ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزیع بنزین با کارت ملی/ نامه 39 نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزیع بنزین با کارت ملی/ نامه 39 نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - دیدارنیوز _ اتاق خبر: با سلام و احترام خدمت هموطنان و بینندگان برنامه‌های دیدارنیوز، من محمدرضا حیاتی هستم و اینجا استودیو تلویزیونی دیدارنیوز است.
امروز با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستیم.
در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید:
1- تجدید نظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی
2- تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو
3- مذاکرات محرمانه آمریکا با ایران برای برقراری آتش بس
4- حمید رسایی: پسر ظریف تابعیت آمریکا دارد، پزشکیان تخلف کرده است
5- بحران توزیع بنزین با کارت ملی
ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی تجدید نظر شود
سی و نه نماینده مجلس در نامه‌ای به شورایعالی امنیت ملی خواستار تجدید نظر در دکترین دفاعی کشور شدند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امیری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای محفوظ است، اما در ادبیات فقه امامیه زمان و مکان در تغییر احکام دخالت دارد و هم‌چنین احکام ثانویه می‌تواند جای احکام اولیه را بگیرد.
محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی هم گفت: «برای ایجاد توان بازدارندگی و تامین امنیت ملی ایجاد امکان ساخت سلاح هسته‌ای لازم است.»
او افزود: «وقتی داشتن سلاح هسته‌ای برای اسرایٔیل امکان‌پذیر باشد، ایران هم باید برای دفاع از خود به سمت سلاح هسته‌ای برود.»
در این باره با مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس گفتگویی انجام دادیم. جناب آقای کواکبیان ارزیابی شما از این نامه‌نگاری نمایندگان به شورای عالی امنیت ملی چیست؟

ایرانیان جهان

هشدار ایران به کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس
تهران از کشور‌های عربی خلیج فارس خواسته است اجازه ندهند که از حریم هوایی کشورشان علیه ایران استفاده شود.
این هشدار در حالی منتشر شده که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه به منظور مذاکره راهی عربستان سعودی و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس شده است.
هفته گذشته در حاشیه یک کنفرانس آسیایی در قطر، کشور‌های عربی به ایران اطمینان داده بودند در صورت بروز هرگونه درگیری بین ایران و اسرائیل بی‌طرف خواهند ماند.
جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که هر اقدامی توسط یکی از کشور‌های خلیج فارس علیه تهران، مانند استفاده از حریم هوایی و یا استفاده از پایگاه‌های نظامی آن کشور‌ها، به مثابه اقدامی توسط کل این کشور‌ها در نظر گرفته خواهد شد و تهران پاسخ مناسبی به آن خواهد داد.
تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با بایدن رئیس جمهور آمریکا، درباره عملیات نظامی احتمالی علیه ایران گفتگو کرد.
آکسیوس گزارش داد: در تماس بایدن و نتانیاهو پاسخ اسرائیل به حمله ایران مورد بحث قرار گرفته /کانال 14 اسرائیل گفت: آمریکا از اسرائیل خواسته که پاسخ خود را به ایران بر اهداف نظامی و نه اهداف نفتی یا هسته‌ای متمرکز کند.
نتانیاهو در این گفتگو، بایدن را از تصمیم خود برای حمله به ایران مطلع و تأکید کرد که این حمله «مؤثر و متناسب» خواهد بود.
به گفته یکی از مقامات آمریکایی، واشنگتن می‌خواهد مطمئن شود که حمله اسرائیل شامل اهداف مهم و مؤثر باشد، اما از شدت و گستردگی بیش از حد خودداری شود.
سردار جباری: یک نقطه از ایران را بزنند ده‌ها مرکز امنیتی، نظامی و اقتصادی صهیونیست‌ها را می‌زنیم
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: برخلاف القائات برخی و فضاسازی‌ها و ایجاد رعب توسط رسانه‌های استکباری، جنگی در کار نیست؛ این را یقین داشته باشید.
سردار جباری گفت: امکان دارد رژیم صهیونیستی برای اینکه یک ذره موقعیت خود را حفظ کند مثلاً بخواهد یک نقطه را بزند. اگر یک نقطه از کشور ما را بزنند ده‌ها نقطه از مراکز امنیتی، نظامی و اقتصادی صهیونیست‌ها را می‌زنیم و جواب‌شان را قاطع خواهیم داد.
مشاور فرمانده کل سپاه گفت اسرائیلی‌ها از جنگ می‌ترسند و با ما وارد جنگ نمی‌شوند، آمریکایی‌ها بیشتر از آن‌ها از جنگ می‌ترسند.
مذاکرات محرمانه آمریکا با ایران برای برقراری آتش بس
کانال 12 اسرائیل به نقل از مقام‌های ارشد اسراییلی گزارش داده که ایالات متحده و چندین کشور عربی مذاکرات محرمانه‌ای را با ایران آغاز کرده‌اند که هدف آن برقراری آتش‌بس جامع در تمامی جبهه‌های جنگ است.
این گزارش می‌گوید که اسرائیل در حال حاضر در این مذاکرات دخیل نیست، اما مقام‌های ارشد اسرائیلی از این تلاش‌ها آگاه شده‌اند.
با علیرضا مجیدی کارشناس روابط بین الملل درباره آینده بحران منطقه و تنش بین ایران و اسرائیل گفتگو کردیم. جناب آقای مجیدی پیش بینی شما از تنش بین ایران و اسرائیل چیست، باید منتظر افزایش تنش‌ها باشیم یا مذاکراتی در راه است.

