ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رهبر انصارالله یمن: آمریکا به دنبال مسلط کردن اسرائیل بر منطقه است ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان -

ایرانیان جهان

وی افزود: دشمن اسرائیلی مشابه غزه همه مردم را هدف قرار می‌دهد. مسلمان به شکل خاص و جامعه بشری به شکل عام باید در قبال آنچه رخ می‌دهد و آنچه دشمنان به دنبال آن هستند، باید به درجه بالایی از آگاهی رسیده باشند.
کشور‌های عربی باید هوشیارتر باشند، زیرا آنها در وهله اول در معرض هدف هستند.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آنچه دشمن اسرائیلی از جنایات هولناک انجام می‌دهد و مواضع بین المللی و منطقه‌ای همراه و مرتبط با آن برای ایجاد بالاترین سطح آگاهی و بصیرت کافی است. ما به عنوان امت مورد هدف قرار گرفته آنچه نیاز داریم بینش و آگاهی در قبال دشمنان است و آنچه باید در مقابله با خطر بزرگ آنها انجام دهیم و با آنها مقابله کنیم.
وی افزود: دشمن اسرائیلی در غزه احدی را صرف نظر از وابستگی سیاسی یا گرایش فکری و حتی ماهیت موضع آنها در قبال دشمن، مورد استثنا قرار نداد. دشمن خبرنگاران، پزشکان، معلمان و همه را مورد حمله قرار می‌دهد. مشاهده صحنه‌ها در غزه گواه کافی بر سطح جنایات صهیونیستهاست.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن اسرائیلی همه لبنانی‌ها را بدون هیچ تفاوتی هدف قرار می‌هد مشابه آنچه در نبطیه رخ داد و مسئولان را نیز هدف قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به توحش صهیونیست‌ها در قبال کشور‌های عربی و اسلامی از آنها به عنوان مشتی کودن نام برد که نمی‌فهمند و انسان نیستند.
الحوثی آمریکا را شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر مشارکت و حمایت آمریکا نبود دشمن اسرائیلی نمی‌توانست تاکنون و به این شکل به تجاوزات و جنایات خود ادامه دهد. آمریکا و اسرائیل به دنبال تحقق یک هدف هستند. آنها دیدگاه‌ها و اعتقادات نزدیک و واحدی در قبال کشور‌های عربی و ضرورت نسل کشی آنها دارند. آمریکا به دنبال مسلط کردن دشمن اسرائیلی بر منطقه خواه به شکل مستقیم یا به شکل سیطره سیاسی و اقتصادی و سیطره کامل است.
وی افزود: هدف این است که امت اسلامی آزادی و استقلال و کرامت نداشته باشد. دشمن به دنبال به خدمت گرفتن امت اسلامی برای منافع خود است. آمریکا و غرب حمایت تسلیحاتی و مالی و سیاسی از دشمن اسرائیلی به عمل می‌آورند و همزمان اظهارات فریبکارانه بر زبان می‌آورند.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: تحولات منطقه ناگهانی نبوده است بلکه نشات گرفته از رنج بیش از صد ساله ملت فلسطین از اشغالگری انگلیسی و اسرائیلی است. صهیونیست‌ها از روز اول وحشی گری کردند و از حمایت غرب برخوردار بودند و غرب دست آنها برای ارتکاب هر نوع جنایتی بازگذاشت. طی 45 سال دشمن اسرائیلی مرتکب جنایات وحشیانه در بدترین سطح مرتکب شد.
وی تاکید کرد: برای همه روشن شده است که نه سازمان ملل و نه شورای امنیت و نه سازمان‌ها و محاکم بین المللی هیچکدام نمی‌توانند کاری انجام دهند و خطر دشمن را نمی‌توانند دفع کنند و باید امت به پا خیزد. امت اسلامی مسئولیت اخلاقی و انسانی و اسلامی دارد و باید برای دفع خطر از خود واکنشی نشان دهد. ما ثمره پایداری مجاهدان در غزه و لبنان و جانفشانی آنها را ملاحظه کردیم که چگونه در میانه همدستی برخی کشور‌های عربی و اسلامی با دشمن مقابله کردند.
