ایرانیان جهان

آخرين مطالب

گزینه نهایی سرمربیگری استقلال را به طور کامل بشناسید قاره آفریقا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

به گزارش صد آنلاین، پس از جدایی جواد نکونام از تیم استقلال، این تیم هنوز موفق به جذب سرمربی خارجی نشده و با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، بازی های خود را ادامه می دهد.
اسامی زیادی پس از جدایی نکونام مطرح شد و به نوعی به عنوان گزینه سرمربیگری باشگاه استقلال معرفی شدند. یکی از این اسامی، پیتسو موسیمانه است که گفته می شود با مدیران باشگاه استقلال مذاکراتی انجام داده و احتمال این می رود، این سرمربی با آبی پوشان همکاری کند.
گفتنی است موسیمانه گزینه قطعی باشگاه استقلال نیست و از داخل باشگاه نیز شیطنت های زیادی انجام شد تا پیوستن این سرمربی به جمع آبی پوشان منتفی شود. به همین بهانه به معرفی این سرمربی می پردازیم.
پیتسو موسیانه متولد 26 جولای 1964 در شهر کاگیسو در ایالت گوتنگ آفریقای جنوبی است که در دوران بازیگری، در پست هافبک بازی می کرد و فوتبالش را از باشگاه جومو کاسموس آفریقای جنوبی آغاز کرد. گفتنی است موسیمانه سابقه 4 بازی ملی در کارنامه خود دارد که یک گل ملی نیز ثبت کرده است.
موسیمانه پس از خداحافظی از فوتبال، بلافاصله به عنوان سرمربی تیم ذخیره‌های سانداونز آفریقای جنوبی، انتخاب شد. بعد از سه سال کار در سانداونز، موسیمانه به سوپر اسپرت آفریقای جنوبی پیوست و دستیار بروس گروبلار در این باشگاه شد. بعد از دو سال فعالیت به عنوان دستیار، او در سال 2001 به عنوان سرمربی این باشگاه شناخته شد. موسیمانه از سال 2001 تا سال 2007 در سوپر اسپرت حضور داشت و در این مدت به دو نایب قهرمانی با این باشگاه دست یافت.
بعد از انتصاب کارلوس آلبرتو پریرا برزیلی به عنوان سرمربی آفریقای جنوبی، موسیمانه به عنوان دستیار او انتخاب شد. موسیمانه و پریرا، باید تیم ملی آفریقای جنوبی را در اولین میزبانی جام جهانی در قاره آفریقا، هدایت می‌کردند. بعد از جدایی پریرا از آفریقای جنوبی قبل از جام کنفدراسیون‌ها، جوئل سانتانا، سرمربی تیم ملی این کشور شد و موسیمانه نیز در کادر فنی باقی ماند و به مدت 27 بازی سرمربی جدید را همراهی کرد. سانتانا نیز بعد از مدتی از تیم ملی آفریقای جنوبی جدا شد تا کارلوس آلبرتو پریرا به این کشور بازگردد و در جام جهانی 2010، هدایت این کشور را برعهده داشته باشد. پریرا و موسیمانه در جام جهانی 2010 حضور داشتند و آفریقای جنوبی میزبان، در مرحله گروهی از جام کنار رفت.
بعد از حذف آفریقای جنوبی از جام جهانی 2010 در مرحله گروهی، موسیمانه به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی منصوب شد. او برای 17 مسابقه هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشت و به دلیل ناکامی در رسیدن به جام ملت‌های آفریقای 2012، از سمت خود برکنار شد. موسیمانه در بازی آخر مرحله انتخابی جام ملت‌ها، به اشتباه برای تساوی بازی کرد، در صورتی که تیمش به یک برد احتیاج داشت. او در سال 2012، به باشگاه سانداونز بازگشت و سرمربی جدید این باشگاه شد.
موسیمانه از هفته دوازدهم هدایت باشگاه سانداونز را برعهده گرفت و توانست با آمار هشت پیروزی، هشت تساوی و سه شکست، این باشگاه را به رتبه دهم لیگ برتر آفریقای جنوبی برساند. او در فصل دوم حضورش در این باشگاه، به قهرمانی لیگ برتر آفریقای جنوبی رسید و به مرور آمار چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی نِدبانک کاپ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و یک سوپرکاپ آفریقا را برای سانداونز، به ثبت رساند. در سال 2016 و در لیگ قهرمانان آفریقا، سانداونز با هدایت موسیمانه به فینال آفریقا رسید و به مصاف الزمالک رفت. در بازی رفت فینال، سانداونز با نتیجه 3-0 الزمالک را شکست داد و شکست 1-0 در بازی برگشت نیز نتوانست جلوی قهرمانی آنها را بگیرد. پس از این قهرمانی، موسیمانه و تیمش در جام باشگاه‌های جهان 2016 شرکت کردند و بعد از شکست در برابر کاشیما و چونبوک، دو باشگاه آسیایی، به جایگاه پنجم این تورنمنت دست یافتند.
