ایرانیان جهان

آخرين مطالب

عدم آگاهی رژیم صهیونیستی از ماهیت مقاومت ایالات متحده آمریکا

عدم آگاهی رژیم صهیونیستی از ماهیت مقاومت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رسانه لبنانی نوشت که گزارش‌ها و کلیپ‌های ویدئویی که آخرین لحظات قبل از شهادت سنوار را مستند کرده‌اند، تنها عدم آگاهی رژیم صهیونیستی را از ماهیت مقاومت نشان می‌دهند، چراکه آنچه تل‌آویو منتشر کرده، صرفا عزم نیرو‌های مقاومت را تشدید می‌کند؛ مسئله‌ای که منابعی از آن را تأیید کردند و گفتند جنبش با قدرت بیشتر به مبارزه ادامه خواهد داد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
روزنامه الاخبار نوشت: آنچه قابل توجه است این است که هدف از تلاش‌های جدید آمریکا برای انعقاد توافق آتش‌بس، به احتمال زیاد اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ است، چرا که به گفته آنها ادامه جنگ، پیامد‌های فاجعه‌باری برای رژیم خواهد داشت.
روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از دیپلمات‌ها و تحلیلگران نوشت در حالی که شهادت «یحیی سنوار» رهبر حماس، مغز متفکر حمله هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی، ضربه دردناکی به حماس وارد کرد، اما این به معنای فروپاشی حماس نیست و به تنهایی به جنگ ویرانگر در غزه پایان نخواهد داد.
یکی از دیپلمات‌های غربی در گفتگو با این روزنامه هشدار داد ادامه جنگ غزه به‌طور نامحدود نه تنها برای غزه، بلکه برای رژیم صهیونیستی به‌ویژه اسرای اسرائیلی ویران‌کننده خواهد بود، چراکه «ترور سنوار آخرین مرحله از فعالیت نظامی مؤثر است» و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است که تصمیم بگیرد تا چه زمانی به این جنگ ادامه می‌دهد.
حماس زنده است
«ابراهیم دلالشه» رئیس مرکز مطالعات در رام‌الله گفت ضربه زدن به «سر» این ایده را نفی نمی‌کند که «بقیه بدن همچنان با عملیات نظامی مستمر اسرائیل در غزه در حال مقابله است».
شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» گزارش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار‌ها اهداف جنگ را «نابودی» حماس به عنوان قدرت نظامی و آزادی اسرای صهیونیستی اعلام کرده است، اما با وجود شهادت حدود 42 هزار فلسطینی و تخریب غزه، هیچ یک از این 2 هدف محقق نشده است و اسیران هنوز آزاد نشده‌اند و حماس هم همچنان می‌جنگد و نظامیان صهیونیستی را می‌کشد.
این شبکه یادآور شد رژیم صهیونیستی از سال 1990 تمامی رهبران حماس به استثنای تنها یک رهبر این جنبش را به شهادت رسانده است و هر بار این جنبش جانشینی برای این رهبران پیدا می‌کند.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا هم نوشت تعداد انگشت‌شماری از تحلیلگران معتقدند که شهادت سنوار، حماس را از ادامه جنگ منصرف می‌کند چراکه در حالی که رژیم صهیونیستی برنامه روشنی برای پایان جنگ غزه یا مدیریت این باریکه در مرحله پساجنگ ارائه نکرده و متعهد شده که حماس را از ادامه حکومت در غزه منع می‌کند، اما حماس همچنان به جنگ ادامه می‌دهد و اغلب دوباره ظاهر می‌شود و حملات جدیدی را در مناطقی که رژیم صهیونیستی گمان می‌کند «پاکسازی» کرده، انجام می‌دهد.
این روزنامه به نقل از «رمزی ماردینی» از اندیشکده پیرسون در دانشگاه شیکاگو که شورش‌ها و جنگ‌های داخلی را مطالعه می‌کند، نوشت حماس یک سال است که در فضایی بسیار بسته می‌جنگد و این بدان معناست که در جنگ تا حد زیادی بر «تمرکززدایی» و گروه‌های نظامی 10 نفره یا کمتر متکی است که از سطح بالای استقلال بهره‌مند هستند. بنابراین، شهادت سنوار روی عملیات‌های حماس تأثیر نمی‌گذارد.
لجاجت رژیم صهیونیستی ادامه دارد
در ادامه گزارش الاخبار امده است: به محض اینکه ارتش اشغالگر خبر شهادت سنوار را اعلام کرد، مقامات آمریکایی و در رأس آنها «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور این «دستاورد نهایی» را به نتانیاهو تبریک گفتند و این تفکر را ترویج دادند که «مانع اصلی» دستیابی به توافق آتش‌بس را از میان برداشتند و کار را به دیپلماسی جدید سپردند.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت تصمیم گرفته در روز‌های آینده به منطقه سفر کند و راه‌های اعمال فشار برای انعقاد توافق را بررسی کند. بایدن هم به نتانیاهو گفته، وقتش رسیده درمورد توافق آتش‌بس اقدامی صورت بگیرد.
به گفته منابع دیپلماتیک که با روزنامه فایننشال‌تایمز صحبت کردند، یکی از طرح‌های در حال بررسی با طرف آمریکایی، پیشنهاد آتش‌بس در ازای آزادی اسرای اسرائیلی و اعطای ضمانت فیزیکی به نظامیان حماس خواهد بود که اسرای صهیونیستی را آزاد می‌کنند. همچنین مذاکرات پایان دادن به جنگ غزه هم تکمیل خواهد شد. اما این طرح مثل گذشته با لجاجت رژیم صهیونیستی مواجه خواهد شد، چرا که نتانیاهو پس از شهادت سنوار بدون اشاره به آتش‌بس از نظامیان حماس خواسته بود اسرا را آزاد کنند.
واشنگتن نگران است تشکیلات خودگردان به حاشیه برود
ظاهرا پیش از شهادت سنوار، اعمال فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی به پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آینده موکول شده بود، زیرا وبگاه آمریکایی آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از مسؤولان این کشور نوشت بلینکن در حال بررسی طرح پساجنگ غزه بر اساس ایده‌هایی است که رژیم صهیونیستی و امارات رشد و پرورش داده‌اند تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شود.
برخی از مقامات در واشنگتن نگران هستند که این طرح «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت او را به حاشیه ببرد؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی و امارات در آینده نزدیک به خاطر آن اعمال فشار خواهند کرد.
از طرف دیگر، برخی مسئولان در وزارت خارجه آمریکا هشدار می‌دهند ارائه چنین طرحی که در خدمت منافع نتانیاهو است و مطمئنا از سوی طرف فلسطینی رد خواهد شد، عاقلانه نیست؛ آن هم در حالی که دولت بایدن، رژیم صهیونیستی و امارات ماه‌هاست روی آن کار می‌کنند و اخیرا هم شتاب تازه‌ای گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1238839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسطوره اکتبر، تولد یک ستاره در آسمان عرب

