ایرانیان جهان

آخرين مطالب

معنای پیشی گرفتن عملیات روانی دشمن بر عملیات واقعی خواندنی ها

معنای پیشی گرفتن عملیات روانی دشمن بر عملیات واقعی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
معتبر‌نمایی تهدید رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه ایران، بیش از آن که مبتنی بر واقعیت‌های میدان باشد، عملیات روانی در متن جنگ ترکیبی آمریکا و غرب است.
در حالی که 25 روز از عملیات کوبنده ایران با عنوان وعده صادق2 می‌گذرد، صهیونیست‌ها با وجود تهدید روزانه به عملیات فوری علیه ایران نتوانسته‌اند مرتکب غلطی علیه ایران بشوند که راه در رو داشته باشد و مجازات پشیمان‌کننده ایران را در قبال آن متصور نباشد. اما آنها با تکرار تهدید‌های گاه‌وبیگاه و به کمک شبکه رسانه‌های ضریب‌دهنده، در متن یک عملیات روانی قابل توجه نقش‌آفرینی می‌کنند. یک هدف مهم این عملیات به زعم طراحان آن در اتاق جنگ مشترک آمریکا و اسرائیل، تلاش برای منفعل و دور نگه داشتن ایران از تحولات میدان جنگ منطقه است. طراحان تصور می‌کنند از این طریق می‌توانند مقامات ایرانی را با دغدغه پدافندی محض مشغول نگه دارند و از نقش‌آفرینی ویژه در جنگ منطقه بازدارند.
هدف دیگر، ضربه زدن به بازار و اقتصاد ایران از طریق فضاسازی منفی رسانه‌ای، بدل از ضربه نظامی است. صهیونیست‌ها و حامیان و‌ هادیان آمریکایی‌شان مطمئن هستند که قادر به هماوردی در میدان نظامی نیستند و ریسک درگیری نظامی را برای خود بسیار بالا و غیرقابل هضم می‌دانند. بنابراین تصور می‌کنند که می‌توانند با معتبر‌نمایی تهدید نظامی در سطح رسانه‌ای و به کمک تروریست‌های رسانه‌ای، اقتصاد ایران را دچار شوک کنند و از این طریق، مانع تداوم وحدت میدان‌ها در نبرد سرنوشت سازی شوند.
در عین حال که در بخش‌های نظامی و امنیتی باید تهدید‌های دشمن را دائماً رصد کرد و گزینه‌های اقدام متقابل را روی میز گذاشت، ضمناً باید دقت کرد که گزینه نظامی، سال‌هاست اعتبار و کارآمدی خود را از دست داده و توانمندی نظامی ایران، دشمن را در هربار محاسبه، عقب رانده است. قطعاً صهیونیست‌ها در این چند هفته، ده‌ها بار محاسبه کرده و هربار بیش از قبل یقین کرده‌اند که واکنش ایران به هرگونه خبط نظامی صهیونیست‌ها می‌تواند این‌بار ویرانگرتر، دردناک‌تر و غیرقابل جبران باشد. بنابراین ترجیح می‌دهند با روکش تهدید نظامی، جنگ را به حوزه رسانه‌ای و روانی و اقتصادی بکشانند. تورم‌سازی مصنوعی از طریق شایعه‌پردازی در بازار، یکی از شگردهای این عملیات روکش‌دار است تا به تردید افکنی درباره اهمیت و ضرورت مقاومت در برابر جبهه شرارت صهیونیستی- آمریکایی بپردازد.
متقابلاً همان‌گونه که نیروهای نظامی کشورمان توانمندی خود را در دو ضرب شست بی‌سابقه قبلی نشان داده‌اند، ضرورت دارد نهادهای مسئول اطلاعاتی و قضائی و اقتصادی و رسانه‌ای هم آمادگی عملیاتی خود را برای ضربه زدن به سرانگشتان جنگ روانی و اقتصادی دشمن افزایش دهند و بدون فوت وقت اقدام کنند.
در این میان، پیشی گرفتن حجم عملیات روانی دشمن بر عملیات واقعی، ناتوانی و ترس دشمن از عواقب دردناک درگیری نظامی با ایران را نشان می‌دهد. 
مقامات صهیونیست، به مدت چند هفته در موقعیت ارّه گفتند امروز و فردا به حمله ایران پاسخ می‌دهیم. اما هر وقت چرتکه انداخته‌اند، به این سؤال بی‌پاسخ رسیده‌اند که با رگبار خوشه وار پهپاد‌ها و موشک‌های نقطه زن ایران چه می‌کنند؟! چند روز، تعطیلات عید یهودی را بهانه کردند و سپس مدعی شدند که چون سامانه تاد نداشته‌اند، نتوانسته‌اند- با وجود سه لایه پدافندی- از خود در برابر موشک‌های ایران دفاع کنند(!) این لاف‌زنی در حالی است که بنابر گزارش برخی رسانه‌ها مانند رویترز و رادیو فردا و...، اسرائیل دست‌کم از چهار سال قبل دارای سامانه پدافند موشکی تاد بوده و با این وجود در برابر حملات موشکی ایران و حزب‌الله و انصارالله و... سپر انداخته است. به نحوی که فقط 32 موشک به پایگاه حفاظت شده نواتیم اصابت کرد.
