چین بزرگترین هیولای دنیا را به آب انداخت + عکس
آسیا و اقیانوسیه
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - تصاویر منتشر شده نشان میدهد که این کشتی غولپیکر که طی 17 ماه ساخته شده، با سرعت در حال حرکت در دریا است. این کشتی باری عظیم که CMA CGM SEINE نام دارد، بزرگترین کشتی جهان است که روز سهشنبه از کارخانه محل ساخت در هودونگ ژونگوا (شانگهای) به مالکش تحویل داده شد.
با وجود اینکه کشتی CMA CGM SEINE را به عنوان هیولای دریا نامگذاری کردهاند، اما این کشتی نسبت به نمونههای معمولی دیگر که با سوخت نفتی کار میکنند، از نظر زیستمحیطی به مراتب کمخطرتر است.
این کشتی که هماکنون سفر خود را از آسیا به اروپا آغاز نموده، 20 درصد کمتر دیاکسیدکربن، 85 درصد کمتر اکسیدهای نیتروژن و 99 درصد کمتر ذرات معلق و اکسیدهای سولفور از خودش تولید میکند. چین هدف خود را از ساخت این کشتی غولپیکر، کاهش هزینههای لجستیک، کاهش اثرات منفی زیستمحیطی در حملونقل جهانی و همچنین افزایش ارتباط آن با دیگر نقاط جهان گزارش داده است.
این کشتی، هفدهمین شناوری محسوب میشود که این کارخانه چینی برای گروه فرانسوی CMA CGM طراحی کرده است. تا پیش از این، بزرگترین کشتی کانتینربر جهان MSC Irina بود—یک کشتی ساخت چین که از نظر طول تقریباً با CMA CGM SEINE یکسان است، اما عرض کمتری دارد.
مشخصات کلیدی کشتی CMA CGM SEINE نام: CMA CGM SEINE
سازنده: کارخانه Hudong-Zhonghua، شانگهای
مالک: گروه فرانسوی CMA CGM
زمان ساخت: 17 ماه
طول: 399.9 متر
ظرفیت بارگیری: 24٬000 کانتینر
نوع سوخت: گاز طبیعی مایع (LNG)
ظرفیت مخزن سوخت: 18٬600 مترمکعب
برد دریانوردی: تا 37٬000 کیلومتر در صورت بارگیری کامل
مزایای زیستمحیطی کاهش دیاکسیدکربن: 20٪ کمتر نسبت به کشتیهای سنتی
کاهش اکسیدهای نیتروژن: 85٪
کاهش ذرات معلق و اکسیدهای سولفور: 99٪
سوخت LNG: بهعنوان جایگزینی سبز برای نفت سنگین
اهداف استراتژیک چین از ساخت این کشتی کاهش هزینههای لجستیکی در تجارت جهانی
تقویت موقعیت ژئواکونومیک چین در کریدورهای بینالمللی حملونقل
گسترش صادرات تکنولوژی و توان کشتیسازی
حمایت از حملونقل پایدار و سازگار با محیط زیست
رقیب قبلی: MSC Irina: بزرگترین کشتی کانتینربر پیشین، ساخت چین
تفاوت: CMA CGM SEINE در عرض بزرگتر است و ظرفیت بیشتری دارد، درحالیکه طول هر دو تقریباً برابر است.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1422339/