ایرانیان جهان

آخرين مطالب

افت بازیکنان ایرانی راه لژیونرها را از اروپا قطع کرد اروپا

افت بازیکنان ایرانی راه لژیونرها را از اروپا قطع کرد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش میهن تجارت، در سال های اخیر فوتبال کشورمان همواره از حضور فوتبالیست های لژیونر در کشورهای خارجی به ویژه قاره اروپا بهره می برد، اما دو سه سالی است که دیگر شاهد احترام و عزت فوتبالیست های ایرانی در ایران نیستیم. تیم های مطرح دنیای فوتبال این داستان انتقال سردار آزمون از بایرلورکوزن آلمان و آ اس رم ایتالیا به شباب الاهلی امارات یا پیوستن به سامان است.
مقدس از برنتفورد انگلستان در امارات متحده عربی به وضوح قابل مشاهده است.
کیفیت فوتبالیست های ایرانی که مدت هاست لژیونر شده اند بسیار عجیب است. علیرضا جهانبخش پس از چندین سال بازی در مونیخ و آلکمار هلند، برای شما انگلیس و فاینورد هلند به جایی رسیده اند که ماه هاست تیمی ندارند و کریم انصاری فرد نیز پس از بازی در تیم های یونانی و تیم های بزرگ تری مانند اوساسونا اسپانیا و ناتینگهام فارست در انگلیس در همین وضعیت قرار دارد.
سردار آزمون از بایرلورکوزن و آ اس رم و سامان مردود است مقدس ذره برای جسم مستقیم برنتفورد نمی خواهد اوج درخشش مهدی قیدی و شهریار مغانلو هم هست اتحادیه امارات و ستاره جوانی مثل اللهیار است ماهیگیر در لیگ بلژیک هم عملکرد جالبی نیست. سعید عزت اللهی سال هاست به بازیکن ثابت تیم های متوسط ​​تبدیل شده و تنها افتخار فعلی فوتبال ایران در بین لژیونرها مهدی طارمی است.

ایرانیان جهان

ضمن اینکه همه این بازیکنان که نام کامل آنها در گزارش ذکر نشده، چند سال پیش لژیونر شدند و در چند فصل اخیر هیچ ستاره ای به تیم های اروپایی و درجه یک نرفته است. افت کیفیت بازیکنان، پیر شدن ستارگان گذشته و حاشیه های غیرفوتبالی و عدم تزریق جوانان به تیم های بزرگ باشگاهی و ملی قطعا در این ناکامی ها تاثیر داشته و شاید در سال های آینده استعداد ذاتی ستاره ها دوباره چنین مشکلی را حل خواهند کرد.
بدون تیم ماندن بازیکنان مختص ایرانیان نیست! اصغر شرفی، کارشناس فوتبال ایمنا درباره غیبت ستارگان ایرانی و تیم ملی فوتبال و همچنین دلایل آن به خبرنگار گفت: اتفاقی که گاهی برای فوتبالیست های دنیای حرفه ای فوتبال رخ می دهد و نمی توان گفت که مختص بازیکنان ایرانی است. اما با یک تفاوت و آن چند داستان تاثیرگذار در مورد بازیکنان لژیونر کشورمان است که چنین شرایطی را برای آنها ایجاد می کند.

ایرانیان جهان

وی با اشاره به کیفیت پایین برخی از لژیونرها می افزاید: باید بررسی شود که آیا بازیکنان ایرانی که لژیونر می شوند لیاقت حضور در لیگ های خارجی را دارند یا صرف حضور در فوتبال ایران برای آنها و سطح کیفی فوتبالشان کافی است. برخی از این فوتبالیست های لژیونر به قدری ضعیف هستند که لیگ برتر فوتبال ایران برایشان زیاد است و فقط اخبارشان آنها را در فضای فوتبال مطرح می کند.
پیشکسوت فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه افول لژیونرها فاجعه بار است، تصریح می کند: فوتبالیست های لژیونر که بدون تیم مانده اند و یا به شدت سقوط کرده اند و در تیم های سطح پایین بازی می کنند از مشکلات روحی و کیفی رنج می برند. یک فوتبالیست هر چقدر هم که خوب باشد دیده نمی شود. در زمان ما اینطور نبود و اگر یک فوتبالیست به خصوص در دوران اوج خود ناگهان بدون تیم بماند شب تا صبح نمی خوابد.
فوتبال اروپا به کیفیت بازیکنان توجه دارد نه نام آنها حسن اشجری، کارشناس فوتبال وی در خصوص فاصله لژیونرها از روزهای اوج به خبرنگار ایمنا گفت: وقتی بازیکنی از شرایط ایده آل خود خارج می شود ممکن است بدون تیم در بالاترین سطح باشد و علیرضا جهانبخش مصداق بارز آن است. با توجه به اینکه فوتبال اروپا دیگر در جذب بازیکن به اعتبار آنها نگاه نمی کند و با توجه به کیفیت بازیکنان و عملکرد آنها در فصل قبل بازیکنانی را به تیم خود اضافه می کند، طبیعتاً احساس می کنم که کیفیت بازیکنان لژیونر ایرانی کاهش یافته است. و در نتیجه عملکرد آنها ضعیف خواهد شد.

