ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رفیعی: راه دور زدن تحریم اروپا اجرای قانون آسمان باز است/افزایش قیمت بلیط ترکیه به 35 میلیون تومان اروپا

رفیعی: راه دور زدن تحریم اروپا اجرای قانون آسمان باز است/افزایش قیمت بلیط ترکیه به 35 میلیون تومان
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران راه برون رفت از شرایط جدید ایجاد شده برای ایجاد مانع در پرواز‌های ایران به کشور‌های مختلف از سوی اتحادیه اروپا را اجرای قانون آزادی پنجم و آسمان باز دانست.
به گزارش برگزاری برنا، حرمت‌الله رفیعی با بیان این مطلب گفت: سیاست آزادی پنجم به این معنا است که هواپیما‌های عبوری از آسمان ایران می‌توانند در فرودگاه‌های کشور بنشینند و مسافران ایران را به مقاصد مختلف منتقل کنند.
مثلاً اگر یک پرواز از ترکیه بخواهد به مالزی، تایلند، چین و اندونزی پرواز کند می‌تواند در فرودگاه ایران بنشیند و بخشی از مسافران مسیر را به مقصد برساند. این سیاست در بسیاری از کشور‌های جهان اعمال می‌شود.
رفیعی درباره دلیل به نتیجه نرسیدن پیشنهاد اعمال سیاست آزادی پنجم و آسمان باز برغم موافقت دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سوداگران و مافیای حوزه هوانوردی اجازه اجرایی شدن این سیاست را علی رغم تلاش وزارت میراث فرهنگی و دفاتر خدمات مسافرتی نداده اند، چون منافع شان به خطر می‌افتد.
وی افزود: متاسفانه سوداگران در صنعت هوانوردی منافع مالی خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند و به همین دلیل در برابر اصرار و پیگیری وزارت میراث فرهنگی و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران برای اجرایی شدن آزادی پنجم ایستادگی کردند.
رفیعی درباره امکان جایگزین کردن ایرلاین‌های خارجی در ایران برای حمل مسافران ایرانی در شرایطی که سه ایرلاین اصلی ایران تحریم شده اند و اجازه فرود در فرودگاه‌های اروپا را ندارند، افزود: این امکان وجود دارد چون در شرایطی که حتی به اعلام آقایان ناوگان حمل و نقل هوایی ایران دارای ضعف است و پاسخگوی حجم مسافران نیست، ایرلاین‌های خارجی می‌توانند مسافران بیشتری از ایران به مقاصد مختلف جابه‌جا کنند تا مشکل زیرساختی ایران در صنعت حمل و نقل هوایی حل شود و تحریم‌های اروپا بر صنعت هوانوردی کشور در بخش گردشگری نیز خنثی شود.
رفیعی گفت: همین حالا چند ایرلاین خارجی هستند که مسافران را از و به ایران جابه جا می‌کنند. اجازه دهند همین شرکت‌ها مسافران ایرانی را به مقاصد ثالث حمل کنند تا بخشی از خلاء موجود در زیرساخت‌های سفر و گردشگری حل شود. ضمن این که اگر این شرکت‌ها براساس قانون آزادی پنجم وارد ایران شوند با خدمات باکیفیت به مسافران ایرانی و کاهش هزینه‌های سفر، رقابت بهتری میان ایرلاین‌های داخلی ایجاد می‌کنند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: تا زمانی که مافیای صنعت هوانوردی به همین منوال به فعالیت خود ادامه دهد و مستندات نادرست در اختیار متولیان قرار دهد که مثلاً با ورود ایرلاین‌های خارجی به ایران و اجرای قانون آزادی پنجم، صنعت هوانوردی ایران متضرر می‌شود، همین وضعیت ادامه می‌یابد و مردم با همین مشکلات در حوزه سفر مواجه خواهند بود.
رفیعی تاکید کرد: اگر پیشنهادات ما برای اجرای آزادی پنجم پرواز و پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای اجرایی شدن این قانون در ایران مورد توجه قرار می‌گرفت امروز حتی با تحریم هوانوردی ایران از سوی اتحادیه اروپا هیچ مشکلی در سفر ایرانی‌ها و حتی ورود گردشگران و مسافران خارجی به ایران ایجاد نمی‌شد.
وی گفت: اگر این قانون اجرایی شده بود حتی در شرایطی که ایرلاین‌ها را تحریم کرده اند، مسافران بر زمین نمی‌ماندند و ناچار به پرداخت مبالغ نجومی برای گرفتن یک بلیت پرواز نمی‌شدند.
رفیعی درباره تاثیر تحریم ایرلاین‌های داخلی ایران از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: متاسفانه این اتفاق نرخ‌های بلیت‌های پرواز را به شکل نجومی افزایش داد. در همین چند روز گذشته که موضوع تحریم‌های اروپا بر ایرلاین‌های داخلی مطرح شد، قیمت بلیت‌های پرواز در برخی مسیر‌ها 3 برابر افزایش یافت و نرخ بلیت در برخی مسیر‌ها به بیش از 100 میلیون تومان رسید. مسیر تهران – ترکیه که قیمت بلیت پرواز آن 12 تا 15 میلیون تومان بود، ناگهان به 30 تا 35 میلیون تومان افزایش یافت. در مسیر‌هایی هم که بلیت پرواز آن‌ها 30 میلیون تومان بود به بیش از 80 میلیون تومان رسید. بار‌ها تاکید کرده ایم ادامه این وضعیت به شکست گردشگری کشور منجر می‌شود.
رفیعی همچنین با اشاره به نامه درخواست فعالان گردشگری کشور از وزیر راه برای تشکیل یک نشست تخصصی برای بررسی مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و هوایی ایران و تاثیر آن بر حوزه گردشگری در ایران اعلام کرد: در این نامه از وزیر راه خواستیم نشست فوری برای بررسی مشکلات و موانع صنعت گردشگری داشته باشیم که متاسفانه ایشان یا نامه را دیده و برایش مهم نبوده یا آن که این نامه در راهرو‌های وزارت خانه و در دست افرادی مانده است که منافع شان با سوداگران و مافیای هوانوردی یکسان است و اجازه رسیدن نامه به دست وزیر راه را نداده اند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1239044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبعیض قومیتی بیشتر در هلند و تبعیض مذهبی بیشتر در فرانسه احساس می‌شود

داوری که بارسلونا را به لیگ اروپا فرستاد!