الحوثی گفت: دشمن به کشتار جمعی و ترور و قتل عام مردم روی آورده، اما در میدان شکست خورده است. نسل کشی در غزه ادامه دارد. دشمن اسرائیلی با وحشی گری تمام آوارگان و مراکز اسکان آنها در مدارس با بمب‌های ویرانگر و سوزانی که آمریکا به آن داده است، هدف قرار می‌دهد و کودکان و زنان و سالخوردگان را می‌سوزاند. دشمن در شمال غزه با ارتکاب جنایات هولناک به دنبال بیرون راندن ملت فلسطین است. دشمن اسرائیلی بیش از 50 هزار واحد مسکونی را در شمال غزه ویران کرده است و از بشکه‌های انفجاری و ربات‌های ویرانگر استفاده می‌کند.
وی بیان کرد: دشمن اسرائیلی به دنبال آن است که شمال غزه غیرقابل سکونت شود و اثری از حیات در آن نباشد. هنگامی که برخی از ساکنان از شمال غزه به سمت جنوب حرکت کردند، دشمن اسرائیلی در خیابان و راه‌ها به آن حمله کرد به نحوی که امکان نجات مجروحان و بیرون آوردن پیکر‌ها نیست. دشمن اسرائیلی به دنبال ممانعت از ورود غذا و آب به شمال غزه است تا آنها در برابر دیدگان جهانیان از گرسنگی و تشنگی جان دهند. بیمارستان‌های شمال غزه مجدداً از سوی دشمن هدف قرار گرفته و مانع خدمات رسانی پزشکی می‌شوند.
الحوثی تاکید کرد: دشمن اسرائیلی همه را با وحشی گری تمام و با حمایت آمریکا و غرب هدف قرار می‌دهد. اوضاع در شمال غزه لکه ننگی بر پیشانی بشریت و در راس آنها امت اسلامی است. امت اسلامی به هر اندازه که اوضاع بغرنج شود و ظلم و رنج ملت فلسطین فزونی یابد، واکنش و تحرکی نشان نمی‌دهد. واکنش‌ها در حد بیانیه و اظهارنظر و برپایی نشست است و اقدام عملی انجام نمی‌شود. تداوم مقاومت در غزه نشان می‌دهد که تنها گزینه موثر همین مقاومت است. کشور‌های عربی امتیاز‌های زیادی داده و برای صلح دست به دامان آمریکا شده اند در حالی که آمریکا شریک اسرائیل هستند و این کشور‌های عربی به دنبال سراب و توهم هستند.
وی افزود: کشور‌های عربی مسئولیت بزرگی در حمایت نظامی، مادی و رسانه‌ای از غزه دارند. اگر کشور‌های عربی از ملت فلسطین حمایت می‌کردند اوضاع مبارزان کاملاً متفاوت بود. در حالی که شاهد حمایت بی دریغ آمریکا هستیم در مقابل شاهد موضع شرم آور کشور‌های عربی در قبال ملت فلسطین هستیم.
رهبر انصارالله یمن در ادامه به تحرکات و فتنه افکنی رژیم صهیونیستی و آمریکا در لبنان اشاره کرد و گفت: دشمن اسرائیلی خطر و تهدیدی واقعی برای لبنان از ابتدای شکل گیری رژیم اشغالگر بوده است. صهیونیست‌ها از ابتدا تهدیدی برای لبنان بوده اند. دشمن اسرائیلی به دنبال سیطره بر لبنان بوده و قبلاً آنرا اشغال کرده است، اما بیرون رانده شده است. مبارزان حزب الله و حامیان آنها نقش محوری در بیرون راندن دشمن اسرائیلی ایفا کردند. دشمن از توطئه علیه لبنان دست برنخواهد داشت. دشمن تصور کرد که با جنایات ترور رهبران حزب الله، ضربه روحی به رزمندگان آن وارد می‌کند و اهداف خود را برای حمله به لبنان می‌تواند محقق کند.
