ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مناظره معاونان هریس و ترامپ تحت تاثیر حملات موشکی ایران ایالات متحده آمریکا

مناظره معاونان هریس و ترامپ تحت تاثیر حملات موشکی ایران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تیم والز و جی دی ونس معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، یک مناظره زنده تلویزیونی را برگزار کردند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تیم والز معاون کامالا هریس و جی دی ونس معاون دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک مناظره زنده تلویزیونی را به میزبانی شبکه سی بی اس در نیویورک برگزار کردند.
در این مناظره، دو طرف به جای آنکه مانند کمپین های انتخاباتی روسای خود به یکدیگر حمله کنند، لحنی صمیمانه داشته و بسیار مودبانه رفتار کردند و تنها در انتهای مناظره که درباره انتخابات 2020 صحبت شد، کمی بحث بین دو طرف بالا گرفت.
بر این اساس، تیم والز 60 ساله فرماندار لیبرال مینه سوتا و معلم سابق مدرسه، و سناتور جی دی ونس 40 ساله، خود را افرادی از مرکز غرب میانه آمریکا با دیدگاه های مخالف درباره موضوعات مختلف معرفی کردند.
آنها درباره موضوعاتی همچون بحران های خاورمیانه، مهاجرت، مالیات، سقط جنین، تغییرات آب و هوایی و اقتصاد گفتگو کردند.
براساس این گزارش، مناظره بین دو طرف با گفتگو درباره حمله تلافی جویانه شب گذشته جمهوری اسلامی به اسرائیل آغاز شد. والز اظهار کرد ترامپ به قدری در برابر مردان قدرتمند متزلزل و دلسوز است که نمی توان به او برای مدیریت این درگیری های فزاینده اعتماد کرد. در حالی که ونس تاکید کرد که ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش جهان را جای امن تری کرده بود.
ونس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا از حمله اسرائیل علیه جمهوری اسلامی حمایت می کند گفت که این موضوع را به قضاوت اسرائیلی‌ها موکول می کند در حالی که والز پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد.
ونس این پرسش را مطرح کرد که چرا هریس در دوران معاونت جو بایدن اقدامات بیشتری برای پرداختن به موضوع تورم، مهاجرت و اقتصاد در آمریکا انجام نداده و حملات پیوسته‌ای را علیه ترامپ در آخرین مناظره انتخاباتی افزایش داد، حملاتی که اغلب ترامپ آنها را دفع کرد.
وی افزود: اگر هریس طرح بزرگی برای پرداختن به مشکلات طبقه میانه جامعه دارد، حالا باید به آنها بپردازد نه زمانی که به دنبال راه یابی به کاخ سفید است. اما در مورد شغل، مردم آمریکا حدود 3 سال و نیم به او فرصت دادند.
در همین حال، والز، ترامپ را رهبری بی ثبات نامید که اولویت او سرمایه داران و ثروتمندان آمریکایی است و انتقادات ونس درباره موضوع مهاجرت را چرخاند و ترامپ را به دلیل فشار بر جمهوری خواهان کنگره به منظور خودداری از تصویب لایحه دو حزبی امنیت مرزی در اوایل سال جاری، مورد انتقاد قرار داد.
معاون هریس درباره موضوع مهاجرت گفت: اغلب ما می خواهیم این موضوع را حل کنیم و دونالد ترامپ چهار سال فرصت داشت این کار را انجام دهد و او اکنون به مردم آمریکا وعده داده که چقدر آسان این کار را انجام می دهد.
ونس در پایان از پاسخ به این پرسش که اگر ترامپ در این انتخابات پیروز نشود، آیا او نتایج انتخابات را به چالش می کشد، طفره رفت و گفت: او هرگز نتایج انتخابات 2020 را تایید نخواهد کرد.
والز نیز در پاسخ ادعای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را عامل اصلی تحریک هواداران وی برای حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 و تلاش برای ممانعت از انتقال صلح آمیز قدرت به جو بایدن دانست. حمله ای که در آن چند نیروی پلیس کشته و هزاران نفر دستگیر شدند.
معاون هریس افزود: ترامپ همچنان می گوید که در آن انتخابات بازنده نشده است؟ آیا او در انتخابات 2020 شکست خورد؟
ونس بار دیگر از پاسخ به این پرسش طفره رفت و به جای آن، هریس را به سانسور آنلاین دیدگاه مخالفان متهم کرد و گفت: این یک سوال جواب ندادنی است.
در عین حال ونس به رغم آنکه در جریان انتخابات سال 2016 یکی از منتقدان ترامپ بوده، از معاونت فعلی خود برای دونالد ترامپ ابراز خرسندی کرد و گفت: من درباره ترامپ اشتباه می کردم. زیرا ابتدا من به برخی داستان های رسانه ها که معلوم شد ساختگی های غیرصادقانه از سوابق او بوده، باور داشتم اما مهم تر از همه دونالد ترامپ برای مردم آمریکا این موضوع را روشن کرد.
در همین حال دونالد ترامپ که در حال تماشای این مناظره از تلویزیون بود، در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، مجری شبکه سی بی اس را مورد انتقاد قرار داد و والز را فردی رقت انگیز با آی کیو پایین نامید.
این در حالی است که نتایج نظرسنجی هفته گذشته رویترز/ایپسوس نشان می دهد که 51 درصد رای دهندگان آمریکایی دیدگاه منفی و نامطلوب درباره ونس دارند . تنها 39 درصد دیدگاه مثبت نسبت به او دارند. در حالی که دیدگاه های مثبت در قبال والز 44 درصد است و 43 درصد نیز دیدگاهی منفی درباره والز دارند.
تحلیل گران سیاسی بر این باورند که مناظره های انتخاباتی بین معاونان نامزدها معمولا نتیجه انتخابات را تغییر نمی دهد. آنها معتقدند حتی کوچکترین تغییر در دیدگاه های عمومی نامزدها می تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد در حالی که حدود 5 هفته تا این انتخابات سرنوشت ساز باقی مانده است.
این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.
نتایج نظرسنجی های جدید بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در 6 ایالت چرخشی و رقابتی دارد و در یک ایالت نیز رقابتی برابر دارند.
براساس این نظرسنجی که به طور مشترک توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت انجام شده، هریس با 7 درصد در نوادا، با 5 درصد در پنسیلوانیا و با 3 درصد در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین و با 2 درصد در کارولینای شمالی پیشتاز است و در ایالت جورجیا رقابتی برابر دارند.
همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با 47 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 40 درصد در رقابت برای پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، پیشتاز است.
در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.
طرح چالش قانونی جدید از سوی مشاور ترامپ برای انتخابات 2024هشدار هیلاری کلینتون درباره توطئه علیه هریسرقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در میشیگان و ویسکانسین انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1219296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریانه برناوی، اولین زن فضانورد عرب در گینس! +عکس