درست است که ضربات ایران در دو عملیات قبلی، محدود- و در واقع، بستری برای عملیات وعده صادق3- بود، اما از این جهت دردناک است که وقتی ایران توانسته حفاظت‌شده‌ترین پایگاه‌های نظامی دنیا را بزند، به طریق اولی کاری ندارد که شریان‌های حیاتی و زیرساختی اسرائیل را منهدم کند. 
ضربت 25 روز قبل ایران به سه موقعیت مهم اطلاعاتی/ امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی که به گفته وزیر دفاع کشورمان با موفقیت عملیات بالای 90درصد انجام شد، و پژواک گسترده آن در رسانه‌های غربی نشان داد که قدرت تهاجمی ایران چقدر ارتقا یافته است. در حالی که ‌ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا گزارش می‌داد موشک‌های ایران به مجاورت مقر موساد در تل‌آویو اصابت کرده‌اند، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: «بخش عمده و قابل‌توجهی از 180 فروند موشک شلیک‌شده ایران، به مقرهای موساد، و پایگاه‌های هوائی نواتیم و تل نوف و بعضاً به مجاورت آنها اصابت کرده است».
همان زمان شبکه صهیونیستی اینترنشنال گفت: «ایرانی‌ها پایگاه‌های نظامی اسرائیل را با موشک‌ها زدند و در دنیا قدرت‌نمایی کردند» و کارشناس شبکه الجزیره عنوان کرد: «ایران، تمام دستاوردهای نتانیاهو را هدف قرار داد، اسرائیل تاکنون چنین صحنه‌هایی را تجربه نکرده بود و حالت سرخوشی را از دست داد». وب‌سایت شبکه BBC هم اذعان کرد: «موشک‌های ایران تصویری ساختند که تا مدت‌ها در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. آنها از پدافند هوائی چند لایه عبور کرده و به اهدافی مانند پایگاه هوائی نواتیم اصابت کردند. این بار ایران با تعداد بیشتری از موشک‌های بالستیک، مواضع بیشتری را هدف قرار داد. این اتفاق، به باور ویلیام آلبرک (مدیر سابق برنامه کنترل سلاح ناتو) معادلات و چهره خاورمیانه را برای همیشه تغییر داد».
خبر مهم دیگر، که وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی را بر خلاف مانور رسانه‌ای نشان می‌دهد، قیام میدانی حزب‌الله با وجود ترور فرماندهان ارشد این جنبش، و ثبت شاهکار اطلاعاتی- نظامی منحصر به فرد در قالب هدف‌گیری مقر تیپ کماندویی گولانی و به خاک و خون کشیدن بیش از یکصد نظامی و افسران و فرماندهان آن، حمله پهپادی بی‌سابقه به اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و انجام عملیات کمین و تلفات‌گیری روزانه از نظامیان صهیونیست در سراسر مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی است.
می‌توان گفت اضلاع جبهه مقاومت به ویژه ایران در مقابل، عملیات ترکیبی غرب در منطقه (میدانی/ روانی/ تهدید/ فریب)، دچار اشتباه محاسبه و گرفتار انفعال نشده‌اند. پایه اصلی جنگ ترکیبی دشمن در هفته‌های اخیر، به هم زدن تمرکز جبهه مقاومت و از هم گسیختن راهبرد «وحدت میدان‌ها» بوده است. اکنون تمرکز صهیونیست‌ها بر تحت فشار قرار دادن حزب‌الله شجاع لبنان است.
یادآور می‌شود پیش از این، در حالی که شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرده بود «ایران بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، موشک‌های بسیار زیادی را آماده کرده و فقط منتظر پاسخ اسرائیل است تا موج جدید حملات را شروع کند»، سردار وحیدی فرمانده اسبق سپاه قدس درباره عملیات وعده صادق2 تاکید کرد: «می‌توانستم همانند رژیم عمل کنیم و برای کشتن مقامات‌شان، ضرباتی بزنیم که حتی در پناهگاه‌ها به درک واصل شوند اما نخواستیم به غیرنظامیان ضربه بزنیم. از بخش غافلگیرکننده توان نظامی خود استفاده نکردیم، اما اگر دست از پا خطا کنند، از همه توان استفاده خواهیم کرد و تل‌آویو و حیفا را زیر و رو می‌کنیم. ما در این عملیات می‌توانستیم تمام تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.»

