ایرانیان جهان

آخرين مطالب

چگونه قطارهای نسل جدید پرسرعت باتری دار سفرهای اروپایی را متحول می کنند؟ اروپا

چگونه قطارهای نسل جدید پرسرعت باتری دار سفرهای اروپایی را متحول می کنند؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تین نیوز |
قطارهای باتری دار نخستین آزمایش بین شهری را در شمال شرقی انگلستان با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ این نوع قطار ها که اصطلاحا «تریپید» هستند با سه منبع انرژی کار می کنند و به راحتی قادرند بین باتری، دیزل و برق سوئیچ کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز ، خطوط راه آهن بریتانیا در حال حاضر از قطارهایی با سوخت دیزل استفاده می کنند که انرژی محرک خود را از کابل های برق هوایی یا ژنراتورهای دیزلی درون قطار می گیرند.
با این حال، آخرین نسل قطارهای دیزلی به زودی جایگزین خواهد شد و به همین دلیل، مرحله ی حذف تدریجی آن ها به نفع گزینه های پاک تر در حال انجام است.
آزمایش قطار باتری دار در منطقه ای انجام شد که پیش تر برای نخستین بار موتورهای زغال سنگی در آن به جهان معرفی شده بودند؛ این در حالیست که بریتانیا قرار است سال آینده جشن دویستمین سالگرد راه آهن مدرن خود را برگزار کند.
این تحول می تواند بستری مناسب برای کمک به آینده ای سبزتر و پایدارتر در صنعت حمل و نقل ریلی اروپا باشد.
سریع و ارزان تر؟ قطارهای باتری دار بر قی نویدبخش هستند این فناوری نوآورانه با استفاده از تنها یک باتری قدرتمند 700 کیلوواتی می تواند قطارها را با سرعتی بیش از 75 مایل در ساعت (120 کیلومتر در ساعت) به حرکت درآورد و آن ها را به قطارهای سریع السیر تبدیل کند.
مهندسان پیشرفت قطار باتری دار برقی را زیر نظر دارند Hitachi Rail در طول آزمایش انجام شده در شمال شرق انگلستان، یکی از همین قطارها مسافتی 70 کیلومتری را به طور کامل با انرژی باتری پیمود و سپس به انرژی موتور دیزل خود سوئیچ کرد.
مهندسان می گویند که این مسافت برای پوشش یک مسیر بین شهری معمولی که پل ها، تونل ها و ایستگاه های متعدد را شامل می شود، کافی است.
این قابلیت نشان می دهد که قطارهای باتری دار برقی نقش مهمی در بهبود حمل و نقل ریلی خواهد داشت و می توانند به افزایش سرعت و کاهش هزینه ها کمک کنند.
انتظار می رود که دامنه عملیاتی این نوع قطار ها پس از راه اندازی به100 تا 150 کیلومتر افزایش یابد.
قطارهای تک باتری نه تنها عملکرد بهتری دارند، بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر از قطارهای دیزلی هستند.
این ویژگی می تواند به کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود بهره وری در سفرهای ریلی کمک کند و در عین حال تأثیر منفی کمتری بر محیط زیست داشته باشند.
با پیشرفت در فناوری باتری، قطارها می توانند آینده ای روشن برای حمل و نقل پاک و سریع در اروپا رقم بزنند.
طبق آزمایش صورت گرفته در انگلستان، این قطارها می توانند هزینه های سوخت را حدود 35 تا 50 درصد کاهش دهند.
قطار باتری دار برقی آماده حرکت روی ریل Hitachi Rail مسافران بدون شک امیدوارند که هرگونه صرفه جویی در هزینه ها به آن ها منتقل شود، به ویژه با توجه به بالا رفتن هزینه های تهیه بلیت که نرخ آن هر ساله در بسیاری از نقاط اروپا افزایش می یابد.
قطارهای باتری دار، سازگارتر با محیط زیست هستند قطارهای برقی در حال حاضر بهترین راه حل برای ارائه خدمات ریلی پاک به شمار می روند که به نوعی بخشی از گذار صنعت ریلی جهانی به سوی «صفر خالص» در زمینه انتشار کربن و گازهای گلخانه ای در نظر گرفته می شود.
سایر گزینه ها، مانند قطارهایی که از هیدروژن خاکستری استفاده می کنند، همانطور که یورونیوز در گزارش های قبلی محیط زیستی خود به آن اشاره کرده کربن بر هستند.
استفاده از قطارهای باتری دار، نیاز اپراتورهای ریلی به نصب یا ارتقاء کابل های برق هوایی در سایر خطوط غیربرقی را کاهش می دهد. در نتیجه، این رویکرد می تواند با میلیاردها یورو صرفه جویی در پروژه های برقی سازی خطوط راه آهن اروپا همراه باشد.
این همچنین خبر خوبی برای افرادی است که در نزدیکی ایستگاه های قطار زندگی می کنند. قطارهای باتری دار می توانند بدون انتشار آلایندگی به ایستگاه ها وارد و از آن خارج شوند؛ این فناوری همچنین به طور چشمگیری با کاهش آلودگی صوتی و آلایندگی هوا همراه است.
لرد هندی، وزیر صنعت حمل و نقل ریلی بریتانیا، می گوید: «موفقیت این آزمایش، راه را برای سفرهای سبزتر و قابل اعتمادتر برای میلیون ها مسافر هموار خواهد کرد.»
چه زمانی همه می توانند با قطارهای باتری دار سفر کنند؟ تکامل استفاده از فناوری باتری و برق در قطارهای بین شهری به سرعت در حال پیشرفت است.
هیتاچی ریل در حال حاضر توسعه این فناوری نسل جدید را برای شبکه های ریلی و سایر وسایل حمل و نقل بزرگ در سطح جهانی در نظر گرفته است.
این موفقیت پس از معرفی نخستین قطار مسافربری باتری دار در ژاپن و تجربه موفق نخستین قطار «تریبرید» باتری دار در اروپا، که چند سال پیش در ایتالیا به دست آمد، حاصل شده است. این پیشرفت ها نویدبخش آینده ای روشن برای حمل و نقل ریلی با فناوری های پایدار و کارآمد هستند.
در همین حال، شرکت زیمنس موبیلیتی نیز قطارهای دو حالته باتری دار را توسعه داده است که در حال حاضر مورد استفاده مسافران در منطقه اورنتائو آلمان است و سالانه موجب 1.8 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف دیزل می شود.
گفته می شود که برنامه هایی برای گسترش استفاده از این نوع قطارها در کشورهای دیگر اروپا، از جمله در بریتانیا و مناطق بیشتری در آلمان، طی دهه آینده در حال انجام است.
قطارهای جدید زیمنس تنها به بخش های کوچکی از خط آهن نیاز دارند که در آنها برق رسانی صورت گرفته است، زیرا این شرکت نقاط شارژ سریع خود را در امتداد مسیر عرضه کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1268158/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانسی عجرم 41 ساله، اکسیر جوانی را پیدا کرد؟!