شوکه شدن کارشناسان عرب از توان نظامی ایران! + فیلم

عکس | هستی مهدوی بعد از رفتن به ژاپن از این رو به آن رو شد!

انفجار بمب جامانده از جنگ جهانی دوم در فرودگاه ژاپن

لواندوفسکی به دنبال شکستن رکود مسی و رونالدو

حامیان صهیونیستها در اتحادیۀ اروپا پس از حملات تلافی‌جویانۀ ایران چه گفتند؟

ادعای رئیس کمیسیون اروپا درباره پاسخ نظامی مشروع ایران به رژیم صهیونیستی

عملکرد درخشان مهدی طارمی مقابل ستاره سرخ در لیگ قهرمانان اروپا

اعتراف دوروف به همکاری با دولت‌ها از مدت‌ها قبل

دوروف به همکاری با دولت‌ها اعتراف کرد

سفارت ایران در انگلیس به رویکرد دوگانه اروپایی‌ها واکنش نشان داد

ارتش اسراییل : در کمترین زمان به ایران حمله می‌کنیم

مجلس تمام قد پشتیبان تصمیم راهبردی شورای عالی امنیت ملی است

مردم نیشابور در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجمع کردند

جزئیات سه پایگاهی که ایران شخم زد/ محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران در اسراییل + عکس

میزان تلفات حمله موشکی ایران صادق2 به اسراییل

بزرگترین پیام انقلاب اسلامی ایران، تغییر معادله‌ی سلطه گر و سلطه پذیر در عرصه‌ی بین المللی

قیمت دلار بعد از حمله طوفانی سپاه به اسرائیل صعود می کند یا سقوط؟

چین: نگران تشدید تنش در خاورمیانه هستیم

قزاقستان به دنبال افزایش صادرات گاز چین با لوله های جدید

سیستم چرخشی برای فرار از مصدومیت

مربی موفق ایرانی، سرمربی تیم ملی افغانستان شد

مردم افغانستان، دل شاد از "وعده صادق 2"

مزایای قطار ترکیه افغانستان برای تهران

واکنش دولت های آمریکا و روسیه به حمله جدید ایران به رژیم اسرائیل

ویدئو | پاسخ عراقچی وزیر خارجه به سوال المیرا شریفی‌مقدم: آیا ایران پیش از حمله به اسرائیل، آمریکا را مطلع کرده است؟

روسیه: آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا را داریم

جیمی کارتر کیست؟ چه رابطه‌ای با ایرانی‌ها دارد؟

قدردانی اسرائیل از کمک آمریکا «قبل و بعد از حمله ایران»

ایران بازدارندگی مقتدرانه را اعمال می‌کند

ایران از موشک‌های رادار گریز استفاده کرد

کورتولموش: اسرائیل علیه مردم کل منطقه اعلام دشمنی کرد

ملانیا ترامپ: حمله به مارالاگو، زنگ خطری برای آینده آمریکاست

رهبر انقلاب: تنها راه پایان جنگ در منطقه کم شدن شرّ آمریکا است

اظهارات پامپئو درباره روسیه در تماس تلفنی کمدین‌های روس

رضا نصری: نتانیاهو از صدام حسین بدتر است!

اظهارات پمپئو درباره روسیه در تماس تلفنی کمدین‌های روس

درخواست افزایش 25 درصدی سبد معیشت کارگران

پرونده «صف نشینی ارزی تولیدکنندگان» روی میز مجلس

رئیس‌کل بانک مرکزی: عرضه سکه ادامه خواهد داشت

صف‌های بنزین در زمان‌های خاص؛ تفریح گروهی یا دلواپسی؟!

گپ و گفت داغ نوجوانان رستا درباره فلسطین و حزب‌الله

3 حمله پهپادی مقاومت عراق به شمال فلسطین اشغالی

حملات مقاومت عراق به اهدافی در اراضی اشغالی

تأکید سران عراق و مصر بر لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی

مقاومت عراق: سه هدف در عمق اسرائیل را زدیم

سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

عملیات جدید مقاومت عراق علیه اشغالگران+فیلم

ببینید| سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

ببینید| سرتیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند