ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سفره ها مردم بر اثر سیاست های غلط اقتصادی دولت‌ها کوچک شده است اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خبرگزاری آریا - نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: ملت هر روز بیشتر در دامان دردهای اقتصادی خود گرفتار می شود. سفره ها مردم بر اثر سیاست های غلط اقتصادی دولت‌ها طی چند سال گذشته کوچک‌تر، هزینه‌های زندگی بیشتر، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی، کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت آن و قیمت بی‌حد و مرز مسکن باعث دلسردی و ناامیدی جوانان و مردم ما شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدمهدی شهریاری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت تعدادی از سربازان فراجا در سیستان و بلوچستان و محکومیت این جنایت، گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات وعده صادق 2 مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفته و یک بار دیگر پوشالی بودن این رژیم غاصب را ثابت کرد.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها جهان نظاره گر جنایت های بی شرمانه و وحشیانه ای است که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان مرتکب می شود.کودکان در آغوش مادرانشان در خون می‌غلتند بیمارستان‌ها و مدارس به هدف‌های نظامی تبدیل و صدای آه و ناله مردمی که به جز حق حیات و آزادی چیزی نمی‌خواهند به گوش کسی نمی‌رسد.افسوس کسانی که خود را طرف‌دار حقوق بشر می‌دانند چه ملت‌ها و سازمان‌ها و دولت‌ها هیچ اقدامی در این راه انجام نمی‌دهند.امروز دفاع از فلسطین نه تنها یک وظیفه بلکه رعایت اصل شرافت و وجدان است.
وی افزود: ملت هر روز بیشتر در دامان دردهای اقتصادی خود گرفتار است. سفره ها مردم بر اثر سیاست های غلط اقتصادی دولت‌ها طی چند سال گذشته کوچک‌تر، هزینه‌های زندگی بیشتر، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی، کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت آن و قیمت بی‌حد و مرز مسکن باعث دلسردی و ناامیدی جوانان و مردم ما شده است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم اقتضا می‌کند که هرچه سریع‌تر در خصوص شرایط داخلی و بین‌المللی یک کشور چاره‌ای اندیشید اگر می‌خواهید ثبات اقتصادی به تبع آن ثبات سیاسی فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد باید هرچه سریع‌تر دولت محترم و وزارت امور خارجه اقدامات لازم را با طرف‌های اصلی انجام دهند.
شهریاری بیان کرد: شرایط اجتماعی به گونه‌ای است که باید از هر اقدامی که به تحریک پذیری بخشی از جامعه می‌انجامد خودداری کرد و دولت محترم باید به قول‌هایی که رئیس‌جمهور محترم در ایام تبلیغات انتخاباتی به مردم داده است مانند پیوستن به FATF ، برطرف کردن فیلترینگ و موارد دیگر در اسرع وقت جامعه عمل بپوشاند در صورت عدم رفع فیلترینگ مودم‌های استارلینک بر پشت بام‌ها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و مورد خواست دشمنان خود شما خواهد بود زیرا مانع توسعه تکنولوژی نمی‌توان شد و امروز شاهد هستیم که استارلینک گسترش قابل توجهی در کشور داشته است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور تا سر حد امکان باید مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داد و تنها با مشارکت مردم، دولت قوی و مستحکم خواهیم داشت. دولت در شرایط فعلی باید با سپردن امور به دست مردم برای رفع مشکلات کشور اقدام نماید و از نفوذ برخی از چهره‌های سیاسی که از مردم فاصله گرفته‌اند خصوصا آنانی که نقش در رأی آوری دکتر پزشکیان نداشته و پس از پیروزی سر از خانه‌های خود بیرون آورده و امروز مدعی تقسیم قدرت هستند،جلوگیری کند.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقامات بسیاری در طول سال‌های گذشته خواهان بازگشت ایرانیان برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور شده اند اما با رفتارهای متناقض در داخل کشور مواجه و مورد استقبال ایرانیان قرار نگرفته است با توجه به حضور بیش از ده میلیون ایرانی فرهیخته در خارج از کشور که به جز عده ی اندکی بقیه آنان خواهان ارتباط تنگاتنگ با کشور خود هستند و دارایی‌های آنها به بیش از پانصد میلیارد دلار می‌رسد از مقام معظم رهبری خواهش می‌کنم جهت وحدت و همبستگی و حفظ یکپارچگی بیشتر ایرانیان جهت اطمینان خاطر بیشتر به این هموطنان عفو عمومی را اعلام و شاهد بازگشت گسترده ایرانیان و ارتباط تنگاتنگ آنان برای شکوفایی بیشتر ایران عزیزمان باشیم.
وی گفت: مقامات سیاسی گذشته و نمایندگان مجلس باید از بیان مسائلی که باعث تفرقه و از هم پاشیدگی همبستگی ملت می‌شود خودداری و مخالفین دکتر پزشکیان باید بپذیرند که اکنون آقای پزشکیان رئیس‌جمهور است نه فرد دیگر و از توقعات خود برای مشارکت در قدرت بکاهند.
شهریاری بیان کرد: ما امروز قوانین زیادی را داریم که بر زمین مانده و از زمان دولت‌های گذشته نیز اجرا نمی‌شود مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها که بخشی از آن باید به دستگاه‌های خاص داده می‌شد. به تازگی مورد تابعیت فرزند یکی از معاونان رئیس‌جمهور بهانه‌ای شده است برای تضعیف دولت که امروز ضرورت دارد به جای افروختن بر اختلافات باید به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی مردم، رفع تحریم تیم‌ها، افزایش فروش نفت جهت رفع هر نوع ترازی ها و کاهش فقر و بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، افزایش صادرات، انتقال تکنولوژی و کاهش مشکلات مردم باشیم که این موضوعات مهم از طریق مذاکرات و رفع تحریم‌ها امکان تحقق دارد.
وی ادامه داد: باید این واقعیت را بپذیریم که اقتصاد کشور به برنامه‌ریزی و تعامل بین‌المللی نیاز دارد و راه‌ حل ‌های قدیمی تنها فشار را بر مردم افزایش می‌دهد و نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات اقتصادی ندارد.در خصوص موضوع تابعیت همه افراد دیگر از مقامات بلندپایه کشور وجود دارند که باید رفتارها با همه یکسان باشد.
این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اظهار کرد: با عرض تشکر از دکتر پزشکیان که شعار وفاق ملی را برای توسعه کشور و رفع اختلافات و ایجاد وحدت و برادری مطرح کرده است، امروز زمان آن است که همه دست در دست یکدیگر به وفاق ملی واقعی عمل کنیم نه شعاری برای منافع جناح بلکه برای رفاه و امید به آینده‌ای روشن‌تر برای ملت بزرگ ایران. وفاق ملی هم جاده یک‌طرفه نیست و اگر دولت پیش‌قدم شده است وظیفه همه سازمان‌ها و نهادها و بنیادها است که در گزینش نیرو و دادن مسئولیت‌ها، مشابه به یکدیگر عمل کنند.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم با شعار محوری دولت در برقراری عدالت اجتماعی وانصاف، در توزیع امکانات استان‌های محروم ، مشکلات حل شود. اجرایی راه‌آهن مشهد بجنورد گرگان، اتمام راه جنگل گلستان و بجنورد، اجرای پروژه پایانه ها و بازارچه مرزی جرگلان، فعال سازی فرودگاه بجنورد، برخورداری استان از متوسط راه روستایی و آب آشامیدنی وبهداشتی، تهیه تجهیزات و امکانات بهداشتی و آزمایشگاهی و افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی برغم کمبود پزشک، تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی و دامی، بررسی و اقدام جدی جهت تقسیمات کشوری و ایجاد بخش‌های جدید در شهرستان بجنورد، لای‌روبی رودخانه ها و قنوات و دادن تسهیلات به استان جهت اجرای پروژه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی، خدماتی و گردشگری در دستور قرار گیرد. در پایان از دولت محترم می‌خواهیم با تعیین یک استاندار متخصص، باتجربه و بومی پاسخ مثبتی به درخواست‌های مردم در اسرع وقت بدهند./
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1245658/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبرگزاری کیودو: حزب حاکم ژاپن اکثریت مجلس نمایندگان را از دست می‌دهد

گزارش تلویزیون الشرق دبی از واکنش مردم تهران به حمله اسراییل (فیلم)

افرایش شهدای حمله اسراییل به ایران + عکس

هزینه 95 میلیارد دلاری جنگ برای صهیونیست‌ها

برخورد قاطع و پیشمان کننده ای بارژیم اسراییل و اذناب داخلی‌اش شود

با کدام رشته‌های تحصیلی راحت‌تر می‌توان به کشور‌های شرق آسیا مهاجرت کرد؟

درخواست چین و روسیه برای جلسه شورا درباره تجاوز اسرائیل

درخواست روسیه و چین برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به ایران

افغانستان را در ردیف کشورهای پیشرفته قرار می‌دهیم

پزشکیان مقابل بایدن؛ طوفان دیگری در راه است + عکس

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های قانونگذاری برای اقتصاد رمز دارایی‌ها

چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم؟

آماده «ترامپ دامپ» باشید!

روایت «نیویورک تایمز» از شکست دیپلماسی خاورمیانه‌ای دولت بایدن

تمدید طرح مزایده سوراخ موش در تل‌آویو

حمله موشکی حزب‌الله به صنایع نظامی اسرائیل در حیفا

بلوبانک، جزییات آخرین کمپین خود را منتشر کرد/   6.2 درصد از برنده‌ها تنها یک امتیاز داشتند

سرپرست معاونت مسکن وزارت راه: امکان ساخت سالانه 900 هزار مسکن توسط انبوه‌سازان وجود دارد

فرشاد مومنی: در مورد کسری مالی میراث دولت رئیسی اغراق می کنند

سرمایه‌گذاری بدون ریسک با بیش از  30٪ سود تضمین شده | صندوق درآمدثابت فیروزه

جزییات تازه از بسته حمایتی بورس

آمریکا مسئول نقض حریم هوایی عراق و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران است

بازار ایران اولویت تجاری اقلیم کردستان عراق است

کمیسیون پزشکی جانبازان برگزار می‌شود

جلسه‌ تسهیل‌گری برای واگذاری زمین به مشمولان ماده 7 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران برگزار شد

مدیرکل بنیاد مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار جلسه مشاوره ای خبرداد

یک کلمه از بنیامین قاتل بشنوید

حمایت از فعالان اقتصادی را وظیفه می‌دانیم/برخورد قاطعانه با فساد

برخی فعالان اقتصادی تسهیلات را در موعد مقرر باز پرداخت نمی کنند

اژه‌ای: قوه قضائیه حمایت از فعالان اقتصادی را وظیفه خود می‌داند

اجرای طرح جدید مالیاتی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد

محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه حمایت از فعالان اقتصادی را وظیفه خود می‌داند

اجلاس بریکس؛ پیشگام چندجانبه‌گرایی در نظم جهانی

پیش بینی مسئولین اقتصادی کشور برای رشد اقتصادی در سال آینده

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: برخورد قاطعانه با فساد/ حمایت از فعالان اقتصادی را وظیفه می‌دانیم

مهمترین مولفه رشد اقتصادی امنیت است

تراکتور 2 آلومینیوم صفر

امنیت اقتصادی با هم اندیشی سه اتاق با تشکیلات انتظامی حاصل می شود

هدفگذاری 1.5 میلیارد دلاری صادرات خوزستان به عراق

حمایت از فعالان اقتصادی را وظیفه می‌دانیم

مردم ژاپن و کره جنوبی شیفته انار این استان ایران هستند | انارهای شهری که قبل از آغاز فصل پیش خرید می‌شوند

نگاهی به فرهنگ ژاپن در متروی تهران

مخالفت متحدان رژیم صهیونیستی با ممنوع شدن فعالیت آنروا

لغو دیدار «فون در لاین» با نخست وزیر صربستان

تحریم اتحادیه اروپا علیه شرکت های هواپیمایی نقض حقوق اتباع ایرانی است

بازی پیچیده اردوغان با غرب/ سلطان به دنبال احیای امپراتوری است؟

پیش بینی ترسناک نوستراداموس و بابا وانگا برای سال 2025

ویدیو| گل‌های برتر هفته دوم لیگ کنفرانس اروپا

شهدای حمله اسراییل به ایران افزایش یافت + عکس

در پی حمله اسراییل تعداد شهدای ارتش افرایش یافت