ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اسرائیل: ضربه سختی خوردیم خواندنی ها

اسرائیل: ضربه سختی خوردیم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - هم میهن /متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
حزب‌الله لبنان یک‌شنبه‌شب در یک عملیات پیچیده موشکی-پهپادی یک پادگان آموزشی ارتش اسرائیل را در منطقه بنیامینای بندر حیفا هدف قرار داد. بر اساس گزارش رسمی ارتش اسرائیل بر اثر این حمله پهپادی 4 نظامی اسرائیلی کشته و 67 نفر دیگر مجروح شدند که براساس گزارش‌ها وضع تعدادی از آنها وخیم است.
هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حضور در محل پادگانی که هدف حمله حزب‌الله قرار گرفته‌بود این حمله را حمله‌ای سخت با نتایجی دردناک توصیف کرد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که این حمله ترکیبی حزب‌الله به شکلی طراحی شده‌بود که امکان مقابله با آن توسط سامانه‌های دفاعی اسرائیل وجود نداشت.
براساس این گزارش‌ها حزب‌الله همزمان سه راکت نقطه‌زن و سه پهپاد به سمت بندر حیفا پرتاب کرده‌است. از میان پهپادهای شلیک‌شده یک پهپاد توسط سامانه گنبد آهنین و یک پهپاد توسط نیروی دریایی اسرائیل منهدم شدند، اما پهپاد سوم با موفقیت به محل غذاخوری پادگان آموزشی تیپ گولانی اصابت می‌کند که خسارات زیادی به ساختمان وارد می‌کند و ده‌ها نظامی اسرائیلی را به خاک و خون می‌کشد.
برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مدل پهپاد استفاده‌شده در این عملیات «مرصاد» است که مشابه پهپادهای ابابیل تولیدشده توسط ایران است. رسانه‌های اسرائیلی نوشته‌اند که در طول 12 ماه گذشته 1200 پهپاد به سمت اسرائیل شلیک شده‌اند که 221 پهپاد توانسته‌اند از سامانه‌های دفاعی اسرائیل عبور کنند.
بازدید نظامیان ارشد اسرائیلی از محل اصابت پهپاد
هرتزی هالوی از پایگاه گولانی که در حمله مرگبار پهپاد حزب‌الله هدف قرار گرفته بود، بازدید و از نیروهای صهیونیست به خاطر نحوه برخورد با حمله‌ای که در آن چهار سرباز به هلاکت رسیده و 58 نفر دیگر زخمی شدند، تمجید کرد. هالوی می‌گوید: «ما در جنگ هستیم و حمله به یک پایگاه آموزشی جدی است و نتایج دردناکی دارد. شما در درمان و تخلیه مجروحان و قربانیان به درستی عمل کردید.»
به گزارش رسانه تایمز آو اسرائیل، او گفت: «ما به مبارزه و تمرین برای [نبردهای] آینده ادامه می‌دهیم.» یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در ضمن بازدیدش از پایگاه تیپ گولانی ارتش این رژیم که هدف حمله پهپادی شب گذشته حزب‌الله قرار گرفت، در اظهاراتی که نشان‌دهنده بیم این رژیم از پهپادهای مقاومت است، دفاع در برابر این پهپادها را ضروری دانست. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفته، حملات اخیر حزب‌الله لبنان علیه اردوگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی با «پاسخ قاطع» مواجه خواهد شد. 
بیانیه حزب‌الله
حزب‌الله لبنان بامداد دوشنبه جزئیات عملیاتی را که شامگاه یکشنبه علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا اجرایی شد، اطلاع‌رسانی کرد. براساس این بیانیه، پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند، منفجر شدند، درحالی‌که آنها در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها تن از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.
