ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرمقاله جام جم/ جهان،شاهد انتقام خواندنی ها

سرمقاله جام جم/ جهان،شاهد انتقام
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - جام جم / « جهان،شاهد انتقام » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته حسام رضایی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
شامگاه روزسه‌شنبه 10 مهر،حجم گسترده‌ای از موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تنبیه قاتل‌های صهیونیستی، در دو موج روانه سرزمین‌های اشغالی شد. حمله گسترده موشکی شامگاه گذشته سپاه، در واقع بزرگ‌ترین حمله نظامی یک کشور علیه این اراضی، از زمان تاسیس رژیم نامشروع اسرائیل بود.
در دقایق ابتدایی از پاسخ مشروع ایران به جنایات صهیونیست‌ها، سپاه پاسداران اطلاعیه شماره 1 خود را منتشر و ابعاد این حمله بزرگ را تشریح کرد. سپاه در این بیانیه تصریح کرد:‌ «ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونسیتی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌ا... سید‌حسن نصرا... و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید». سپاه در عین حال تاکید کرد:‌ «این عملیات با تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد. وَمَا النَّصرُ إِلّا مِن عِندِ ا... العَزیزِ الحَکیمِ». 
ناکارآمدی گنبد آهنین در رهگیری موشک‌ها 
پس از حمله بزرگ ایران به اراضی اشغالی، ارزیابی‌ها درباره این حمله آغاز شد. یکی از این ارزیابی‌ها نشان می‌داد که بیش از 80‌درصد موشک‌های ایرانی به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی نیز به ناتوانی گنبد موسوم به آهنین در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کردند. سخنگوی رژیم صهیونیستی در این‌باره تصریح کرد که تنها تعداد اندکی از موشک‌های ایران را رهگیری شدند. او در عین حال مدعی شد که این حمله، پیامدهایی خواهد داشت. روزنامه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد که تنها ظرف نیم‌ساعت، بیش از 400 موشک از طرف ایران به سوی اراضی اشغالی شلیک شد. 
اهداف راهبردی پاسخ موشکی سپاه
حمله موشکی بی‌سابقه سپاه،‌ اهداف مهم و راهبردی در اراضی اشغالی داشت. یکی از این اهداف از قبل تعیین شده، مقر اصلی موساد، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بود. در همین باره، شبکه تلویزیونی النجباء عراق اعلام کرد که در حمله موشکی ایران، مقر موساد به‌طور کامل ویران شد.
 براساس دیگر اخبار منتشره، طی این حمله، رئیس دفتر رئیس موساد به هلاکت رسید. یک تحلیلگر ترکیه‌ای درباره نابودی مقر اصلی موساد گزارش داد: «مقر موساد در اسرائیل مورد اصابت قرار گرفته است. با این تصاویری که می‌بینم، معتقدم ایران اسرائیل را سورپرایز کرد. در شب سال نو یهودی برای اسرائیل هدیه فرستادید.» 
مورد اصابت قرارگرفتن پایگاه هوایی نواطیم، واقع در جنوب اراضی اشغالی، دیگر هدف حملات موشکی شامگاه گذشته سپاه بود. پایگاه نواطیم، یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات هوایی رژیم اشغالگر قدس در اراضی اشغالی است که دارای سه باند با طول‌های متفاوت بوده و در این پایگاه، جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و تجهیزات شناسایی و تشخیص الکترونیکی مستقر بودند که نابود شدند. آتش‌سوزی بزرگ در پایگاه نظامی رژیم موقت صهیونی و سکوهای گازی در عسقلان،‌ از دیگر اهداف حملات موشکی سپاه بودند. در همین باره سپاه در اطلاعیه شماره 2 خود تاکید کرد که موشک‌های شلیک‌شده از ایران، سه پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف تل‌آویو را هدف قرار داده‌اند. 
سپاه در این اطلاعیه تاکید کرد:‌ «طبق وعده‌هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند، با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق 2 با رمز یارسول‌ا...(ص)مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند. در این عملیات برخی پایگاه‌های هوایی و راداری، مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به‌خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبر حزب‌ا... لبنان شهید حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرا... و فرماندهان نظامی حزب‌ا...، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند. در شرایطی که، این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد 90‌درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است. این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین‌المللی انجام گرفته و هرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر و پشیمان‌کننده پاسخ داده خواهد شد.» 