پس از هشت سال پرافتخار و کسب عنوان پرافتخارترین مربی آفریقای جنوبی، موسیمانه در چهار بازی آخر لیگ برتر مصر، هدایت الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه‌های قاره آفریقا را برعهده گرفت. او در همان مدت کوتاه حضورش در فصل 20-2019، به تمامی افتخارات ممکن با الاهلی رسید. او در این فصل که در میانه‌های آن به مصر آمده بود به قهرمانی در لیگ برتر مصر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا دست یافت. او در سه بازی لیگ قهرمانان اروپا، ابتدا الوداد مراکش را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و سپس بار دیگر الزمالک را از رسیدن به قهرمانی در آفریقا، بازداشت. موسیمانه در فصل دومش در الاهلی، در لیگ برتر مصر، حریف الزمالک نشد و به نایب قهرمانی رضایت داد اما بعد از قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا، با پیروزی 3-0 برابر کایزرچیف از کشورش، از عنوان قهرمانی خود و باشگاهش در لیگ قهرمانان آفریقا دفاع کرد. موسیمانه یک فصل دیگر در الاهلی ماند و پس از نایب قهرمانی در لیگ داخلی و قهرمانی باشگاه‌های آفریقا، از الاهلی جدا شد. او در این فصل فقط موفق به قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا شد. الوداد مراکش، مانع بزرگی برای کسب قهرمانی در سومین دوره متوالی لیگ قهرمانان بود. او با الاهلی در دو دوره جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد و در هر دو دوره به جایگاه سوم رسید. در سال 2021، الاهلی پس از شکست در برابر بایرن مونیخ در نیمه نهایی، پالمیراس را در رده بندی شکست داد و سوم شد. در سال 2022 نیز، الاهلی بعد از شکست مونتری و باخت در برابر پالمیراس، در رده بندی با چهار گل، الهلال را شکست داد و سوم شد.
موسیمانه بعد از جدایی از الاهلی مصر، ماموریت بازگرداندن الاهلی عربستان به لیگ برتر این کشور را پذیرفت. الاهلی که سقوط عجیبی به لیگ سطح دوم عربستان داشت، با هدایت موسیمانه قهرمان لیگ سطح دوم عربستان شد و به لیگ برتر بازگشت. او مدتی در الوحده امارات حضور داشت اما بعد از 10 بازی از این باشگاه اخراج شد. موسیمانه در الوحده، با احمد نورالهی، هافبک سابق پرسپولیس همکاری داشت. او در فصل 24-2023، به عنوان سرمربی ابهای عربستان انتخاب شد اما نتوانست این باشگاه را در لیگ برتر عربستان نگه دارد.
حال موسیمانه در جستجوی باشگاه جدیدی برای ادامه فعالیت خود است و بعد از دو دوره لینک شدن به پرسپولیس، حالا یکی از گزینه‌های لینک شده به استقلال است. او مدرک پرولایسنس یوفا را دارد و سیستم مورد علاقه‌اش 2-4-4 است.
عملکرد موسیمانه به عنوان سرمربی
سوپر اسپرت: 33 بازی (میانگین امتیازی 1.48)
آفریقای جنوبی: 17 بازی (میانگین امتیازی 1.53)
سانداونز: 336 بازی (میانگین امتیازی 1.94)
الاهلی مصر: 102 (میانگین امتیازی 2.17)
الوحده امارات: 10 بازی (میانگین امتیازی 1.80)
ابها عربستان: 15 بازی (میانگین امتیازی 1.20)
افتخارات
قهرمانی مصر 
قهرمانی جام مصر 
2 قهرمانی عربستان 
4 قهرمانی آفریقای جنوبی 
2 بار برنده جام آفریقای جنوبی 
2 بار برنده جام ندبانک 
3 بار قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا 
3 قهرمانی سوپرجام آفریقا 
مقام سومی جام باشگاه های جهان
آمار کل کریر این مربی
تعداد بازی : 517
تعداد برد : 288
تعداد مساوی : 126
تعداد باخت : 103
گل زده : 831
گل خورده : 451
میانگین امتیاز: 1,75
خبر ورزشی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1234407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

