به گزارش موبوایران، گوگل که متعلق به شرکت آلفابت است، اعلام کرد قوانین پیشنهادی به شرکتهای رسانه ای بزرگ کمک خواهد کرد رنکینگ جست و جوی خود را به طور مصنوعی افزایش دهند و مخاطبان بیشتری را به پلتفرمهای خود جذب کنند و به آنها برتری غیرمنصفانه ای نسبت به ناشران کوچکتر و کاربران وب سایت ویدیویی یوتیوب گوگل می بخشد .
این بیانیه در صفحه جست و جوی اصلی گوگل تبلیغ شده است که نشان دهنده اوج گیری تنشها میان شرکتهای فناوری بزرگ و کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا است که خواستار تغییراتی در کنترل استفاده گوگل و فیس بوک از محتوای استرالیایی و اطلاعات مصرف کنندگان شده است .
مل سیلوا، مدیر گوگل استرالیا در این نامه سرگشاده نوشت: شما همواره به جست و جوی گوگل و یوتیوب متکی بوده اید تا به شما نشان دهد تا چه حد برای شما مناسب بوده است. تحت مقررات جدید ما نمی توانیم دیگر چنین چیزی را تضمین کنیم .
قانون پیشنهادی روی همکاری گوگل و یوتیوب با کسب و کارهای رسانه خبری و همه کاربران استرالیایی تاثیر خواهد گذاشت .
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا گوگل را به انتشار اطلاعات نادرست متهم و اعلام کرد قوانین مذکور این شرکت آمریکایی را ملزم می کند از استرالیایی ها برای خدماتش یا اشتراک گذاری اطلاعات شخصی هزینه دریافت کند .
راد سیمز، رییس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد قانون پیشنهادی به شرکتهای رسانه ای اجازه می دهد برای پرداخت حقوق منصفانه برای کار خبرنگاران مذاکره کنند .