ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سامانه «تاد» و اعتراف به شکست گنبد آهنین ایالات متحده آمریکا

سامانه «تاد» و اعتراف به شکست گنبد آهنین
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری به گزارش میهن تجارت، انتقال سامانهو غیرهبه رژیم صهیونیستی یکی از اخباری است که در روزهای اخیر و پس از عملیات موفقیت آمیز صادق 2 در رسانه های غربی و صهیونیستی بازتاب یافته است. این بار یک مقام آمریکایی به تایمز اسرائیل گفت که دولت جو بایدنرئیس جمهور آمریکا در حال بررسی انتقال سامانه دفاع هوایی است.
و غیرهبه رژیم صهیونیستی است، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است. اما وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه رسما این خبر را تایید کرد.
پیش از این نیز گزارش هایی از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که مدعی شده بود آمریکا قصد دارد این سامانه ضد موشکی بالستیک را در سرزمین های اشغالی مستقر کند و همچنین نیروهای آمریکایی را برای اجرا و پرتاب به فلسطین اشغالی اعزام کند.
اعتراف به شکست سامانه های دفاع موشکی علیه ایران انتشار اخبار انتقال سامانهو غیرهدر حالی به رژیم صهیونیستی آورده می شود که بنیامین نتانیاهو بارها و در جریان جلسه کابینه امنیتی این رژیم پس از حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت زاهدی مدعی شده بود که صهیونیست ها به تنهایی می توانند از خود دفاع کنند. و چند تن از مقامات عالی رتبه نظامی. در این اقدام تروریستی و زمانی که مقامات ایرانی از انتقام جویی صحبت می کردند، وی که تا آن زمان طعم واکنش مستقیم ایران را نچشیده بود، بدون قبول مسئولیت حمله به سرکنسولگری کشورمان گفت: ما می دانیم چگونه از خود دفاع کنیم. و بر اساس این اصل «ما به سادگی عمل می کنیم، هر که به ما ضرری برساند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد، به او آسیب می رسانیم».
یکی از روزنامه نگاران معروف رژیم صهیونیستی نیز استقرار و فعال سازی سامانه های دفاعی آمریکایی در فلسطین اشغالی را حاوی پیامی منفی برای رژیم صهیونیستی و افکار عمومی این رژیم دانست. باراک راوید روزنامه نگار صهیونیست در واکنش به فعال شدن سامانه دفاعی آمریکا در سرزمین های اشغالی در صفحه «ایکس» خود نوشت که این اتفاق نشان دهنده وابستگی تل آویو است.
راوید نوشت: فعال شدن سامانه دفاع موشکی آمریکا در رژیم صهیونیستی به همراه اپراتورها نشانه انحراف از اصول قبلی مد نظر نتانیاهو بود که مدعی بود رژیم صهیونیستی توانایی دفاع از خود را دارد. این موضوع استحکام رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان می دهد اما در عین حال عمق وابستگی به آمریکا را نشان می دهد.
شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش آمریکا برای نخستین بار باتری ها و سکوهای دفاعی آمریکا را برای رهگیری موشک های بالستیک در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین پرتاب و فعال می کند. این خبر مهر تاییدی بر ناکارآمدی سامانه های پدافند موشکی رژیم صهیونیستی در برابر توان تهاجمی و موشکی محور مقاومت با محوریت ایران اسلامی است، اما باید توجه داشت که این خبر موضوع جدیدی را مطرح نمی کند و در حال حاضر آمریکا طیف وسیعی از سامانه‌های دفاع موشکی از جمله سامانه پاتریوت در خاورمیانه و اروپا مستقر شده‌اند و مقامات آمریکایی ماه‌ها در مورد انواع سامانه‌های پدافند هوایی که باید در منطقه مستقر شوند و مکان دقیق آن‌ها بحث می‌کنند.
شکست سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی فیلم های منتشر شده از سرزمین های اشغالی پس از عملیات نیروی هوافضای سپاه نشان می دهد که عملکرد موشک های ایران موفقیت آمیز بوده و این موفقیت در حالی که مشخص شد سامانه‌های پدافندی چندلایه در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن با حمایت آمریکا و دیگر متحدانش در مقابل این موشک‌ها بوده و انتشار تصاویر سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا برای مقابله با موشک‌های ایران است. تایید مشارکت سیستم های دفاع هوایی ایالات متحده و انگلیس. با هواپیماهای جنگی بسیار پیشرفته در دفاع در برابر حمله موشکی ایران همراه است. بر اساس گزارش پایگاه تپهوزارت دفاع ایالات متحده “دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده را تایید کرد”یکی این این کاملا» و «یکی این این انجام دادنحدود 12 موشک رهگیر به سمت موشک های شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شده است. و انتشار تصاویر موشک های شلیک شده از ایران در حال اصابت به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی، نشان از شکست بسیاری از سامانه های پیشرفته و گران قیمت ضد موشکی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از جمله «گنبد آهنین» دارد. “پیکان یا بلهو «فلاخان داوود».
رژیم صهیونیستی که همواره مدعی برخورداری از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی جهان بود، اما این سامانه‌های پدافند موشکی چندلایه علیرغم حمایت همه جانبه دفاعی آمریکا و انگلیس نتوانستند در برابر بخشی از سامانه‌های دفاع موشکی کشورمان کاری انجام دهند. توان موشکی و رژیم صهیونیستی و غرب مجبور به مقابله با این حمله شدند. موشک ایران، دستشان را به نشانه ضعف بالا ببرند. این در حالی است که همانطور که سردار حاجی زاده و بسیاری از کارشناسان نظامی همواره اذعان داشته اند، هیچ کشوری از آخرین و پیشرفته ترین دستاورد نظامی و موشکی خود رونمایی نمی کند. مافوق صوت فتاح و موشک های پیشرفته و استراتژیک خیبرشکان و عماد که سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد، قطعا آخرین دستاورد موشکی ایران در عرصه مقابله با سامانه‌های دفاع موشکی و دفاع از اهداف کشورمان نیست و ایران قطعاً در عرصه موشکی فعال‌تر است. از اهداف خود دفاع کند و دشمن را پشیمان کند. .
«مافوق صوت» راز شکست سامانه های دفاعی اسرائیل اعلام اصابت بیش از 90 درصد موشک های ایران در عملیات صادق دو که با اعتراف رسانه ها و کارشناسان نظامی اسرائیلی و غربی همراه بود، به افسانه سپر آهنین و سامانه های موشکی چندلایه رژیم صهیونیستی پایان داد.
در روزهای اول پس از عملیات، زمانی که یک رسانه عبری زبان گزارش داد که «بیش از 200 موشک در کمتر از 10 دقیقه به اسرائیل رسید، این وعده درست بود». شاید دلیل اصلی موفقیت عملیات موشکی سپاه در «وده صادق 2» استفاده از موشک باشد. مافوق صوت او برای اولین بار می دانست.

