضوع تحولات خاورمیانه را چطور ارزیابی می‌کنید و دستاورد این تعاملات سیاسی و بین المللی چطور خواهد بود؟

ایرانیان جهان

نخست وزیر سوئد: اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد
در پی حملات موشکی ایران به اسرائیل، اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد، اعلام کرد که کشورش از اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریسترسون گفت: «می‌خواهیم سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به همراه سوئد، به طور جدی به ارتباط فوق‌العاده مشکل‌ساز بین سپاه پاسداران و نقش مخرب آن‌ها در منطقه خاورمیانه و همچنین تشدید اقدامات آن‌ها در اطراف کشور‌های مختلف اروپایی رسیدگی کنند.»
جمهوری اسلامی ایران به روسیه موشکی بالستیک نداده است
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در واکنش به گزارش‌ها درباره ارسال «راکت کوتاه برد» با برد دویست و پنجاه کیلومتر به روسیه گفت: «به وضوح و دوباره بر آنچه گفته‌ام تأکید می‌کنم که ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم.» به نوشته وال استریت ژورنال وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک، تائید کرده ایران «راکت کوتاه‌برد» با برد 250 کیلومتر به روسیه ارسال کرده است.
حمله پهپادی حزب الله به اسراییل
حزب الله لبنان با دو پهپاد به شهر بنیامینا در نزدیکی حیفا حمله کرد. حزب‌الله اعلام کرد در این عملیات، حیفا و مقر تیپ گولانی مورد هدف قرار گرفته اند. حزب الله گفت این حمله در پاسخ به جنایت‌ها و حملات صهیونیست‌ها به محلات النویری، البسطه و ضاحیه در بیروت و سایر مناطق لبنان بوه است.
ارتش اسرائیل اعلام کرد دو پهپاد به سمت بنیامینا پرواز کردند که یک پرواز در سواحل حیفا سقوط کرد، اما پهپاد دیگر توانست پایگاه تیپ گولانی را مورد اصابت قرار دهد. بر اثر این حمله پهپادی چهار سرباز اسرائیلی کشته و بیش از شصت نفر هم زخمی شده اند که حال هشت نفر از آنان وخیم است. ارتش اسرائیل از اینکه چگونه پهپاد‌های حزب الله بدون هیچ هشداری وارد فضای اسراییل شده و پایگاه نظامی آن‌ها را هدف قرار داده اظهار شگفتی کرد.
برای آگاهی از نتیجه ادامه تنش میان حزب الله و اسراییل گفتگو می‌کنیم با دکتر مهدی مطهرنیا، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین الملل.
آقای مطهرنیا پیش بینی شما از ادامه تنش بین اسرائیل و حزب الله به ویژه پس از حمله پهپادی حزب الله چیست؟

ایرانیان جهان

ارسال سامانه پدافندی "تاد" به اسرائیل برای مقابله با حملات ایران
آمریکا یک سامانه پیشرفته ضد موشکی به همراه حدود 100 نیروی نظامی برای بهره‌برداری از آن به اسرائیل اعزام می‌کند. سخنگوی پنتاگون، ژنرال پت رایدر درباره استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در اسرائیل گفت: این سامانه به دستور رئیس جمهور، برای کمک به تقویت دفاع هوایی اسرائیل پس از اقدام موشکی ایران علیه اسرائیل و در راستای تعهد آهنین ایالات متحده به دفاع از اسرائیل و دفاع از آمریکایی‌ها در اسرائیل در برابر هرگونه حمله موشکی بیشتر توسط ایران ارسال می‌شود.
کارشناس صداوسیما به دستگاه قضایی احضار شد
مسعود اسداللهی، کارشناس مسائل منطقه‌ای که در برنامه زندۀ تلویزیون گفته بود ایران واسطۀ خرید پیجر‌ها از تایوان بوده به دستگاه قضایی احضار شد. دلیل احضار این عضو سابق سپاه قدس بیان مطالبی بوده که مربوط به امنیت ملی کشور به شمار می‌رود و جزء خطوط قرمز و ممنوعه است.
دو ماهواره ایرانی برای پرتاب به فضا به روسیه ارسال شد
دو ماهواره «هدهد» و «کوثر» برای پرتاب به مدار زمین، به روسیه ارسال شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم این دو ماهواره توسط «بخش خصوصی» ساخته شده‌اند.
ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
سخنگوی قوه قضاییه از ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، به اجرای احکام خبر داده است.
حکم این دو خبرنگار در حالی اجرا می‌شود که پرتو برهان‌پور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی، با ابراز تعجب از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه، تاکید کردند که بدون هیچ اما و اگری، بخشنامه عفو رهبری در سال 1401، شامل حال موکلشان خواهد شد. تنها مانع برخورداری این دو خبرنگار از عفو اعلامی، اتهام همکاری با دول متخاصم بود که از آن هم تبرئه شدند.
در خصوص ماجرای پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفتگو می‌کنم با عباس معینی، حقوقدان.
آقای معینی اگر این دو خبرنگار شامل عفو رهبری در سال 1401 شده باشند، چرا سخنگوی قوه قضاییه از ارسال پرونده آن‌ها به اجرای احکام صحبت کرده است؟