ایرانیان جهان

بریتانیا ادعا کرد 20 توطئه را از سوی جمهوری اسلامی خنثی کرده است
«کن مک‌کالوم»، مدیر کل سرویس امنیتی داخلی بریتانیا (ام‌آی‌5) گفته تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه بریتانیا افزایش یافته و از خنثی کردن 20 توطئه پشتیبانی‌شده توسط ایران خبر داد.
ام آی فایو عنوان کرد که از ژانویه سال 2022، به 20 توطئه پشتیبانی شده توسط ایران پاسخ داده که این توطئه‌ها تهدیدات بالقوه مرگباری برای شهروندان و ساکنان بریتانیایی به همراه داشته است.
واکنش سفارت ایران به اتهام‌زنی مقام امنیتی انگلیسی
سفارت ایران در انگلیس اعلام کرد: بار دیگر، یک مقام امنیتی دولت بریتانیا اتهامات بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و این گونه حدس زد که ایران ممکن است «احتمالاً» یا «اصولاً» «توطئه‌های» خیالی را در داخل بریتانیا مورد نظر داشته باشد.
به نظر می‌رسد این لفاظی برای منحرف کردن افکار عمومی از همدستی دولت بریتانیا در جنگ افروزی اسرائیل طراحی شده است.
یک نماینده سابق: توزیع بنزین با کارت ملی فاجعه است
دکتر حسن مرادی نماینده پیشین مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی در گفتگو با سرویس اقتصادی دیدارنیوز اعلام کرد: توزیع بنزین با کارت ملی بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود.
وی افزود: مگر ما می‌توانیم با هر کارت ملی سهمیه بنزین بدهیم. در صورتی که همین الان در توزیع مشکل داریم.
مطلب مرتبط:
توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
برای واکاوی بیشتر این موضوع با جناب آقای حسن مرادی کارشناس حقوق انرژی گفتگو می‌کنم. جناب آقای مرادی چرا معتقدید که توزیع بنزین با کارت ملی فاجعه است؟

ایرانیان جهان

سقوط چند پله‌ای صدا و سیما در جذب مخاطب
بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، تنها یازده درصد از شهروندان ایرانی گفته اند برای دیدن فیلم و سریال از شبکه‌های جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و با این آمار، میزان استقبال شهروندان از تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال با چند پله سقوط به رده چهارم رسیده است و رقابت تنگاتنگی با ماهواره دارد.
بر اساس این نظرسنجی حدود چهل درصد مردم ترجیح می‌دهند از طریق اینترنت، فیلم و سریال و برنامه‌های تلویزیونی را ببینند، هجده و هفت دهم درصد از طریق پلتفرم‌های آنلاین داخلی و یازده و شش دهم درصد به وسیله پلتفرم‌های آنلاین خارجی فیلم و سریال و برنامه‌های مورد علاقه خود را می‌بینند و سیمای جمهوری اسلامی با کمی بیش از یازده درصد در رده بعد قرار گرفته است.
ترکیه صادرکننده نخست تولیدات فولادی به اسراییل
متین جیحان روزنامه نگار ترکیه‌ای نوشت: ترکیه همچنان نیاز ارتش اسرائیل به فولاد را تأمین می‌کند، اما در اسناد گمرکی به دروغ آن را به نام فلسطین ثبت می‌کند و شبکه تلویزیونی TRT هم گزارش می‌دهد که "بیشترین افزایش در صادرات فولاد به فلسطین بوده است."
این روزنامه نگار ترک با اشاره به اینکه امسال 68 میلیون دلار محصولات فولادی از ترکیه به اسرائیل صادر شده گفت تأمین فولاد برای ارتش اسرائیل به مدت یک سال بدون وقفه ادامه داشته و برای پنهان کردن آن، از فلسطین به عنوان پوشش استفاده می‌کنند.
حمید رسایی: پسر ظریف تابعیت آمریکا دارد، پزشکیان تخلف کرده است
حمید رسایی، نماینده مجلس، در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه فرزند محمدجواد ظریف دارای تابعیت آمریکا و این موضوع خلاف قانون است، از پزشکیان خواست قبل از ارجاع این پرونده به قوه قضاییه، ظریف را از سمت خود برکنار کند.
سلب میزبانی از ایران در بازی‌های آسیایی
پس از لغو میزبانی تیم‌های ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران از رقبای آسیایی خود به دلیل ناامنی و احتمال گسترش تنش‌های نظامی در ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه به باشگاه تراکتور تبریز اعلام کرد که مسابقه این تیم مقابل باشگاه روشن تاجیکستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد به زودی باشگاه‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، دو نماینده دیگر ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا هم باید کشور و ورزشگاهی ثالث را به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی خود به ای‌اف‌اسی اعلام کنند.
ورزشگاه‌های امارات متحده عربی، قطر و ازبکستان به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی برای میزبانی از رقبای آسیایی خود معرفی شده‌اند.
ماجرای تخریب آثار فرهنگی شیراز چیست؟
سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: در خصوص تخریب آثار فرهنگی شیراز هم تذکر دادیم هم به قوه قضائیه شکایت کردیم.
برای روشن شدن کیفیت آثار فرهنگی تخریب شده گفتگو می‌کنم با آقای ثابت مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس. آقای ثابت ابتدا بفرمایید اصل ماجرای تخریب چه بوده و چه آثاری مورد تخریب قرار گرفته؟ و نتیجه پیگیری‌ها به کجا رسیده؟

