ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نگهداری از سیب زمینی در خانه به شیوه مزرعه داران اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مخاطب24- سیب زمینی یکی از بخش‌های اساسی وعده‌های غذایی است و هیچوقت نباید در یخچال نگهداری شوند. سیب زمینی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. کتی اسپونهایم که چهارمین نسل از کشاورزان سیب زمینی در خانواده خود است می‌گوید انباری بهترین مکان برای نگهداری از سیب زمینی است. به گفته این خانم کشاورز: «سیب زمینی‌های خود را در مکانی خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید.
انباری معمولاً بهترین گزینه است، زیرا دور از مناطق گرم مانند کابینت‌های کنار اجاق گاز یا زیر سینک ظرفشویی و همچنین به دور از نور است. نور باعث سبز شدن و جوانه زدن سیب زمینی‌ها می‌شود.»
زیرزمین یا انباری با دمای 12 تا 18 درجه بهترین مکان برای نگهداری از سیب زمینی است. سیب زمینی باید در دمای معتدلی بماند و به هیچ وجه بیش از حد سرد یا گرم نشوند. به همین دلیل است که نباید از آنها در یخچال نگهداری کنید. اسپونهایم فاش کرده است دمای زیر 12 درجه باعث تبدیل نشاسته موجود در سیب زمینی به قند تبدیل می‌شود و در نتیجه سیب زمینی‌ها هنگاک پخت و پز طعم و رنگ متفاوتی خواهند داشت.
با این حال، تی جی هال، یک کشاورز دیگر معتقد است برخی اوقات می‌توان سیب زمینی‌ها را در یخچال قرار داد. او می‌گوید: «اگر می‌خواهید سیب‌زمینی‌های شیرین‌تری داشته باشید، آنها را در یخچال بگذارید، زیرا نشاسته در دما پایین پس از دو هفته به قند تبدیل می‌شود.» با این حال نکته کلیدی نگهداری از سیب زمینی گردش هوا است.
بهتر است سیب زمینی‌ها در یک سبد یا جعبه ریخته شوند یا از یک کیسه کاغذی استفاده شود. کیسه‌های پلاستیکی اصلاً برای نگهداری از سیب زمینی مناسب نیستند، زیرا گردش هوا را غیرممکن می‌کنند. همچنین مهم است که سیب زمینی‌ها را تا زمان استفاده، نشویید. اسپونهایم خاطرنشان می‌کند: «رطوبت باعث می‌شود سیب زمینی‌ها زودتر فاسد شوند.»
برخی از میوه‌ها و سبزیجات به اتیلن حساس هستند، این گاز که به طور طبیعی تولید می‌شود می‌تواند باعث رسیدن و خرابی سریع‌تر محصولات شود. در مورد حساسیت سیب زمینی به اتیلن اختلاف نظر وجود دارد. برای احتیاط بهتر است سیب زمینی در کنار میوه‌ها و سبزیجاتی که این گاز را تولید می‌کنند مانند موز، فلفل دلمه‌ای و آووکادو قرار گرفته نشود. کیفیت سیب زمینی نیز به ماندگاری آن کمک می‌کند. هال پیشنهاد می‌کند: «در فروشگاه به دنبال سیب زمینی‌های سفت و صاف باشید. سیب‌زمینی‌هایی که تنها کمی نرم هستند نیز هنوز برای استفاده مناسب هستند، اما باید فوراًمصرف شوند.»
در صورت مشاهده علائم پوسیدگی مانند کپک زدن، بوی بد یا لکه دار بودن، سیب زمینی‌ها را دور بریزید. هال می‌گوید: «اگر کپک دیدید، سیب‌زمینی را مصرف نکنید و فوراً آن را دور بریزید. لکه‌های سیاه به طور کلی بی‌ضرر هستند. می‌توانید اطراف لکه را با چاقو ببرید و بیرون بریزید.» اسپونهایم نیز خاطر نشان کرد جوانه زدن و سبز شدن سیب زمینی نگران کننده نیست: «جوانه زدن سیب زمینی بسیار عادی است. تنها قسمتی که جوانه زده است را دور بریزید و از بقیه سیب زمینی استفاده کنید.