استفاده از هایپرسونیک برای اولین بار سپاه در عملیات بزرگ خود، برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح، رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو 2 و 3 را منهدم کرد. موشک هایپرسونیک فتاح، هزار و 400 کیلومتر بُرد دارد؛ همچنین این موشک با برخورداری از سرعتی معادل 13 ماخ (16000 کیلومتر بر ساعت) قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند. علاوه‌بر استفاده از موشک هایپرسونیک فتاح برای اولین‌بار، هم‌چنین موشک‌های «قدر» و «عماد» نیز شلیک شده‌است.
حمله سایبری ایران؟
همزمان با وحشت گسترده صهیونیست‌ها از حملات موشکی سپاه، برخی رسانه‌های صهیونیستی تحت تاثیر فضای رعب‌آور حاکم،‌ مدعی حملات سایبری ایران شدند. در همین باره خبرنگار هاآرتص مدعی شد: «ایران در حال راه‌اندازی یک جنگ سایبری است که در آن پیام دروغی به اسرائیلی‌ها فرستاده که پناهگاه‌ها و اتاق‌های مستحکم را ترک کنند و حمله به پایان رسیده است.» 
سانسور شدید رسانه‌ای در اراضی اشغالی
همزمان با حملات سپاه، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم موقت صهیونیستی ساکنان اراضی اشغالی را بابت انتشار مطالب و تصاویر مربوط به این حملات، تهدید کردند. در همین باره، اکانت‌های منتسب به موساد و آژانس امنیت رژیم صهیونیستی (شین‌بت) و وزارت دفاع رژیم با پیغام‌های تهدید‌آمیز به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک در سرزمین‌های اشغالی، اعلام کردند که مطالب مربوط به حملات موشکی سپاه را سریعا حذف کنند. 
این تنها گوشه‌ای از توان ماست
صفحه مجازی منتسب به رئیس‌جمهور کشورمان نیز به این حملات واکنش نشان داد. مسعود پزشکیان تصریح کرد: «براساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم‌صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.»
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: «‏تنها گوشه‌ای از قدرت ایران به متجاوزان نشان داده شد. با تمام توان و بر اساس حق دفاع مشروع مقابل جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی می‌ایستیم. در برابر تهدیدات دشمن پاسخ‌های دور از انتظاری طراحی شده است. وی افزود: اگر می‌دانستید چه برای شما آماده شده، تهدید ایران سربلند را همین الآن متوقف می‌کردید.»
دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، در پی انتقام موشکی ایران علیه رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرد: «پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت». این نمایندگی تصریح کرد: «در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به‌دنبال خواهد داشت.» نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: «کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.» 
شادی محور مقاومت 
پاسخ موشکی سپاه، موجی از شادی را در میان ملت‌های آزادیخواه منطقه خاصه در میان محور مقاومت برانگیخت. جنبش مقاومت اسلامی حماس با تبریک حملات موشکی سپاه تصریح کرد:‌ «ما تاکید می‌کنیم که پاسخ شرافتمندانه ایران پیامی قوی و قاطع به دشمن صهیونیستی و دولت فاشیست آن، برای بازداشتن آنها و توقف جنایات تروریستی آنهاست... ما به برادران‌مان در جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و ایستادگی آنان در برابر تجاوزات و عربده‌کشی دشمن اشغالگر صهیونیستی و جانبداری از عدالت و مظلومیت ملت فلسطین و ملت لبنان و منافع عالی امت مبنی بر پایان اشغالگری و بازداشتن دشمن فاشیست صهیونیستی را می‌ستاییم». یحیی سریع، سخنگوی جنبش انصارا... یمن نیز با اعلام همبستگی با ایران تاکید کرد: «عملیات غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض کرده و تأکید می‌کنیم که در کنار ایران هستیم.» هیأت هماهنگی مقاومت عراق نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، به آمریکا هشدار داد که اگر آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، دست به اقدام خصمانه بزنند یا اینکه دشمن صهیونیستی از حریم هوایی عراق برای حمله به خاک ایران استفاده کند، مقاومت عراق نیز تمامی پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در عراق و منطقه هدف قرار خواهد داد.علاوه بر محور مقاومت، ملت‌های آزادیخواه منطقه در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه نیز با حضور در اماکن عمومی، شادی خود نسبت به پاسخ موشکی سپاه را ابراز کردند. در سراسر ایران اسلامی نیز مردم قدرشناس با حضور در خیابان‌ها، خوشحالی خود از اقدام مشروع سپاه را نشان دادند. 

