ایرانیان جهان
هزینه تبلیغات سوپربول آمریکا چقدر است؟ + اینفوگرافی
سه شنبه 23 بهمن 1403 - 23:44:14
ایرانیان جهان - سوپربول فراتر از یک مسابقه ساده است، بلکه یک رویداد فرهنگی و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در ایالات متحده به شمار می‌رود. برای دهه‌های متمادی، تبلیغ‌کنندگان برای دستیابی به یک جایگاه 30 ثانیه‌ای مطلوب در طول این بازی بزرگ رقابت کرده‌اند، اما این فضای ارزشمند تبلیغاتی با هزینه‌ای سنگین و رو به افزایش همراه بوده است.
اینفوگرافی زیر به بررسی روند تکامل متوسط هزینه یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای سوپربول از سال 1965 تا 2025 می‌پردازد. هزینه‌ها با در نظر گرفتن تورم تعدیل شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌های تبلیغاتی تاریخی با قیمت‌های امروز قابل مقایسه هستند. این هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های زمان تجاری است که توسط شبکه‌هایی مانند NBC، CBS و دیگر شبکه‌ها اعمال می‌شود.
هزینه‌های تبلیغات سوپربول در طول زمان (1965-2025) همانطور که در داده‌های جدول زیر نشان داده شده، هم هزینه و هم تعداد بینندگان تبلیغات سوپربول در شش دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

ایرانیان جهان

افزایش عظیم در هزینه‌های تبلیغات و تعداد بینندگان، نشان‌دهنده محبوبیت پایدار سوپربول و همچنین جایگاه آن به عنوان رویدادی منحصر به فرد است که مخاطبان عظیمی را جذب می‌کند.

ایرانیان جهان

با این حال، پرداخت میلیون‌ها دلار برای یک تبلیغ سوپربول، ریسک خاص خود را نیز دارد زیرا تبلیغ‌کنندگان تحت فشار هستند تا هزینه‌های رکوردشکن را توجیه کنند. در حالی که تبلیغات موفق می‌توانند معجزه‌آسا برای اعتبار برند عمل کنند، تبلیغات ضعیف می‌توانند واکنش‌های منفی مشابهی را برانگیزند.
هزینه‌های روز بازی NFL از سال 2013 افزایش چشمگیری داشته است

ایرانیان جهان

این افزایش هزینه‌های تماشای یک بازی فوتبال از نرخ تورم ملی (31 درصد) پیشی گرفته است، به طوری که لاس وگاس ریدرز با افزایش 103 درصدی از سال 2013 تا 2023 پیشتاز افزایش قیمت‌ها بوده است.
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1361295/هزینه-تبلیغات-سوپربول-آمریکا-چقدر-است؟---اینفوگرافی
بستن   چاپ