رونمایی فولکسواگن از مدلهای پیشرفته
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1404 - 14:30:39
|
|
ایرانیان جهان - به گزارش مدار اقتصادی، به نقل از رویترز، رالف براندستاتر، رئیس فولکسواگن در چین، در مراسمی پیش از آغاز نمایشگاه اعلام کرد که این شرکت آلمانی قصد دارد صادرات خودروهای تولید چین را به سایر بازارهای آسیایی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه نیز آغاز کند. فولکسواگن در مراسم روز سهشنبه سه مدل از خودروهای آینده خود را معرفی کرد که هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیدهاند و بخشی از طرح این شرکت برای بازیابی جایگاه از دست رفتهاش در چین به شمار میروند. این در حالی است که خودروسازان خارجی، با از دست دادن سهم خود به تولیدکنندگان داخلی، در بزرگترین بازار خودروی جهان با چالش مواجه شدهاند. یکی از خودروهای جدید با همکاری شرکت فاو (FAW) و بر اساس پلتفرمی اختصاصی به نام سی ام پی (CMP) طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم که مخصوص بازار چین توسعه یافته، هزینه تولید خودروهای کوچک را تا 40 درصد کاهش میدهد. شرکت فولکسواگن، که زمانی پیشرو در بازار خودروهای سواری چین بود، سال گذشته با کاهش 9.5 درصدی فروش روبرو شد. میزان فروش این شرکت به کمتر از 2.93 میلیون دستگاه رسید که بهطور قابل توجهی پایینتر از فروش 3.84 میلیون دستگاهی شرکت بیوایدی بود. این موضوع موجب شد که فولکسواگن موقعیت پیشرو خود را به این رقیب تولیدکننده خودروهای برقی چینی واگذار کند. سهم بازار فولکسواگن نیز از 19 درصد در سال 2019 به 14.5 درصد در سال گذشته میلادی کاهش یافت. برند لوکس آئودی، از زیرمجموعههای فولکسواگن، با ارائه مدلهای جدید طراحیشده برای بازار چین، تلاش میکند جایگاه خود را در این بازار رقابتی بازیابد. این برند در روز سهشنبه نخستین خودروی خط تولید جدید خود را با لوگویی متفاوت به نمایش گذاشت تا فروش خود را مجدداً افزایش دهد. برنامههای فولکسواگن برای آغاز صادرات برخی از مدلهای فولکسواگن از چین در حالی طرحریزی شده است که خودروسازان در چین، از جمله خود فولکسواگن، با معضل چگونگی استفاده از ظرفیت تولید بلااستفاده مواجه هستند، زیرا تقاضای سالانه برای خودرو از سال 2019، در حدود 22 میلیون خودرو راکد بوده است.
http://www.ilandnews.ir/fa/News/1419007/رونمایی-فولکسواگن-از-مدلهای-پیشرفته
|