آغاز پروازهای مستقیم به اروپا از 12 بهمن ماه: بازگشت به آسمانهای پرمخاطره
اخبار ایران
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - به گزارش نماد اقتصاد، مدیرعامل شرکت ایرانایر تور گفت که پس از اتخاذ تحریمهای اتحادیه اروپا، پروازهای ایرانایر به مقاصد اروپایی بهطور ناگهانی قطع شد. اما در کمتر از دو ماه، این شرکت تصمیم به از سرگیری پروازها گرفت. وی همچنین افزود: «ما از سه سال پیش به دنبال راهاندازی مجدد پروازهای اروپا بودیم و موفق به دریافت مجوز TCO از اتحادیه اروپا شدهایم.
بازرسان اتحادیه به بازرسی ناوگان ما پرداختند و شرایط لازم برای تطابق با استانداردهای اروپایی را تأیید کردند.»
پروازهای به مقصد پاریس در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته با استفاده از هواپیمای ایرباس 310 انجام خواهد شد، که به ظرفیت جابهجایی 250 مسافر میرسد. موسوی به خبرنگار ایلنا خبر داد که تا پایان سال، 3 تا 4 مقصد جدید اروپایی در برنامه پروازی به این لیست افزوده خواهد شد، که شامل کشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا میشود.
کشورهایی که پرواز نداشتیم و داریم
در حال حاضر، کشورهای پاریس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا به عنوان مقاصد جدید در برنامه پروازهای ایران گنجانده شدهاند. پیشتر، پرواز به فرانسه، ایتالیا و آلمان قطع شده بود که حالا با افزایش تقاضا و بهبود شرایط، به زودی شاهد از سرگیری آنها خواهیم بود.
پیامدهای اجتماعی و اقتصادی
این خبر بهواسطه تأثیرات مثبت آن بر گردشگری و تبادلات فرهنگی و تجاری مهم است. با توجه به مشکلاتی که در گذشته با آنها روبرو بودیم، بازگشت به آسمانهای اروپا میتواند به کاهش فاصلهها و تسهیل ارتباطات منجر شود. همچنین، انتظار میرود که با از سرگیری پروازها، حجم تقاضای سفر افزایش یابد و در نتیجه تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور داشته باشد.
بهگفته موسوی: ما به همکاری با دیگر شرکتهای هواپیمایی و توسعه ناوگان امیدواریم و پیشبینی میکنیم که ضریب اشغال پروازها به صد درصد برسد. با این خبر، امیدها برای از سرگیری روابط تجاری و فرهنگی با اروپا بار دیگر زنده شده و میتواند زمینهساز تحولات مثبتی در آینده باشد. در انتها، این رویداد نشاندهنده عزم و اراده صنعت هواپیمایی ایران برای عبور از چالشهای پیشرو و بهبود وضعیت اقتصادی است.
بررسی روند توقف پروازهای ایران به اروپا در آستانه سال 2024، خبری بهخصوص در محافل خبری و اجتماعی پیچیده شد: توقف پروازهای ایران به اروپا. این تصمیم که به دلایل متعدد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اتخاذ شد، تأثیرات عمیقی بر جامعه، صنعت هواپیمایی و زندگی روزمره مردم ایران گذاشت.
توقف پروازها، در ابتدا به دلیل افزایش تحریمها و محدودیتهای جهانی علیه ایران رسانهای شد. از سال 2018، با خروج ایالات متحده از توافق هستهای، فشارهای اقتصادی و سیاسی به شدت افزایش یافت. این وضعیت، شرکتهای هواپیمایی ایرانی را در تأمین قطعات یدکی و نوآوری ناوگان هوایی با مشکلات جدی مواجه کرد. به این ترتیب، ناوگان هوایی توانایی خود را برای پرواز به مقاصد مختلف، به خصوص اروپا از دست داد.
مسائل امنیتی نیز مزید بر علت بود. با توجه به تنشهای سیاسی و نظامی در منطقه، نگرانیهای بسیاری از کشورهای اروپایی نسبت به امنیت پروازهای ایرانی افزایش یافت. این نگرانیها به طور مستقیم بر تصمیمگیریها تأثیر گذاشت و به محدود کردن پروازها انجامید.
شیوع ویروس کرونا بهعنوان عامل دیگری نیز مطرح است. صنعت هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفرها و محدودیتهای جدید در پی کرونا، با افت چشمگیری روبهرو شد. این چالشها موجب متوقف شدن یا کاهش پروازها به اروپا گردید و بر بسیاری از مسافران و خانوادهها تأثیر گذاشت.
شواهد نشان میدهد که پیش از این، حدود 100 پرواز در روز به مقاصد مختلف اروپا انجام میشد، اما اکنون این تعداد به کمتر از 20 پرواز رسیده است. این تغییر ناگهانی، برآوردهای مالی و اقتصادی قابل توجهی را به همراه داشت. بهطور تقریبی، صنعت هواپیمایی ایران در مدت یکسال اخیر، بالغ بر 500 میلیون دلار خسارت متحمل شده است. این آسیب نه تنها متوجه شرکتهای هواپیمایی، بلکه به بخش هتلداری، گردشگری و خدمات مرتبط نیز تسری پیدا کرده است.
خبر پیشنهادی: رکود بازار مسکن به جزیره کیش هم رسید تاثیرات اجتماعی این تغییرات نیز غیرقابل انکار است. بسیاری از ایرانیانی که برای تحصیل، کار یا دلایلی خانوادگی نیاز به سفر به اروپا داشتند، با محدودیتهای جدی مواجه شدند. افزایش قیمت بلیطها به دلیل کاهش پروازها، فشار اقتصادی بیشتری بر خانوادهها وارد کرده است. همچنین، این وضعیت بر تبادلات تجاری و اقتصادی، بهویژه صادرات و واردات تأثیر منفی داشته و به کاهش حجم تجارت بین ایران و کشورهای اروپایی منجر شد.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1324872/