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1219009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسان عرب: شگفت زده شدیم! + فیلم

کشف 3 هزار و 866 قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در نهبندان

کارشناسان عرب: شگفت زده شدیم! امروز حد و اندازه واقعی قدرت نظامی ایران را متوجه شدیم و می‌توان گفت از لحاظ امنیتی این حمله ایران، هفت اکتبری جدید برای نتانیاهو رقم زد (فیلم)

استایلی متفاوت از هاشمی رفسنجانی در سفر به ژاپن+ عکس

عقب‌نشینی ژاپن از اجرای قریب الوقوع طرح «ناتوی آسیایی»

برنامه پخش زنده فوتبال امروز (11 مهر 1403) + لینک پخش آنلاین

زمان پخش زنده لیورپول و بولونیا + پخش آنلاین

خلاصه بازی آرسنال و پاری سن ژرمن دیشب 10 مهر 1403

اعتراض طرفداران دورتموند به یوفا: تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد، پول است / عکس

پادشاه بی‌شکست اروپا: یک بازی تا بهترین رکورد

سفیر اسراییل ربوده شد؟ + فیلم

فعالان رسانه‌ای فریب عملیات روانی رژیم صهیونیستی را نخورند

فیلم/ شوخی کاربران فضای مجازی با عملکرد گنبد آهنین اسراییل

فعالیت مجازی در حمایت از اسراییل را گزارش بدهید!

تجمع دانش آموزان نقده در حمایت از پاسخ موشکی ایران به اسراییل

رئیس کل دادگستری بوشهر: انتقام از اسراییل براساس منشور بین المللی حق طبیعی ایران بود

شبکه سه: هدیه فرستادیم | مقر موساد بعد از حمله سپاه درحال سوختن است

اشباع کالا در بازارها به لطف تخصیص کافی ارز

دیدنی های امروز؛ شب موشکی اسرائیل

بازار خودرو شوکه شد!

رکوردشکنی والیبال ایران در آسیا؛ 6 کرسی در کمیته‌های AVC

افزایش قیمت چین باعث افزایش قیمت فولاد تخت ترکیه

افزایش شدید قیمت بیلت وارداتی ترکیه

کشتی‌های آلمانی عبوری از تنگه تایوان از چین هشدار دریافت کردند

جدایی رحمتی و رجبی از کادرفنی استقلال

وزیر کشور: طرد افغان‌ها از کشور آغاز شد + فیلم

اورونوف در فکر ترک پرسپولیس؟

ترافیک سنگین در بلوار سجاد، میدان قائم و تقاطع خسروی در مشهد (11 مهر 1403)

خداحافظی عجیب حسینی با نکونام + عکس

جزئیات رونمایی از گل‌نبشته‌های هخامنشی / ایران؛ هفتمین کشور جذاب برای گردشگران در جهان

رونمایی از گلنبشته‌های هخامنشی با حضور رئیس جمهوری

فایننشال تایمز: سیاست دولت بایدن در هم شکست

رهبر انقلاب: در منطقه ما مشکل اساسی حضور کسانی است که دم از صلح و آرامش می‌زنند؛ یعنی آمریکا و بعضی اروپایی‌ها

آیا ایران پیش از حمله به اسرائیل، آمریکا را مطلع کرده است؟ + ویدئو

آمریکا: ایران بی‌خبر حمله کرد

کارشناسان چینی: حمایت بی‌حد واشنگتن از تل‌آویو، خاورمیانه را به مرز انفجار رسانده است

تا محو کامل اسرائیل، سلاح‌ها را روی زمین نمی‌گذاریم

حمله موشکی سپاه پیام‌های بسیاری برای رژیم صهیونیستی و آمریکا داشت

حمله وعده صادق 2 انتقام خون حسن نصرالله را گرفت

افشای همکاری اسرائیل و آمریکا «قبل، حین و بعد» رگبار موشکی ایران

واشنگتن: ایران ما را قبل از حمله به اسرائیل مطلع نکرده بود

پیام فوری ایران به آمریکا+جزئیات

عزیزی: موج اقدامات بعدی ایران تلافی‌جویانه است/ آمریکا عبرت بگیرد

ادعای یک رسانه درباره زمان پاسخ اسرائیل به ایران

هشدار جدی محسن رضایی به اسرائیل و آمریکا

رهبر انقلاب: اساس جنگ ها در منطقه آمریکا و بعضی از کشور‌های اروپایی است

هشدار جدی محسن رضایی به آمریکا و اسرائیل؛ سر عقل بیایید در غیراینصورت…

آمریکا تمایلی به صلح و ثبات در خاورمیانه ندارد

لوفیگارو: آمریکا دیگر قادر به تأثیرگذاری بر رویداد‌های خاورمیانه نیست

فراتر از یک پیروزی