محمدرضا موالی زاده استاندار جدید خوزستان را بیشتر بشناسید+ سوابق

سخنگوی وزارت خارجه: اروپا در رویکرد خود تجدید نظر کند

30 میلیارد پوند هزینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

یحیی سنوار به صلح سرد اسراییل و اعراب پایان داد؟

دیدار پزشکیان با سران کشورهای چین، روسیه و هند

فوری؛ آزمایش هسته‌ای چین اجرا شد

فراخوان 700‌هزار دستگاهی بی‌ام‌و

رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس و بریکس پلاس سخنرانی می‌کند

قیمت نفت ثابت ماند

دیدار پزشکیان با سران کشور‌های چین، روسیه و هند

از زندان هرات تا تهران؛ مردان شرور در دام پلیس

آمریکا محور شرارت و خباثت در تمام دنیا است

لاتاری چیست؟

سقوط مرگبار بالگرد در آمریکا+ فیلم

وزیر دفاع آمریکا مدعی تلاش برای ترغیب ایران و اسرائیل به تنش‌زدایی شد

مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به زودی به بیروت می‌رود/ آموس هوکشتاین کیست؟

مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به بیروت می رود

آیا رای‌دهندگان مُردد سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین خواهند کرد؟

ناوهای روسیه برای مانور مشترک دریایی وارد آبهای میانمار شدند

فتح الله گولن درگذشت/ فیدان مرگ گولن را تائید کرد

ببینید | سقوط مرگبار بالگرد در آمریکا

برخورد بالگرد با برج رادیویی در «هیوستون» آمریکا 4 قربانی گرفت

فتح الله گولن کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

روی بال نابغه در جام باشگاه‌های جهان/ مسی و افتخاری تاریخی برای اینترمیامی و بکهام

اگر آمریکا حمله کند چیزی شدیدتر از جهنم ویتنام در انتظارشان است

مروری بر زندگی فتح الله گولن؛ «خواجه افندی» ضد ایران

آمریکا همچنان چشم خود را بر واقعیت آرمان فلسطین بسته است/ همه احساسات ضداسرائیلی در منطقه زیر سر جمهوری اسلامی ایران نیست

کامالا هریس: ترامپ مقام ریاست‌جمهوری را با استفاده از الفاظ رکیک تحقیر می‌کند

طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد

بخش اول لایحه بودجه فردا به مجلس می‌رسد

مخالفت شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا

افزایش 11 هزار تومانی قیمت برنج خارجی در مهر ماه

روزهای حراج سکه زیاد شد؛ ضرب و عرضه انواع سکه به‌ تاریخ هر سال

پهپاد جدیدتر و پیشرفته‌تر در راه است

وطن فروشی به سبک کومله

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «پاییز آمد» در زنجان رونمایی شد

دیدار مدیر اجرایی کمیسیون بین المللی بریکس با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

اشاره رئیس دستگاه قضا به ادعا‌های بی‌اساس درباره جزایر سه‌گانه/ با کسی که چوب لای چرخ فعالان اقتصادی بگذارد برخورد می‌کنیم

کشف 220 هزار لیتر سوخت قاچاق در مشهد (30 مهر 1403)

تحلیل صاحب‌نظران اقتصادی از نوسانات اخیر بازار ارز

بلبت پرواز خارجی گران شد

کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان رودان

سواری اقتصادی ایران خودرو گران شد! + جدول قیمت

فایننشال تایمز: اوضاع خاورمیانه و جنگ اوکراین اعتماد به رونق اقتصادی جهان را کاهش داد

توصیه اژه‌‌ای به همسایگان ایران: فریب وسوسه‌ها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را نخورید/ با کسی که چوب لای چرخ فعالان اقتصادی بگذارد برخورد می‌کنیم

توصیه رئیس قوه قضاییه به برخی همسایگان: فریب وسوسه‌های کشورهای غربی را نخورید؛ متضرر و خاسر می‌شوید/ با کسی که چوب لای چرخ فعالان اقتصادی بگذارد برخورد می‌کنیم

آیا رشد اقتصادی آمریکا واقعی است؟

رفع موانع از مسیر تولید، تعامل بین همه حوزه‌ها را می‌طلبد

تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، توجه به « شایسته سالاری » است