ایرانیان جهان

X Share Stumble Upon Delicious Digg Cloob برچسب ها: سیب زمینی نگهداری 0 لینک کوتاه کپی لینک نظر شما نام ایمیل * نظر آخرین اخبار حماس زنده خواهد ماند پیتسو موسیمانه سرمربی استقلال شد استقلال 0-3 ذوب آهن کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟ ایران برای صعود به جام‌جهانی چند امتیاز کم دارد پرسپولیس شدیداً خواستار تعلیق بیرانوند واکنش چهره نزدیک به قالیباف به انتقادات نخست وزیر لبنان از او حماس: السنوار سلاح به دست و در میدان نبرد به شهادت رسید ریزش قیمت متفاوت دنا متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری مهر ماه اجرایی نمی‌شود پزشکیان مراقب استاندار‌های اصولگرا باشد استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز کشف دروازه 12 متری شهر پارسه تخت جمشید سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش ظریف: در معاونت راهبردی باید حلقه وصل بین دولت و جامعه مدنی باشیم سوپرایز گاریدو برای هواداران پرسپولیس مقابل السد چیست؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟ آبی پوشی که نفر اول قرمز‌ها شد آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! پربازدید ها سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ حماس: السنوار سلاح به دست و در میدان نبرد به شهادت رسید استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز خانه‌های رنگی بندرانزلی ردبول متهم شد رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب زلنسکی: تنها گزینه برای ما مسلح شدن به سلاح هسته‌ای باشد خوردن مرغ برای سلامتی ضرر دارد؟ لحظه پیدا شدن پیکر شهید یحیی السنوار در جنوب نوار غزه گردش خرس و توله هایش در شمال کدام روغن ضد پیری است؟ پیتسو موسیمانه سرمربی استقلال شد پرسپولیس شدیداً خواستار تعلیق بیرانوند مصرف بیش از حد سیر عوارض دارد؟ استقلال 0-3 ذوب آهن آمریکا به ایران چه پیامی داد؟ کوه‌های سرخ رنگ جاده سرچم به خلخال آقای بازیگر ایرانی با بافت مو‌های آفریقایی! واکنش پسر پزشکیان به ادعای جنجالی رسایی در مورد ظریف واکنش چهره نزدیک به قالیباف به انتقادات نخست وزیر لبنان از او تصاویر

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

اخبار داغ سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش

ایرانیان جهان

رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد 5 کیلو و 500 گرمی در این بیمارستان خبر داد. جریان حلیم سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام چیست؟

ایرانیان جهان

اکران مردمی «زودپز» با حضور روزبه حصاری، ساقی حاجی‌پور و شیرین اسماعیلی در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد. رؤیای شفاف، ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب

ایرانیان جهان

اگر اهل پیروی از رژیم ‌های غذایی سالم باشید، حتما می‌ دانید که مصرف میوه خشک تا چه حد برای سلامتی مفید است. میوه‌های خشک مملو از مواد مغذی سالم هستند و بسیاری از آن‌ ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند، از نظر متخصصان تغذیه به ‌عنوان یک ابرغذا در نظر گرفته می‌ شوند. به همین دلیل مصرف این خوراکی در میان ‌وعده برای کودکان و بزرگسالان همواره توصیه می‌ شود. در ادامه شما را با 7 راز مهم درمورد مصرف میوه خشک آشنا خواهیم کرد. هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا 2024 شد

ایرانیان جهان

بخشنامه مذکور در تاریخ 10 مهرماه 1403 ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه

ایرانیان جهان

کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد

ایرانیان جهان

شبکه های اجتماعی فیس بوک لینکداین واتساپ اینستاگرام تلگرام صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی کلیه حقوق محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1236431/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاره ماه اکتبر