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1243916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش جنجالی کاربر عرب زبان به حمله اسرائیل +عکس

شوخی جالب کاربر عرب با حمله اسرائیل به ایران | هدف از حمله، بیدار کردن مردم برای نماز صبح بود!

نگاه طنز کارشناس صدا و سیما به حمله اسرائیل + ویدئو |‌ خیلی تاثیرگذار بود...

آغاز پخش فیلم‌های مرتبط با ژاپن از هفته آینده

اما و اگر تکرار تجربه موفق کشورهای صنعتی

ژاپن صاحب بهترین لیگ والیبال جهان می شود

ژاپن صاحب بهترین لیگ والیبال جهان می‌شود

آخرین وضعیت درمانی محیط‌بان مصدوم/تدوین برنامه مدیریت تغییر اقلیم

آخرین وضعیت درمانی محیط‌بان مصدوم/ تدوین برنامه مدیریت تغییر اقلیم

اوج‌گیری ژاپن در والیبال با لیگ حرفه‌ای

ویدیو| لحظاتی از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا که نمی‌توان روی آنها قیمت گذاشت

پرواز آکروباتیک هواپیماها؛ دستاوردی تاریخی زیر بلندترین پل راه‌آهن اروپا (ویدئو)

:::آفتاب نو::: ساعت بازی رئال مادرید

آیا اروپا و آمریکا غرامت می‌پردازند؟

برقی‌های مرسدس بنز در مقابل چینی‌ها رنگ باختند

اگر اسراییل بخواهد وقاحت خود را ادامه دهد پاسخ ایران برای بار سوم پشیمان کننده خواهد بود

شهادت دو تن از پرسنل ارتش در دفاع از حریم ایران در برابر تجاوز اسراییل+عکس

ترس بازار ریخت/ دلارفروشان از دلار 60 هزار تومانی می گویند

کاهش قیمت دلار در بازار + دلار به 60 هزار تومان رسید؟

تصویری از شهید حمزه جهاندیده که در دفاع در مقابل حملات اسراییل به شهرستان ماهشهر به شهادت رسید

اسامی شهدای ارتش در حمله دیشب اسراییل به ایران

در حمله اسراییل به ایران پدافند هوایی تهران فراتر از انتظار ظاهر شد / اولین ویدئوها

واکنش مردم مازندران به ترقه بازی اسراییل

اعلام اسامی شهدای حمله دیشب رژیم اسراییل

اسامی شهدای حمله دیشب اسراییل (ویدئو)

اعلام اسامی حمله شهدای دیشب رژیم اسراییل

اعلام اسامی حمله شهدای دیشب رژیم اسراییل + فیلم

گور دلار و یورو را بکنیم؟

قیمت الاغ نجومی شد

دیدار رؤسای جمهور ایران و چین گامی مهم در اجرای توافقات است

گزارش IDC؛ هواوی در سه‌ماهه سوم سال 2024 جایگاه اول بازار گوشی‌های تاشو در چین را از آن خود کرد

عابدی: عضویت در بریکس یک گام مهم برای افزایش جایگاه ایران در روندهای جهانی است

اصلاحات جزئی برای قیمت وی چین، روند صعودی بلند مدت VET بدون تکان

Oasys و Miracle Play در حال همکاری برای تغییر دادن صنعت ورزش‌های الکترونیکی وب3 هستند.

کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان: حمله اسرائیل به کشور برادر، ایران محکوم است / این‌گونه حملات زمینه ساز افزایش تنش در منطقه است

رویارویی ارزی بریکس با دلار آمریکا | پول بریکس چطور ایجاد می‌ شود؟

عذرخواهی بایدن از بومیان آمریکای شمالی بدون توجه به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

واکنش مقامات جمهوریخواه آمریکا به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران

جراحی جهان جدید با تیغ بریکس

عکس‌های جدیدی از ردپای غبارآلود یک دنباله‌دار

کاپیتو لاسیون، ضربه مهلکی بر اقتدار و نفوذ آمریکا در ایران بود

حماس تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

واشنگتن پست برای نخستین بار از نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا حمایت نمی‌کند

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره عقب‌ماندگی اروپا از آمریکا

اعزام 500 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور

واکنش مقامات جمهوریخواه آمریکا به حمله تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران

درخواست رسمی لالیگا: اتلتیکو-بارسا در آمریکا!

تحولات لبنان؛ محور گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و مصر

قیمت جدید طلا امروز 5 آبان 1403

سرمقاله جمهوری اسلامی/ این تضاد منافع را درهم بریزید