شبکه خبری المیادین گزارش داد، در پی عملیات ویژه حزب‌الله در جنوب حیفا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیرحیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان. در این بیانیه به برخی از اطلاعات مربوط به اهداف حساس نظامی اسرائیل و تأسیسات حیاتی این رژیم در فلسطین اشغالی به‌ویژه در شهر حیفای اشغالی اشاره شده که توسط پهپادهای «هدهد» جمع‌آوری شده‌ یا جمع‌آوری می‌شوند.
مقاومت شامگاه یکشنبه عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در بنیامینا انجام داد. مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله‌عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ به حملات اسرائیل به‌ویژه به النویری و البسطه در بیروت و مناطق دیگر و در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.
غرور بی‌جا
الیور لوی، خبرنگار اسرائیلی در واکنش به این عملیات می‌نویسد: «در روزهای گذشته ادبیات متکبرانه و مغرورانه‌ای در بین مقام‌های اسرائیلی رایج شده‌است که حزب‌الله در حال فروپاشی است و ما بخش اعظم زرادخانه راکتی حزب‌الله را نابود کرده‌ایم و از این دست خزعبلات. تعجب‌آور است که هیچ درسی نمی‌گیرند. حزب‌الله سقوط نکرده‌است.
حزب‌الله توانمندی‌های بی‌شمار دیگری در زرادخانه‌ای که انباشت کرده‌است در اختیار دارد. هر کسی که فکر می‌کند می‌توان این توانمندی‌ها را در یک ماه نابود کرد در هپروت زندگی می‌کند یا اینکه می‌خواهد جهان هپروتی را به دیگران نشان دهد. معرفی پهپادی که دیشب استفاده شد و قلب اسرائیل را هدف قرار داد و بارانی از موشک که مرکز اسرائیل و حیفا را هدف قرار داد، نشانه‌ای از این موضوع است. چیزهای بیشتری در راه است و واجب است که در دام واقعیت‌های مجعول مهندسی‌شده نیفتیم.»
روزنامه هاآرتص در یادداشتی با واکنش به این حمله نوشت، کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی که ادعای «پیروزی» بر حماس در غزه را دارند، اکنون اهدافی دست‌نیافتنی را نشانه گرفته‌اند، از جمله نابودی حزب‌الله در لبنان و درگیری با ایران. برخی چهره‌ها در اراضی اشغالی آنقدر سرمست غرور هستند که مسئله حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا زیرساخت‌های نفتی آن را مطرح می‌کنند، اما به گزارش این رسانه، تاریخ نشان داده این غرور بی‌جا اغلب به فاجعه منجر می‌شود.
هاآرتص با یادآوری اینکه در حال حاضر میلیون‌ها نفر به دلیل عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی رنج می‌برند، تاکید کرد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند دشمنان خود را کاملاً از بین ببرند و با میزان شدید رنجی که در یک سال گذشته به مردم غزه و لبنان تحمیل کرده‌اند، نسل‌های آینده در این مناطق نسبت به صهیونیست‌ها کینه عمیقی به دل خواهند داشت.
این رسانه عبری در گزارش خود به سرخوشی و غرور کاذبی اشاره می‌کند که این روزها صهیونیست‌ها از خود بروز می‌دهند؛ غروری که از ترور ناجوانمردانه اعضای جنبش مقاومت در منطقه ناشی شده و رژیم صهیونیستی را درگیر این تصور اشتباه می‌کند که هیچ‌چیز جلودارش نیست. به گزارش هاآرتص، صهیونیست‌ها با این اوصاف به طرز فکر خطرناکی متمایل می‌شوند که رژیم اشغالگر را به‌سمت اقدامات تهاجمی‌تر سوق می‌دهد، حال‌آنکه چنین اقداماتی در آینده تبعات فراوانی برای آنان خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1233172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار قیمت لیتیوم از سال 2027

