ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آیا ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی در میهن تجارتات دارد؟ ایالات متحده آمریکا

آیا ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی در میهن تجارتات دارد؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):
بی بی سی: آخرین نظرسنجی های میهن تجارتاتی آمریکا نشان می دهد که دونالد ترامپ و کامالا هریس در رقابت تنگاتنگی قرار دارند، اما برخی تحلیلگران می گویند که رئیس جمهور سابق شانس بیشتری برای میهن تجارت مجدد دارد. بیایید نگاهی به آخرین نظرسنجی ها بیندازیم تا متوجه شویم.
هفت ایالتی که تصمیم نهایی را می گیرند
در میهن تجارتات ایالات متحده، شخصی که بیشترین آرای کالج الکترال را به دست آورد، برنده کاخ سفید می شود. از این پس می توان با قطعیت گفت که 43 ایالت این کشور و شهر واشنگتن قرار است به کدام نامزد رای دهند. به عنوان مثال، کالیفرنیا به وضوح پشت سر نامزد دموکرات قرار دارد و تگزاس پشت سر نامزد جمهوری خواه قرار دارد. هر یک از این ایالت ها بسته به جمعیت خود حق رای در کالج میهن تجارتاتی را دارند. به همین دلیل تعداد آرای آنها متفاوت است.
اما رای دهندگان در جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و نوادا کاملا مطمئن نیستند که کدام نامزد را می خواهند میهن تجارت کنند. نظرسنجی ها یکی پس از دیگری نشان می دهد که رقابت در این ایالت ها شانه به شانه پیش می رود. در چند میهن تجارتات گذشته، این ایالت ها گاهی به نامزد جمهوری خواه و گاهی به نامزد دموکرات رأی داده اند.
در کالج میهن تجارتاتی ایالات متحده، هر ایالت دارای تعداد آرای مجلس نمایندگان ایالات متحده به اضافه تعداد سناتورها است. تعداد نمایندگان بر اساس جمعیت تقسیم می شود و هر ایالت دو سناتور در سنا دارد. مجلس نمایندگان آمریکا 435 نماینده و سنای آمریکا 100 سناتور دارد. شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا که نه نماینده ای در مجلس دارد و نه سناتوری در سنا دارد، سه رای در کالج الکترال دارد. به این ترتیب تعداد کل کالج الکترال به 538 می رسد. نامزدی در میهن تجارتات آمریکا در صورتی برنده می شود که بتواند 270 رای از کالج الکترال به دست آورد.
روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه نتایج نظرسنجی خود را منتشر کرد که نشان می دهد در این ایالت ها 49 درصد از کسانی که احتمال دارد تا 5 نوامبر رای دهند، از طرفداران کامالا هریس و 48 درصد از طرفداران دونالد ترامپ هستند.
نیویورک تایمز اما با مقایسه میانگین چند نظرسنجی به این نتیجه رسید که وضعیت آقای ترامپ در ایالت های کلیدی بهتر است. به عنوان مثال، در جورجیا و آریزونا، رئیس جمهور سابق جلوتر است و در ویسکانسین، معاون فعلی رئیس جمهور شانس بیشتری دارد. در چهار ایالت دیگر، رقابت شانه به شانه است.
نکته دیگری که در مقاله نیویورک تایمز به آن اشاره شده این است که اکثر نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که وضعیت آقای ترامپ در ماه های اخیر بهتر شده است. به عنوان مثال، او در نوادا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان مورد علاقه است.