ایرانیان جهان

وی افت کیفیت بازیکنان را دلیل بیرون ماندن آنها از گود می داند و می افزاید: مهم ترین قسمت موضوع کیفیت پایین بازیکنان در یک فصل است و وقتی چنین اتفاقی برای او می افتد او نباید به دنبال پیشنهادهای مالی چشمگیر باشد و چنین اتفاقی برای سردار آزمون و سامان می افتد. مقدس که به تیم های امارات رفت. به عنوان مثال اگر عملکرد فنی کریم انصاری فرد به عنوان مهاجم در فصل گذشته بررسی شود که او چند گل و پاس گل به ثمر رساند، به راحتی می توان درباره حضورش در تیم های بزرگ یا کوچک اظهار نظر کرد.
لژیونرها در پرسپولیس و استقلال در بهترین حالت خود هستند بازیکن سال های اخیر تیم های مطرح فوتبال کشورمان با اذعان به اینکه عوامل متعددی در سطح عملکرد بازیکنان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: کیفیت، شرایط سنی و نوع عملکرد در مقصد تیم ها تاثیرگذار است و طبیعتا با بالا رفتن سن بازیکن از سطح همیشگی خود دور می شود و برای چنین بازیکنی تیم پیدا نمی کند و در بهترین حالت باید به لیگ برتر فوتبال ایران و تیم های مطرح ایران بپیوندد.

ایرانیان جهان

حسن اشجری در ادامه بیان می کند: هر بازیکنی که لژیونر شود، اگر شرایط خود را کنترل کند و بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد، هر سال قرارداد و تیم های خوب می گیرد. مهدی طارمی نمونه لژیونرهای موفقی است که سال به سال به تیم های بزرگتر می رود و موفقیت های تیمی و فردی بیشتری کسب می کند.
اسب دوانی عامل جدایی آزم از رم! وی دلیل انتقال ملی پوشان از اروپا به خلیج فارس را مسائل غیر فوتبالی می داند و می گوید: شاید سهم عمده انتقال ملی پوشان و بازیکنان لژیونر از تیم های مطرح اروپایی به تیم های خلیج فارس مربوط به آنها باشد. تصمیمات فوتبالی است، اما برخی نیز به دنبال پیشرفت هستند و دوست ندارند اروپا را ترک کنند.” به هر حال چیزی که از سردار آزمون می دانم این است که حضورش در مسابقات اسب سواری یا مسابقات غیرفوتبالی باعث شد بایرلورکوزن و آ اس رم را ترک کند و راهی شباب الاهلی امارات شود.

ایرانیان جهان

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دعوت متوالی علیرضا جهانبخش به تیم ملی با وجود تیم نداشتن که با انتقادات زیادی همراه بوده است، می گوید: اینکه علیرضا جهانبخش با وجود تیم نداشتن به تمام اردوهای تیم ملی دعوت می شود. و حضور در مسابقات باشگاهی نظر سرمربی است و باید از امیر قلانوی باشد. معتقدم علیرضا جهانبخش می تواند در نهایت به تیم های عربی برود یا به لیگ برتر فوتبال کشورمان بازگردد. نمی دانم انتقاد من به عنوان یک کارشناس یا یک شخصیت فوتبالی در مورد دعوت او به تمام اردوهای تیم ملی موثر است، اما به عنوان سرمربی یک تیم فوتبال باشگاهی یا تیم ملی، بازیکنی را بازی نمی کنم که تیم ندارد
به گزارش ایمنا، انتقادات زیادی به عملکرد اخیر لژیونرهای فوتبال کشورمان وارد است و علیرغم اینکه آنها در تیم ملی وضعیت بدی ندارند و یا همچنان می توانند ستاره های لیگ های عربی باشند، انتظارات اهالی فوتبال از آنها بسیار زیاد است. همچنان بالاست و جایگاه فعلی این ستارگان در چندین تیم و باشگاه اروپایی که حوزه خلیج فارس را نمی شناسند. اما تصمیمات عجیب لژیونرها با این انتقادات تغییر چندانی نکرده و مقصد آنها از هدف اصلی دورتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1237840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور: بکارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیر مجاز جرم است