ایرانیان جهان

سومین تلاش ناکام برای ترور ترامپ
با دستگیری مردی مسلح در خارج از تجمع انتخاباتی ترامپ، سومین تلاش برای ترور دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آخرین لحظات ناکام ماند.
بنابر این گزارش، مظنون در حدود یک‌ونیم کیلومتری محل برگزاری کارزار انتخاباتی، با برگه‌های ورود جعلی دستگیر شد. به گفته پلیس، این فرد که «وم میلر» نام دارد، یک تفنگ ساچمه‌ای پُر از گلوله، یک هفت‌تیر و یک خشاب با ظرفیت بالا همراه داشت. پلیس ریورساید گفت: این شخص قصد داشت ترامپ را به قتل برساند».
خروج پول از بازار بورس سرعت گرفت
همزمان با افزایش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و اسراییل، بورس تهران با کاهش شدید سهام و خروج سرمایه روبرو شده است. از ابتدای سال تاکنون بورس تهران در بین بازار‌های سرمایه‌گذاری مختلف با کسب بازدهی منفی بیش از 3درصدی شرایطی را در بازار سهام به وجود آورده است که در مقطع کنونی، سرمایه‌گذاران به‌دنبال بازار سرمایه‌گذاری مناسب برای نیم‌سال دوم 1403 هستند.
به نظر می‌رسد خوش‌بینی‌هایی که با روی کار آمدن دولت پزشکیان نسبت به صعود ادامه‌دار بازار پدیدار شده بود، با تحولات جدید منطقه اکنون رنگ باخته، امری که ورود و خروج پول به تالار سهام نیز بر آن تاکید می‌کند.
در این زمینه گفتگو می‌کنیم با بهنام بهزادفر، مدیر عامل شرکت آوای باران؛ آقای بهزاد فر به نظر شما خروج پول از بازار بورس، چه پیامد‌های به همراه دارد و آیا منجر به رکود اقتصادی می‌شود؟

ایرانیان جهان

بازدید رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل از پایگاه گولانی
هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حضور در پایگاه نظامی نزدیک بنیامینا همراه با فرماندهان این پایگاه، تحقیقات در زمینه چگونگی حمله پهپاد‌های حزب الله را بررسی کرد. رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: ما در جنگ هستیم، حمله به یک پایگاه آموزشی در پشت جبهه سخت و نتایج آن دردناک است.
روزنامه معاریو هم نوشت: حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا یک فاجعه و یک رویداد دشوار، نگران‌کننده و مشکل‌ساز برای ارتش اسرائیل است. اسرائیل در حال حاضر سیستم رهگیری اختصاصی برای مقابله با پهپاد‌های پرتاب شده به اسرائیل از لبنان، غزه، سوریه، عراق، ایران و یمن ندارد.
حمید رسایی رئیس کمیته «هنر، رسانه و فضای مجازی» مجلس شد
بنابر اعلام احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در جلسه اخیر این کمیسیون، «حمید رسایی» به‌عنوان رئیس کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس انتخاب شده است.
باهنر: تورم از 7 سال پیش 600 درصد افزایش پیدا کرده است
محمدرضا باهنر، نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: «ما در 100 سال گذشته هیچ وقت هفت سال پشت سر هم تورم 40درصدی نداشته‌ایم، اما الان این را داریم و این فاجعه است.» باهنر گفت: «تورم از هفت سال پیش تاکنون 600 درصد افزایش پیدا کرده و این وحشتناک است.»
عوامل برنامه:
تهیه کننده و کاگردان: سهیل محمدیان
فیلمبردار: محمدحسین بابازاده
اجرا: محمدرضا حیاتی
تدوین: امیرحسین باقری و نیکو مجدی
سردبیر: نسرین نیکنام
مشاور: علیرضا خوشبخت
با تشکر از: هادی قابل، مهدی مطهرنیا، عباس معینی و بهنام بهزادفر کارشناسان این برنامه

