ایرانیان جهان
کارنامه درخشان بیمه دی در مدیریت دخل و خرج
سه شنبه 10 مهر 1403 - 14:25:06
ایرانیان جهان - به گزارش ، هنگامی که قرار است یک بنگاه اقتصادی در عرصه های مهم فعالیت داشته باشد و آنقدر دامنه فعالیت خود را گسترش دهد که در بازار سرمایه به عرضه سهام بپردازد و حضورش در بورس به سبز یا قرمز شدن تالار شیشه ای منجر شود، نمی تواند به ارایه گزارش های سالانه دلخوش کند و باید گزارش هایی به صورت مستمر ارایه دهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اهمیت گزارش برای سهامداران
باید بپذیریم که هر شرکت فعال در بازار سرمایه، می تواند تاثیرات مستقیمی بر صعود یا سقوط شاخص داشته باشد و فعالان بورس با توجه به تحولات بورس، نسبت به خرید سهام اقدام می کنند. به همین دلیل ارایه گزارش بنگاههای اقتصادی نمی تواند و نباید به صورت سالانه در قالب مجمع عادی یا فوق العاده ارایه شود، زیرا فعالان بازار سرمایه منتظر آن هستند تا گزارش عملکرد بنگاههای اقتصادی را به صورت مستمر دریافت کنند که روال معمول آنها، گزارش های ماهیانه است. البته سهامداران تمایل دارند گزارش عملکرد را هفتگی یا حتی روزانه دریافت کنند تا بتوانند متناسب با آن گزارشها، نسبت به خرید یا فروش سهام اقدام کنند.
بورس در انتظار بیمه
بازار سرمایه در بخشهای گوناگونی فعالیت می کند که برای هر کدام تعریف ویژه ای صورت گرفته به نوعی که فعالیت هر کدام می تواند در بخشی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال فولاد مبارکه به اشکال گوناگون در بازار سرمایه نقش آفرینی می کند. از یک سو تولیدات و محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می شود و آن بخش را متاثر می کند و از سوی دیگر سهام این بنگاه بزرگ اقتصادی رنگ تالار شیشه ای را سبز یا قرمز می کند، بنابر این عملکرد در هر بخشی، تاثیرگذاری بر دیگر بخشها دارد. یکی از بخشهای اقتصادی بورس، شرکتهای بیمه ای است که عملکرد آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تحولات اقتصادی از جمله بازار سرمایه تاثیرگذار است.
نقش افرینی بیمه ها
شرکتهای بیمه به اندازه ای رونق گرفته که گردش مالی چشمگیری را رقم می زند. اکنون حدود 30 شرکت بیمه و دهها کارگزاری در عرصه بیمه فعالیت می کنند که هر کدام بخشی از نقدینگی را جذب خود می کنند، بخشی از شاغلان را پوشش می دهند، رونق اقتصادی را رقم می زنند و تاثیرگذاری بسزایی در تحولات کشور دارند. ارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به 31 شهریور1403 شرکت بیمه دی منتشر شد.
همچنین بخوانید حفظ اقتدار به شرط اخلاق مداری در دستور کار بیمه دی رویکرد دوگانه بیمه دی
یکی از جدی ترین شرکت هایی که در عرصه بیمه بخوبی فعالیت می کنند، بیمه دی است. بیمه دی رویکردی دو گانه دارد. از یک سو در آمارهای بیمه ای بخوبی می درخشد و از سوی دیگر مسوولیت جلب رضایت خانواده شهدا و ایثارگران را بر عهده دارد. این رویکرد دوگانه باعث شده تا بیمه در در تصمیم گیری ها با احتیاط عمل کند. بیمه دی باید رضایت خانواده شهدا و ایثارگران را در اولویت قرار دهد که این امر باعث می شود نتواند بخش قابل توجهی از توان خود را در عرصه بیمه عمومی فعال کند.
موفقیت با وجود محدودیت
با وجود این همه محدودیت و ممنوعیت که برای بیمه دی تعیین شده، عملکرد قابل توجه و چشمگیری از این شرکت بیمه شاهد هستیم به نوعی که بیمه دی به صورت مستمر عملکرد خود را ارایه می دهد و این بار نیز عملکرد یک ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 را ارایه کرد. بیمه دی در گزارش یک ماهه شهریور خود اعلام کرده از محل فروش حق بیمه مبلغ 17,481,326 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک ماهه مشابه سال قبل 285 درصد افزایش داشته است.
افزایش 76 درصدی فروش
بیمه دی که با نماد “ودی” در تالار شیشه ای حضور دارد، اعلام کرده با سرمایه ثبت شده 9,500,000 میلیون ریال، طی عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به آخر اسفند 1403 از محل فروش حق بیمه مبلغ 250,877,288 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش داشته که رشدی چشمگیر در نیمی از سال است.
رکورد با تراز مثبت
آنچه عملکرد یک بنگاه اقتصادی را به تصویر می کشد، فروش نیست، بلکه تراز مثبت است. تراز مثبت بیانگر آن است که دخل و خرج بنگاه اقتصادی به اندازه ای مدیریت شده که برای شرکت سود داشته و چنانچه تراز منفی باشد، یعنی شرکت با وجود درآمد، نتوانسته هزینه ها را مدیریت کند و زیان رقم خورده است. اما شرکت بیمه دی اعلام کرده در شهریور ماه تراز مثبت 11 درصد را ثبت کرده که البته نگاه ویژه بیمه دی به خانواده شهدا و ایثارگران، نشان می دهد که بخش قابل توجهی از هزینه ها متوجه جلب رضایت از این اقشار شده است. اما عملکرد تجمیعی عدد بهتری را نشان می دهد که تراز مثبت 210 درصد را ثبت کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1217829/کارنامه-درخشان-بیمه-دی-در-مدیریت-دخل-و-خرج
بستن   چاپ