خبر ویژه سازمان هواپیمایی برای مسافران/ پروازهای هما به اروپا باطل شد

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال ایرلند شمالی

چرا سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران احضار شد؟

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال لهستان

اعلام ممنوعیت واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه

مدال نقره پینگ‌پنگ‌باز 14 ساله ایران

هشدار سازمان ملل درباره تاثیر بدترین خشکسالی قرن بر زندگی مردم آفریقا

آمریکا اسرائیل را به قطع کمک‌های نظامی به دلیل وضعیت امدادی در غزه تهدید کرد

انگلیس : انصارالله یمن حملات علیه اسرائیل را متوقف کند

آمریکا: استقرار موقت سامانه‌های تاد در اسرائیل برای دفاع در برابر ایران

واکنش پنتاگون به استقرار سامانه تاد در اسرائیل/ موقتی است

استقرار موقت سامانه تاد در اراضی اشغالی

افشای جزئیاتی از روابط ترامپ با پوتین

بایدن دستور داد از ترامپ مثل یک رئیس‌جمهور محافظت شود

بلینکن به کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل واکنش نشان داد

نظر نانسی پلوسی درباره «نتانیاهو»

آقای پزشکیان؛ صدای مردم را می‌شنوید؟

کودکانی که اسرائیل در حال بازی جان‌شان را گرفت

شکنندگی در دولت، تضاد در جامعه

آخر و عاقبت شورای فقهی بانک مرکزی

الماس فریب آمریکایی برای اسرائیل در برابر فتاح

مشکل امروز نداشتن چشم‌اندازی پایدار از آینده کشور است

اگر پل داشتیم؛ روستایی که کودکانش یک پل تا آرزو فاصله دارند

عصر ایران: آیا جهان برای ایران دارای سلاح هسته ای آماده می شود؟

ذوق‌زدگی رئیس‌جمهور مصر از دیدن بن سلمان!

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان/ 41 تن شهید و 142 تن زخمی شدند

قیمت درهم امارات و لیر ترکیه به سرازیری افتاد؛ دینار عراق متوقف شد/ چالش بزرگ عمان در صنعت گردشگری

تغییر سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی

باج‌گیران مجازی، اقتصاد بیمار و همتی؛ روایتی از یک جنگ تمام‌عیار

گرانترین شام دنیا با قیمت 600 میلیون تومان +عکس

خودکفایی در تولید، برگ برنده فولاد مبارکه در جذب گردشگر صنعتی است

نقش فناوری و تحول دیجیتال در توسعه متوازن ایران | کلید کاهش نابرابری‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر

هشدار رییس اتاق تهران درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی

هشدار رییس اتاق تهران درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی/ گر این اتفاق بیفتد، قیمت‌ها به شدت تغییر می‌کند

پاسخگویی به افکار عمومی اعتماد عمومی را بدنبال دارد

تعیین ساز و کار برای اخذ مالیات اقدامی برای شفافیت و مبارزه با فرار مالیاتی است

چرا قیمت لبنیات گران شد؟ / واکنش سازمان حمایت مصرف کنندگان

استرالیا و ژاپن پایان نیمه اول | اخبار ورزشی

(ویدئو) کاردستی سنتی ژاپن؛ الهام‌بخش ساخت آنتن‌های بی‌سیم!

اذعان بورل به ناتوانی اروپا در بیان قانونشکنی‌های اسرائیل

پرواز ایرانیان به اروپا پایان یافت؟ / سرنوشت مسافران ایران به اتحادیه اروپا چه می‌شود؟

اذعان بورل به ناتوانی اروپا در بیان قانون‌شکنی‌های اسرائیل

خبر مهم برای مسافران هوایی از ایران/ تحریم‌ها پروازهای ایران‌ایر به مقصد اروپا را باطل کرد!

اعتراف بورل به ناتوانی اروپا در مهار اسرائیل

پخش زنده بازی فوتبال اسپانیا

کمیسونر انرژی اتحادیه اروپا: ادامه واردات گاز از روسیه هیچ توجیهی ندارد

خروج 3 هزار شهروند فرانسوی از لبنان

همدلی زنان گیلانی با زنان و کودکان مظلوم غزه و لبنان

فایننشال تایمز: اسراییل به زودی با کمبود امکانات مواجه خواهد شد