ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تقلای کاخ سفید برای پایان دادن به اعتصاب کارگران بنادر ایالات متحده آمریکا

تقلای کاخ سفید برای پایان دادن به اعتصاب کارگران بنادر
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - در حالی که اعتصاب بی سابقه کارگران بنادر در آمریکا وارد دومین روز خود شده است، کاخ سفید به دنبال دست یابی به توافقی برای حمایت از آنهاست. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که اعتصاب بی سابقه کارگران بنادر در آمریکا وارد دومین روز خود شده است، کاخ سفید با تشدید فشارها بر کارفرمایان بنادر درصدد دست یابی به یک توافق کاری خوب با کارگران اعتصاب کننده است.
براساس این گزارش، دولت جو بایدن بر کارفرمایان بنادر فشار آورده تا پیشنهاد خود را برای ارائه یک قرارداد کار مطلوب با کارگران اعتصاب کننده ارائه دهند در حالی که اعتصاب آنها وارد دومین روز خود شده و بارگیری نیمی از محموله های دریایی کشور با اختلال مواجه شده است.
روز گذشته ده‌ها هزار کارگر بندر در بنادر سواحل شرقی آمریکا و خلیج مکزیک، نخستین اعتصاب بی‌سابقه خود در 50 سال اخیر را از سوی اتحادیه کارگران بنادر آغاز کردند.
براساس این گزارش، پس از حاصل نشدن توافق بین اتحادیه دریایی آمریکا(USMX) و انجمن بین‌المللی کارگران بنادر(ILA) در موعد زمانی نیمه‌شب اول اکتبر، هزاران کارگر بنادر از بندر مین تا تگزاس دست از کار کشیده اعتصاب خود را آغاز کردند.
در این اعتصاب که از سوی انجمن بین‌المللی کارگران بنادر ترتیب داده شده، حمل و نقل کلیه کالاها اعم از مواد غذایی تا خودرو در سراسر دهها بندر از مین تا تگزاس متوقف شده و تحلیل گران معتقدند این اعتصاب روزانه میلیاردها دلار ضرر اقتصادی به کشور وارد می کند.
این اتحادیه خواستار افزایش 50 درصدی دستمزدها و ممنوعیت کلی خودکارسازی جرثقیل‌ها، دروازه‌ها و کامیون‌های حمل کانتینر است. مذاکرات دراین‌باره در ماه ژوئن بین USMX وILA به‌دلیل وجود دروازه خودکار در بندری در ایالت آلاباما، با شکست مواجه شد. این در حالی است که رئیس ILA خواستار افزایش بیشتر دستمزدها از جمله افزایش 5 دلاری برای هر ساعت دستمزد به ازای هر سال در یک قرارداد جدید 6 ساله و پایان دادن به پروژه خودکارسازی بنادر است که مشاغل اعضای این اتحادیه را تهدید می کند.
ارزیابی‌های صورت‌گرفته درباره تأثیر این اعتصاب نشان می‌دهد هزینه روزانه آن حدود 540 میلیون دلار است اما تحلیلگران مرکز جی‌پی‌مورگان ارزیابی کردند که هزینه روزانه این اعتصاب می‌تواند تا 5 میلیارد دلار برسد.
همچنین ارزیابی ها نشان می دهد پیش از آغاز اعتصاب بیش از 38 کانتینر در بنادر آمریکا در حال بارگیری بودند اما با شروع اعتصاب تنها 3 کانتینر در حال فعالیت هستند.
این در حالی است که جو بایدن روز گذشته از مقامات ارشد این کشور خواست تا این دو نهاد به توافقی منصفانه و سریع دست یابند، در حالی که رئیس جمهور از استناد به مفادی قانونی که براساس آن زمان بیشتری را برای مذاکره در اختیار دو طرف می‌گذارد، خودداری کرد.
براساس این قانون رئیس جمهور می‌تواند درخواست توقف 80روزه اعتصاباتی را که سلامت یا ایمنی ملی را به خطر بیندازد، به دادگاه ارائه دهد، قانونی که برای آخرین بار توسط جورج دبلیو بوش در سال 2002 به‌کار گرفته شد.
