ایرانیان جهان
راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1404 - 09:37:45
ایرانیان جهان - از اول اردیبهشت ماه سامانه دفاتر تجاری الکترونیک وارد فاز آزمایشی شده و به همین منظور راهنمای استفاده از آن نیز در اختیار مودیان قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دوره آزمایشی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت 1404 تا 17 اردیبهشت آغاز شده است. در این دوره، مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی https://my.
tax.gov.ir، به صورت آزمایشی اطلاعات دفاتر خود را ثبت کرده و با محیط سامانه، دستورالعمل‌ها و شیوه ثبت آشنا شوند. حذف اطلاعات سامانه پس از پایان دوره آزمایشی
اطلاعات واردشده در این بازه صرفاً جهت تست بوده و پس از پایان دوره حذف خواهد شد. بهره‌برداری رسمی از سامانه پس از پایان این مرحله و اطلاعیه رسمی آغاز می‌شود.
این اقدام در راستای تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و اجرای برنامه ششم و هفتم توسعه، با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمب‌شده صورت می‌گیرد.
راهنمای استفاده از این سامانه در اینجا قابل مشاهده است.
مالیات، کلید مهار فساد و رشد تولید انتهای پیام/

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1418295/راهنمای-سامانه-دفاتر-تجاری-الکترونیکی
بستن   چاپ