ایرانیان جهان
جزئیات اولیه ازبرخورد باشبکه فرارمالیاتی صنف موبایل درتهران
جمعه 24 اسفند 1403 - 11:34:42
ایرانیان جهان - مدیر کل مالیاتی مرکز تهران گفت: با همکاری پلیس امنیت اقتصادی ، شناسایی و مطالبه 21 همت از محل فرار مالیاتی 90 شخص حقیقی و حقوقی در صنف موبایل در سال جاری انجام شد. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی دیلمی مدیر کل اداره مالیاتی مرکز تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که وضعیت عملکرد طرح نشان دار کردن مالیاتها در مرکز تهران به چه شکل بوده است، گفت: اداره کل مالیاتی مرکز تهران امسال در زمینه وصول مالیات و مبارزه با فرار مالیاتی گام‌های مهمی برداشته است.
10 هزار و 700 مودی در این اداره، محل مصرف بالغ بر 350 میلیارد تومان مالیات پرداختی را خودشان مشخص کرده‌اند.
دیلمی گفت:نشان‌دار کردن مالیات به این معناست که مودیان با آگاهی کامل، محل مصرف مالیات پرداختی خود را برای هزینه‌های مشخصی مانند توسعه زیرساخت‌های شهری یا پروژه‌های اجتماعی مشخص میکنند. این سیاست باعث شده است تا مشارکت مودیان در هدفمندی هزینه‌های عمرانی دولت افزایش یابد.
این مقام مسئول گفت: امسال 10 هزار و 700 مودی در تهران با مبلغ 350 میلیارد تومان در اداره کل مرکز تهران، در این طرح مشارکت کردند و انتظار می‌رود با افزایش اعتماد عمومی، این رقم در سال آینده افزایش یابد.
جزئیات اولیه از برخورد با شبکه فرارمالیاتی صنف موبایل در تهران
دیلمی در خصوص اقدامات مرتبط با شناسایی تخلفات مرتبط با حوزه مالیاتی در اداره کل مرکز تهران گفت : صنف موبایل به‌دلیل حجم بالای معاملات همواره در دایره نظارت بوده است. با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، از طریق پایش تراکنش‌های مشکوک و مقایسه درآمدهای اعلام‌شده با واقعیت، 90 مورد فرار مالیاتی (شامل افراد و شرکت‌ها) شناسایی شد.
در همکاری با پلیس امنیت اقتصادی، فرار مالیاتی21 هزار میلیاردی در صنف موبایل شناسایی شد
وی افزود، در این پرونده حدود 21 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شده که برگ تشخیص مالیاتی نیز صادر شده است. این اقدامات نشان می‌دهد که هیچ بخشی از اقتصاد از نظارت خارج نیست.
رشد 97 درصدی وصول مالیات تا پایان بهمن 1403
مدیر کل مالیاتی مرکز تهران گفت: آمار عملکرد وصول مالیات در سال جاری که حاکی از رشد 97 درصدی وصول مالیات تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد، نشان‌دهنده موفقیت سیاست‌های نوین مالیاتی است.
وی افزود، ما با استفاده از فناوری، ساده‌سازی فرآیندها، و تشویق مودیان به همکاری، توانستیم نرخ رضایتمندی را افزایش دهیم. همچنین، جریمه‌های سنگین برای فرار مالیاتی و اعمال بخشودگی های قانونی نیز در این رشد مؤثر بوده‌اند.
تمرکز وصول مالیات از دانه درشتها وحمایت از اقشار آسیب پذیر
دیلمی در پاسخ به این سوال که سیاست اداره کل مالیاتی مرکز تهران بر «توجه به اقشار آسیب‌پذیر و اخذ مالیات از پردرآمدها» استوار است. این تعادل چگونه برقرار می‌شود؟ گفت: با طراحی هوشمند، افراد کم‌درآمد و قشر آسیب پذیر از معافیت‌ برخوردار می‌شوند، در حالی که ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ یا همان دانه درشتها تحت نظارت دقیق هستند.
وی در بخش پایانی گفتگو نیز به افزایش مالیات ابرازی ارزش افزوده با اجرای قانون سامانه مودیان در اداره کل مالیاتی مرکز تهران اشاره کرد.
انتهای پیام/

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1374954/جزئیات-اولیه-ازبرخورد-باشبکه-فرارمالیاتی-صنف-موبایل-درتهران
بستن   چاپ