وی بیان کرد: دشمن اسرائیلی دست به حمله گسترده زد و چهار لشکر را به مرز لبنان فرستاد، اما هم دشمن و هم آمریکا از مقاومت رزمندگان حزب الله شوکه شدند. آنها تصور می‌کردند که زمان برای حمله به لبنان و یکسره کردن کار مهیا شده است. پس از ترور دبیر کل حزب الله لبنان، دشمن از تغییر خاورمیانه و نه لبنان دم می‌زد. دشمن اسرائیلی تصور می‌کرد که با از بین بردن حزب الله می‌تواند به اهداف خود در کشور‌های عربی و اسلامی برسد. دشمن اسرائیلی با غرور دست به حمله زمینی زد، اما از مقاومت جانانه رزمندگان غافلگیر شد. رزمندگان حزب الله استوار به مقاومت ادامه می‌دهند.
وی به افزایش حملات موشکی حزب الله اشاره کرد و از انسجام سیاسی حزب الله در داخل لبنان با وجود تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای تغییر اوضاع سیاسی در لبنان سخن گفت.
رهبر انصارالله یمن به مسئولیت بزرگ محور مقاومت در حمایت از ملت لبنان و رزمندگان آن اشاره کرد و همیچنن از مسئولیت کشور‌های عربی در این باره نیز سخن گفت و افزود: دشمن در لبنان شکست خورده و ناامید است و در نبرد‌های زمینی شکست‌های متوالی خورده است. دشمن اسرائیلی تلفات و خسارات خود را سانسور می‌کند و این سیاست را در همه جبهه‌ها ادامه می‌دهد. دشمن به دنبال سانسور رسانه‌ای با هدف جنگ روانی است، اما تلفات و خسارات آن در جبهه لبنان به حدی است که قابل کتمان نیست.
وی اعلام کرد: آمریکا دست رژیم صهیونیستی را باز گذاشته است. جبهه پشتیبانی عراق بسیار فعال شده است و این پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تشدید شده است. عراق با طرح اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات در معرض هدف دشمن اسرائیلی است. دشمنی و عداوت شدید دشمن اسرائیلی با مرجعیت دینی در عراق نشانگر کینه توزی این رژیم در قبال همه ارکان قدرت این امت است.
الحوثی تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در برابر دیدگان جهانیان ابتدا به جمهوری اسلامی ایران تعدی کرد و هنگامی که جمهوری اسلامی ایران به حملات اسرائیل واکنش نشان داد، اسرائیل و آمریکا و کشور‌های غربی آنرا اقدام تنشزا و مشکل قلمداد کردند. معادله‌ای که آمریکا و اسرائیل به دنبال آن هستند این است که منطقه بدون واکنش باشد و این معادله حتی در جهان حیوانات نیز قابل قبول نیست. شروع کننده دشمن اسرائیلی بود و ایران به حملات دشمن واکنش نشان داد. آمریکا و کشور‌های اروپایی دست دشمن اسرائیلی را باز گذاشته اند تا هر کاری انجام دهد وآنرا دفاع از خود می‌نامند.
وی افزود: طبق منطقه غربی ها، لبنان و فلسطین حق دفاع از خود ندارند و اقدامات آنها تروریستی است و این درباره کشور ما نیز صادق است. رژیم‌های عربی اقدامات حماس و جهاد اسلامی را تروریستی می‌دانند تا معادله مورد نظر آمریکا اجرا شود. موضع ایران شجاعانه و قاطعانه بود. ایران از باب مسئولیت حق مقابله با دشمن و سرکشی اسرائیل را دارد.
رهبر انصارالله یمن در ادامه به طمع ورزی صهیونیست‌ها علیه منطقه اشاره کرد و تنها راه را مبارزه و جهاد دانست.