ایرانیان جهان

جمعیت واقعی بیکاران در ایران 20 میلیون نفر است نیمی از حقوق بگیران کشور زیر خط فقر قرار دارند
بر اساس گزارش‌ها، مرکز آمار ایران جمعیت 15 ساله و بیشتر کشور را 65 میلیون و 242 هزار نفر اعلام کرده که از این تعداد 27 میلیون و 175 هزار نفر را فعال و بیش از 38 میلیون نفر را غیرفعال محسوب کرده که کل جمعیت غیرفعال از محاسبه حذف می‌شوند.
فیاضی کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: این 30 درصد از جمعیت کشور که در گزارش‌های رسمی حذف می‌شوند بالغ بر 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، رقمی بزرگ که نشان می‌دهد اگر واقعا مرکز آمار، جمعیت شاغل و جویای شغل را بر مبنای متوسط منطقه خاورمیانه در نظر می‌گرفت هم اکنون بر تعداد بیکاران باید افزوده می‌شدند.
حال آنکه با حذف آن‌ها هر سال از نظر عدد و رقم، رکورد‌ها را می‌شکنند، اما در واقعیت مردم هر روز چالش‌های بیشتری دارند.
روزنامه دولت: رفع فیلترینگ حالا حالا‌ها ممکن نیست/ مگر می‌شود با فشار یک دکمه فیلترینگ را برداشت؟
روزنامه ایران ارگان رسمی دولت نوشت: حل مسأله فیلترینگ وعده لایتغیر دولت است. این وظیفه را خود دولت برای خود تعیین کرده است. حالا که دولت پزشکیان تشکیل شده، رای دهندگان انتظار دارند مسئله فیلترینگ حل شود. اما یک نکته ظریف وجود دارد. «تغییر» دکمه ندارد که با فشار دادن آن همه چیز کن فیکون شود.
ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در پاسخ به این پرسش که «آیا فیلترینگ برداشته خواهد شد یا خیر؟» گفت: «باید یک مدیریت قانونی و هوشمند در این فضا اتفاق بیفتد.»
پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران «مرگبار، دقیق و از همه مهم‌تر غافلگیر کننده خواهد بود».
یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهوری اسرائیل و آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «هر کس به ما ضربه بزند، آسیب می‌بیند و بهای آن را می‌پردازد.»
در این بیانیه همچنین آمده است مقامات ایران «نمی‌فهمند چه اتفاقی افتاده، چگونه افتاده و نتایج را خواهند دید».
عوامل برنامه:
تهیه کننده: سهیل محمدیان
کارگردان‌: سعید مسعودی
فیلمبردار: محمدرضا مطهری
اجرا: محمدرضا حیاتی
تدوین: ماهان قره‌گوزلو
مشاور: علیرضا خوشبخت
با تشکر از: مصطفی کواکبیان، علیرضا مجیدی، حسن مرادی و محمد ثابت اقلیدی کارشناسان این برنامه

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1227712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقاومت عراق به آمریکا هشدار داد

هشدار مقاومت عراق به آمریکا و کشور‌های عربی

اهانت رژیم صهیونیستی به آیت الله سیستانی، توهین به احساسات مسلمان است

پخش زنده بازی فوتبال نروژ

پیروزی فرانسه در سومین بازی مرحله گروهی در لیگ ملت‌های اروپا

لیگ ملت های اروپا| تساوی ایتالیا و بلژیک/ شکست انگلیس

سازمان ملل: اسراییل نظامیان خود را از لبنان خارج کند

خلاصه بازی انگلیس 1-2 یونان (لیگ ملت‌های اروپا – 2024)

رئال امباپه را مجبور نکرد به تیم ملی نرود!

