ایرانیان جهان

آخرين مطالب

دلارهایی که صرف کشتار مردم غزه می‌شود ایالات متحده آمریکا

دلارهایی که صرف کشتار مردم غزه می‌شود
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - دولتمردان آمریکایی درحالی اززیربارکمک جدی برای حمایت ازآسیب‌دیدگان توفان اخیر دراین کشوروهمچنین جبران خسارات وارده به مناطق آسیب‌دیده فرار می‌کنند که فقط در سال گذشته و پس ازهفتم اکتبر میلیاردها دلار به رژیم‌صهیونیستی کمک مالی کرده‌اند.درهمین راستا اخیرا آمریکا فقط در یک رقم، با ارسال تسلیحاتی به ارزش20میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.
بسته تسلیحاتی جدید آمریکا برای رژیم‌ صهیونیستی شامل هواپیماهای جنگنده، خمپاره و مهمات تانک می‌شود و البته این اقدام دولت آمریکا در حالی انجام می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور مدام ادعا می‌کند در تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه‌است.ارزش واقعی بسته تسلیحاتی جدید آمریکا حدود18.8میلیارد دلار ارزیابی شده است که شامل50 جنگنده جدید اف-15 می‌شود.همچنین براساس یک پژوهش جدید آمریکا از زمان آغاز جنگ در نوار غزه دست‌کم 17 میلیارد و 900 میلیون دلار به اسرائیل کمک نظامی کرده‌است. 
این گزارش دانشگاه براون نشان می‌دهد از زمان حملات هفتم اکتبر 2023حدود چهار میلیارد و 860 میلیون دلار هزینه اضافی برای افزایش عملیات نظامی آمریکا در منطقه هزینه شده است. این شامل هزینه‌های یک کمپین تحت رهبری نیروی دریایی آمریکا برای سرکوب حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌های تجاری است.این گزارش که قبل از گشودن جبهه دوم اسرائیل علیه حزب‌ا... درلبنان، تکمیل شده یکی از نخستین گزارش‌ها ازهزینه‌های تخمینی آمریکا درجهت حمایت از اسرائیل در درگیری‌های غزه و لبنان است.حمایت نظامی و مالی از اسرائیل هزینه‌های زیادی به بودجه آمریکا تحمیل می‌کند که این منابع می‌توانستند به مشکلات داخلی مانند رفع مشکلات توفان فلوریدا ومسائلی مانندآموزش، بهداشت وزیرساخت‌ها اختصاص یابد.تمرکز دولتمردان آمریکا بر مسائل خاورمیانه و حمایت آنها از اسرائیل باعث شده مشکلات داخلی و نیازهای مردم آمریکا نادیده گرفته شود و این منجر‌به ناامیدی و بی‌اعتمادی عمومی نسبت به دولت این کشور شده است.ازسوی دیگر تنش میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در واکنش به این توفان‌ها تأثیر گذاشته است‌؛ به گونه‌ای که بایدن گفته ترامپ در مورد اقدامات دولت، دروغ‌هایی منتشر کرده که «غیر آمریکایی» است. ترامپ و متحدانش از عواقب توفان هلن استفاده کرده‌ و واکنش دولت بایدن به این بلای طبیعی را زیرسؤال برده‌اند. آنان ادعا کرده‌اند که قربانیان این توفان‌ها فقط می‌توانند 750 دلارکمک دریافت کنند وهمچنین اتهاماتی مطرح کرده‌اند مبنی بر این‌که بودجه واکنش اضطراری به مهاجران اختصاص داده شده است. ترامپ گفت که واکنش دولت آمریکا به توفان هلن بدتر از مدیریت توفان کاترینا در دولت جورج بوش درسال2005بودکه به کشته شدن نزدیک به 1400نفرمنجر‌شد.به گفته تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا،قربانیان توفان به طورکل می‌خواهند از دریافت کمک‌های موردنیازخوداطمینان حاصل کنند.