اتوبان یک‌طرفه

حمله جوانان عراقی به دفتر شبکه سعودی MBC در بغداد

همتی و اتابک عضو شورای عالی کار شدند

بیست‌ونهمین جشنواره عشایر آذربایجان‌شرقی ناتمام ماند+ تصاویر

بازار ارز زیر ذره‌بین پلیس؛ چالش‌های مقابله با متخلفان

وزاری صمت و اقتصاد، عضو شورای عالی کار شدند

برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی عامل اصلی فرونشست زمین است

واریز 92 هزار میلیارد ریال به حساب پیشرفت و عدالت تا مهرماه سال جاری

مشاور سابق احمدی نژاد مجرم شناخته شد

واریز 92 هزار میلیارد ریال به حساب پیشرفت و عدالت

سنوار روی زمین در حال نبرد بود، نه در تونل/ جهان عرب و اسلام زبان به تحسین گشودند

حمله پهپادی انصار الله به یک کشتی در دریای عرب

رای الیوم: سنوار روی زمین در حال نبرد بود، نه در تونل/ جهان عرب و اسلام زبان به تحسین گشودند

سنوار روی زمین در حال نبرد بود، نه در تونل

سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن انتخاب شد

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ژاپن انتخاب شد

ویدئو | امارت از تلاش برای کنترل جزایر سه‌گانه ایرانی چه می‌خواهد؟

ویدیو| همه برندگان لیگ قهرمانان اروپا از سال 1955 تا 2024

شهادت سرگرد مشهدی برای پس گرفتن جزایر سه‌گانه ایرانی در سال 1350

علت همصدایی اتحادیه اروپا با امارات در مورد جزایر سه گانه ایرانی چیست؟

جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بخشی همیشگی از خاک ایران هستند

واکاوی ادعا‌های تکراری درباره جزایر سه‌گانه ایرانی/ وقتی امارات شمشیر را برای ایران از رو می‌بندد

شهادت شکوهمندانه یحیی سنوار نماد مبارزه تا آخرین نفس

درخواست وزیر خارجه انگلیس از چین درباره جنگ اوکراین

سفر وزیر خارجه برییتانیا به چین

کارشناس چینی: ترور رهبر حماس، تنش‌ها را در منطقه به اوج می‌رساند

سرمربی جدید استقلال، سرمربی سابق احمد نورالهی در ...

تأکید چین بر بازسازی افغانستان

فوری/ خبرهای غیر رسمی از احتمال حمله اسرائیل به ایران

رکورد تاریخی جدید برای طلای جهانی

اسرائیل هیچ وقت نمی‌تواند انتقام خود را از سنوار بگیرد

ارسال پیام خویشتن‌داری به ایران و اسرائیل توسط آمریکا / مواضع هریس در قبال غزه لزوما مشابه بایدن نیست

رئیس پنتاگون: اوکراین به جای موشک از پهپاد استفاده کند

به پوتین گفتم من وسط مسکو به تو ضربه می‌زنم | زلنسکی یکی از بزرگترین فروشندگانی است که تا به حال دیده‌ام | شی می‌داند من دیوانه‌ام

ترامپ: زلنسکی جنگ را باخته است؛ شی می‌داند من دیوانه‌ام

بازار متلاطم رمزارزهای دیجیتال در آستانه انتخابات آمریکا

آخرین حضور تیلور در آلبانی

وزیر خارجه ترکیه: منطقه باید برای جنگ ایران و اسرائیل آماده باشد

گم شدن در دالان تحریم گوگل

اهداف پشت پرده FATF چیست؟

هریس برای جلب رای مسلمانان آمریکا نگران خاورمیانه شد!

آستین: اوکراین به‌جای موشک دوربرد از پهپاد استفاده کند

پیامدهای همسویی «کامالا هریس» با اسرائیل بر رای مسلمانان آمریکا

ترامپ دیوانگی خود را تایید کرد

ویژگی های بمب افکن b2 آمریکا که آن را متمایز کرده !

زلنسکی صدای آستین را هم درآورد/ اوکراین به جای موشک از پهپاد استفاده کند

«TRT فارسی» برای ایجاد ناآرامی در ایران؛ پای آمریکا و اسرائیل در میان است!

موضع‌گیری بی‌سابقه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران

فراخوان حماس برای راهپیمایی خشم علیه صهیونیست‌ها