وی گفت: اگر دشمن اسرائیلی از فلسطین و لبنان فارغ شود به دنبال اجرایی کردن طرح‌ها و نقشه‌های خود برای سیطره بر شام و اردن و بخش‌هایی از عراق، مصر و عربستان برخواهد آمد. مکه و مدینه از سوی دشمن اسرائیلی در راستای اهداف خصمانه و توطعته طلبانه علیه امت اسلامی در معرض تهدید قرار دارند. آنچه اهداف تجاوزکارانه و توسعه طلبانه را خنثی می‌کند مجاهدت است. برخی کشور‌های عربی متوجه سخنان برخی مسئولان صهیونیست نمی‌شوند، زیرا به قرآن و آنچه خداوند درباره یهود گفته، توجهی ندارند. دشمن در راستای اهداف شیطانی و توسعه طلبانه با مشارکت آمریکا حرکت می‌کند و تهدیدی برای امت اسلامی است.
رهبر انصارالله یمن افزود: یکی از دلایل طولانی شدن جنگ در غزه نقش آمریکا و غرب و طمع ورزی و طرح‌های آنهاست. روی آوردن کشور‌های عربی به سازمان‌های بین المللی بی فایده است. فلسطینیانی که راه مذاکره را پیمودند نتیجه‌ای به دست نیاوردند. نتانیاهو نقشه‌ای در سازمان ملل نشان داد که اثری از فلسطین در آن نبود. مزدوری، خیانت و سازش، دشمن اسرائیلی را به تحقق اهدافش نزدیک می‌کند.
وی به نشست سران کشور‌های حوزه خلیج فارس و اروپا اشاره کرد و تمرکز این نشست را روی مسیر هند به خاورمیانه و اروپا دانست که نتانیاهو جنایتکار در سازمان ملل آنرا اعلام کرد.
رهبر انصارالله خواسته آمریکا و اروپا را سیطره رژیم صهیونیستی بر منطقه و اینکه کشور‌های عربی سرسپرده و در خدمت رژیم صهیونیستی باشند، دانست وگفت: آنانی که تصور می‌کند از دشمن در امان هستند بدانند که در منطقه احدی از توطئه‌های اسرائیل در امان نیست. طمع ورزی اسرائیل آشکار و اهداف اسرائیل روشن است و هنگامی که نتانیاهو جنایتکار از تغییر خاورمیانه سخن می‌گوید پس همه در معرض تهدید هستید. شما در کشور‌های خود در معرض هدف هستید تا سرسپرده و در خدمت دشمن باشید. دشمن احترامی برای شما قائل نخواهد شد و آمریکا هم در برابر اسرائیل از شما حفاظت نخواهد کرد و هر آنکه این باور را دارد، کودن و احمق است.
وی در ادامه بر تداوم عملیات نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و کشتی‌های مورد هدف قرار گرفته مرتبط با رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس را 196 کشتی دانست.
الحوثی گفت: حملات موشکی و پهپادی ادامه خواهد داشت و این هفته 25 حمله موشکی و پهپادی داشتیم. حضور میلیونی مردم یمن در سالروز عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به خواسته برادران در حماس بود.
وی افزود: دشمن آمریکایی وانگلیسی به حملات هوایی خود علیه کشور ما مشابه آنچه دیروز رخ داد ادامه می‌دهند. آمریکا و انگلیس به دنبال وارد کردن دیگران علیه ما هستند، اما تاکنون شکست خورده اند.
رهبر انصارالله یمن با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای علیه ملت یمن آنرا در خدمت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و از بصیرت وآگاهی ملت یمن سخن گفت و بیان کرد: ملت عزیز ما از درجه بالایی از آگاهی برخورداند و از شایعات و تبلیغات و جنگ روانی دشمنان برای ایجاد تزلزل در جبهه داخلی یمن آگاه هستند. یمنی‌ها به حمایت از ملت فلسطین و لبنان علیه دشمن خدا و انسانیت یعنی رژیم صهیونیستی و اعوان آن ادامه خواهند داد. از مردم یمن می‌خواهم که فردا راهپیمایی میلیونی در صنعا و دیگر استان‌ها برگزار کنند./ مهر
کلمات کلیدی: یمن اسراییل آمریکا حوثی اشتراک گذاری:

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1235425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بلینکن: آمریکا پس از سنوار می‌کوشد به جنگ غزه پایان دهد

هریس بالاخره مسیر خود را مشخص کرد

امام چگونه آیت‌الله حکیم را تایید کرد؟

محسن رضایی: اگر جلوی اسرائیل گرفته نشود، به ریاض ‌و عراق هم حمله می‌کند

رنگ سال 2025 چه رنگی است؟

برای تعلیق یکجانبه تجارت با «اسرائیل» منتظر اروپا نمی‌مانیم

متکی در اتحادیه بین‌المجالس: توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت ایران جانب ادب را رعایت کنید و در سمت درست تاریخ بایستید

جمع بندی اخبار مهم در 26 مهر ماه 1403 | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

سردار سلامی: وعده صادق 2 یک هشدار بود

هریس در واکنش به ادعای ترور سنوار: باید به جنگ غزه پایان دهیم

واکنش کاملا هریس به ترور یحیی سنوار توسط اسرائیل

ایران و آمریکا در حال مذاکره اند؟

ادعای وزارت خارجه آمریکا؛ سنوار مخالف آتش بس بود!

باید به جنگ غزه پایان دهیم

پنتاگون در پی ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور سنوار : ما مشارکت نداشتیم

سرمربی جدید سامورایی‌ها

هشدار ایران به اروپا در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس

نماد ایران در نمایشگاه بین‌المللی اروپایی | بازآفرینی شکوه تخت جمشید در قلب اروپا+ویدئو

ادعای دوست رونالدو؛ او حاضر بود به سلتیک برود!

‍ «هماهنگی بزرگ علیه حاکمیت ملّی ایران» نوشته دکتر حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران | احتمال تکرار تجربه‌ی جنگ کانال سوئز در 1956

تایپه: چین در حال آماده‌سازی حمله به تایوان است

تحریم جدید آمریکا به بهانه ارتباط با انصارالله یمن

واکنش انصارالله به حملات آمریکا در صنعا و صعده: بی پاسخ نخواهیم گذاشت

ادعای عجیب ترامپ درباره تغذیه مهاجران

اعتراف بایدن درپی ادعای ترور یحیی سنوار به همکاری آمریکا در ترور رهبران حماس

بایدن درپی ادعای ترور سنوار اعتراف کردکه آمریکا در ترور رهبران حماس به تل آویو کمک می کند

بیانیه بایدن: آزمایش‌های دی ان‌ای مرگ سنوار را تأیید کردند/ با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل رهبران حماس را پیدا کرد

رایزنی وزیران خارجه قطر و آمریکا پس از ادعای ترور السنوار

ویدیویی از لحظات آخر زندگی شهید یحیی السنوار

ظرفیت بالای پاوه در توریسم درمانی با توجه به مرز مشترک با عراق

اقدام منچستر علیه فرگوسن؛ ریاضت اقتصادی با قطع کوپن ناهار!

چین بر سر دوراهی/ تنش در خاورمیانه؛ پایان یکه تازی پکن بر میادین نفتی؟

چین بر سر دوراهی/ تنش در خاورمیانه پایان یکه تازی پکن بر میادین نفتی را رقم خواهد زد؟

تغییر هویت بصری هواپیمایی ژاپن + عکس

ایران به اروپا هشدار داد

‌اروپا اکنون مسیر غلط و خطرناکی را در قبال ایران در پیش گرفته است

هاکان فیدان: احتمال جنگ ایران و اسراییل بالاست

حمایت قاطع آمریکا از اسرائیل

ادعای هریس درباره ترور رهبر حماس: عدالت اجرا شد

ادعای جدید زلنسکی درباره کره شمالی

بایدن به ادعای ترور یحیی سنوار واکنش نشان داد/ پایان جنگ نزدیک شد؟

آدرس اشتباه وزیر خارجه آمریکا برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی

صعود قیمتدنفت از کف نرخ 2 هفته‌ای

حمایت بایدن از ادعای ترور یحیی السنوار/تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو

بایدن ادعا کرد روزِ قتل السنوار روز خوبی برای جهان است

واکنش مقامات آمریکایی و صهیونیست به ترور السنوار

بایدن: روزِ قتل السنوار روز خوبی برای جهان است

تهدید پزشکیان به برکناری و محاکمه

روایت منابع آمریکایی از سختی جنگ برای اسرائیل در جنوب لبنان

خطر اوکراینیزه‌شدن تایوان