این بلایا اساساآزمون‌های خوبی برای مقامات محلی، ایالتی وفدرال درنحوه واکنش آنهاست. تحلیلگران سیاسی می‌گویند سیاست آمریکا آن‌قدر قطبی شده ومسائل دیگری مانند اقتصاد درحال شکل دادن به انتخابات هستند، به طوری که بحثی که در حال حاضر بین ترامپ و دولت بایدن و هریس ایجاد شده، ممکن است در روز انتخابات چندان اهمیتی نداشته باشد.اسرائیل بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا درتاریخ است وازسال1959 تاکنون 251.12 میلیارد دلار با درنظر گرفتن نرخ تورم در این سال‌ها دریافت کرده است.با این حال، 17.9میلیارد دلاری که ازهفتم اکتبر هزینه شده، تا کنون بیشترین کمک نظامی ارسال شده به اسرائیل در طول یک سال محسوب‌می‌شود.بعد از پیمان صلح سال 1979 اسرائیل و مصر آمریکا متعهد شده سالانه میلیاردها دلار به این دو کشور کمک نظامی ارائه دهد. 
فساد سیستم سرمایه‌داری
دولت بایدن از زمان آغاز جنگ غزه ارسال کمک به اسرائیل را تقویت کرده؛ که براساس این گزارش، این عملیات اضافی حداقل 4.86میلیارد دلارهزینه داشته که البته کمک‌های نظامی آمریکا به مصرودیگر شرکا درمنطقه را شامل نمی‌شود.این در حالی است که آمریکا از اوکراین همچنین حمایت‌هایی رادارد. آمریکا ارسال سلاح وکمک‌های نقدی خود به اسرائیل را در حالی افزایش می‌دهد که سال گذشته نرخ فقر در آمریکا بیشترین افزایش یک‌ساله خود را در تاریخ این کشور داشت. 
به گفته برخی تحلیلگران، افسانه «آمریکا سرزمین رویاها» مدت‌ها پیش به پایان رسید و داده‌های مالی و اقتصادی حال حاضر نشان دهنده تناقضات فاحش در آمریکاست؛ جایی که ثروت زیاد با فقر شدید همزیستی دارد. کافی است یک سفر کوتاهی در شهر مالی جهانی نیویورک داشته باشید، با مترو از وسط محله منهتن، جایی که ازدحام آسمانخراش‌هاست، به محله‌های برانکس یا هارلم بروید یا حتی پیاده پرسه بزنید تا زمانی که خود را در مناطقی بیابید که از فقر شدید، گویی در یک کشور بدبخت در آفریقا یاآمریکای جنوبی هستید.این درحالی است که درشهرهای بزرگ آمریکا مانندنیویورک،لس‌آنجلس وشیکاگو آسمانخراش‌ها، موشک‌های فضایی و میلیاردرهایی مانند جف بزوس، وارن بافت، بیل گیتس و ایلان ماسک نیز هستند.براساس اعداد و ارقام، در زمانی که تعداد ثروتمندان یا «قارونیست‌ها» در جامعه آمریکا رو به افزایش است، تعداد فقرا نیز افزایش می‌یابد.
متیو دزموند، جامعه شناس دانشگاه پرینستون در کتاب خود با عنوان «فقر در ایالات متحده» که سال گذشته منتشر شد، می‌گوید گرچه آمریکا یک کشور به طرز شگفت‌انگیزی ثروتمند است اما از هر 9 نفر یک نفر و از هر هشت کودک یک نفر به طور رسمی فقیر محسوب می‌شوند.او می‌گوید که این اعداد کمی بیش از نیم قرن است که تغییر کرده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که دلایل زیادی برای فقر در آمریکا وجود دارد که مهم‌ترین آنها فساد سیستم سرمایه‌داری است که برای کسب قدرت به ثروتمندان متکی است و سیاست‌های مالیات را شکل داده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1237815/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه فعالیت شبکه المنار بعد از حمله رژیم صهیونیستی به یکی از ساختمان‌های آن