ایرانیان جهان

موشک مافوق صوت «فتاح» برای اولین بار در خرداد 1402 در مراسمی با حضور فرماندهان سپاه و رئیس جمهور شهید، شهید سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
این موشک بالستیک که به همت متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است دارای قابلیت های تاکتیکی مختلف از جمله پیشرانه سوخت جامد، نازل متحرک مرحله دوم و انجام مانور در داخل و خارج جو زمین به منظور غلبه بر انواع پدافند هوایی است. سیستم ها
موشک فتح با توجه به تکنولوژی که دارد هیچ ضد موشکی ندارد و به دلیل حرکت در جهات و ارتفاعات مختلف توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
سرعت موشک فتاح 13 ماخ برد این موشک 1400 کیلومتر است تا بتواند با دقت به هدف اصابت کند.
موشک فتح موشکی است که در جهان بی نظیر است به گونه ای که با رونمایی از این موشک ایران بخشی از چهار کشور این فناوری را دارند. موشک فتح با توجه به فناوری خود هیچ گونه ضد موشکی ندارد، در حالی که برای سایر سلاح ها مانند تانک، کشتی یا هواپیما ضد موشک وجود دارد و حتی برای موشک های دیگر نیز ضد موشک ساخته شده است.

ایرانیان جهان

آبانسال در گذشته در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه از موشک “مافوق صوت «فتاح 2» رونمایی شد. سرعت چندین بار صدا، حرکت به صورت گلایدر و عبور از سامانه های ضد موشکی از جمله ویژگی های فتاح 2 است.
قابلیت عبور از تمامی سامانه های سپر موشکی و قابلیت پنهان شدن و عبور از سامانه های راداری از دیگر ویژگی های این موشک بالستیک است.
در ادامه برای روشن شدن کار بزرگ نیروهای مسلح کشورمان در عملیات صادق 1 و 2 به جزئیات سامانه های پدافند هوایی چندلایه رژیم صهیونیستی پرداخته ایم.
رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته پدافند هوایی خود را به‌طور چشمگیری مدرن‌سازی کرده و از سامانه‌های جدیدی برای رهگیری موشک‌های بالستیک پرتاب شده از فواصل مختلف استفاده کرده است که در زیر به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.
«بلهیا “پیکان”
سامانه های موشکی و رهگیرها پیکان-2 و ارو-3 برد بلند که توسط رژیم صهیونیستی با هدف تهدید موشکی ایران ساخته شده اند، به ترتیب برای مقابله با تهدیدات داخل و خارج جو طراحی شده اند. این سیستم در ارتفاعی عمل می کند که امکان پراکندگی ایمن هر کلاهک غیر متعارف را فراهم می کند.

ایرانیان جهان

صنعت هوافضای دولتی رژیم صهیونیستی پیمانکار اصلی این پروژه است و شرکت آمریکایی بوئینگ در حال تولید است. رهگیرها شرکت می کند

ایرانیان جهان

“فلاخان داود”
رژیم صهیونیستی سامانه دیگری به نام «فلاخان داوود» دارد که در سال 2017 با هدف رهگیری پرتابه های میان برد و بلند به بهره برداری رسید.

ایرانیان جهان

“فلاخان داوود” محصول مشترک شرکت “رافائل” و “ریتون تکنولوژیکیمستقر در ایالات متحده، برای پر کردن شکاف بین دو سامانه «گنبد آهنین» و سامانه پیشرفته‌تر ضد موشکی معروف به «بله» (فلش) طراحی شده است.
این سامانه ضد موشکی قابلیت شناسایی و انهدام موشک های بالستیک، کروز و موشکی را نیز دارد. هواپیماهای بدون سرنشین برد آن 200 کیلومتر است و برای ساقط کردن موشک های بالستیک از فاصله 100 تا 200 کیلومتری طراحی شده است.
“گنبد آهنین”
سامانه «گنبد آهنین» فعال ترین و معروف ترین سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی است که از سال 2011 تاکنون هزاران موشک شلیک شده توسط گروه های فلسطینی به غزه را رهگیری کرده است.
با وجود اینکه گنبد آهنین مخصوص موشک های کوتاه برد و هواپیماهای بدون سرنشین این سامانه از فاصله 4 کیلومتری تا 70 کیلومتری طراحی شده است اما همچنان یکی از سامانه های دفاع موشکی پیشرفته ای است که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.

ایرانیان جهان

سامانه دفاع هوایی کوتاه برد گنبد آهنین برای رهگیری موشک های شلیک شده توسط حماس در غزه ساخته شد. این سیستم توسط سیستم‌های دفاعی پیشرفته رافائل مورد حمایت ایالات متحده توسعه یافت و در سال 2011 عملیاتی شد. هر واحد یدک‌کش، موشک‌های هدایت شونده راداری را برای منفجر کردن تهدیدات کوتاه‌برد مانند راکت، خمپاره و پهپاد در هوا شلیک می‌کند.
یک نسخه دریایی از Iron Dome برای محافظت از کشتی ها و دارایی ها در دریا در سال 2017 مستقر شد. این سیستم تعیین می کند که آیا موشک در مسیر اصابت به یک منطقه پرجمعیت است یا خیر. در غیر این صورت، موشک نادیده گرفته می شود و اجازه فرود بی ضرر را می دهد.
گنبد آهنین در ابتدا به عنوان یک سپر به اندازه یک شهر در برابر راکت ها با برد بین 4 تا 70 کیلومتر اعلام شد، اما کارشناسان می گویند که پوشش آن از آن زمان گسترش یافته است. این سیستم از رادارهایی استفاده می‌کند که می‌تواند تشخیص دهد که کدام راکت‌ها احتمالاً به مکان‌هایی که ساخت‌وساز است اصابت می‌کند و کدام راکت‌ها در مناطق خالی از سکنه فرود می‌آیند.
زمانی که «گنبد آهنین» موشکی را به عنوان تهدید تشخیص می دهد، دو موشک به سمت آن شلیک می شود.تامیراو شلیک می کند. “تامیردر زبان عبری به معنای موشک هایی است که موشک های دیگر را در مسیر هدف قرار می دهند. “گنبد آهنین” به گونه ای طراحی شده است که در هر شرایط آب و هوایی فعال و کار کند.
بر اساس برآورد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، هزینه هر پایگاه پرتاب موشک برای اسرائیل 100 میلیون دلار است.
منبع : به گزارش میهن تجارت

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1232371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحولات اوکراین| اذعان کی‌یف به کمبود سامانه پدافند هوایی

نمره مردودی خودروساز بزرگ اروپایی

اجبار نظامی روسیه برای پذیرش آتش‌بس امکان‌پذیر نیست

تحریم شرکت‌های هواپیمایی ایران به مقصد اروپا

حمله هواداران آلمان به یوفا + عکس

زمان پخش زنده چین و اندونزی در تلویزیون + پخش آنلاین

تایپه از شناسایی هواپیما و کشتی‌های جنگی چین خبر داد

قیمت نفت با فروکش التهاب بازار ریزش کرد

اعتراض طالبان به دولت و مردم ایران درباره رفتار با افغان ها

بازگشت به زبان قدرت | فرهیختگان آنلاین

سلیمانی یک ژنرال بزرگ ایرانی بود

ترامپ: سلیمانی یک ژنرال بزرگ ایرانی بود و می‌خواست ارتش آمریکا را نابود کند

رقابت نفس‌گیر آمریکا و چین در عرصه هوش مصنوعی؛ جایگاه ایران کجاست؟

دفتر نتانیاهو: به حرف‌های آمریکا گوش می‌دهیم اما خودمان تصمیم نهایی را می‌گیریم

معترضان پس از محاصره ساختمان بورس نیویورک: «بگذار غزه زنده بماند»

اعتراف بزرگ ترامپ درباره سردار سلیمانی

بازداشت 206 فرد معترض به حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا + عکس

مادورو، نتانیاهو را «هیولای ساخت آمریکا و اتحادیه اروپا» خواند

ادعای واشنگتن پست: نتانیاهو به آمریکا اطلاع داده که اسرائیل تاسیسات نظامی ایران را هدف قرار خواهد داد نه تاسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی را

محدود شدن گزینه های نتانیاهو برای حمله به ایران

کاندولیزا رایس به رئیس جمهور آینده آمریکا: "ایالات متحده باید نقش فعال‌تری در شکل‌دهی به محیط بین‌المللی ایفا کند"+فیلم

تسلیحات آمریکایی همراه همیشگی اسرائیل/ حمایت همه‌جانبه واشنگتن از جنایات یک رژیم اشغالگر

چرا مستاجرها در کشورهای اروپایی تمایلی به صاحبخانه شدن ندارند؟

آمریکا به سرمربی والیبال نشسته ایران ویزا نداد

تحریم دوباره به خاطر روسیه| برای جنگ اوکراین چقدر هزینه بدهیم کافی است؟

مادورو : نتانیاهو هیولای ساخت آمریکا و اتحادیه اروپاست

توصیف ترامپ از شهید سلیمانی: او یک شخصیت بسیار بزرگ ایرانی بود

هریس: ترامپ هر روز بی‌ثبات‌تر و دیوانه‌تر می‌شود!

استرالیا خطاب به اتباع خود در اراضی اشغالی: فورا منطقه را ترک کنید

پرداخت ارز مسافرتی در فرودگاه امام خمینی ازسرگرفته شد

قیمت دستوری چهار محصول لبنی با مجوز سازمان حمایت برداشته شد

عراق و حسرت 36 ساله مقابل کره‌جنوبی

مروری بر سرتیتر روزنامه‌های کشور و مهم‌ترین تیترهای اقتصادی؛ امروز 24 مهر 1403

هزاران راه نرفته در مسیر رونق تجارت خارجی

بانک یک بنگاه اقتصادی است؛ خیریه نیست

سواری اقتصادی ایران خودرو گران شد! + جدول قیمت

3 معاون جدید استاندار یزد منصوب شدند

پرداخت بیش از 336 میلیارد ریال از طلب بستانکاران شرکت های ورشکسته در قزوین

کیفرخواست پرونده چای دبش صادر شد/ پرونده به دادگاه رفت

بیت کوین در گذر از طوفان داده‌های اقتصادی: تحلیل نوسانات و پیش‌بینی آینده

اقدامات دولت در حمایت از خانواده جانباختگان معدن طبس/ از تولید خودروی داخلی حمایت می‌کنیم

یک واحد مسکونی به خانواده جانباختگان معدن طبس اهدا می‌شود

صدور کیفرخواست پرونده چای دبش

بناهای تاریخی شرق اصفهان؛ گنجینه‌ای برای توسعه اقتصادی

صادرکنندگان «بادام زمینی» زمینگیر شدند

امضای 13 توافقنامه همکاری میان پاکستان و چین

دادستان تهران: کیفرخواست 613 صفحه‌ای پرونده چای دبش صادر شد / تاکنون برای 63 نفر کیفرخواست صادر شده

چگونه مشکلات ارز چند نرخی را به نفع اقتصاد با تک نرخی کردن ارز مدیریت کنیم؟

عکس نوشته روز ملی صادرات

صدور کیفر خواست برای 63 نفر در پرونده چای دبش+ جزئیات