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1232136/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتیجه بازی برگشت فرانسه و بلژیک در مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا 2024

فیلم| خلاصه بازی فرانسه و بلژیک دیشب دوشنبه 23 مهر 1403

نتیجه بازی برگشت آلمان و هلند در مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا 2024

فیلم| خلاصه بازی آلمان و هلند دیشب دوشنبه 23 مهر 1403

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال بوسنی

دخترانی که در «طلا» دفن شده بودند؛ حیرت‌انگیزترین گنج افغانستان چگونه کشف شد؟(+عکس)

هشدار به دارندگان کارتخوان/این اقدام مصداق فرار مالیاتی است

رهاسازی 340 هزار قطعه بچه ماهی بومی در تالاب عرب‌ حسن شوشتر

انگلیس و اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای موشکی: به تحریم ایران متعهد هستیم

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال ولز

لیگ ملت‌های فوتبال اروپا؛ پیروزی فرانسه مقابل بلژیک

سرپوش گذاشتن شبکه CNN روی جنایات اسرائیل

آمریکا تامین کننده هزینه جنایات اسرائیل

جنگ تراشه‌های هوش مصنوعی بین آمریکا و چین؛ ایران کجاست؟

سردار جباری: شکست صهیونیست‌ها در جنگ زمینی مقابل حزب‌الله/ پایگاه‌ها و ناوهای آمریکا در تیررس ایران قرار دارد

چهار عامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته آینده

ویدئوی حزب الله از عملیات درخشان حمله به پادگان تیپ گولانی (زیرنویس فارسی)

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال اوکراین

فوری: پروازهای ایران ایر به اروپا لغو شد /سردرگمی مسافران هوایی ایران به کشورهای اروپایی

خلاصه بازی بلژیک 1-2 فرانسه (لیگ ملت‌های اروپا - 2024)

خلاصه بازی بلژیک 1-2 فرانسه (لیگ ملت‌های اروپا – 2024)

فلسطین، مهمترین مسئله مردمان اروپا است

خلاصه بازی آلمان 1-0 هلند (لیگ ملت‌های اروپا – 2024)

خلاصه بازی آلمان 1-0 هلند (لیگ ملت‌های اروپا - 2024)

اتهام‌زنی اتحادیه اروپا و انگلیس به ایران، مزوّرانه و تلاشی برای انحراف افکار عمومی است

پیروزی 4-1 ایتالیا در دور چهارم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا

ایران تحریم های جدید اروپا و انگلیس را شدیدا محکوم کرد

دفاع کلینتون از هریس در برابر حملات جمهوری‌خواهان

طرح جدید هواپیما‌های آینده آمریکا با بال و بدنه ترکیبی!(+عکس)

4 زخمی در حمله توپخانه‌ای آمریکا به مناطقی از سوریه

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران

اسپالتی: می‌دانم دوست دارید ایتالیا همه را 10-0 ببرد اما رقبا هم سرسخت هستند

جنگ نفتکش های خلیج فارس بروز می دهد؟

به جای جوانسازی پوست، فقط فریب میخورید؟ حقایق غیرقابل باور را بخوانید

هشدار بی سابقه عراقچی به آمریکا؛ «تاد» را با افسرانش می‌زنیم

تقابل به جای تعامل

حمله توپخانه‌ای آمریکا به غیرنظامیان سوریه؛ چهار نفر زخمی شدند

خروج از تیغ مالیاتی با فرمان وزیر

راه‌های برون‌رفت از بن‌بست ناترازی انرژی

موریاسو: پوپوویچ من را کاپیتان صدا می‌زند!

واکنش سفیر ایران به سکوت اروپا در برابر تشدید نسل‌کشی در نوار غزه

واکنش شدید اللحن وزارت خارجه درپی تحریم های اروپا و انگلیس

ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس را محکوم کرد

«اولین گزارش از دیدارهای 2 مقام عالی»، «ماموریت در مشتری» و «جنگی مهمتر از غزه و لبنان برای اسرائیل»

لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال ایسلند

تحریم‌های اتحادیه اروپا به ایران‌ایر و ماهان‌ایر و افراد متعدد رسید

ایران وضع تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس را محکوم کرد

ادامه پیشروی پرقدرت ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا، بالاتر از فرانسه و بلژیک

بازنگری فیفا در قوانین مربوط به «فسخ قرارداد» – آفتاب نو | اخبار ورزشی