بایدن که پیشتر در سال 2022 از مکانیسم دیگری برای توقف اعتصاب کارگران بخش ریلی استفاده کرده بود، با اشاره به توافقات جمعی گفت که او از این قانون برای توقف اعتصاب کارگران بنادر استفاده نخواهد کرد.
وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باربران اقیانوسی خارجی از زمان همه گیری کرونا که کارگران بنادر خود را در معرض خطر قرار دادند تا بنادر باز بماند، سود سرشاری بدست آوردند. حالا وقت آن است که این باربران یک قرارداد کاری خوب و منصفانه را پیشنهاد دهند که منعکس کننده سهم کارگران ILA در اقتصاد ما باشد و به سود آنها نیز باشد.
در همین حال برخی قانون‌گذاران آمریکایی، حمایت خود را از کارگران بنادر اعلام کردند و خواستار دستیابی سریع به توافقی برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی اقتصادی این اعتصاب شدند.
کاخ سفید تصریح کرد بایدن به تیمش دستور داده تا فعالیت های مربوط به افزایش احتمالی قیمت ها را که به نفع باربران است، ارزیابی کند.
در حالی که اعتصاب کارگران بنادر، فشار زیادی بر اقتصاد کشور از جمله افزایش قیمت کالاهای مصرفی و افزایش تورم وارد می‌کند اما شورای گفت‌وگو استفاده از این قانون برای پایان اعتصاب کارگران بنادر را میدان مین سیاسی در آستانه انتخابات می‌دانند.
این در حالی است که اغلب اتحادیه‌های کارگری پیش از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی در ماه جولای، حمایت خود را از او اعلام کرده بودند و پس از معرفی کامالا هریس به‌عنوان نامزد جایگزین دموکرات‌ها، بلافاصله از او حمایت کردند.
در عین حال دونالد ترامپ این اعتصاب را به گردن تورمی انداخت که در دولت بایدن- هریس درست شده است. وی در مصاحبه با فاکس نیوز اذعان کرد همه کارگران بنادر را درک می کنند زیرا آنها نیز مانند همه مردم کشور، از این تورم آسیب دیده اند .
در همین حال رئیس ILA تابستان سال جاری در یک کنفرانس خبری اظهار کرد که رابطه دوستی درازمدتی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دارد و دو طرف در نوامبر 2023 دیداری سازنده داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد که ترامپ وعده داده است که از ILA در مخالفت با راه‌اندازی ترمینال‌های باربری خودکار در آمریکا حمایت خواهد کرد، موضوعی که اصلی‌ترین نگرانی این اتحادیه است.
تاکنون خبری درباره مدت زمان این اعتصاب منتشر نشده است.
حدود دو هفته پیش نیز 33000 نفر از کارکنان شرکت آمریکایی بوئینگ روز جمعه پس از آنکه قرارداد پیشنهادی چهارساله با این سازنده هواپیما را به‌طور قاطع رد کردند، دست از کار کشیدند.
این اعتصاب که اولین اعتصاب در بوئینگ طی 16 سال گذشته محسوب می‌شود، تولید هواپیمای تجاری را در یکی از بزرگترین غول‌های تولیدی و بزرگترین صادرکننده آمریکا تقریباً متوقف خواهد کرد و ضربه بالقوه‌ای به اقتصاد این کشور وارد می‌کند.
این شرکت در مجموع 150000 کارمند در آمریکا دارد و تخمین زده می‌شود که سهم سالانه آن در اقتصاد این کشور 79 میلیارد دلار است و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از 1.6 میلیون شغل پشتیبانی می‌کند.
نخستین اعتصاب کارگران بنادر آمریکا در 50 سال اخیر انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1219461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس عرب: 181 موشک ایران، تاج و تخت نتانیاهو را به لرزه درآورد