احداث دیوار در مرزهای ایران

مجسمه هادی چوپان در آمریکا

دردسرهای سنای جمهوری‌خواه برای کامالا هریس

نگرانی نزدیکان «کامالا هریس» از پیروزی در انتخابات

نبیه بری خبر داد/ تمایل واشنگتن به برقراری آتش‌بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کارشناس نظامی تحلیل کرد نکاتی درباره اطلاعات درز کردۀ آمریکا / نکته اصلی شلیک 56 موشک به ایران است / کسی نمی‌داند موشک راک چیست!

خبر مهم نبیه بری درباره برنامه آمریکا برای لبنان

پس از فرمانده

مجادله مکرون و نتانیاهو بر سر تاریخ اسرائیل

روایت افسر یهودی آمریکایی درباره استعفا از آژانس اطلاعات دفاعی به دلیل جنگ غزه

حمله هوایی صهیونیست‌ها به دیرالبلح

ضربه مهلک به اسرائیل؛ هلاکت فرمانده تیپ 401زرهی در شمال غزه

ترامپ: چین به من احترام می‌گذارد چون «شی» می‌داند که من دیوانه‌ام!

آیا ارتش اسرائیل موفق به پیشروی در خاک لبنان شده است؟

تجمع حامیان فلسطین در ایتالیا

صهیونیست‌ها، لات‌های کوچه خلوت!

پیش بینی قیمت دلار 30 مهر 1403

طلا و ترامپ پدیده بازارها

مورد عجیب فروش دندان های کشیده شده در فضای مجازی؛ هر دندان 200 هزار تومان!

پایان رأی‌گیری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق

چابهار؛ شاهراه ارتباطی آسیای میانه، قفقاز و اقیانوس هند

«کمربند دفاعی ملت‌ها و مسیر روشنایی»

فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد

جزایر سه گانه ایرانی هستند؛ حتی روزنامه نگار عرب هم این را نی داند

اولین استاندار عرب در خوزستان منصوب شد: محمدرضا موالی زاده کیست؟

دکتر پزشکیان طلسم انتخاب استاندار عرب برای خوزستان را شکست

یادگاری طلایی عرب‌ها برای نادال+ عکس

برای اولین بار یک هموطن عرب ایرانی استاندار خوزستان شد

اولین استاندار عرب در دولت پزشکیان/ آقامیری رفت، بهنام‌جو آمد/ استانداران جدید دولت را بشناسید

اولین استاندار عرب در دولت پزشکیان| آقامیری رفت، بهنام‌جو آمد|استانداران جدید دولت را بشناسید

همکاری سه‌جانبه انگلیس، ایتالیا و ژاپن برای ساخت جت‌ جنگنده نسل جدید

سفیر مجارستان در تهران دوباره به وزارت خارجه احضار شد

سفیر مجارستان فراخوانده شد

سفیر مجارستان به وزارت امور خارجه احضار شد

احضار سفیر مجارستان در تهران به وزارت امور خارجه

«پایان خوش» هانکه در سینما!

سفیر مجارستان احضار شد

سفیر لهستان به وزارت امور خارجه احضار شد

همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقابل قبول‌تر است

واکنش سید حسن خمینی به همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس

همنوایی روسیه و چین با ادعای کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقابل قبول‌ است

شرکت خودرو ساز چری با رونمایی از خودروی پرنده ی خودران خود سوری به بازار خودرو زد!

تصاویر واقعی گلکسی زد فولد اسپیشال ادیشن پیش از رونمایی رسمی لو رفت

انتقاد صریح سیدحسن خمینی از روسیه و چین

رئیس جمهور چین اعلام کرد آماده باش ارتش چین برای آغاز جنگی تمام‌عیار

اولین تصاویر از پشت صحنه «اکنون» سروش صحت

تجاوز و گرفتن فیلم سیاه عمو از برادرزاده اش/ مرد افغان به قتل دختر و برادرش اعتراف کرد

69 تلفن همراه سرقتی در مرز افغانستان کشف شد

نتانیاهو پس از حمله به محل اقامتش با چه کسی در آمریکا تماس گرفت؟