ABC News که صاحب یکی از معروف ترین وب سایت های تحلیل نظرسنجی است، در چند روز گذشته شانس آقای ترامپ را برای برنده شدن افزایش داده است. در سایت FiveThirtyEight (538) نوشته شده که اکنون آقای ترامپ 52 درصد شانس پیروزی در میهن تجارتات را دارد. دو هفته پیش همین سایت شانس پیروزی خانم هریس را 58 به 100 اعلام کرد. نکته جالب توجه این است که این سایت نوشته بود که نه 58 از صد نشان از پیروزی دموکرات ها بود و نه این 52. از هر صد مورد نشان دهنده پیروزی آقای ترامپ بود، زیرا هر یک از این احتمالات فقط کمی بیشتر به نفع یکی از نامزدها است. به عبارت دیگر، نظر این گروه این است که رقابت نزدیک و دشوار است.
متواضع/حامیان ساکت ترامپ
در همه این نظرسنجی ها عده ای هستند که می گویند هنوز تصمیم نگرفته اند که در میهن تجارتات آینده به کدام نامزد رای بدهند. برای مثال به نظرسنجی واشنگتن پست مراجعه کنیم. در میان کسانی که گفته اند در میهن تجارتات هفت ایالت کلیدی شرکت خواهند کرد، 4 درصد گفتند که به هیچ یک از نامزدها رای نمی دهند یا هنوز تصمیمی برای شرکت در میهن تجارتات نگرفته اند. چهار درصد بسیار بیشتر از اختلاف دو نامزد – که یک درصد بود – است.
پس از ماه‌ها مبارزات میهن تجارتاتی و مبارزاتی در این ایالت‌های کلیدی، آیا ممکن است افرادی باشند که هنوز تصمیم نگرفته باشند به کدام نامزد رای دهند؟ یکی از مشهورترین اساتید علوم سیاسی آمریکا می گوید: «باور نمی کنم.
لری ساباتو استاد و مدیر مرکز سیاست در دانشگاه ویرجینیا است. او در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید تعداد افرادی که واقعاً تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی در میهن تجارتات رای دهند بسیار کم است. البته «کسانی هستند که نظرشان را به شما نمی گویند». آقای ساباتو می گوید: «آنها احتمالاً می خواهند از رویارویی با دوستان و خانواده خود اجتناب کنند. به همین دلیل می گویند هنوز تصمیم نهایی را نگرفته اند. راه آسان این است که بگویم، من مزایا و معایب هر دو طرف را در نظر می‌گیرم.
اما آیا این حرف ها به درد فردی مثل آقای ساباتو می خورد؟ من شصت سال است که درگیر سیاست هستم، این حرف ها مسخره است».
تجربه میهن تجارتات 2016 نشان می دهد که بسیاری از کسانی که رای خود را از خانواده، دوستان، روزنامه نگاران و کارکنان نظرسنجی پنهان می کنند، احتمالا به نفع آقای ترامپ رای داده اند.
«رأی دادن به دونالد ترامپ نوعی انگ اجتماعی است»، اما در عوض، «رأی دادن به دموکرات‌ها و کامالا هریس یک امتیاز در جامعه محسوب می‌شود. بنابراین امکان افراد بیشتر وجود دارد. [به نادرست] به شما بگویم که به او رای خواهند داد.»
قابل درک است. خیر به عنوان مثال، تصور کنید که شخصی – به اشتباه – معتقد است که زنان قادر به مدیریت کشور در سطح ریاست جمهوری نیستند. احتمال اینکه این شخص بخواهد در حضور خانواده و دوستانش این را بگوید بسیار کم است. یا مثلاً یکی معتقد است خانم هریس به دلیل سیاه پوست بودن از امتیازات خاصی برخوردار بوده و به دلیل رانت های اجتماعی تا این حد بالا رفته است. آیا این فرد حاضر است در محیط کار و با دوستانش چنین حرف هایی را به راحتی بگوید؟ در آمریکا – حداقل به دلیل قوانینی که از اقلیت های نژادی، جنسی و جنسیتی حمایت می کند – این سطح از راحتی در بیان عقاید چندان آسان نیست.
آقای ساباتو از این وضعیت نتیجه می گیرد که اوضاع بیش از آن که نظرسنجی ها نشان دهد به نفع آقای ترامپ است: «وقتی به نظرسنجی ها نگاه می کنم، فکر می کنم یک یا حتی دو درصد از حمایت ترامپ در آنها پنهان است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1241486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به خانم بازیگر سینما!/فیلم

