ایرانیان جهان

آخرين مطالب

چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها برای «حمله بزرگ» ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش «راهبرد معاصر»؛ تحلیلگران نظامی شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های صهیونیستی که بیشترشان ژنرال‌های ارتس این رژیم هستند، معتقدند پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله دردناک موشکی ایران ( پرتاب 200 موشک بالستیک و بیشترشان از نوع مافوق صوت) اجتناب‌ناپذیر است، «بسیار بزرگ» و با هماهنگی آمریکا و شرکای عربی منطقه خواهد بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
منطقی‌ترین تعبیر از عبارت «حمله بزرگ رژیم صهیونیستی» نشان می دهد هواپیماهای رادارگریز F35 احتمالاً تأسیسات هسته‌ای، نیروگاه‌ها و چاه‌های نفت و گاز ایران را علاوه بر زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه‌ها، بنادر و نیروگاه‌های آب و برق بمباران کنند.
وسعت ایران به اندازه یک قاره و بسیار وسیع است، بیشتر تأسیسات هسته ای اصلی آن در عمق کوه ها ساخته شده اند و به خوبی مستحکم هستند
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست کم 20 سال است برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برنامه‌ریزی می‌کند و نقش مهمی در لغو توافق هسته‌ای آمریکا با ایران موسوم به «برجام» به وسیله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت. ما بیش از یک بار وی را در تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حال نشان دادن نقشه‌ها و اسناد کارتونی خود به جهان دیده ایم که مدعی تهدید هسته‌ای ایران بود و از برنامه‌های خود برای حمله به آن ها حمایت می‌کرد.
چندین نکته اساسی وجود دارد که قبل از ترسیم ویژگی‌های واکنش رژیم صهیونیستی، احتمال موفقیت یا شکست آن و نتیجه مورد انتظار باید به آنها توجه کرد:
نخست، اینکه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی با هواپیمای رادارگریز یا موشک‌های بالستیک، نه تنها با چراغ سبز آمریکایی ها، بلکه با مشارکت آنها انجام می‌شود. حضور مایکل کولا، فرمانده سنتکام در تل آویو را می توان در راستای این هدف ارزیابی کرد.
دوم: اینکه وسعت ایران به اندازه یک قاره و بسیار وسیع است، بیشتر تأسیسات هسته ای اصلی آن در عمق کوه ها ساخته شده اند و به خوبی مستحکم هستند، به طوری که از بمب های غول پیکر 2 هزار پوندی آمریکایی که به صهیونیست ها داده می شود، واهمه ندارند یا تحت تأثیر فضاسازی ها قرار نمی گیرند. رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر و شاید برای این مأموریت محل ملاقات شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی را با موشک های سنگرشکن بمباران کرد که به شهادت برخی فرماندهان برجسته نظامی حزب الله منجر شد.
سوم، اینکه ایران ممکن است دفاع هوایی مناسب برای سرنگونی جنگنده های رادارگریز رژیم صهیونیستی نداشته باشد، جنگنده های مجهز به مخازن سوخت اضافی که آنها را قادر می سازد مسافت 2 هزار و 100 کیلومتری را بدون توقف یا سوخت گیری در هوا طی کنند؛ ولی ممکن است به موشک های بسیار پیشرفته «اس-400» یا «اس-500» روسی مجهز شده باشد که با توجه به همکاری های روزافزون ایران و روسیه بعید نیست. 
آنچه ایران در اختیار دارد و از نظر ما خطرناک‌تر تلقی می شود، امکان پاسخگویی و بمباران و انهدام پایگاه‌ها و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی لحظاتی پس از آغاز هرگونه حمله به وسیله موشک‌های مافوق صوت فتاح و ... است. در این صورت هواپیماهای رژیم متجاوز صهیونیستی پس از حمله احتمالی دیگر هیچ محلی برای فرود نخواهند داشت، مگر اینکه برخی اعراب فرودگاه های نظامی شان را به روی آنها باز کنند.
