SwedBank آموزش کار با دستگاه رمزیاب بانک
ایرانیان اسکاندیناوی
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - برای استفاده از خدمات اینترنتی بانک های سوئد، شما نیازمند داشتن säkerhetsdosa (دووسا) و یا BankID هستید. این مقاله ترجمه شده از سایت Swedbank می باشد و تمامی آموزش ها مربوط به دستگاه رمزیاب این بانک است.
بخوانید: همراه بانک Swedbank با استفاده از BankID
بخوانید: طریقه نصب BankID روی موبایل
دستگاه رمزیاب بانک، مدرک شناسایی به حساب می آید، و به همین دلیل توصیه میشود که از دستگاه رمزیاب و کد های شخصی بانک به خوبی محافظت کنید. همچنین کدهای شخصی و دستگاه رمزیاب را در یک مکان نگهداری نکنید.
اگر دستگاه رمزیاب شما مفقود و یا به سرقت برود، جهت مسدود کردن دستگاه باید در اسرع وقت با پشتیبانی بانک تماس بگیرید. شماره های تماس تا ساعت 11 شب :
0771-977512 0771-221122 بعد از ساعت 11 شب میتوانید با مرکز مسدود کردن با شماره 08-4111011 تماس بگیرید.
اگر دستگاه رمزیاب شما به درستی کار نمی کند، به یکی از شعبات بانک مراجعه کنید. به دلایل زیست محیطی توصیه میشود که هیچگاه دستگاه رمزیاب را دور نیاندازید.
SwedBank دستگاه رمزیاب بانک
در Swedbank هفت نوع دستگاه رمزیاب وجود دارد. در این مقاله ما به مدل Svart oval dosa می پردازیم که عکس آن را در بالای صفحه مشاهده می کنید.
با این دستگاه رمزیاب شما میتوانید به دو روش وارد سامانه اینترنتی Swedbank شوید. بعد از اینکه در صفحه وارد شدن به سامانه اینترنتی بانک، personnummer را وارد کردید، گزینه säkerhetsdosa را انتخاب کنید و Fortsätt را بزنید. در صفحه بعد به صورت اتوماتیک یکی از این دو راه انتخاب میشود: وارد شدن با kontrollnummer و svarskod و یا engångskod.
تمامی مراحل نوشته شده در این مقاله، به صورت ویدئو با زبان فارسی منتشر خواهد شد..
وارد شدن با Kontrollnummer و Svarskod
1. دستگاه رمزیاب را با فشار دادن دکمه PIL روشن کنید
2. روی صفحه نمایش کلمه PIN نشان داده میشود. رمز شخصی خود را وارد کنید.
3. روی صفحه نمایش کلمه APPLI نشان داده میشود. شماره 2 را بزنید.
4. اعداد Kontrollnummer را که در صفحه بانک نشان داده میشود را وارد کنید.
5. دستگاه رمزیاب به شما کد جواب را نشان میدهد. کد را در صفحه اینترنتی بانک وارد کنید.
6. بعد از فشار دادن Fortsätt وارد سامانه اینترنتی بانک میشوید.
وارد شدن با engångskod
1. دستگاه رمزیاب را با فشار دادن دکمه PIL روشن کنید.
2. روی صفحه نمایش کلمه PIN نشان داده میشود. رمز شخصی خود را وارد کنید.
3. روی صفحه نمایش کلمه APPLI نشان داده میشود. شماره 1 را بزنید.
4. دستگاه رمزیاب کد یکبار مصرفی را به شما میدهد. کد را در صفحه اینترنتی بانک وارد کنید.
5. بعد از فشار دادن Fortsätt وارد سامانه اینترنتی بانک میشوید.
عوض کردن PIN-kod
توصیه میشود که اعداد پشت سر هم مانند 1234 ، 4321 ، 7777 برای پین کد انتخاب نکنید. همچنین از انتخاب چهار عدد آخر personnummer خود برای پین کد اجتناب کنید چراکه حدس زدن این رمز بسیار آسان می باشد.
در انتخاب رمز و یا همان پین کد دقت لازم را به خرج دهید. طوری که رمز ساده و قابل حدسی برای دیگران نباشد اما شما قادر به یادآوری آن در زمان لازم باشید. چراکه در صورت اشتباه وارد کردن رمز در زمان استفاده از دووسا ممکن است دستگاه شما مسدود شود. توضیحات تکمیلی در این باره را اینجا بخوانید.
1. دستگاه رمزیاب را با فشار دادن دکمه PIL روشن کنید.
2. پین کد خود را وارد کنید.
3. دکمه PIL را به مدت 2 ثانیه نگه دارید تا روی صفحه نمایش NEW PIN نشان داده شود.
4. پین کد جدیدی وارد کنید.
5. زمانی که در صفحه نمایش PIN CONF نشان داده شد، پین کد جدید را دوباره وارد کنید.
6. زمانی که روی صفحه نمایش NEW PIN CONF نشان داده شد، پین کد شما با موفقیت عوض شده است. برای خاموش کردن دستگاه رمزیاب دکمه PIL را فشار دهید.
عوض کردن باتری دستگاه رمزیاب
باتری دستگاه رمزیاب قابل تعویض نیست به طوری که میتوان گفت تمام شدن باتری به معنی پایان عمر دستگاه رمزیاب شماست. در این حالت شما باید با مراجعه به بانک دستگاه رمزیاب جدیدی دریافت کنید.
حال چگونه باید از تمام شدن عمر باتری دستگاه آگاه شویم؟
اگر باتری دستگاه رو به تمام شدن باشد، روی صفحه نمایش کلمه BATT5 نشان داده میشود. عدد 5 به مرور زمان کاهش یافته تا جایی که به 0 میرسد. اگر به صورت معمول از دستگاه رمزیاب استفاده میکنید، به صفر رسیدن عدد باتری تقریبا یک ماه به طول می انجامد. معمولا بعد از این یک ماه باتری به طور کلی تمام میشود و باید برای دریافت دوسا جدید به بانک مراجعه نمایید. توصیه میشود که بعد از دیدن اولین اخطار باتری (BATT5) به یکی از شعبات بانک جهت تعویض دستگاه رمزیاب مراجعه فرمایید.
مسدود شدن دستگاه رمزیاب
Om säkerhetsdosan spärras
دستگاه رمزیاب بعد از وارد کردن 3 پین کد اشتباه پشت سر هم، قفل می شود. برای استفاده دوباره از دستگاه رمزیاب و باز کردن قفل با یکی از شعبات بانک و یا پشتیبانی تلفنی تماس بگیرید.
منبع:
SwedBank.se
مترجم:
ایرانیان سوئد
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/160305/