ایرانیان جهان
«زندگی بهادار» جدیدترین راهکار بیمه دی برای تامین آینده
سه شنبه 1 آبان 1403 - 14:09:33
ایرانیان جهان - به گزارش ، شرکت بیمه دی در راستای جذابیت آفرینی های مستمر، از محصول «زندگی بهادار» بیمه دی متصل به صندوق مسکن رونمایی کرد. این رونمایی با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران و جمعی از نمایندگان شرکت برگزار شد.
بیمه عمر در تمامی نقاط جهان به عنوان یک سرمایه گذاری آینده نگر صورت می گیرد. بیمه عمر شرایط را به نوعی رقم می زند که می توان برای آینده برنامه ریزی کرد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عددی که در پایان بیمه عمر در تمامی نقاط جهان در نظر گرفته شده، به اندازه ای چشمگیر است که انگیزه خرید این بیمه نامه را بسیار افزایش داده است.
بحران تورم علیه بیمه عمر
بیمه عمر برای مردم کشورهایی جذابیت دارد که ثبات اقتصادی دارند. استقبال از بیمه عمر در کشورهایی که تورم تک رقمی زیر 5 درصد آن هم از نوع مدیریت شده دارند، بسیار چشمگیر است. در ایران نیز بیمه عمر مورد استقبال قرار گرفت اما تورم همانگونه که زندگی مردم به ویژه دهک های پایین جامعه را تحت شعاع قرار داده، بر بسیاری از فعالیت های اقتصادی از جمله خرید بیمه عمر تاثیر منفی گذاشته است. امروزه نه تنها شاهد کاهش استقبال از بیمه عمر هستیم، بلکه نگرانی جدی از بازخرید بیمه های عمر با جدیت مطرح می شود.
ضرورت ایجاد جذابیت
برای آنکه مردم به سوی خرید بیمه عمر ترغیب شوند، لازم است ارزش مالی و قدرت بیمه های عمر مطابق تورم افزایش یابد. اکنون در مدت کمتر از یک ماه قیمت سکه طلا از 38 میلیون تومان به 55 میلیون تومان رسیده که همه فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. این در حالی است که در سال 1400 ابتدای دولت سیزدهم، قیمت سکه طلا پایین تر از 10 میلیون تومان بود و اگر فردی در آن زمان یک سکه خریده بود، اکنون بیش از 45 میلیون تومان سود می کرد. بنابر این در آشفته بازار اقتصادی و بی ثباتی، خرید بیمه عمر زیاد توجیه پذیر نیست، رویکردی که باعث بحران اقتصادی بدست مردم می شود.
جذابیت آفرینی
برای آنکه مردم به سوی سرمایه گذاری های سالم بروند و از دلالی فاصله بگیرند، لازم است توجه ویژه ای به تحول آفرینی و ایجاد جذابیت در بخش های دیگر سرمایه گذاری صورت بگیرد. از آنجا که مبلغ سرمایه گذاری برای خرید بیمه های عمر زیاد نیست، می تواند فرصت خوبی باشد به شرط آنکه اطلاع رسانی درست و ظرفیت سازی مناسبی از سوی شرکتهای بیمه انجام شود تا مردم را جذب کند.
همچنین بخوانید حرکت بانک توسعه تعاون بر ریل پشت سرگذاشتن رقبا سهم 14 درصدی بیمه زندگی
برای آنکه وضعیت بیمه های زندگی در کشور را درک کنیم، لازم است وضعیت خرید بیمه را در نظر داشته باشیم. در این رابطه معاون فنی شرکت بیمه دی با اشاره به این که بیمه‌های زندگی در جوامع توسعه یافته، به عنوان یک اهرم و شاخص رفاه اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شوند گفت: سهم بیمه‌های زندگی در ترکیب پرتفوی جهانی حدود 40 درصد و در کشورهای توسعه یافته نزدیک به 56 درصد است. حال آن که سهم بیمه‌های زندگی در ترکیب پرتفوی صنعت بیمه کشور ما، حدود 14 درصد است که این عدد نشان دهنده فاصله زیادی است که در این بخش با آن روبه‌رو هستیم.
پیوند بیمه زندگی به مسکن
در شرایطی که قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش و اجاره نشینی به چالشی جدی تبدیل شده، بیمه دی با درایت و هوشمندی بیمه زندگی را به مسکن پیوند زده و احمد صفرزاده در مراسم رونمایی از محصول «زندگی بهادار» بیمه دی متصل به صندوق مسکن، در تشریح این محصول گفت: شرکت بیمه دی در اقدامی نوآورانه و برای پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های جامعه، با اتصال بیمه‌نامه «زندگی بهادار» خود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن برای نخستین‌بار در صنعت بیمه، گامی مهم در افزایش ضریب نفوذ بیمه و توسعه فرهنگ بیمه و پاسخگویی به نیازهای جامعه برداشته است.
سرمایه گذاری مناسب
صفرزاده این محصول را یک خدمت بیمه‎‌ای بی‌نظیر در صنعت بیمه کشور توصیف کرد که برای بار اول اجرایی می شود و گفت: این محصول پیش از این به صندوق‌های سهامی، درآمد ثابت و طلا متصل شده بود که با این اقدام و افزودن صندوق مسکن به این محصول می‌توان چنین تحلیل کرد که خرید بیمه‌نامه زندگی بهادار، سرمایه‌گذاری به صرفه، مطلوب و متناسب با نرخ تورم در بلند مدت را در بردارد و مزیت رقابتی ویژه‌ای را در بازار ایجاد می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1240131/«زندگی-بهادار»-جدیدترین-راهکار-بیمه-دی-برای-تامین-آینده
بستن   چاپ