فیلم/ آدم‌فضایی‌ها در ژاپن به هستی مهدوی حمله کردند!

زمان پخش زنده منچسترسیتی و اسپارتا پراگ از تلویزیون + پخش آنلاین

کشورهای بریکس، پوتین را به سمت پایان دادن به جنگ اوکراین سوق دهند

کشورهای بریکس، پوتین را برای پایان دادن به جنگ اوکراین تشویق کنند

چگونه دین در اروپا نهادینه شد؟

سخنگوی اتحادیه اروپا: تحولات اجلاس بریکس را از نزدیک دنبال می‌کنیم

توقف پروازهای 2 شرکت هواپیمایی ترکیه به ایران

عکس| کری سنگین باشگاه بایرن مونیخ برای بارسلونا

اتحادیه اروپا غرب را به یک جنگ ناامید کننده سوق داد

مورینیو: یونایتد مدال و پاداش قهرمانی من را بدهد!

رهبر معظم انقلاب: اسراییل شکست خورد، اما شکست بزرگ‌تر از آن فرهنگ، تمدن و سیاستمداران غرب است

برنامه قزاقستان برای صادرات گندم به اتحادیه اروپا

نخست وزیر انگلیس: حملات روسیه به اوکراین مانع ارسال کمک غذایی به فلسطین!

طرز تهیه یک مدل ته‌چین خوشمزه به سبک مازندرانی‌ها

پیروزی پرگل افغانستان مقابل ماکائو

رویاهای بزرگ افغانستان؛ میزبانی جام جهانی در آینده

غلام‌ فاروق اعظم کیست و چرا به دانشگاه تهران می‌آید؟مهره های سیاسی گذشته به دنبال منافع شخصی اند؟

سردار نقدی: رئیس جمهور آمریکا جرائت ندارد که در هیچ اجتماعی حاضر شود/دشمن نمی‌فهمد چه بلایی دارد بر سرش نازل می‌شود

آینده بریکس نویدبخش است

رژیم صهیونیستی تا امروز شکست بزرگی خورد چون نتوانست گروههای مقاومت را نابود کند

بازار ارزهای دیجیتال زیر ضرب تنش‌های انتخاباتی آمریکا

رسیدگی به چالش انتخاباتی به بعد از انتخابات آمریکا موکول شد

آیا ترامپ می‌تواند آرامش را به خاورمیانه بازگرداند؟

این دختر ایرانی اسناد پنتاگون را افشا کرد؟ +مشخصات

اینفوگرافی/ رشد بی سابقه فروش خودرو‌های برقی در آمریکا

مقاومت، رژیم صهیونیستی را در صحنه راهبردی و میدان شکست داده است

تلاش امریکا برای استفاده از الگوی شوروی علیه ایران

سفر بلینکن به ریاض و دیدار با مقامات عربستان

شکست پروژه بمب‌افکن رادارگریز آمریکایی

پوتین: دلارزدایی یک ضرورت استراتژیک است

جنگ غزه و لبنان؛ محور دیدار بلینکن و بن سلمان در ریاض

کشورهای مستقل نمی‌توانند تاوان فساد نظام‌مند مالی آمریکا را بپردازند

هدف بریکس به روایت وزیر امور خارجه

شکایت دادستانی کل تگزاس از دولت بایدن

بلینکن با ولیعهد و وزیر خارجه عربستان دیدار کرد

چه‌کسی اسناد آمریکا از رژیم صهیونیستی را افشا کرد؟

آمریکا تمایل دارد سیاست خصمانه هژمونی خود را در نظم نوین جهانی ادامه دهد

شهیدان نصرالله و سنوار قبل از شهادت اسرائیل را شکست دادند

عراقچی: با توسعه بریکس، هژمونی آمریکا رو به ضعف رفته است + فیلم

نماینده آمریکا: فعلا موافق ورود اوکراین به ناتو نیستیم

پنتاگون: مدرکی برای ادعای اسرائیل درباره بیمارستان الساحل نداریم

اوباما به خاطر کامالا هریس خواننده شد! | ویدئو

پزشکیان: امیدواریم با کمک روسیه روند تمامیت‌خواهی آمریکا و تحریم‌های آن را بر هم بزنیم

تداوم ناآرامی ها در «لیسبون» به دنبال کشته شدن یک شهروند به دست پلیس

عملیات تروریستی در آنکارای ترکیه

تصویب برنامه نظامی مشترک روسیه و بلاروس

سفر بلینکن به ریاض و دیدار با ولیعهد و وزیر خارجه عربستان

کارشناس اقتصادی: دولت نرخ سوخت هواپیما را تعیین تکلیف کند

ترخیص کالا در گمرکات کشور سرعت می‌گیرد