خلاصه بازی انگلیس 1-2 یونان (لیگ ملت‌های اروپا - 2024)

تیراندازی در مقابل یک سینما در آلمان + فیلم

خلاصه بازی ایتالیا 2-2 بلژیک (لیگ ملت‌های اروپا - 2024)

لیگ ملت‌های اروپا| تساوی ایتالیا و بلژیک/ شکست انگلیس

خلاصه بازی ایتالیا 2-2 بلژیک (لیگ ملت‌های اروپا – 2024)

افشاگری گرجستان درباره اوکراین

اولین فیلم منتشر شده توسط حزب الله لبنان از نبرد زمینی با ارتش اسرائیل (زیرنویس فارسی)

شوک بزرگ در مقدماتی جام جانی! ژاپن با نتیجه‌ای غیرمنتظره، آتزوری را شکست داد

هشدار مقاومت عراق به آمریکا و کشورهای عربی

قیمت دلار تا پایان سال به کانال هشتم می‌ رسد

ژاپن در جده تکلیف گروه مرگ را مشخص کرد/ شکست فلسطین در بصره + فیلم

نخست‌وزیر گرجستان: وضعیت اوکراین فاجعه‌بار است

لقب سردار قاآنی در آمریکا و اسرائیل و ناتو

حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران مساوی با جنگ بزرگ موشکی است / جنگ بزرگ، ایران و روسیه را به هم نزدیک می‌کند

شکست عربستان در خانه برابر سامورایی‌ها | اخبار ورزشی

حزب الله عراق به رژیم اسرائیل و آمریکا هشدار داد

بازگشت ستاره عراقی از مرگ به صحنه گلزنی!

خلاصه بازی عربستان مقابل ژاپن/ سامورایی‌ها در عربستان خوش درخشیدند + ویدئو

موریاسو: هیچ امتیازی از دست نخواهیم داد!

پیروزی مهم فرانسه و امیدواری به صعود از سخت‌ترین گروه لیگ ملت‌ها

بازی تاکتیکی و ناشیانه هریس

لقب سردار قاآنی در آمریکا و اسرائیل /فرمانده نیروی قدس سپاه چند ساله است؟

مقدماتی جام جهانی؛ شکست عربستان مقابل ژاپن در خانه

«شاهین سبز» شکار «سامورایی‌ها» شد/ نتایج و جدول دور سوم – آفتاب نو | اخبار ورزشی

«شاهین سبز» شکار «سامورایی‌ها» شد/ نتایج و جدول دور سوم

«شاهین سبز» شکار «سامورایی‌ها» شد/ نتایج و جدول دور سوم – رسانه7 | اخبار ورزشی

شکست عربستان در خانه برابر سامورایی‌ها

حزب‌الله عراق: در صورت استفاده از آسمان عراق برای حمله به ایران، تمامی پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهیم

فوری | تازه‌ترین دروغ اینترنشنال دربارۀ سردار قاآنی

حزب‌الله عراق به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد

تهدید حزب‌الله عراق به جلوگیری از صادرات نفت جهانی در صورت حمله به ایران

همتی برنامه اقتصادی جدید دولت را اعلام کرد/انقباض و رکود ادامه دارد

دلایل نگرانی آیت الله خامنه ای از ایجاد کریدور «آیمک»/ کریدوری به ظاهر اقتصادی با کارکرد اطلاعاتی

سلام زودهنگام ژاپن به جام جهانی!

خلاصه بازی عربستان 0 – ژاپن 2 (گزارش اختصاصی)

گل دوم ژاپن به عربستان توسط اوگاوا

عربستان صفر - ژاپن 2: امشب چمدان مانچینی را می‌بندند!

گل دوم ژاپن به عربستان(ویدیو)

عربستان باخت/ ژاپن صدرنشین شد

پیروزی ژاپن در دیدار بزرگ برابر عربستان/ سامورایی‌ها تنها تیم 9 امتیازی

گل‌های برتر هفته اخیر فوتبال باشگاهی اروپا