10 خانه که به شکل عجیبی ناکارآمد هستند(+عکس)

نشست رهبران اتحادیه اروپا با سران 6 کشور عرب با هدف جلوگیری از گسترش جنگ

امیر قطر: هرگونه آتش‌بسی باید منجر به برپایی کشور فلسطین شود

درخواست امیر قطر برای آتش‌بس فوری در غزه و لبنان

آیا نشست بروکسل به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه کمک می‌کند؟

فنلاند خواستار وضع تحریم‌ علیه رژیم غاصب صهیونیستی شد

ثبات جهان به‌دلیل وضعیت خاورمیانه و جنگ اوکراین در معرض خطر است

چین برای تحقق جهان عاری از سلاح هسته‌ای اعلام آمادگی کرد

چین: اسرائیل برای امدادرسانی بشردوستانه در غزه همکاری کند

غذای ایرانی در آثار تلویزیونی تبلیغ شود

آلکسی گندوز، بهترین بازیکن هفته چهارم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا از نگاه سوفااسکور

تیراندازی مأموران مرزبانی ایرانی به اتباع افغانستان صحت دارد؟

تکذیب ادعای حمله مرزبانان ایرانی به اتباع افغانستان

عراقچی: تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران مردم عادی را که با هواپیما به سفر می‌روند، محروم می‌کند/ امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد

حمایت نظامی استرالیا از اوکراین با تانک‌های قدیمی آمریکا

آیت الله علم الهدی بر پیکر سردار نیلفروشان نماز اقامه کرد

ادعای آمریکا درباره تحریم 3 فرد مرتبط با بازوی مالی حزب الله

عراقچی: تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد

آمریکا افراد و نهاد‌های مرتبط با لبنان را تحریم کرد

مقام سابق وزارت دفاع امریکا: اسرائیل با کمبود موشک‌های رهگیر روبرو است / اگر ایران در آینده به حملات احتمالی اسرائیل، با حمله هوایی سنگین پاسخ دهد و حزب‌الله لبنان نیز به این درگیری‌ها بپیوندد، احتمالا سیستم دفاع هوایی اسرائیل توان خود را از دست بدهد

آمریکا پایگاه هوایی خود در مجارستان را گسترش می‌دهد

انتخابات آمریکا، 20 روز دیگر

عراقچی در جمع خبرنگاران: امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد

تحریم‌های آمریکا علیه 3 فرد و 4 شرکت مرتبط با لبنان

آمریکا برخی افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

روند مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

افسر سابق ارتش آمریکا: تاد هم نمی‌تواند جلوی حملهٔ موشکی ایران را بگیرد (فیلم)

عراقچی: امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا وجود دارد

معامله 900 میلیون دلاری واشنگتن-ریاض برای خرید «تسلیحات هواگرد»

وام 3 میلیارد دلاری، هدیه جدید آمریکا به لهستان

ساخت سلاح هسته ای برای ایران امکان پذیر است

تلاش برای ترمیم روحیه آسیب‌دیده اسرائیل با «تاد»

یکی از بزرگترین حامیان مالی ترامپ: «تسلا» و «اپل» باید مالیات بیشتری بپردازند

ادعای آمریکا: اسرائیل را برای بهبود امدادرسانی به غزه تحت فشار قرار خواهیم داد

قوت و ضعف دادرسی قضایی

تاد؛ قمار بزرگ

دانشگاه از بنی‎ صدر تا پزشکیان

روسیه: تصمیم نروژ برای کاهش دیپلمات‌ها را تلافی می‌کنیم

مجروحیت چند صهیونیست در حمله موشکی حزب‌الله

حمله موشکی به الجلیل با 4 زخمی/ تل‌آویو: 13 نظامی در جبهه لبنان زخمی شدند

وام بانکی 50 میلیون تومانی؛ بدون ضامن و سپرده!

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور: مبلغ 120 هزار تومان عوارض آزادراه اصفهان- شیراز منطقی است

نبودشرکت‌های مادر، هلدینگ ومراکز اقتصادی درسیستان وبلوچستان

پیش بینی قیمت دلار فردا پنجشنبه 26 مهر 1403

10 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در یزد پرداخت شد

بازدید از اداره اتباع خراسان رضوی

عبور مسی از دایی باعث ناراحتی اش شد؟

پرداخت هزار میلیارد تسهیلات تبصره 18 در خراسان شمالی

پیش بینی قیمت دلار 26 مهر 1403

نوش آبادی: جمهوری اسلامی یک قدرت موثر در تحولات اقتصادی و حوزه نظامی است