ردنوت، رقیب جدید تیکتاک؛ اپلیکیشنی که آمریکاییها به آن پناه میبرند
چهارشنبه 26 دي 1403 - 12:30:17
|
|
ایرانیان جهان - برنا - گروه علمی و فناوری: با افزایش نگرانیها درباره احتمال ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده، کاربران آمریکایی به اپلیکیشن چینی ردنوت روی آوردهاند. شبکه اجتماعی چینی ردنوت پس از آنکه بیش از نیم میلیون کاربر تیکتاک به منظور اعتراض به احتمال ممنوعیت قریبالوقوع این اپلیکیشن در ایالات متحده به این پلتفرم پیوستند، به کانون توجه تبدیل شده است. براساس گزارش خبرنگار فناوری برنا، این اپلیکیشن که با نام چینی شیاوهونگشر (Xiaohongshu) شناخته میشود، یک اپلیکیشن پرطرفدار در زمینه سبک زندگی است که کاربران در آن زندگی خود را مستند کرده و پیشنهادات مختلفی به اشتراک میگذارند. ردنوت به طور معمول به عنوان یک نسخه بومیسازی شده از اینستاگرام در چین شناخته میشود. نام چینی آن "شیاوهونگشر" به معنی «کتاب کوچک قرمز» است که به طور سنتی به مجموعهای از گفتههای رهبر کمونیست چین، مائو تسهتونگ، اشاره دارد. این پلتفرم به عنوان موتور جستجوی محبوب برای جستوجو و دریافت توصیهها در چین شناخته میشود و موضوعات پرطرفدار در آن عمدتاً شامل زیبایی، مد، سفر و غذا هستند. بیشتر کاربران آن در چین جوان و زن هستند. این پلتفرم از نظر رابط کاربری با تیکتاک یا اینستاگرام تفاوت دارد؛ به طوری که چندین پست (ویدئو، عکس یا متن طولانی) به صورت همزمان نمایش داده میشوند. کاربران قادرند در این اپلیکیشن بحث کنند، پستهای خود را به اشتراک بگذارند، تماس برقرار کنند و محصولات خریداری کنند. این پلتفرم اخیراً تمرکز زیادی بر فروش از طریق پخش زنده (Livestreaming) کرده است. تا سال 2023، گزارشهای رسانهای چینی نشان میدهند که این اپلیکیشن بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این اپلیکیشن توسط میراندا کو (Miranda Qu) رئیس فعلی آن و چارلوین مائو (Charlwin Mao) مدیرعامل، در سال 2013 در شانگهای بنیانگذاری شد. این دو ابتدا اپلیکیشن را "راهنمای خرید هنگ کنگ" نامگذاری کرده بودند و هدفشان ارائه توصیهها به گردشگران چینی بود که به خارج از سرزمین اصلی چین سفر میکردند. این اپلیکیشن عمدتاً توسط چینیها استفاده میشود و در حالی که کاربران میتوانند زبان اپلیکیشن را تغییر دهند، بیشتر محتوا تاکنون به زبان چینی mandarín منتشر شده است. هجوم کاربران تیکتاک به این اپلیکیشن به نظر میرسد ردنوت را غافلگیر کرده است. دو منبع آگاه به شرکت گفتند که آنها در حال تلاش برای پیدا کردن روشهایی برای مدیریت محتوای به زبان انگلیسی و ساخت ابزارهای ترجمه انگلیسی-چینی هستند. ردنوت تنها یک نسخه از اپلیکیشن خود را نگه میدارد و برخلاف اپلیکیشنهایی مانند ویچت (WeChat) که نسخههای مختلفی برای بازار داخلی و خارجی دارند، این اپلیکیشن همچنان یک نسخه واحد دارد. مدیران ردنوت امیدوارند که بتوانند از این توجه ناگهانی استفاده کنند و آن را به عنوان راهی برای دستیابی به شهرت جهانی مشابه تیکتاک دنبال کنند. انتهای پیام/
http://www.ilandnews.ir/fa/News/1327485/ردنوت،-رقیب-جدید-تیکتاک؛-اپلیکیشنی-که-آمریکاییها-به-آن-پناه-میبرند
|