فیلم خبر ساز شده از جشن و رقص عرب ها در هتل اسپیناس تهران

مصدقِ مصر درگذشت/ علم: شاهنشاه سه روز عزای عمومی اعلام کردند اما خیلی سرحال بودند!

توئیت روزنامه‌نگار برجسته جهان عرب خطاب به رهبر انقلاب

چهار ویدیوی حمله ایران به اسرائیل که چشم عرب‌ها را گرفت

برگزاری جلسه پیش دفاع از رساله سطح چهار خانم محبوبه میرزایی درباره شبهات ادبی قرآن

پیروزی نمایندگان ژاپن در دور دوم لیگ نخبگان

واکنش احمد خاتمی به محکوم کردن حملات موشکی به اسرائیل توسط ژاپن و انگلیس؛ مرگتان باد/ مالک‌اشتر مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله بود

حمله تند احمد خاتمی به انگلیس و ژاپن بعد از محکوم کردن حملات موشکی به اسرائیل: مرگتان باد/ مالک‌اشتر مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله بود

ژاپن دست به موشک هایپرسونیک برد!

پول گرفتن برای پارکینگ پارک جمشیدیه/ شهردار منطقه: در ژاپن عمده درآمدهای شهرداری از محل اجاره‌داری است

انفجار بمب جامانده از جنگ جهانی دوم در ژاپن

حمایت جالب هواداران سلتیک از فلسطین و لبنان + عکس

هم‌تیمی‌طارمی یک گل تا یک رکورد بزرگ در اینتر

عکس از اتاق جنگ اسراییل در زیر زمین + ببینید

دیشب، موشک‌های ایرانی درِ جهنم را به روی اسراییل باز کرد

مذاکرات قزاقستان برای افزایش صادرات گاز به چین

چین: آماده همکاری همه جانبه با روسیه هستیم

پکن: عامل تشدید درگیری‌های منطقه عدم حصول آتش‌بس در غزه است

کارلوس آلکاراس قهرمان تنیس مسترز چین شد

اولین رزمایش چین و روسیه در قطب شمال

سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای توسعه داده است

از طریق سوئیس به آمریکا پیام دادیم

ایران حمله کرد تا از وزن ژئوپلیتیک خود حفاظت کند/ قدرت عملیات وعده صادق 2 به مراتب بالاتر از وعده صادق 1 بود

«هنیه، سیدحسن» راهت ادامه دارد/محمد رسولی: گنبد آهنین‌تان این بود؟! + فیلم

وزیر دفاع آمریکا: نیرو‌های ما در خاورمیانه دیروز چندین موشک شلیک شده توسط ایران به سمت اسرائیل را رهگیری کردند / از تهران می‌خواهیم که هرگونه حمله دیگری را متوقف کند / در حفاظت از نیروهایمان و منافعمان در خاورمیانه و دفاع از اسرائیل تردید نخواهیم کرد

دیگر سلاح‌مان را زمین نمی‌گذاریم، مگر به فرمان رهبر

انتقاد گاردین از حمایت آمریکا از اسرائیل و اوکراین

پیام ایران به آمریکا از طریق سوئیس: حمله کنید، پاسخ بعدی ما تندتر خواهد بود

گوترش: اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس آمریکا و فرانسه در لبنان را نپذیرفت

وزیر دفاع آمریکا: در حمایت از اسرائیل تردید نخواهیم کرد

گوترش: کل منطقه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است | اسرائیل پیشنهاد آمریکا و فرانسه را نپذیرفت

اعضای شورای امنیت درباره پاسخ موشکی ایران به حملات اسرائیل چه گفتند؟/ادعای آمریکا: ایران در دستیابی به اهداف حمله موشکی شکست خورد

گوترش: شرایط خاورمیانه بحرانی‌تر شده است

نشنال اینترست: سیاست‌های «غلط» آمریکا عامل پیوند مسکو-پیونگ‌یانگ شد

در نشست شورای امنیت با محوریت تحولات غرب آسیا؛ گوترش: اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس آمریکا و فرانسه در لبنان را نپذیرفت

آینده حزب‌الله و لبنان بعد از عملیات زمینی اسرائیل

پاسخ به نتانیاهو

تروریست

انهدام 3 تانک مرکاوا به دست رزمندگان مقاومت لبنان

دلار 63 هزار تومان شد؛ روند افزایشی نرخ سکه و طلا

فردا برگزار می شود؛ نشست اتحادیه عرب درباره لبنان

حرکت تاریخی عراق در سازمان ملل

اهتمام جدی دادگستری گیلان برای رفع موانع حقوقی سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی

مکاتب اقتصادی: مکتب کلاسیک با بیان ساده و کاربردی

افزایش تعداد بازداشت شدگان پرونده اخلال نظام بانکی

دلیل شلوغی پمپ‌ بنزین‌ها بعد حمله موشکی ایران

یامگا: مدیران استقلال من را در ایران گروگان گرفته‌اند

ضربه جدید اقتصادی به پیکره اشغالگران/ کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

برای واردات موتور چینی ارز داریم اما بخش کشاورزی نه