ماجرای عجیب مهاجم سابق پرسپولیس در ژاپن؛ با افسردگی او برق تولید می‌شود!

مهاجم سابق پرسپولیس: ژاپن با افسردگی‌ من برق تولید می‌کند!

توافق ژاپن و اوکراین در خصوص تقویت همکاری‌های دفاعی

ادعای بزرگ سرمربی ژاپن؛ قهرمانی در جام جهانی 2026 هدف اصلی ماست!

ادعای بزرگ؛ قهرمانی در جام جهانی 2026 هدف اصلی ماست!

واکنش رونالدو به خداحافظی از فوتبال

ترکیب اسپانیا مقابل دانمارک اعلام شد

معنای سقوط یورو

یامال و موسیالا در اروپا ستاره هستند اما یک دهه است تیم ملی ما روی کاکل 3 بازیکن می‌چرخد/ یک استادیوم خوب نداریم، می خواهید قهرمان لیگ نخبگان شویم؟

واکنش جالب رونالدو به خداحافظی از فوتبال

این جنگنده‌ از جو زمین خارج می‌شود! | جنگنده نسل 6 جهان را شگفت‌زده کرد + فیلم

شهردار تهران در نشست دوستانه پارلمان ایران و جین

حمله با چاقو در چین/ 25 نفر کشته و زخمی شدند

واکنش طالبان به ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان

چین به آمریکا: اجازه توقف رئیس‌جمهور تایوان را ندهید | پکن به واشنگتن: عبور رئیس‌جمهور تایوان از خاک آمریکا خطاست

درخواست چین از آمریکا درباره رئیس جمهور تایوان

راهی جز آزمایش بمب اتمی نداریم!

نماینده ایران با نماینده ترامپ چه می‌کرد؟! خیانت در سکوت؟

محورهای رایزنی نخست وزیر ارمنستان و «ترامپ»

هراس نیروی دریایی ایالات متحده از انصارالله به روایت اندیشکده آمریکایی

موج تازه اخراج 1000 کارگر در جنرال موتورز آمریکا

کشور اروپایی که ایران را از سقوط در رنکینگ فیفا نجات داد !

دولت دوم ترامپ ضد ایرانی‌تر است

حمله هکری به شرکت ارتباطاتی آمریکایی

معاون حقوقی سپاه: دادگاه کودتای 28 مرداد در حال برگزاری است/ آمریکایی‌ها باید تریلیون‌ دلار خسارت دهند؛ این کودتا خسارات‌های زیادی وارد ساخته که یکی از آنها جدا شدن بحرین از ایران بود و منابع عظیم نفتی و گازی را از دست دادیم

گفت‌وگوی تلفنی پاشینیان و ترامپ

نخست‌وزیر ارمنستان و ترامپ با یکدیگر گفتگو کردند

دیپلماسی پنهان ایران و آمریکا

بازگشت لاریجانی‌ها

خودروی خارجی گران‌تر می‌شود؟

جوان مطرح کرد: «زن، زندگی، آزادی» به عبری

فراتر از قتل یک پزشک

یک کارشناس: در این شرایط بهتر است با آژانس مشکلاتمان را حل کنیم

محرمانه در نیویورک

روایت «فاضلی» از نیک و بد 100 روز حکمرانی پزشکیان

قوچانی: می‌توانیم با آمریکا به یک صلح سرد برسیم

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت و جنوب لبنان

10 شهید و 20 مجروح در بمباران یک مدرسه در شمال غربی غزه

افشای فعالیت‌های سری «موساد» در جنگ اوکراین

در شب بازی فرانسه و اسرائیل در پاریس چه گذشت؟

حمله اسرائیل به المزه؛ تلاش برای جدایی سوریه از محور مقاومت

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه: مالیات واحدهای تولیدی کاهش یافت

مرکز آمار تورم سالانه تولیدکنندگان صنعت را اعلام کرد

فرشاد مومنی: زور واردکننده‌های آیفون از کسانی که به دنبال واردات دارو هستند بیشتر است

سرمایه‌گذاری بدون ریسک با 31٫7٪ سود روزشمار

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به عدالت نزیک نیست

توضیح سازمان تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

یارانه آبان دهک‌های اول تا سوم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات استان دهوک در شمال عراق