همراهی اروپا با اعراب در ادعای جزایر سه‌گانه برای دریافت گاز است

واکنش جامعه ورزش به ادعای اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران

توافق اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران

همراهی اروپا با کشورهای عربی در جزایر سه گانه ایران، ارزش بالایی ندارد

بازگشت مهندس به تمرین‌ همشهری‌ها

چرا چین بیشتر از نیاز خود نفت می خرد؟

پزشکیان فردا عازم روسیه خواهد شد؛ دیدار با سران کشورهای چین، روسیه و هند در دستور کار رئیس‌جمهور

جزئیات برنامه پزشکیان به روسیه اعلام شد/ پزشکیان با روسای جمهور این 4 کشور دیدار می‌کند

قهرمانی مبارزان حرفه‌ای اژدهای سرخ در سوپر لیگ ام‌ام‌ای چین

چین متقاضی مرکبات مازندران است

بازدید هیأت طالبان از معادن کشور چین

بریکس باید از ارزهای دیجیتال استفاده کند

روند تقاضای نفت چین همچنان افزایشی است/ جهان تا 2050 روزانه بیش از 100 میلیون بشکه نفت نیاز دارد

هند و چین درباره گشت مرزی در منطقه مورد مناقشه به توافق رسیدند

برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به روسیه تشریح شد

چین، آمریکا و کانادا را به تضعیف ثبات در تنگه تایوان متهم کرد

جنگنده F-18 سوپرهونت چقدر خرج روی دست آمریکا گذاشت؟

«هریس» نامزد مورد علاقه انگلیسی‌ها

سفر بلینکن به منطقه

«دد پول و ولورین» از «باربی» جلو زد/ دوازدهمین فیلم پرفروش سینماهای آمریکا

دیدار فرستاده بایدن و نبیه بری در بیروت

سی‌ان‌ان: روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارد/ نگرانی زیادی از اینکه آمریکا چگونه طی یک سال گذشته دیپلماسی را مدیریت کرده، وجود دارد

واکنش رئیس بنیاد ایرانشناسی به بیانیه مالکیت جزایر سه‌گانه

وزیر خارجه روسیه: پیشنهاد بایدن برای مذاکره در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای فریب است

بلینکن عازم خاور‌میانه می‌شود

جیمی کارتر: لابی اسرائیل تعیین می‌کند که ما حامی اسرائیل باشیم

مدودف: بریکس و شانگهای توانایی مقابله با تسلط آمریکا را دارند

مهم‌ترین هواپیمای جنگی نیروی دریایی آمریکا کدام است ؟

وزیر دفاع آمریکا : گفتن این که حمله اسرائیل به ایران ، دقیقا، به چه شکل خواهد بود، دشوار است

اعزام نیرو‌های آمریکا به اسرائیل؛ گامی به سوی گسترش جنگ

سه سناریوی محتمل در پی افشای اسناد ادعایی مرتبط با حمله اسرائیل به ایران

فرستاده ویژه آمریکا در امور لبنان: هیچ اقدامی برای اجرای قطعنامه 1701 صورت نگرفته/ جامعه جهانی و واشنگتن به بازسازی لبنان متعهد هستند/ قطعنامه 1701 اساس حل مناقشه خواهد بود و الحاقات، ضمانت‌هایی برای دو ملت و جامعه جهانی فراهم خواهد کرد

پیام رئیس بنیاد ایران‌شناسی در محکومیت «بیانیه‌نویسی علیه ایران درباره مالکیت جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس»

ترامپ در نظرسنجی‌ها از هریس پیشی گرفت

اسرائیل به سامانه تاد مجهز شد/ خبر سناتور آمریکایی درباره حمله سخت نتانیاهو به ایران

دغدغه ایران توقف جنایت اسرائیل است

سفر بلینکن به منطقه برای یازدهمین بار از آغاز جنگ غزه

موضع گیری باورنکردنی دونالد ترامپ: اگر رئیس جمهور شوم ..

واکنش کرملین به ادعای همکاری نظامی روسیه با کره شمالی

وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شد

بلینکن بار دیگر به منطقه سفر می‌کند/ رایزنی برای آتش‌بس در لبنان در دستور کار

برخورد بالگرد به برج رادیویی در تگزاس/ 4 نفر کشته شدند

اعلام نامزدهای بهترین دوندگان سال 2024 دوومیدانی جهان

انتقاد هریس از ترامپ برای استفاده از الفاظ رکیک

گفتن این که حمله اسرائیل به ایران، دقیقا، به چه شکل خواهد بود، دشوار است

فرستاده ویژه آمریکا در امور لبنان: هیچ اقدامی برای اجرای قطعنامه 1701 صورت نگرفته/ جامعه جهانی و واشنگتن به بازسازی لبنان متعهد هستند/ قطعنامه 1701 اساس حل مناقشه خواهد بود

رایزنی دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در حوزه همکاری‌ امنیتی

گام های بلند کیش در مسیر بهبود کیفی وکمی آموزش