اگر مشارکت آمریکا در حمله به ایران تأیید شود که اکنون از نظر تئوری تقریباً قطعی است، به معنای احتمال بمباران تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق، اردن، شرق سوریه، منطقه خلیج فارس و ترکیه خواهد بود چهارم، اینکه عبارت «همکاری کشورهای متحد منطقه با حمله رژیم صهیونیستی» چند روز اخیر بارها به وسیله مقام ها و مفسران صهیونیست تکرار شده و مسلم است منظورشان از این کشورها، کشورهای عربی است. هواپیماهایی که قصد حمله به ایران را دارند، احتمالاً از حریم هوایی اردن و پادشاهی عربستان سعودی عبور می‌کنند علاوه بر این، باید دید امارات، بحرین و قطر که پایگاه‌های هوایی آمریکا را در خاک خود دارند زمینه تسهیل تجاوز رژیم صهیونیستی را به ایران فراهم می کنند و به میدان می آیند؟
پنجم، اینکه اگر جنگنده های صهیونیستی به تأسیسات نفت و گاز ایران حمله کنند، باعث بحران جهانی انرژی و آغاز فصل سخت زمستان در اروپا می شوند که به کمبود عرضه، رسیدن قیمت ها به اعداد نجومی و از همه مهم تر توسل به منابع انرژی روسیه ای می شود که «دشمن» خود می خوانند. این گزینه به معنای سرازیر شدن ده ها و شاید صدها میلیارد دلار به خزانه روسیه می شود و در نتیجه تأمین مالی جنگ اوکراین را تسهیل می کند.
ششم، اینکه اگر مشارکت آمریکا در حمله به ایران تأیید شود که اکنون از نظر تئوری تقریباً قطعی است، به معنای احتمال بمباران تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق، اردن، شرق سوریه، منطقه خلیج فارس و ترکیه خواهد بود که در مجموع بیش از 40 هزار سرباز آمریکایی هدف قرار می گیرند و ممکن است دیگر هرگز به کشورشان بازنگردند؛ مگر در داخل تابوت ها و کفن پوش. 
فرض را بر این می‌گذاریم ایران بیکار نخواهد ماند و تجاوزات مورد انتظار رژیم صهیونیستی را به راحتی تحمل نخواهد کرد؛ در این صورت امکان دارد همانطور که شاهد دو نسخه از عملیات موشکی «وعده صادق» بودیم، عملیات سوم نیز رخ دهد. فرماندهان ارشد سپاه ایران و نیز آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های اخیر نماز جمعه نسبت به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی و پاسخ مستقیم، ویرانگر و عمیق ایران هشدار داده اند.
رژیم صهیونیستی با شکست‌های پی در پی در بیشتر جبهه‌ها (اگر نگوییم همه آنها) در یمن، غزه، کرانه باختری و سرانجام در جنوب لبنان مواجه است. در این راستا آنها ناچارند برای اینکه واکنشی از خود نشان دهند به حملات هوایی نمایشی و کشتن غیرنظامیان بی گناه روی آورند.
حمله رژیم صهیونیستی به ایران در صورت وقوع، دروازه های جهنم را به روی رژیم اشغالگر قدس باز می کند، نمی تواند مانع از بمباران غیرنظامیان صهیونیست و زیرساخت های آنها ازجمله آب و برق به وسیله موشک های ایرانی، لبنانی، یمنی و درنهایت عراقی شود. بنادر، فرودگاه ها و سکوهای گازی این رژیم در دریای مدیترانه هدف قرار خواهند گرفت. حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و هلاکت دو نظامی و زخمی شدن 24 نفر دیگر پیش درآمدی از حملات روزهای آتی در همه میادین است.
نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را به جنگ جهانی سوم بکشاند و به نظر می‌آید در فضای توهمی جو بایدن، ضعف و تسلیم شدن در برابر لابی صهیونیستی محال نیست. ما هیچ سناریویی را رد نمی کنیم به معتقدیم در هرگونه جنگی نابودی آمریکا و غرب همراه آن ها یا تضعیفشان و پایان هژمونی غرب بر جهان تکرار خواهد شد. نتانیاهو حالا ممکن است نقش هیتلر را بازی کند. 
کلمات کلیدی: رژیم صهیونیستی موشک بالستیک تأسیسات هسته‌ای بنیامین نتانیاهو سنتکام اشتراک گذاری:

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1223380/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فولاد و یحیی گل محمدی به نفع مدعیان یقه تراکتور را گرفتند

کتاب «روزنامه دریایی» منتشر شد

سهم ناچیز ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه

درگیری مرزی در مرز افغانستان و پاکستان

رهبر انصارالله: اسرائیل هرچقدر جنایت کند، باز هم محکوم به نابودی است

انتقاد سوزان رایس به دستور کار سیاست خارجه ترامپ

حمایت قاطع هریس از اسرائیل/ برای دفاع از خود از تل‌آویو حمایت می‌کنیم

آیا ترامپ آمریکا را از «ناتو» خارج می‌کند؟

مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین

کسب مدال نقره مسابقات سیلیکون ولی آمریکا به محقق و مخترع ایرانی

کامالا هریس: به اسرائیل برای دفاع از خود در برابر موشک‌ های ایران کمک کردیم

ایران در رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر قرار دارد / جبهه جنوب به جهنمی برای صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد + فیلم

غوغای خانم بازیگر جذاب در آمریکا/شبنم مقدمی کولاک کرد+ عکس

اعتراف هریس به کمک به رژیم جنایتکار صهیونیستی در برابر موشک‌های ایران

مجری سابق فاکس نیوز: تقابل اسرائیلِ ٩میلیون نفری با ایرانِ ٩٠ میلیونی، خنده‌دار است!

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛مواضع شرافتمندانه رهبر ایران در قبال فلسطین

ناگفته های کاملا هریس درباره موشکباران تل آویو توسط ایران

حمایت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، سکوی پرتاب ارزهای دیجیتال خواهد بود

وزیر جنگ صهیونیست‌ها با «آستین» رایزنی می‌کند

گزارش حسینی بای از مناطقی که در بمباران‌های بیرحمانه رژیم صهیونیستی نابود شدند

تحلیلی از آخرین وضعیت بازار سهام

دستور دلاری پزشکیان به فرزین

دادستان تهران: 3750 خودرو خارجی در 72 ساعت آینده از گمرک ترخیص خواهند شد

پایان دراماتیک سریال طوبی/ بینندگان سورپرایز می شوند/ تاریخ و ساعت پخش

قدرت‌های بزرگ در چه صورتی پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند؟

دستگاه قضایی پیگیر بازگرداندن اموال مالباختگان پرونده شرکت گلباران دزفول

همکاری‌ پلیس امنیت اقتصادی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد

سقف معافیت مالیاتی حقوق 24 میلیون تومان می‌شود

تراکتور یک -فولاد یک؛ گزارش زنده / تراکتور ده نفره شد؛ مازاد پرسپولیس، بازی را مساوی کرد

ویدیو| گل کلاسیک سردار آزمون در امارات/ واکنش جالب گزارشگر عرب به دریبل تماشایی ستاره ایرانی

الحوثی: دشمن صهیونیستی در پی تسلط بر جهان عرب از نیل تا فرات است

تراکتور یک -فولاد 2؛ گزارش زنده / ساسان انصاری فولاد را پیش انداخت

تراکتور یک -فولاد 2؛ گزارش زنده / تراکتور ده نفره زور ندارد

ببینید | روایت سفیر ژاپن از از تجربه جراحی در بیمارستان‌های ایران

نخست‌وزیر مجارستان: در مقابل اروپا و قدرت‌های جهانی تسلیم نمی‌شویم

عملیات وعده صادق2 توهم شکست ناپذیری اسراییل را بر همگان اثبات کرد

اعلام فوری لغو پروازهای ایران؛ حمله اسراییل جدی شد؟

عملیات وعده صادق 2 خواست ملی بود

نتانیاهو از فکر حمله به ایران دچار حمله قلبی شد+ تصاویر

انصارالله: آمریکا از طریق تجاوزات اسرائیل، در پی تغییر مرزهاست

رهبر انصارالله: آمریکا از طریق تجاوزات اسرائیل، در پی تغییر مرزهاست

لفاظی جدید ترامپ علیه ایران

آمریکا به سمت ورشکستگی می رود

هریس: کمک‌ آمریکا بود که اسرائیل توانست مقابل ایران دفاع کند

کسب مدال برنز مسابقات سیلیکون ولی آمریکا توسط محقق و مخترع ایرانی

جبهه جنوب به جهنمی برای صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد

آمریکا، انگلیس و غرب حامی رژیم شرور صهیونیستی در جنگ غزه هستند

خروش مردم ترکیه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

هریس: هر کاری بتوانیم برای کمک به اسرائیل انجام می‌دهیم

هریس: به اسرائیل برای دفاع از خود در برابر موشک‌های ایران کمک کردیم