اولین استاندار عرب در دولت پزشکیان/ آقامیری رفت، بهنام‌جو آمد

بررسی بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا/ توهمات اروپایی

اسلواکی: غرب مسئول عدم برقراری صلح در اوکراین است

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا در مولداوی

مارکو روزه: تماس با یورگن کلوپ پیش از رویارویی با لیورپول؟ قطعا این کار را نمی‌کنم

اعتراضات هزاران نفر در حمایت از فلسطینیان در اروپا /درگیری پلیس با حامیان فلسطین در انگلیس

شکست تازه برای خودروساز آلمانی/ فراخوان 700 هزار خودرو در چین

نطق طوفانی سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

اعتراض سیدحسن خمینی به موضعگیری روسیه و چین درموضوع جزایر سه‌گانه

اظهارات قابل تامل سیدحسن خمینی علیه روسیه و چین

اعتراض سیدحسن خمینی به موضع روسیه و چین درمورد جزایر سه‌گانه

بکارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

جانشین فراجا: به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن مِلک به اتباع غیرمجاز جرم است

ثروتمندترین فرد هر قاره را بشناسید (موشن گرافیک)

مردم؛ گمشده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تصاویر/ دیدنی های امروز

دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا چیست؟

نبیه بری: آمریکا تمایل دارد پیش از انتخابات در لبنان آتش‌بس شود

رئیس پارلمان لبنان: آمریکا تمایل دارد پیش از میهن تجارتات در لبنان آتش‌بس شود

رونمایی از مجسمه هادی چوپان در آمریکا+فیلم

توضیحات «محرمانه» آمریکا درباره لو رفتن اسناد مرتبط با ایران

نتانیاهو: بر اساس منافع خود عمل می‌کنیم

ترامپ: نتانیاهو نظر من را درباره نحوه پاسخ به ایران بپرسید؛ گفتم که هر کاری لازم است، انجام بده

نصف واردات ایران تحت رصد غرب

رئیس پارلمان لبنان: آمریکا تمایل دارد پیش از انتخابات در لبنان آتش‌بس شود

برگزاری بیش از 270 برنامه فرهنگی در کرمانشاه به مناسبت 13 آبان

پنهانکارترین جنگنده آمریکا شکار شد

سندهای محرمانه آمریکایی درباره حملات رژیم صهیونیستی به ایران فاش شد

این کشور میزبان بیشترین ایرانی‌هاست

توضیحات «محرمانه» آمریکا درباره لو رفتن اسناد مرتبط به حمله اسرائیل به ایران

ایرانی ها بیشتر به کدام کشور مهاجرت می کنند؟

انصارالله: آمریکا درز اطلاعات در مورد حمله به حدیده را آغاز کرده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان آشپز در مک‌دونالد کار می‌کند + ویدیو

یمن: اگر آمریکا به الحدیده حمله کند، جهنم ویتنام صرفا پیک‌نیک خواهد بود

هشدار سخت یمن به آمریکا/ حملات صنعا تا زمان توقف حملات اسرائیل به غزه و لبنان ادامه خواهد داشت

ادعاهای جدید ترامپ درباره خاورمیانه+ فیلم

اسناد فوق محرمانه آمریکا درباره تدارک اسراییل برای حمله به ایران را کدام کانال تلگرامی منتشر کرد؟

مقام یمنی: یمن برای نظامیان آمریکایی جهنم خواهد شد

یمن آمریکا را تهدید کرد

ماجرای حمله تاریخی به محل سکونت نخست وزیر اسرائیل

قانون حجاب و عفاف از دیروز تا امروز

تعلیقِ ابدی؟

کنشگری دیپلماتیک ایران در ارتباط با مصر سازنده اما دیر‌هنگام بود

کشته شدن 3 فرمانده ارتش اسرائیل و چند افسر در شمال غزه

نفوذی پهپادی حزب‌الله به حیفا؛ حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت

مجوز فعالیت العربیه عربستان در الجزایر لغو شد

ترامپ: ویرانی بسیاری در خاورمیانه به علت تشدید تنش وجود دارد

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دشمن صهیونیست